Страници

понеделник, 28 февруари 2022 г.

Car of the Year 2022 - Kia EV6

Преди броени минути стана ясен европейският автомобил на годината. Това е електрическият Kia EV6, който събра - 297 точки от международното жури съставено от 59 журналисти от 22 държави. На руските журналисти, бе отнето правото за гласуване поради военните действия, които Русия предприе срещу Украйна. На второ място с - 265 точки остана Renault Megane E-Tech, а на трето място с - 261 точки, бе класиран Hyundai Ioniq 5, който както знаем е технически идентичен с модела на Kia. 


Не можем да не споменем факта, че именно Kia EV6, става и първият корейски модел избран за автомобил на годината за Европа, а самата церемония се провежда за 59-ти път. Пълният списък с победителите през годините можете да видите като посетите този линк: http://kamuscoop.blogspot.com/search/label/Car%20of%20the%20Year?zx=dafeaf6d2c47cc7e

неделя, 27 февруари 2022 г.

Peugeot 308: Автомобил за 2022г. на Kamuscoop

 След анкетата проведена сред почитателите на AutoblogBG, бе избран автомобилът на годината на Kamuscoop за 2022 година. С най-голям процент гласове и съответно избран за автомобил на годината за четвърти път от както се провежда тази анкета стана модел на Peugeot. Този път това е третото поколение на Peugeot 308, което събра 38%, от гласовете подадени в анкетата. На второ място с 25%, се класира Mercedes C-class (W206) и с 19%, на трето място остана Renault Megane E-Tech. На четвърто и пето място останаха Kia EV6 и Hyundai Ioniq 5 със съответно 10 и 8%.

събота, 26 февруари 2022 г.

Как ще се отрази на автомобилостроенето войната между Русия и Украйна

 След кОвИд пандемията, сега автомобилният свят е пред нова криза, този път причинена от войната между Русия и Украйна. Както знаем западат в това число и САЩ, налага строги икономически мерки срещу Русия, които обаче ще засегнат до голяма степен производството на автомобили в световен мащаб. Това се отнася както за автомобилите с вътрешно горене, така и за електрически задвижваните модели. 

Първо трябва да се знае, че Русия е един от най-големите доставчици на редица ключови метали използвани в автоиндустрията включително и това, че доставя 40%, от паладия използван в литиево-йонните батерии и катализаторите. На второ място е факта, че в Русия са позиционирани редица заводи на водещи производители, като: Stellantis, Volkswagen, Toyota и Hyundai. Русия е и третият в света доставчик на никел, който се използва за производство на батериите нужни за задвижване на електромобилите. Дори и да не се почуства глад за споменатите метали, то тяхната цена в последните няколко часа скочи с близо - 50% и продължава, което неминуемо ще се отрази на крайните цени на автомобилите, които и без това в момента са в рекордни стойности. 


От всичко казано до тук си правим извода, че санкциите наложени от Байдън ще засегнат предимно европейските и азиатските производители. Да припомним, че GM и Ford, също имаха значителни мощности на руска територия, но от 2015 година ударно започнаха да търсят купувачи за своите заводи и през 2019 година, бе продаден последният от тях на Renault. Дали това е случайно или плана е за сегашната ситуация е начертан отдавна всеки решава за себе си. 

петък, 25 февруари 2022 г.

Dongfeng E1 - евтина версия на Dacia Spring за Китай

 Китайската марка представи за вътрешният пазар електрически кросоувър базиран на Dacia Spring, чиято цена ще стартира от 8 700 евро, като интересен факт е, че може да се поръча онлайн чрез сайта за електронна търговия - Alibaba. Вторият по големина китайски производител е в тясно сътрудничество с Renault-Nissan, което дава отговор за корените на новото електрическо возило. Dongfeng E1 се различава от румънският си събрат главно в оформлението на предната част и някои дребни детайли. 

Интериорът е идентичен, но значително по-леко оборудван поне в базовата си версия. Графиката на цифровият инструментален панел през водача е опростена, а мултимедията не разполага с навигация в базовото ниво на оборудване. 

За задвижване Dongfeng E1, разчита на електромотор с мощност 43 к.с., а малко по-мощната батерия с капацитет от 26.3 кВтч.,  би трябвало да осигури автономия до 271 км. Това се постига и благодарение на ограничената до 105 км/ч. максимална скорост. 

четвъртък, 24 февруари 2022 г.

