Страници

вторник, 28 май 2024 г.

Porsche 911(992) с фейслифт и хибридна версия


Феновете на култовото превърналото се в култ Porsche 911, трябваше да чакат цели 6 години марката да представи фейслифт версията на 911 (992). По всичко личи обаче, че чакането си е струвало и колкото по-дълго е то, толкова е по-сладко. Външните промени са много внимателно обмислени и предават някак по-изискан стил на модела. Предните и задните брони са с леко променен дизайн, който освен визуално подобрява и аеродинамиката на модела.  Предните светлини вече получават серийно LED технологията и са с интегрирани в самите тях мигачи. За първата в историята на модела хибридна версия, която носи обозначението - GTS е предвиден специфичен дизайн на броните с активни аероелементи, подобряващи коефициентът на челно въздушно съпротивление от 0.32 на 0.28. Погледнат отзад, обновеният модел може да бъде веднага разпознат с новата си единична лента на задните светлини и промененият дизайн на решетката за охлаждане. 

Освен външните промени обаче, обновената версия разполага и със значително количество технически подобрения. Базовата версия с 3.0 литровият, би-турбо агрегат получава допълнителна мощност от 9 к.с. и сега тя възлиза на 394 к.с. Най-голямата изненада обаче е наличието на хибридна технология за първи път в историята на модела наречена T-Hybrid. За нейните нужди компанията е разработила нов 3.6 литров, 6-цилиндров боксер с електрически турбо компресор, чиято мощност възлиза на 485 к.с. Тое е куплиран серийно с 8-степенна, PDK трансмисия с вграден електромотор с мощност 54 к.с., който се захранва от компактна тягова батерия с капацитет от 1.9 кВтч., която се зарежда от регенеративната спирачна система. Работната мощност на системата е 541 к.с. Екоактивистите обаче ще останат разочаровани, тъй като хибридното 911 не може да се движи в изцяло електрически режим. Символичната тягова батерия е отговорна само за работата на турбо компресора и този на климатичната инсталация, което според производителят е достатъчно за постигането на разход на гориво съпоставим с този на по-малкият агрегат, но въпреки това моделът постига динамични характеристики близки до тези на сегашното 911 Turbo. Информацията сочи, че ускорението от 0 до 100 км/ч., става за едва 2.9 секунди, а максималната скорост която може да постигнете е 312 км/ч. Базовата версия на своя страна ускорява до 100 км/ч., от място за 4.1 секунди, а максималната скорост възлиза на 294 км/ч. Задвижването на четирите колела ще се предлага срещу доплащане включително и за хибридната версия. 

За разлика от екстериора и механиката, то за обновяването на интериора явно не са останали средства и там промените са по-скоро символични. Пред водача вече присъства изцяло цифров инструментален панел с размер от 12.6-инча и възможност за смяна на интерфейса до 7 вариации  с помощта на гласова команда. Медийната система PCM идва серийно с 10.9-инчов дисплей, подобрена графика и разширени функции. На централната конзола вече място намира и  подложка за безжично зареждане с функция за охлаждане. Купувачите на обновеното 911 ще останат изненади от факта, че серийно моделът вече ще се предлага само с 2 седалки. Конфигурацията с 2+2 места ще трябва да се поръчва изрично, но се съобщава изрично, че за нея няма да се изисква допълнително заплащане. 

Най-разочароващият елемент обаче е премахването на емблематичния ключ за стартиране на двигателя позициониран от лявата страна на волана, който е заменен от евтин пластмасов бутон, който идва директно от Porsche Panamera. Нищо не костваше да бъде позициониран елегантен контролер наподобяващ формата на конвенционалният ключ например, чрез който да се стартира и гаси автомобила. Явно това е щяло да оскъпи модела още с около 100 евро. Стойност която явно би отказала мнозина от покупката на Porsche 911, за което трябва се отделят минимум 128 700 евро. Като цяло това е с близо 5%, увеличение на цената спрямо тази, която се изискваше до момента  за базовата версия. Тепърва предстои да видим обновените  911 Turbo и 911 Turbo S, както и GT3 версиите. 

За радост на всички живота на сегашното поколение 992 е удължен с поне още 5 години в които ни предстои ида видим още множество интересни негови версии, като: Porsche 911 S/T и лимитираният на 2500 бройки 911 Dakar


Няма коментари:

Публикуване на коментар