Страници

понеделник, 31 януари 2022 г.

Skoda Enyaq Coupe IV е причината да си купите електрически SUV

 Чехите постепенно започват да засенчват своят наставник и не е изненада, че дори и в Германия повечето клиенти на VW и Audi, започват да се насочват масово към продуктите на Skoda. Последното предложение на чешката марка, а именно купе версията на Skoda Enyaq iV, още повече ще засили това явление. Skoda Enyaq Coupe IV се явява, като производствена версия на Концепцията Skoda Vision iV и ще бъде налично на пазара от тази пролет, като цените все още не са уточнени. Купеобразният електрически SUV е с променен дизайн от B-колоната назад, а коефициентът на челно въздушно съпротивление е намален от 0.25 на 0.23, което допринася и за по-добрата с 11 км. автономия, спрямо конвенционалната версия, но за сметка на това е пострадало багажното пространство, което е намаляло с 15 литра.


Базовата версия на Enyaq Coupe IV ще разчита на електромотор задвижващ задните колела с мощност 179 к.с. и батерия с капацитет 62 кВтч., което означава, че версията с мощност 139 к.с., няма да бъде налична за купе версията, от където ще дойде и разликата в цените на базовите модели на двата електрически кросоувъри. Имайки предвид, че Skoda Enyaq IV стартира от около 37 000 евро, то можем да очакваме цени за купеобразната версия стартиращи от поне 44 - 46 000 евро. По-нагоре в гамата ще бъде позиционирана модификацията с 204 к.с. и батерия от 82 кВтч., която ще осигури автономия до 545 км. Версиите със задвижване на четирите колела ще се предлагат с една и съща система и батерия, но с различна мощност. При Skoda Enyaq Coupe IV 80x, мощността на двата електромотора доставяна към колелата е ограничена на 265 к.с., докато при Enyaq Coupe RS IV, тя възлиза на 306 к.с. Според производителят ускорението до 100 км/ч. от място за най-мощната версия възлиза на 6.5 секунди, а максималната скорост е освободена до 180 км/ч. Останалите модификации са ограничена до 160 км/ч. максимална скорост. 


Интериора ни е познат и без промяна от конвенционалният модел. Пред водача място намира 5.3-инчов, цифров инструментален панел, а мултимедийната система е налична само с 13-инчовият екран. Серийно за модела са налични още панорамният покрив и 19-цоловите джанти. Срещу доплащане се предлагат матричните LED светлини, светещата декоративна радиаторна решетка, кожен салон, хедъп дисплей с добавено реалност и др. Клиентите заинтересувани към опазването на околната среда ще могат да поръчат и тапицерии произведени от маслинови листа и рециклирани пластмасови бутилки.  


неделя, 30 януари 2022 г.

Opel Rocks-e избран за "Най-грозен автомобил на AutoblogBG" за 2021г.

По традиция всяка година в края на януари месец, обявяваме най-грозният автомобил за годината. Победителят се определя, чрез анкета в която посетителите на сайта могат да гласуват в продължение на един месец. Изключение бе направено единствено миналата година, тъй като призьорът бе избран служебно, поради липса на конкуренция. 

Тази година за "Най-грозен автомобил на AutoblogBG" е избран да бъде Opel Rocks-e. За него са гласували 61%, от читателите дали своя глас, а на второ и трето място съответно остават Hyundai Bayon с 24% и седан версията на Honda Civic с 15%. 

Ако приемем факта, че все пак моделът на Opel се причислява към една не толкова разпространена категория автомобили, а именно тези пригодени за употреба само в градски условия с ограничена на 45 км/ч., максимална скорост и възможност да се управляват от лица над 16 годишна възраст, то можем да приемем, че скритият победител реално е Hyundai Bayon. Все пак да не забравяме, че Opel иска минимум 7 999 евро за базовата версия на своят електрически модел.

събота, 29 януари 2022 г.

