Страници

сряда, 31 май 2023 г.

Audi A6 и A7 с леки козметични промени и нова стартова цена

 Audi освежава моделното семейство на A6 и A7 с леки козметични промени, които би трябвало да задържат техните продажби и евентуално да привлекат нови клиенти за марката с възможността за новите опции за персонализиране на своите модели. Седана, комбито  и Sportback версията, получават леко променен дизайн на броните и радиаторната решетка. Джантите също са с нов дизайн като за първи път са налични и такива с размер от 21-цола, а в гамата са добавени и няколко нови цвята. 

Според информацията интериора е непокътнат, но за него се предлагат нови опционални декоративни елементи в 8 разновидности, а воланът може да бъде поръчан и с цветни шевове. Цветовата палитра и тук е разширена, като собствениците ще могат да избират от 8 цвята и материи за тапицерията на седалките и корите на вратите. Стандартно всички версии се предлагат с 12.3-инчов цифров инструментален панел придлужен с също толкова голям дисплей за инфотайнмънт системата. Стандартното оборудване е обогатено с наличието на асистент за паркиране, както и Full LED предните светлини. 

По отношение на моторната гама не се съобщава нищо, което ни води на мисълта, че там промени няма да има. Това означава, че под капака на обновените А6 и А7, място ще намират бензин и дизеловите 4 и 6-цилиндрови агрегати с работен обем от 2.0 и 3.0 литра и мощност между 163 и 344 к.с. В гамата остава и V8-цилиндровият, 4.0 литров мотор би-турбо мотор за RS-версията със своите 600 к.с. Всички агрегати са снабдени с 48-волтова лека хибридна технология, а трансмисията е е 7 или 8-степенна, автоматична задвижваща предните или четирите колела в зависимост от модификацията. Продажбите на обновените модели започва от утре със стартови цени от 63 500 евро, което е с около 7 000 евро повече от това, което марката искаше за настоящият модел.


понеделник, 29 май 2023 г.

Toyota Crown Sedan базиран на водородната Toyota Mirai

 По подобие на Toyota Crown Sport, този уикенд пред подбрана публика, марката представи и третият модел от моделното семейство на Toyota Crown. Новата версия носи името Crown Sedan и за разлика от своите събратя е основан върху GA-L платформата на марката, използвана от Toyota Mirai FCV и Lexus LS

Новата Towota Crown Sedan ще се предлага в две версии на задвижване - HEV и FCEV, но официални параметри на системите, производителят все още не е предоставил. 

Интериора наподобява много на този от останалите версии в моделното семейство на Crown, но е обогатен с дървени елементи, а за неговата изработка са използвани по-качествени материали, тъй като този модел е насочен повече към бизнес клиентите на компанията. Това го доказва и сгъващата се седалка на пасажера, която отваря значително пространство на возещият се на задната седалка, която ще може да бъде оборудвана с масажна функция. 

Повече информация за модела очакваме да бъде разпространена до края на лятото, а продажбите ще трябва да започнат в края на тази година. 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

След представената официалната информация се потвърди, че Toyota Crown Sedan ще се предлага в две версии на задвижване - хибридна и водородна. Най-вероятно това ще доведе до отпадането на Toyota Mirai от моделната гама на марката, тъй като продажбите на водородният модел са твърде незадоволителни. Нейната технология обаче ще бъде пренесена в Crown без проблеми, тъй като новият модел реално и технически идентичен въпреки промененият дизайн и новият интериор с два 12.3-инчови дисплея за инструментариума и инфотейнмънт системата. 

За задвижване Towota Crown разчита на хибридна технология с 2.5 литров, 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 185 к.с., съчетан с електромотор с мощност 180 к.с., чиято обща работна мощност възлиза на 245 к.с. Взаимно те са свързани с три степенна трансмисия, а движението към задните колела се осъществява посредством 4-степенна, автоматична трансмисия. В комбинация двете трансмисии дават възможност на водача да избира из между 10 предавателни числа. 

Водородната версия разчита на разработената съвместно BMW технология с електрохимичен генератор с мощност 174 к.с. и електромотор задвижващ задните колела с мощност 182 к.с., които са твърди недостатъчни за тежащият над 2 тона модел. Според производителят с едно зареждане на трите бутилки съхраняващи водород, могат да бъдат изминати до 820 км. благодарение на буферната литиево-йонна батерия, която е налична и за хибридната модификация. 


И двете версии ще бъдат налични както в Япония, така и в Китай и най-вероятно САЩ. Продажбите на модела в Япония стартират от този месец с цени започващи от 48 500 долара за хибридната и 55 000 долара за водородната версия.  


петък, 26 май 2023 г.

