Представено в началото на годината ново поколение на Lancia Ypsilon е не само първият нов модел на марката от десетилетие, ами възобновява и емблемата - HF (High-Fibelity) със символът на малко слонче, използвана за последно в Lancia Delta през 80-те години. Емблемата „HF“ характеризира спортната насоченост на даденият модел, а нейните корени датират още от 60-те години, когато е основан клуб от собственици на автомобили на марката които притежават минимум 5-6 модела. Според информацията, Lancia възнамерява да предлага HF модификация за всички свои модели в бъдеще.
Новата Lancia Ypsilon HF има всички качества да носи гордо легендарната значка и от пръв поглед става ясно, че пред вас стои потентен хеч. Моделът разполага с агресивен дизайн на броните, разширени калници, допълнителен аероелемент на предния калник и по-голям заден спойлер. Следата на 18 или 19-цоловите колела също е увеличена, а към общата ширина на купето са добавени още 4 см. Интериора също е преработен, като там впечатление правят новите спортни седалки и спортният HF волан.
За съжаление обаче, задвижването на Ypsilon HF е поверено на електромотор, което все още не е ясно дали ще бъде прието радушно от феновете на моделите - HF. Lancia Ypsilon HF е оборудвана с електромотор с мощност 240 к.с. и познатата тягова батерия с капацитет от 54 кВтч., която в случая би трябвало да гарантира пробег с едно зареждане в рамките на поне 350 км. Според информацията ускорението на модела от 0 до 100 км/ч. става за 5.8 секунди, като максималната скорост не се съобщава. Цените на Lancia Ypsilon HF все още не са обявени, но имайки предвид, че базовата електрическа версия на модела стартира от около 35 000 евро, то желаещите да притежават този "сешоар" ще трябва да се разделят с поне 40 000 евра.
За радост на всички нас успоредно с премиерата на Ypsilon HF, италианската марка обяви намерението си за завръщане в световният рали шампионат и представя версията Ypsilon Rally 4 HF. За съжаление обаче, тя ще бъде произведена от само 2500 бройки нужни за хомологацията на модела. За задвижване Ypsilon Rally 4 HF разчита на 3-цилиндровия, 1.2 литров, турбо бензинов мотор с мощност 212 к.с., куплиран с 5-степенна, механична скоростна кутия предаваща движението към предните колела чрез диференциал с ограничено приплъзване. Производителят не съобщава никакви динамични характеристики, но гарантира, че моделът е изграден в съответствие с всички правила от FIA за групата Rally4, което означава, че общото тегло на модела е поне 1080 кг., но най-вероятно не повече от 1100кг. Остава да видим дали новият рали модел на Lancia ще допълни колекцията от рекордните 15 световни титли, която марката притежава в своята история.
Няма коментари:
Публикуване на коментар