Suzuki Baleno с обстоен фейслифт вместо нов модел

Вместо да представят ново поколение, японците прибягват към обстойно обновяване на своя компактен модел по подобие на Suzuki SX4 S-Cross. В това има някаква логика, тъй като не би било рентабилно да се влагат сериозни средства за нови платформи, тъй като до 2030 година, би трябвало повечето от предлаганите модели с емблемата на Suzuki, да бъдат електрически. Другата причина е, че моделът вече не се предлага на пазарите в Европа и Япония, като най-големият пазар остава този в Индия. Външно новото Suzuki Baleno се характеризира с изцяло нова предна част съобразена с вкусовете на индийските клиенти. В задната част промените са по-леки, но все така отчетливи. 

Интериора на обновеното Baleno е изцяло нов включително панелите на вратите. Шумоизолацията е подобрена, а седалките са с нов дизайн. Пред водача място намират аналогови уреди, но вече за модела може да се поръча и хедъп дисплей. Мултимедията е с плаващ екран с големина 7 или 9-инча, а серийно на борда място намират климатичната инсталация и безключовият достъп, който е особено популярен сред клиентите в Индия. Срещу доплащане моделът може да бъде оборудван с 6 въздушни възглавници, пакет от камери с обзор 360 градуса и асистенти подпомагащи шофирането. Интересен е факта, че люкът на тавана отпада от списъка с опциите, дори и за експортните версии.

За задвижване обновената версия разчита само на атмосферният - 1.2 литров мотор с мощност 90 к.с., куплиран серийно с 5-степенна, механична трансмисия. Срещу доплащане индийските клиенти могат да поръчат роботизирана версия на трансмисията. Експортните версии за Южна Америка и Австралия ще се предлагат с 1.4 литров, бензинов мотор с мощност 92 к.с., куплиран с 4-степенна, автоматична скоростна кутия. Все още не се съобщава дали и предлаганата в Индия и Африка - Toyota Glanza / Starlet ще получи подобни промени, но най-вероятно това ще стане ясно още тази година. 

сряда, 23 февруари 2022 г.

VGV VX7 е третият модел на марката

 Новосъздадената марка VGV, която наследи мощностите на фалиралата Enranger, представи своя първи товарен модел наречен - VX7. Той е базиран на представените миналата година кросоувъри - VGV U75 и U75 Plus, което се отразява и на товароносимостта, която възлиза на едва - 330кг. Според създателите на модела, той е предназначен не толкова към клиентите със среден и малък бизнес, а към младите хора с динамичен начин на живот, които се нуждаят от пространство за сърфове или велосипеди. 

VGV VX7 ще се предлага с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 224 к.с., куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия, предаваща движението към предните колела. Според информацията максималната скорост на модела възлиза на 196 км/ч. 


Интериора е идентичен с този на U75 и U75 Plus и предлага модерна обстановка с цифров, 10.2-инчов инструментален панел пред водача и 10.1-инчов тъчскрийн на централната конзола за инфотайнмънт системата. Коженият салон с ел. седалки и панорамният покрив ще се предлагат срещу доплащане за модела. 


Nissan Leaf с леки козметични промени за моделната 2022г.

 Пет години след представянето на второто поколение Nissan Leaf, японците леко модернизират своят електрически хеч. Външните промени са почти незабележими и се свеждат до леко променената радиаторна решетка с новата емблема на марката, новите LED предни светлини, промененият дизайн на страничните огледала и разбира се, новите алуминиеви 16 и 17-цолови джанти с черни  лакирани елементи. В задният край се наблюдава модифициран дифузьор отвеждат потока на въздух преминаващ под автомобила.

В интериора може да се каже, че промени няма, но обновената версия разполага с по-модерни технологии. На борда, серийно място намира автономната система за шофиране от 2-ро ниво наречена - ProPILOT, както и разширен пакет с асистенти подпомагащи шофирането. Огледалото за задно виждане вече е LCD екран, а комбинираният цифров инструментален панел пред водача, както и инфотайнмънт системата с 9-инчов тъчскрийн екран са с променена графика. 

Обновеният Nissan Leaf ще се предлага в две нива на мощност и съответно две батерии. Базовата версия ще разчита на батерия с капацитет от 40 кВтч., подаваща енергия към електромотор с мощност 148 к.с. По-мощната - 62 кВтч. батерия е налична за версията с мощност 218 к.с., чиято автономия възлиза на 385 км. 

вторник, 22 февруари 2022 г.

