Страници

петък, 31 май 2024 г.

Jeep Wagoneer S Trailhawk Concept представен в Ню Йорк

 

Успоредно с официалната премиера на Jeep Wagoneer S, марката представя и концепцията наречена S Trailhawk, която визуализира какво да очакваме от евентуална офроуд модификация, ако разбира се производителят реши да предложи такава в гамата на модела. Концепцията разполага с основите на серийният модел базиран на STLA платформата на Stellantis, като за сега подробности относно задвижването не се съобщават, ако въобще има такива. Съобщава се обаче, че освен стандартните режими на движение в серийният модел, концепцията разполага с допълнителна функция - Rock, която заключва задният мост. 

За разлика от механиката обаче, концептуалният модел се различава значително от серийната версия с увеличеният си с 7.5 см. клиренс, по-грубият дизайн с офроуд елементи и специалните 18-цолови гуми за всякакви терени. 

Интериорът на Jeep Wagoneer S Trailhawk Concept се различава от този на Wagoneer S с по-грубият си дизайн и новата структура на таблото. Веднага се забелязва липсата на тъчскрийн дисплея за управление на климатичната инсталация, както и на пасажерският 10.5-инчов дисплей. За сметка на това на борда място намират множество отделение за дребни предмети, както и добавени ръкохватки за по-добра опора на пасажерите при преминаване на офроуд препятствия. 


четвъртък, 30 май 2024 г.

Buick Enclave Plus представен официално в Китай

 

След обновяването на Buick Envision, сега марката представя и обновената седем местна версия на модела която се предлагаше като Envision GX. След обновяването моделът получава актуалният дизайнерски стил на марката и вече ще носи наименованието Envision Plus. Като цяло Buick Envision Plus с дължината си от 4.82 метра е много сходен по размери с Buick Enclave, но ще се предлага със значително по-маломощни агрегати, което го позиционира на значително по-ниско ценово ниво. 

Под капака на Envision Plus място ще намират 1.5 и 2.0 литровите, турбо бензинов мотори с мощност съответно от 211 и 237 к.с. И двата разполагат с лека хибридна система и са куплирани серийно с 9-степенната, автоматична трансмисия задвижваща предните колела. Срещу доплащане за по-мощната версия е налична и системата за задвижване на четирите колела. 

Интериора е идентичен с този на пет местната версия с 30-инчовият цифров панел пред водача с 6К резолюция. Благодарение на увеличеното до 2.83 метра междуосие и по-големият заден надвес в интериора има място за 7 човека, като същевременно багажното пространство възлиза на 515 литра. Производството на Buick Enclave Plus в Китай ще започне от следващия месец, като за сега не е потвърдено дали моделът ще бъде наличен на пазарите в САЩ. 

сряда, 29 май 2024 г.

Класики: Citroen Хantia

Citroen Xantia е проектиран от Berone,  лифтбек произвеждан между 1992 и 2002 година, предназначен за семейните клиенти на марката. Предлага се и във версия комби, чието багажно пространство е без аналог спрямо своите конкуренти. Неговото име идва от гръцката митология и по-скоро от древногръцкия град Ксантос, което име в превод означава златен град. Моделът е наследник на  Citroen BX и за периода на неговото производство, от поточните линии са слезли над 1.2 млн. автомобила, което го прави значително по-популярен от своят предшественик. 

Моделът не изневерява на стилът на марката и разполага с ново поколение хидро-пневматично окачване и самонасочващ се заден мост въпреки, че е базиран на платформата от Peugeot 406. След фейслифта направен през 1998 година, Xantia разполага с напречен стабилизатор който намалява до минимум наклона на каросерията при завой, а напречното ускорение може да достигне стойност от 1.2G. Именно този факт го прави различен, а поведението на пътя и нивото на комфорт са без аналог в своя клас дори и до днес. Моделът все още държи рекорда за преодоляването на така нареченият лосов тест, като постига резултат от 85 км/ч. въпреки, че тази година той е атакуван успешно от китайският IM L6, който постигна скорост от близо 91 км/ч. Освен във Франция, Citroen Xantia се произвежда в Иран и Китай до 2010 година. 