Новият DR 6.0 е флагмана на марката до този момент

 От тази пролет, китайският Chery Tiggo 7 ще се предлага в Европа, като DR 6.0 и автоматично ще се превърне във флагман в гамата на италианската, която китайците създадоха за да могат да навлязат по-лесно на пазара на старият континент. Процеса е изпитан отдавна и тук също не прави изключение. Моделът се произвежда в Китай и се доставя до работилниците на марката в Италия, където се сглобяват произведените от местни производители декоративни елементи, като брони, радиаторни решетки и други, които са със собствен дизайн и придават идентичност на модела. Повечето от детайлите в интериора също се произведени в Италия, което важи най-вече за тапицериите и подовото покритие. 


Новият DR 6.0 ще се предлага с - 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 156 к.с., който може да се поръча с LPG или метанова уредба. Серийно трансмисията е 6-степенна, механична, но срещу доплащане клиентите ще могат да си поръчат за своите модели двудискова скоростна кутия.  Производителят е готов да предложи и по-мощната версия с близо 200 к.с., а в случаи на интерес е възможно в най-скоро време да видим и триредовия - DR 8.0, който ще бъде италианската алтернатива на Chery Tiggo 8


Серийно новото предложение на марката ще се предлага с богато оборудване, което включва неща като: мултимедия, мултифункционален кожен волан, адаптивен круиз контрол, система за предотвратяване на сблъсък, сензор за разпознаване на пътни знаци, асистент за поддържане движението в пътното платно, стъклен люк, кожен салон, ел. седалки, безключов достъп и старт до автомобила, пакет камери с обзор 360 градуса и т.н. Всичко това ще се предлага с цена от 25 900 евро. Списъкът с опции на практика липсва, тъй като клиентите ще трябва да доплащат съответно само за двудисковата трансмисия, ако искат такава и типа на газовата уредба също по желание. 


четвъртък, 27 януари 2022 г.

Екзотични: Gordon Murray Autotmotive T.33

 Няма и две години след премиерата на Gordon Murray Autotmotive T.50, човекът който стой McLaren F1, представя своя нов модел наречен - Т.33. Става ясно, че новото предложение е насочено още по-добре към представянето на писта и предлага по-добро поведение на пътя, както и взаимодействие с водача. GMA-T.33 споделя същата платформа и агрегат от Т.50, което означава, че за задвижване ще разчита на V12-цилиндровия, 3.9 литров, атмосферен мотор, чиято мощност сега възлиза на 617 к.с. Трансмисията е 6-степенна, механична, която срещу доплащане може да се ще се оборудва със системата "paddle-shift box", за по-бързо превключване на предавките. 


За сега не се споменават подробности относно динамичните характеристики, но се надяваме, такива да бъдат оповестени преди 2024 година, когато ще започнат продажбите на Gordon Murray Automotive T.33. Тиража е ограничен на 100 бройки, като цените ще започват от 1.85 млн. долара, без данъци и такси. 




Haval F7 и F7x с фейслифт

Great Wall обновява моделното семейство на своите кросоувър модели Haval F7 и F7x, които освен в Китай, същите се произвеждат и в Русия. Визуално и двете версии получават нова радиаторна решетка и променени брони, които придават малко по-агресивен вид на моделите. Цветовата гама също е разнообразена с нови цветове. 


Промени в механиката няма. Под капака място намират бензиновите 1.5 или 2.0 литрови, турбо мотори с мощност 150 и 190 к.с., куплирани серийно с 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща предните колела. Срещу доплащане за по-мощната версия е налично и задвижване 4х4, което обаче е по-скоро за подобряване на поведението на пътя, от колкото за проходимост, но при всички случай в нормални условия предлага сигурност. 


За сега снимки на интериора не са налични (ще бъдат добавени), но промени там не се очакват или поне не фрапиращи. Инструментален панел с нови графики, подобрени функции на мултимедийната система и опционални асистенти подпомагащи шофирането ще бъдат главният акцент в интериора на обновените версии.  

сряда, 26 януари 2022 г.