Моделното семейство на Lada Vesta с фейслифт

 Руснаците представиха първите официални снимки на обновената Lada Vesta, която трябваше да бъде представена миналата година, но премиерата бе отлагана поради ред причини. Фейслифт версията се отличава с леки промени в предната част свързани с новата радиаторна решетка, променената оптика на фаровете и новите странични огледала. Погледнат отзад, обновеният модел се характеризира с модерни LED светлини, нов дизайн на бронята и промен капак на багажника. Промените обхващат, цялото моделно семейство на модела, което включва комби версията Lada Vesta SW и Lada West Cross, която ще бъде представена в по-късен етап. 

Все още снимки на интериора липсват, но се надяваме, те да бъдат достъпни в най-скоро време. Там също очакваме значителни промени, като наличието на нова мултимедийна система с плаващ дисплей и цифров инструментален панел пред водача, който ще бъде наличен за по-скъпите нива на оборудване. 

Под капка обаче промени няма. Там място намират познатите 1.6 и 1.8 литрови, бензинови агрегати с мощност от 106 и 122 к.с., предлагани и с газова уредба. Трансмисията при всички случаи е 6-степенна, механична. Версията с 1.6 литровият мотор от Renault с мощност 116 к.с. отново ще се предлага в съчетание с CVT трансмисия. Новост е системата Ride Select, налична за модификациите Cross налична в Lada XRAY Cross, която позволява на водача да избира между 3 режима на движение - Normal, Offroad и Sport с помощта на шайба разположена на конзолата между предните седалки, която влияе на електрониката на двигателя. Версията Lada Vesta Sport за сега остава без подобрения.




Новото поколение на Ford Ranger Raptor представено в Австралия с мощност от 400 к.с.

 Един месец след премиерата на Ford Bronco Raptor, марката представя и новото поколение на Ford Ranger Raptor, което отново ще бъде налично и на пазарите в Европа. Интересно е, че марката ще представи тази версия в САЩ, едва след една година, а до тогава тази версия освен в Европа ще бъде налична и в Австралия. В сравнение с конвенционалната версия на Ford Ranger, модификацията Raptor се отличава с нова радиаторна решетка, променен дизайн на броните, по-широките калници и разбира се увеличеният клиренс. Модификацията Raptor ще се предлага само във версия с четири врати.


В интериора наблюдаваме наличието на спортни седалки и волан, както и по-високо оборудване. Серийно Ford Ranger Raptor ще се предлага с инфотайнмънт системата - SYNC4 с 12-инчов вертикално разположен тъчскрийн и озвучителна система с 10-високоговорителя доставяна от Banq&Olufsen. 


За задвижване освен познатият 2.0 литров, би-турбо дизел с мощност 213 к.с., новото поколение на Ranger Raptor ще се предлага и с 3.0 литров, V6-цилиндров, Ecoboost с мощност 287 к.с. В Австралия, обаче този мотор ще се предлага във версия на мощност от 397 к.с., тъй като на австралийският континент изискванията за вредните емисии са по-облекчени. При всички положение трансмисията е 10-степенна, автоматична предаваща движението към четирите колела. 


сряда, 16 февруари 2022 г.

Mercedes AMG EQE (V295) с мощност до 687 к.с.

 Половин година след представянето на Mercedes EQE (V295), марката представя и AMG версията на електрическият седан, която ще се предлага в две версии, съответно - AMG EQE 43 и AMG EQE 53. И двата модела са оборудвани серийно със задвижване и управление на четирите колела и батерия с капацитет от 90.6 кВтч.

Mercedes AMG E43 се задвижва от два електромотора с обща мощност от 476 к.с., които са достатъчни да ускорят модела до 100 км/ч. от място за 4.2 секунди. Обявената максимална скорост е 210 км/ч., която е ограничена по електронен път, а посочената автономия възлиза на 533 км.. По-мощната версия - E53, също е оборудвана с два електромотора разработени от инженерите на AMG с обща мощност от 626 к.с. При нея обаче е наличен опционалният Dynamic Plus пакет, който повишава мощността на електромоторите до 687 к.с. В този случай ускорението от 0 до 100 км/ч. възлиза на 3.3 секунди, а максималната скорост достига 240 км/ч. Това обаче неминуемо се отразява на автономията, която в този случай възлиза на 433 км. Всичките версии са оборудвани с функция за презареждане на батериите, чрез бързо зарядна станция, където за 15 минути можете да дозаредите батерията с енергия за изминаването на 180 км. Системата за рекупериране на енергията работи в три режима, които се управляват от водача, чрез бутон от волана. Това реално отхвърля работата на спирачките, но въпреки всичко клиентите могат да оборудват своите модели и с керамична спирачна система. 