Моторната гама на Citroen Xantia включва бензиновите 4-цилиндрови агрегати с работен обем между 1.6 и 2.0 литра, както и V6-цилиндровият, 3.0 литров агрегат. Тяхната мощност варира между 88 и 190 к.с. Налични са и дизелови версии на модела с работен обем от 1.9, 2.0 и 2.1 литра и мощност между 69 и 109 к.с. Серийно всички модификация са оборудвани с 5-степенна, механична трансмисия, а срещу доплащане за някои от двигателите е наличен и 4-степенен автоматик. За разлика от BX, то Citroen Xantia се предлага във версия само със задвижване на предните колела. 


Интериора на Citroen Xantia е просторен, като предлага изключително удобна позиция на водача. Пред  пред пасажера са интегрирани две жабки, а оборудването на върховите версии не отстъпва на това в моделите от по-горните класове. Електрически седалки, кожен интериор, мултифункционален волан и бордовия компютър са нещата които не са чужди за френският модел. Срещу доплащане марката предлага дори и вграждането на мобилен телефон. За съжаление обаче качеството на изработка не е от най-добрите, които е изключително слабо звено на модела, заедно с трудната поддръжка. 

За преки впечатления от модела можете да посетите раздела за тестове в менюто на сайта. 



Екзотични: Abamastor Furia


Португалската компания за производство на карбонови резервоари за гориво Abamastor, представя хиперкар с името Furia на цена от 1.6 млн. евро без включени данъци и такси за транспорт. Моделът ще бъде ограничен в серия от 60 бройки, а първите бройки трябва да бъдат налични при новите собственици в края на тази година. Моделът е изграден в стила пистовите прототипи и според самият производител ще се конкурира пряко с  Aston Martin Valkyrie, но ако трябва да бъдем честни, то прекият конкурент е по-скоро Praga Bohema, а не ювелирният английски суперкар. Съобщава се още, че каросерията на Abamastor Furia е така проектирана, че при скорост от над 250 км/ч. генерира притискателна сила от 1 тон. 

Abamastor Furia напълно оправдава името си е и истинска фурия с лиценз за употреба на цивилните пътища. За задвижване моделът използва 3.5 литров, V6-цилиндров би-турбо мотор доставян от Ford, чиято мощност възлиза на 650 к.с. Общото тегло на модела възлиза на едва 1100 кг., а ускорението до 100 км/ч. в рамките на 3.5 секунди и максималната скорост от над 300 км/ч. не трябва да учудват никого. Трансмисията е 6-степенна, секвенциална предаваща движението към задните колела чрез диференциал с ограничено приплъзване.  

От тийзър изображението на интериора става ясно, че обстановката в кабината е спартанска, като повечето контроли за управление на различните система са изнесени на волана в който е интегриран малък екран за най-важната информация за водача. Все пак в кокпита е предвидено място за двама човека които се настаняват в спортни карбонови седалки с триточкови колани. 


вторник, 28 май 2024 г.

Porsche 911(992) с фейслифт и хибридна версия


Феновете на култовото превърналото се в култ Porsche 911, трябваше да чакат цели 6 години марката да представи фейслифт версията на 911 (992). По всичко личи обаче, че чакането си е струвало и колкото по-дълго е то, толкова е по-сладко. Външните промени са много внимателно обмислени и предават някак по-изискан стил на модела. Предните и задните брони са с леко променен дизайн, който освен визуално подобрява и аеродинамиката на модела.  Предните светлини вече получават серийно LED технологията и са с интегрирани в самите тях мигачи. За първата в историята на модела хибридна версия, която носи обозначението - GTS е предвиден специфичен дизайн на броните с активни аероелементи, подобряващи коефициентът на челно въздушно съпротивление от 0.32 на 0.28. Погледнат отзад, обновеният модел може да бъде веднага разпознат с новата си единична лента на задните светлини и промененият дизайн на решетката за охлаждане. 