Третото поколение на Toyota Sequoia с хибридна система и V6-цилиндров мотор

След 14 годишна служба, второто поколение на Toyota Sequoia е заменено от модерен наследник, който има всички шансове да продължи доброто представяне на пълноразмерният SUV модел на пазарите отвъд океана. Не е изненада, че третото поколение на модела е базирано върху шасито от представената наскоро Toyota Tundra и приема същият груб дизайн, който напълно подхожда на модел от този ранг. Японският представител няма претенциите за луксозен SUV и е предназначен за обикновените потребители в САЩ и Канада, но предлага всички удобства и най-нови технологии налични в моделите на марката. Новата Toyota Sequoia ще се конкурира пряко с модели като: Chevrolet Tahoe/SuburbanGMC Yukon и Ford Expedition


Под капака на новата Toyota Sequoia, място намира новият 3.5-литров, V6-цилиндров, би-турбо бензинов мотор и електромотор, чиято обща мощност възлиза на 437 к.с. с което марката декларира загрижеността си и към околната среда. Серийно хибридната система е куплирана с 10-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. Разхода на гориво не е споменат, но имайки предвид способността на хибридната система да задвижва модела в изцяло електрически режим, би трябвало да очакваме задоволителни стойности, спрямо мощността която се предлага. Освен стандартната версия е предвидена и такава, насочена към по-екстремният офроуд с заключващ се заден диференциал и куп системи подпомагащи прекосяването на пресечени терени.


Интериора повтаря почти на 100%, този в пикапа - Tundra, но усещането за лукс е засилено, чрез малко по-скъпите материали, различните разцветки на тапицерията и серийното амбиентно осветление. Пред водача място намира познатият 12.3-инчов, цифров инструментален панел, а мултимедийната система е налична с 8 или 14-инчов дисплей. Странно е решението на компанията, третият ред седалки да няма възможност да се прибират в пода, но явно това си има някакво логично обяснение, което за нас остава загадка. Няма нужда да се споменава, че на борда още от базовото ниво на оборудване, място намират редица системи и асистенти подпомагащи шофирането. Моделът ще се предлага във версия с 7 или 8 места, а производството ще се осъществява в Тексас. Цените все още не са оповестени. 



BMW 8-series (G14, G15, G16) получава планиран фейслифт

 В средата на своя жизнен цикъл BMW 8-series, получава планираните козметични промени, които в случая са едва забележими, но обхващат цялата гама на модела. В предната част можем да видим нова радиаторна решетка с опционално Iconic Glow осветление, нова оптика на LED светлините, леко променен дизайн на броните, преработени задни светлини и добавени нови цветове. Джантите предлагани за модела също са нови, а M-пакета става сериен за всички версии на модела. 

Промените в интериора също са минимални, като най-голяма впечатление прави новата инфотайнмънт система с 12.3-инчов екран. Съобщава се за преработена тапицерия, както и нови опционални предни седалки с нови опции и светещо лого на подглавниците. 

Моторната гама включва познатите 3.0 и 4.4 литрови, турбо мотори с мощност съответно 333 и 530 к.с., както и 3.0 литровия, турбо дизел снабден с лека хибридна система работеща под напрежение 48V с мощност 340 к.с. При всички случай трансмисията е 8-степенна, автоматична предаваща движението към задните или четирите колела в зависимост от версията. M-версията на обновеният модел ще бъде налична само в модификацията Competention, което ще рече, че под капака място намира 4.4 литров, би-турбо мотор с мощност 625 к.с., който ускорява модела до 100 км/ч. от място само за 3 секунди. 

Поръчките за фейслифт версията на BMW 8-series (G14, G15 и G16), започват от март месец, като цените в Германия ще стартират от 99 400 евро.



понеделник, 24 януари 2022 г.

BAW Yuanbao S3 и S5 са поредните субкомпактни, електрически модели в Китай

 Поредната китайска компания, която ще атакува местния пазар със субкомпактен, градски електрически модел е BAW. За разлика от преките конкуренти в лицето на Wuling Е5СDongfeng Fengguang Mini EV и Chery QQ, поредното недоразумение представено, този път от  BAW ще бъде налично и във версия с пет врати. BAW S3 и S5 са разработени успоредно с кубичен дизайн, прави панели и големи врати. Багажното пространство и на двата модела е символично, но достатъчно за две пазарски чанти и дребни предмети. 