В интериора наблюдаваме спортни седалки от изкуствена кожа или микрофибър, но за по-взискателните клиенти се предлагат и такива с кожа Nappa. Спортният волан и педали също се открояват, като и MBUX Hyperscreen системата, която обаче ще се предлага срещу доплащане.  На борда място намират всевъзможни системи и асистенти подпомагащи шофирането и увеличаващи безопасността, които още повече засилват спокойствието по време на път. Производителят все още не е съобщил цените, но най-вероятно те ще се доближат плътно или дори ще надминат тези на базовата версия на EQS (V297), която се предлага от 106 000 евро. 


понеделник, 14 февруари 2022 г.

Ford Focus отново с фейслифт в Китай

 Успоредно с премиерата на Ford Focus Travel в Китай, състояла се през 2020 година, марката показа и фейслифт версията на седан версията, която е популярна сред младите семейства в страната и се радва на добри продажби. Днес обаче Ford, представи поредното освежаване на моделното семейство в Китай, което се сдобива с нова по-агресивна визия и вероятно промени в интериора, чиито снимки все още не са налични. 

Според информацията най-голямата новост, която китайските клиенти очакват е новият, 4-цилиндров, 1.5 литров, турбо бензинов мотор, който ще замени настоящият 3-цилиндров такъв със същият работен обем. Мощността на новият агрегат не се споменава все още, но най-вероятно тя ще бъде около 150 к.с. 

Повече подробности и снимки на китайската версия на Ford Focus за 2022 година ще бъдат добавени в по-късен етап.  

++++++++++++++++++++++++++++++++

След официалната премиера на модела, която се сътоя днес в Китай (06.06.2022), стана ясно, че мощността на новият 4-цилиндров, 1.5 литров мотор възлиза на 177 к.с. и същият ще бъде куплиран с 6-степенна, автоматична трансмисия задвижваща предните колела. Въртящият момент е 240 Nm, но за кратко време функцията "Overboost", доставя - 270 Nm. Според производителят ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 7.9 секунди. Продажбите на обновеният Ford Focus в Китай ще започнат от края на лятото, като моделът ще се предлага в хеч версия с 5 врати и седан. Интериорът остава без промяна. 


Great Wall King Kong е поредният пикап на марката

Китайската марка има толкова много пикапи в своята моделна гама, че човек може да каже, че в Китай се продават повече автомобили от този клас, от колкото в САЩ. Тази седмица Great Wall, представя още един търговски модел наречен King Kong. Според информацията новият модел е базиран върху платформата на Great Wall P8 / Poer, но разполага с изцяло нов дизайн. Great Wall King Kong ще се предлага в две версии на дължина на междуосието и съответно две версии на големина на товарните легени. При всички случаи кабината е с четири врати и място за пет човека. 



Под капака място намира 2.0 литров, турбо дизел покриващ стандартите Евро6, чиято мощност възлиза на 163 к.с. Серийно моделът се предлага 6-степенна механична трансмисия задвижваща задните колела, а срещу доплащане ще може да се поръча и 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела, чрез блокируем диференциал. 


Интериорът също е с нов дизайн и предлага модерна работна обстановка. Пред водача място намира цифров инструментален панел, а мултимедийната система с интернет достъп разполага с 10.3-инчов тъчскрийн екран. В серийното оборудване са включени неща като: пълен ел. пакет, климатроник, мултифункционален волан, автоматични фарове и чистачки и др. Цените на King Kong ще стартират от около 16 000 долара, като продажбите трябва да започнат от тази пролет. Нищо не се съобщава за експорт на модела, но такъв би било да бъде осъществен в страни от Южна Америка, Африка и Русия. 

четвъртък, 10 февруари 2022 г.

Volkswagen Lavida с фейслифт и изцяло нов интериор

 Предлаганият в Китай и произвеждан на местна почва - Volkswagen Lavida, получава козметични промени и изцяло нов интериор, което трябва да привлече вниманието на бъдещите клиенти. Не е тайна, че китайският модел е основан на познатата в Северна и Южна Америка - Volkswagen Jetta, която наскоро също получи известни актуализации, а самият факт, че до момента трите поколения на модела са генерирали над 5 млн. продажби, говори за интереса на китайците към този седан. Като реверанст към клиентите производителят ще предлага обновеният VW Lavida и с по-спортно излъчване за версията Star Edition, с променен дизайн на броните и радиаторна решетка, която притежава тънка, LED лента свързваща предните светлини. 