Освен външните промени обаче, обновената версия разполага и със значително количество технически подобрения. Базовата версия с 3.0 литровият, би-турбо агрегат получава допълнителна мощност от 9 к.с. и сега тя възлиза на 394 к.с. Най-голямата изненада обаче е наличието на хибридна технология за първи път в историята на модела наречена T-Hybrid. За нейните нужди компанията е разработила нов 3.6 литров, 6-цилиндров боксер с електрически турбо компресор, чиято мощност възлиза на 485 к.с. Тое е куплиран серийно с 8-степенна, PDK трансмисия с вграден електромотор с мощност 54 к.с., който се захранва от компактна тягова батерия с капацитет от 1.9 кВтч., която се зарежда от регенеративната спирачна система. Работната мощност на системата е 541 к.с. Екоактивистите обаче ще останат разочаровани, тъй като хибридното 911 не може да се движи в изцяло електрически режим. Символичната тягова батерия е отговорна само за работата на турбо компресора и този на климатичната инсталация, което според производителят е достатъчно за постигането на разход на гориво съпоставим с този на по-малкият агрегат, но въпреки това моделът постига динамични характеристики близки до тези на сегашното 911 Turbo. Информацията сочи, че ускорението от 0 до 100 км/ч., става за едва 2.9 секунди, а максималната скорост която може да постигнете е 312 км/ч. Базовата версия на своя страна ускорява до 100 км/ч., от място за 4.1 секунди, а максималната скорост възлиза на 294 км/ч. Задвижването на четирите колела ще се предлага срещу доплащане включително и за хибридната версия. 

За разлика от екстериора и механиката, то за обновяването на интериора явно не са останали средства и там промените са по-скоро символични. Пред водача вече присъства изцяло цифров инструментален панел с размер от 12.6-инча и възможност за смяна на интерфейса до 7 вариации  с помощта на гласова команда. Медийната система PCM идва серийно с 10.9-инчов дисплей, подобрена графика и разширени функции. На централната конзола вече място намира и  подложка за безжично зареждане с функция за охлаждане. Купувачите на обновеното 911 ще останат изненади от факта, че серийно моделът вече ще се предлага само с 2 седалки. Конфигурацията с 2+2 места ще трябва да се поръчва изрично, но се съобщава изрично, че за нея няма да се изисква допълнително заплащане. 

Най-разочароващият елемент обаче е премахването на емблематичния ключ за стартиране на двигателя позициониран от лявата страна на волана, който е заменен от евтин пластмасов бутон, който идва директно от Porsche Panamera. Нищо не костваше да бъде позициониран елегантен контролер наподобяващ формата на конвенционалният ключ например, чрез който да се стартира и гаси автомобила. Явно това е щяло да оскъпи модела още с около 100 евро. Стойност която явно би отказала мнозина от покупката на Porsche 911, за което трябва се отделят минимум 128 700 евро. Като цяло това е с близо 5%, увеличение на цената спрямо тази, която се изискваше до момента  за базовата версия. Тепърва предстои да видим обновените  911 Turbo и 911 Turbo S, както и GT3 версиите. 

За радост на всички живота на сегашното поколение 992 е удължен с поне още 5 години в които ни предстои ида видим още множество интересни негови версии, като: Porsche 911 S/T и лимитираният на 2500 бройки 911 Dakar