Интериора е с минимилистичен дизайн с два сдвоени , 10.2-инчови дисплея пред водача, климатична инсталация, която се управлява от екрана на мултимедийната система и ел. пакет. Забравете за каквито и да било асистенти или системи подпомагащи шофирането, тъй като цената на базовата версия в Китай, стартира от 4 500 долара. 


За задвижване и двете версии разчитат на електромотор с мощност 27 к.с., но наличните литиево- железни батерии ще бъдат в три варианта и осигуряват автономия от 120, 170 и 200 км. зареждането се осъществява посредством домашната електрическа мрежа и отнема до 8 часа. Посочената максимална скорост е 100 км/ч. 




Ford Bronco Raptor с цена от 70 000$

 След Ford Ranger Raptor и Ford F-150 Raptor, сега американската компания представя и Raptor версията на Ford Bronco, която е насочена към тежките офроуд дисциплини. За сега, тази версия на Bronco ще се предлага само за модификацията с четири врати, които имат възможност да се демонтират, заедно с панелите на тавана. Визуално Ford Bronco Raptor се характеризира с по-груб дизайн, нова радиаторна решетка, по-големи раздувки на калниците и 17-цоловите джанти с 37-инчови офроуд гуми, които се представят отлично както на асфалт, така и в пясъчните дюни. 


Под капака място намира V6-цилиндров, 3.0 литров Ecoboost с мощност 405 к.с., куплиран 10-степенната, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела. Охлаждащата система на двигателя и трансмисията са модифицирани с цел да издържат високите температури в пустинята, където се предполага, че ще е вторият дом на Bronco Raptor. 


Интериора е без промяна спрямо, този в нормалните версии. Пред водача място намира комбиниран инструментален панел с вграден 7-инчов дисплей, а за инфотайнмънт системата е предвиден 12-инчов тъчскрийн. Тапицериите са специално подбрани за тази версия, а предните седалки серийно се предлагат с активна функция за странична подпора при завой. Пакета от камери с обзор - 360 градуса, също се предлага серийно, както и няколко системи за подпомагане на шофирането. Цените на Ford Bronco Raptor в САЩ, стартират от 69 995 долара с включена разходи за доставка. Марката ще започне да приема поръчки от март месец, като гаранцията ще бъде 3 години или 40 000 мили. 



събота, 22 януари 2022 г.

Това е Cadillac Escalade-V

 Не е тайна, че новото поколение на Cadillac Escalade, изостава значително от своите преки конкуренти по отношение на визията, която е доста смекчена за разлика от тази на предходните поколения. От днес обаче, Cadillac ще се опита да върне нещата на мястото си с V- серията, налична за пръв път при SUV модел на марката, като застава редом до Cadillac CT4-V Blackwing и CT5-V Blacwing


Официалната премиера на Cadillac Escalade-V е насрочена за тази пролет, което оправдава до някъде отсъствието на изображения на интериора, където очакваме по-спортна обстановка с нови седалки, волан и алуминиеви педали. 

Под капака се очаква познатият от CT5-V Blacwing, компресорен, 6.2-литров, V8-цилиндров мотор с мощност 668 к.с., куплиран серийно с 10-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. Окачването, спирачната и изпускателната система са подобрени и пригодени за по-високи натоварвания. Същото важи и за трансмисията, която е с нов софтуер и допълнителни радиатори за охлаждане на маслото. Повече подробности очакваме да бъдат налични в най-скоро време.  