Както казахме интериорът е изцяло нов с цифров инструментален панел пред водача и стоящ, 12-инчов дисплей за мултимедийната система. Контролният панел за климатичната инсталация също е нов със сензорни бутони. Воланът е с нов дизайн, а серийно вече е налично и амбиентно осветление в няколко цвята. 


Въпреки значимите промени на екстериора и интериора, марката не е сметнала за необходимо да модернизира механиката. Под капака място продължават да намират атмосферният - 1.5 литров мотор с мощност 115 к.с., куплиран с 6-степенна, механична или автоматична трансмисия. По-нагоре в гамата е позициониран - 1.4 литровият, TSI мотор с мощност 148 к.с., който серийно е куплиран с 7-степенна - DSG трансмисия. При всички случаи задвижващи са само предните колела. 


Продажбите на обновеният Volkswagen Lavida ще стартират от април месец, като цените ще стартират от 18 400 долара. Нищо не ес споменава дали и лифтбак версията наречена Gran Lavida ще получи същите подобрения, но най-вероятно това ще случи най-късно до края на лятото. 

сряда, 9 февруари 2022 г.

Планиран фейслифт за Chevrolet Blazer

 Представеният преди четири години Chevrolet Blazer, получава планувани модернизации обхващащи външният вид, интериора и част от механиката. Обновеният модел получава козметични промени в предната си част свързани с нова радиаторна решетка, дизайна на бронята и наличието на нови LED светлини. Погледнат отзад моделът се различава единствено по подредбата на светодиодните сектори. 


В интериора наблюдаваме нова мултимедийна система с 10-инчов екран и нов комбиниран инструментален панел пред водача със 7-инчов дисплей. В серийното оборудване вече е включен пакета от асистенти подпомагащи шофирането наречен Chevy Safety Assist, но адаптивният круиз контрол ще се предлага срещу доплащане.Bexi.rbj


Под капака място намират 2.0 литровият, турбо бензинов мотор с мощност 231 к.с., който замества остарелият 2.5 литров атмосферен агрегат. По-големият 3.6-литров, V6-цилиндров мотор остава в гамата на модела с неговите 312 к.с. При всички случаи трансмисията е 9-степенна, автоматична задвижваща предните или четирите колела в зависимост от версията. 

Продажбите на обновеният Chevrolet Blazer в САЩ, започват от лятото на тази година, а до тогава се очаква и фейслифт версията на седемместният модел с удължено междуосие, който се произвежда и предлаган в Китай. През 2023 година се очаква и изцяло електрическа версия, която ще се предлага успоредно с конвенционалният модел и ще споделя платформата с електрическият Chevrolet Equinox. По този начин марката ще направи преход между смяната на поколенията и преминаването в изцяло електрическата гама на марката, която трябва да стане факт до края на 2030 година.

понеделник, 7 февруари 2022 г.

DS E-Tence Perfomance Concept с технология от Formula E

 Малко преди моделите на DS, да станат напълно електрически (което ще се случи от 2024 година), френската марка ни подгрява с концепцията DS E-Tence Perfomance. Моделът е базиран на представеният през 2016 година DS E-Tense Concept, но за да стане по-интересно, разработчиците са добавили още един електромотор задвижващ предните колела с мощност 340 к.с., а мощността на двойният електромотор задвижващ задните колела е увеличена на 475 к.с. Така общата мощност на DS E-Tence Perfomance, възлиза на 815 к.с. и според производителят ускорява до 100 км/ч. от място за 2 секунди. Батерията в случая е с капацитет от едва 25 кВтч., което означава, че концептуалният модел надали ще може да измине повече от 100 км. Реално не му и трябва повече, тъй като същият ще бъде използван като лаборатория за технологиите които ще намерят място в бъдещите модели на марката. Много е вероятно покривът и панелът позициониран на мястото на задното стъкло да са снабдени със соларни модули, които да възстановяват част от енергията в батерията. Моделът разполага още с регенерираща система с мощност 600 kW, която реално елиминира нуждата от спирачна система, която все пак съществува от съображения за сигурност. Всичко това става възможно от опита на марката придобит във Formula E, където тя участва със собствен отбор от 2015 година.


Дизайна на новата концепция е променен спрямо този за DS E-tence. От пръв поглед се вижда новата предна част, чиито фарове разполагат с 800 светодиода, а на мястото на радиаторната решетка е разположен хологравски дисплей. В двата края са позиционирани HD камери, които са част от системата за автономно шофиране от 3-то ниво. 


Снимки на интериора все още не са разпространени, но там се очаква още по-спортна обстановка, изобилие от еко кожа, нова инфотайнмънт система и усъвършенствана аудио система - Focal Utopia.