GAC Trumpchi GS8 с фейслифт и ултра луксозна версия


Луксозният SUV модел на марката получава планирано обновяване, три години след своята премиера. Второто поколение на Trumpchi GS8, получава по-елегантен стил и още по-луксозно оборудване. Външно обновената версия веднага може да бъде различена с новата си огромна радиаторна решетка и промененият дизайн на броните. Дръжките на вратите вече са прибиращи се, а към праговете е добавена и никелирана добавка, тъй като китайците явно нямат проблем с прилагането на този материал, който повече от производителите вече избягват поради безумните на моменти - еко изисквания. 
Интериора като цяло е без промяна и е идентичен с този на флагманската версия ES9, която най-вероятно съвсем скоро, също ще бъде подложена на леки козметични промени. Съобщава се за нови висококачествени материи, както и обогатена цветова гама при избора за тапицериите и кожите. Новост е пет местната версия, чиито задни седалки в най-високото ниво на оборудване „Executive Luxury" ще разполагат с масажна и обдухваща функции. Наличните вариации с 6 и 7 места остават в гамата на модела. Излишно е да се споменава, че на борда място ще намира богат набор от асистенти подпомагащи шофирането, включително и система за заден кръстосан трафик. За доброто настроение на пасажерите се грижи премиум озвучителна система от Borg-Warner.

По отношение на механиката няма различия. Под капака място ще намира 2.0 литровия, 4-цилиндров, бензинов турбо мотор с мощност 252 к.с., куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща задните или четирите колела в зависимост от версията. Хибридната версия с технологията от Toyota с интегриран в E-CVT трансмисията електромотор, чиято обща мощност възлиза на 372 к.с., също остава в гамата на модела. 

Продажбите на обновеният GAC Trumpchi GS8 в Китай ще стартират от следващия месец с цени между 24 900 и 34 200 долара. От началото на следващата година моделът ще бъде наличен и на експортните пазари, като за сега не е потвърдено дали ще бъде наличен в САЩ, след наложените нови митнически ставки. 



понеделник, 27 май 2024 г.

Lancia Ypsilon HF бележи завръщането на легендарната HF емблема използвана за последно през 80-те години

 

Представено в началото на годината ново поколение на Lancia Ypsilon е не само първият нов модел на марката от десетилетие, ами  възобновява и емблемата  - HF (High-Fibelity) със символът на малко слонче, използвана за последно в Lancia Delta през 80-те години. Емблемата „HF“ характеризира спортната насоченост на даденият модел, а нейните корени датират още от 60-те години, когато е основан клуб от собственици на автомобили на марката които притежават минимум 5-6 модела. Според информацията, Lancia възнамерява да предлага HF модификация за всички свои модели в бъдеще. 

Новата Lancia Ypsilon HF има всички качества да носи гордо легендарната значка и от пръв поглед става ясно, че пред вас стои потентен хеч. Моделът разполага с агресивен дизайн на броните, разширени калници, допълнителен аероелемент на предния калник и по-голям заден спойлер. Следата на 18 или 19-цоловите колела също е увеличена, а към общата ширина на купето са  добавени още 4 см. Интериора също е преработен, като там впечатление правят новите спортни седалки и спортният HF волан. 

За съжаление обаче, задвижването на Ypsilon HF е поверено на електромотор, което все още не е ясно дали ще бъде прието радушно от феновете на моделите - HF. Lancia Ypsilon HF е оборудвана с електромотор с мощност 240 к.с. и познатата тягова батерия с капацитет от 54 кВтч., която в случая би трябвало да гарантира пробег с едно зареждане в рамките на поне 350 км. Според информацията ускорението на модела от 0 до 100 км/ч. става за 5.8 секунди, като максималната скорост не се съобщава. Цените на Lancia Ypsilon HF все още не са обявени, но имайки предвид, че базовата електрическа версия на модела стартира от около 35 000 евро, то желаещите да притежават този "сешоар" ще трябва да се разделят с поне 40 000 евра. 

За радост на всички нас успоредно с премиерата на Ypsilon HF, италианската марка обяви намерението си за завръщане в световният рали шампионат и представя версията Ypsilon Rally 4 HF. За съжаление обаче, тя ще бъде произведена от само 2500 бройки нужни за хомологацията на модела. За задвижване Ypsilon Rally 4 HF разчита на 3-цилиндровия, 1.2 литров, турбо бензинов мотор с мощност 212 к.с., куплиран с 5-степенна, механична скоростна кутия предаваща движението към предните колела чрез диференциал с ограничено приплъзване. Производителят не съобщава никакви динамични характеристики, но гарантира, че моделът е изграден в съответствие с всички правила от FIA за групата Rally4, което означава, че общото тегло на модела е поне 1080 кг., но най-вероятно не повече от 1100кг.  Остава да видим дали новият рали модел на Lancia ще допълни колекцията от рекордните 15 световни титли, която марката притежава в своята история.