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

След официалната премиера, която се състоя на 11.05.22г. стана ясно, че Cadillac Escalade-V е най-мощният модел на марката в нейната история. Под капака място намира 6.2-литровия, V8-цилиндров компресорен мотор с мощност 682 к.с., куплиран с 10-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела, която може да измести сцеплението до 67% към задният мост. Според производителят ускорението на тежащият 2820 кг. SUV, до 100 км/ч. става за 4.4 секунди. Окачването също е нова за модел на марката и именно тук прави дебют четвъртото поколение на Magnetic Ride Control. Системата за автономно шофиране Super Cruse ще се предлага срещу доплащане за модела, но пък озвучителната 3D система с 36 високоговорителя идва серийно за модела. 


петък, 21 януари 2022 г.

Обновеният Exceed LX със спортна и хибридна версия

 Представеният преди малко повече от две години Exceed LX, получава козметични промени и високотехнологична, Plug-in хибридна версия. Козметичните промени обхващат дизайна на броните и леко променената радиаторна решетка. Хибридният модел, който ще носи обозначението ET-i, може да се разпознае по капачката на предният десен калник на конектора за зареждане от електрическата мрежа. 

За задвижване, обновената версия продължава да разчита на 1.6 литровия, турбо бензинов мотор с мощност 197 к.с., който обаче е наличен само за китайският пазар. Експортните модели са оборудвани с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 147 к.с. При всички случаи трансмисията е CVT, предаваща движението към предните колела. Exeed LX ET-i е оборудван със същият - 1.5 литров мотор куплиран с новоразработена 3-степенна, DHT трансмисия с вграден електромотор и генератор, която има способността да имитира 11 предавателни числа и предлага 9 режима на работа. На задният мост е позициониран втори електромотор, който не е свързан по никакъв начин с предните колела и се включва само при необходимост или когато автомобилът е в изцяло електрически режим. Общата мощност на хибридната система е 326 к.с., а тяговата батерия с капацитет от 19.6 кВтч. монтирана в пода осигурява автономия до 105 км. Според производителят средният разход на гориво е под 1л/100км., когато двигателят играе ролята на генератор, но при нормална експлоатация средният разход измерен в реални условия е 4.8 л/100км. Така при пълен резервоар и заредена батерия се гарантира пробег от минимум 1000 км.  Съобщава се още, че максималната скорост на модела достига 180 км/ч., а времето за ускоряване от 0 до 100 км/ч. е 6.8 секунди. 

Обновената версия ще се предлага и в модификацията 400T, която разполага с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност от 249 к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия. Спортната версия ще се отличава с различен дизайн и нов  интериор със спортни седалки и по-богато оборудване. 

При интериора на нормалните версии промени не се забелязват, което малко ни изненадва, но се съобщава за по-богато оборудване по отношение на асистентите и системите за безопасност, както и нови материали и разцветки за тапицериите. Пред водача място намират два сдвоени 12.3-инчови дисплея за инструменталният панел и мултимедийната система с гласов контрол. В Китай, цените на обновената версия на Exeed LX ще стартират от 17 400 евро. Хибридната версия ще се предлага от минимум 22 000 евро. 


сряда, 19 януари 2022 г.

Great Wall е готов със своят компактен всъдеход - Tank 100

 След Tank 300 и Tank 600 (Tank 500), сега новосъздаденият бранд на Great Wall представя и най-малкият модел в гамата под името Tank 100. моделът ще се предлага във версии с 3 и 5 врати и за никого не е тайна, че стилистично наподобява силно на Четвъртото поколение на Suzuki Jimny. за сега липсват снимки на интериора, но познавайки китайците нищо чудно да са надминали своите японски колеги и да предложат една значително по-модерна обстановка за своя компактен SUV модел. 


Официална информация относно механиката все още липсва, тъй като официалната премиера на модела ще се състои едва в края на лятото, но според източници близки до марката, под капака място ще намира 2.0 литров,турбо  бензинов мотор с мощност 227 к.с., което честно казано, малко ни съмнява. Повече сме склонни да мислим, че ще видим разновидност на 1.5 литровият, турбо мотор, чиято мощност надали ще надвишава 150 к.с. При всички случаи обаче, трансмисията ще е механична задвижваща четирите колела. повече подробности, както и снимки ще бъдат добавени след официалната премиера на Tank 100.