събота, 25 май 2024 г.

Baidu Apollo RT6 е първият в света сериен автомобил с автономна система за шофиране от 4-то ниво



Китайската интернет компания Baidu вече пусна на пазара първото си роботакси, което може да се срещне по улиците на Ухан с цена от само 28 350 долара, след възстановяване на премията. MPV моделът с дължина от 4.76 метра носи името Appolo RT6 и се произвежда от JMC. Това е безпилотно превозно средство с автономна система за шофиране от 4-то ниво, което не разполага с волан. Моделът е оборудван с 8 лидарна технология с 40 сензора и 12 камери управлявани от изкуствен интелект, които сканират обстановката около автомобила в радиус от 440 метра. 

За задвижване Apollo RT6 разчита на електромотор позициониран на задния мост с мощност от 150 к.с., който е доставян от BYD. Тяговата батерия на борда, която също е дело на BYD се заменя само за три минути, чрез специално изградени за целта роботизирани станции и  осигурява пробег от около 400 км. Максималната скорост на модела е ограничена на 135 км/ч. 

Интериорът предлага място за 4 човека с индивидуални седалки снабдени с масажна функция и отопление. Пътниците могат да контролират озвучителната система и работата на климатика, чрез гласов контрол, а когато те са само двама предните седалки могат да се сгънат, като по този начин се образува завидно пространство за краката от близо 1 метър. За развлечение по време на пътуването е предвиден и 15.7-инчов дисплей за инфо-развлекателната система с 5G свързаност към мрежата на Baidu.

Намеренията на компанията са до края на годината да произведе минимум 1000 бройки от автономният модел които да кръстосват улиците на големите градове, които позволяват законно движение на подобен тип превозни средства.

Restmod: Velocity Mustang '67-68 Convertible

 

Последното предложение на американската компания ва рестмод модели Velocity, отново е базирано на емблематичният Ford Mustang от 60-те години, но този път е във версия кабриолет. Velocity Mustang '67-68 разполага с модерна екипировка и технологии и е базиран върху чисто ново шаси съобразено с последните изисквания за безопасност. 

За задвижване моделът разчита на 5.0 литровият, V8-цилиндров мотор с мощност 466 к.с., които се предават към задните колела чрез 6-степенна, механична или 10-степенна, автоматична трансмисия. Изпускателната система е дело на Borla, а спирачната система снабдена с Bosch Electric iBoster работи върху 11-инчови дискове с четирибутални апарати от Baer. Окачването също е ново и е дело на Fox с многоточкова връзка на задния мост към купето, а кормилната система е оборудвана със сервоусилвател и пиньонна рейка. 

Собствениците които са склонни да се разделят с над 320 000 долара, получават ювелирен кожен интериор и изцяло нов механизъм за сгъваемият покрив който се предлага в няколко разцветки. Серийно на борда място намира и модерна климатична инсталация Vintage Air с дигитален контрол, както и предни седалки оборудвани с отопление и вентилация. 


петък, 24 май 2024 г.

Kenworth SuperTruck 2 Concept е визия за бъдещето на сухопътният товарен превоз

 

Американският производител Kenworth, представя концепция на товарна композиция с дизайн повлиян от високоскоростните влакове. Kenworth SuperTruck 2 разполага с кабина с аеродинамичен дизайн, който намалява с 48% коефициентът на челно въздушно съпротивление в сравнение с настоящите серийно модели. Концепцията на кабината е преосмислена и сега тя разполага с централно позиционирано място за водача и подобрена видимост. Освен това окачването има функцията да регулира клиренса с цел подобряване на аеродинамиката, а  конструкцията на влекача и ремаркето е изключително лека, като общото тегло на композицията възлиза на едва 11 839 кг. 

За задвижване концепцията разчита на турбо дизелов агрегат от ново поколение, оборудван с 48-волтова лека хибридна технология, която спомага за 10% намаляване на разхода на гориво. Мощността възлиза на 446 к.с., а неговата ефективност е 55.7%. Производителят съобщава, че платформата на концепцията позволява внедряването на водородни или изцяло електрически системи за задвижване. 

Интериорът е съобразен с изискванията на шофьорите, а кабината разполага с място за отдих с легло и подвижна маса. Инструменталното табло е оборудвано с 15-инчов дисплей за най-важната информация с ясно разчетлива графика и интуитивно меню. 


Lamborghini изтегля 2133 бройки от модела Urus заради риск от разскачване на предния капак

 Италианският производител привиква над 2100 автомобила от модела Lamborghini Urus. Сервизната акция е инициирана поради установен конструктивен дефект свързан с заключващият механизъм на предния капак. При скорост от над 145 км/ч., въздушният поток упражнява натиск върху заключващият механизъм, който може да доведе до своеобразно отваряне на предния капак и дори неговото отделяне от конструктивната рамка. Според информацията, слабото звено са закрепващите нитове на механизмът които позволяват образуването на фуга, която допуска въздушният поток да навлезе между бронята и капака. Всички 2133 засегнати автомобила са от модификациите Urus S и Perfomance произведени между 2023 и 2024 година. За сега не се съобщава дали и хибридната версия Urus SE, чиито дизайн на предната част е променен, също е засегната от установеният проблем.

Всички засегнати модели ще бъдат обстойно прегледани за сметка на производителят и при нужда проблемните детайли ще бъдат подменени. Междувременно става ясно, че марката е сменил доставчика на нитовете използвани в нейните модели. 



Обновената Honda Mobilio с цена от 8 000 евро

Предлаганият от 2013 година в Индонезия и региона достъпен MPV модел, отново е подложен на леко обновяване. Освен леките външни корекции, гамата на Honda Mobilio е обстойно преработена. Малко преди да получи своят наследник, моделът ще се предлага само в базовото ниво на оборудване. Това означава, че 7 местният модел ще се задвижва от познатият 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 117 к.с., куплиран само с 5-степенна, механична трансмисия. 

Интериорът също губи част от оборудването включително и мултимедийната система. Серийно Honda Mobilio ще се предлага с две въздушни възглавници, ел. пакет, климатик и регулиране по височина шофьорска седалка. Естествено това води и до значително намаляване на цената на модела, който вече ще се предлага за около 8000 евро по текущият курс на рупията. 

Екзотични: Tender 5.7

 Немската компания Estela-Fahrzeugtechnik предлага на пазара роудстър с дизайн вдъхновен от BMW 507, който е базиран на BMW Z4 (G29). Моделът носи името Tender 5.7 и ще бъде произведен в лимитирана серия от 15 бройки, които според производителят вече са разпродадени. Цените стартират от 288 000 евро без данъци и такси, а първите бройки трябва да бъдат доставени да края на годината. 


Каросерията на Tender 5.7 е изработена от въглеродни сплави и се отличава с напълно преработен дизайн с кръгли фарове и препратки към емблематичният роудстър на немската марка като удължената бъбрекова решетка и страничните хриле на предните калници. Всички модели са боядисани в пастелни тонове, а производството ще отнема около 3 месеца. 

Освен различната визия с ретро привкус, клиентите получават и значителен ъпгрейд по механиката. Благодарение на по-големият турбо компресор, новата изпускателна система и подобреното охлаждане, мощността на 3.0 литровият агрегат е увеличена до 507 к.с. Автоматичната, 8-степенна трансмисия е без промяна, но окачването вече е регулируемо. 

Интериорът е идентичен с този на BMW Z4, но всеки милиметър е покрит от висококачествена пълнозърнеста кожа, която може да бъде индивидуално персонализирана по вкуса на всеки собственик. Озвучителната система е от най-висок клас и е  доставяна от Harman Karbon, а шумоизолацията на мекият сгъваем покрив е подобрена.