Cadillac GT4 е най-евтиният модел на марката

В Китай, американската марка представи изцяло нов компактен кросоувър модел наречен - GT4. Той ще се произвежда и продава само в Китай, а продажбите трябва да стартират в края на това лято. Моделът е тясно свързан с Chevrolet Seeker и Buick Envista, но притежава самостоятелен дизайн.

 За разлика от донорските модели, то Cadillac GT4 ще бъде наличен както с познатият - 1.5 литров мотор с мощност 184 к.с., така и с по-мощен - 2.0 литров, турбо бензинов агрегат с мощност 237 к.с., познат от Cadillac XT4. Наличните трансмисии са CVT или 9-степенна, автоматична в зависимост от версията, но при всички положения задвижването се осъществява посредством само предните колела. 

Интериора е издържан в новия стил на марката с наличието на 33-инчов цифров инструментален панел пред водача за инструментариума и инфотайнмънт системата с 5G свързаност. Скоростният лост е заменен от въртящ се клъстер на централната конзола между седалките, където място намира и поставка за безжично зареждане на телефони. Оборудването е подобаващо като за модел на Cadillac, но за HUD дисплея и тризоновата климатична инсталация ще трябва да се доплаща. Панорамният покрив е серия, но неговата отваряща се версия е налична като опция. За сега цени не се споменават, но по всичко личи, че това ще бъде най-достъпният модел с емблемите на Cadillac.


четвъртък, 25 май 2023 г.

Нов ли е новият Aston Martin DB12?

 Английската марка представя наследника на Aston Martin DB11, който носи обозначението - DB12. Реално обаче, това е силно подобрена версия на предходният модел, чието шаси е модифицирано с допълнителни опори, които намаляват нивото на усукване с 7%. Окачването също е модифицирано, както и спирачната и кормилната системи. Визуално новият модел разполага с изцяло нова предна част с по-голяма радиаторна решетка, нова броня и преден капак. Фаровете са останали със същата форма, но оптиката е променена поради наличието на нова еволюционна технология. Погледнат отзад, новият модел може спокойно да бъде объркан с предходният, ако не обърнете внимание на наличието на новата емблема и надпис на капака. 

За разлика от екстериора, то интериора предлага една съвсем нова обстановка и може да се каже, че тук, той е най-технологичният в гамата на марката. Пред водача място намира цифров инструментален панел със сменяема графика, а инфотайнмънт системата от ново поколение е снабдена с 10.2-инчов дисплей позициониран на плаващата централна конзола, която приютява електрическият шалтер заместващ скоростният лост и въртящ се клъстер за избор на различните режими на управление. 

Под капака на Aston Martin DB12, място намира познатият 4.0 литров, V8-цилиндров би-турбо мотор доставян от AMG, въпреки информацията, че немският тунер ще спира производството на този агрегат и Aston Martin работи над първият си самостоятелно разработен двигател от 50 години насам. Така или иначе агрегатът от AMG е наличен и то в неговата си най-потентна форма, като мощността му сега възлиза на 680 к.с. Трансмисията е 8-степенна, автоматична от ZF, предаваща движението към задните колела, чрез електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване. Според информацията Aston Martin DB12, ускорява до 100 км/ч. от място за 3.6 секунди, а максималната скорост която може да достигне възлиза на 325 км/ч. Продажбите на модела ще започнат от края на лятото с цени около 215 000 евро, което е с цели 20%, повече от предходният модел. До една година се очаква и откритата версия на модела -  DB12 Volante.


 

сряда, 24 май 2023 г.

Новото BMW 5-series (G60) се управлява с поглед


След фиаското с последните модели, баварците най-накрая преоткриха себе си с новото поколение на BMW 5-series (G60). Осмото поколение на престижният седан е и най-значимото в историята на модела, тъй като ще направи прехода към електрическата ера на компанията. Дизайна също е впечатляващ с най-подходящият размер на бъбреците, който би трябвало да обедини привържениците и противниците на последните модели на марката, които явно сондираха мнението на феновете с различен по размер "бъбреци". Новото поколение е базирано върху CLAR платформата на марката, която позволява наличието на задвижване с ДВГ или изцяло електрическо за - i5. 

За задвижване базовата версия на BMW 5-series ще разчита на 4-цилиндров, турбо бензинов мотор с работен обем от 2 литра и мощност 258 к.с. Той е оборудван с лека хибридна система, която работи под напрежение от 48V. Същата лека хибридна система ще бъде налична и за 6-цилиндровата модификация с 3.0 литров, турбо мотор и мощност 380 к.с. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, автоматична, задвижваща задните колела. Системата за задвижване на четирите колела xDrive е опционална и серийна за 6-цилиндровата версия. 

BMW i5 ще бъде налично и съответно с един или два електромотора. BMW i5 eDrive40 разполага с електромотор на задния мост с мощност 340 к.с., които ускоряват седана до 100 км/ч. от място за 5.7 секунди. Върховата електрическа модификация - M60 xDrive, разполага с втори електромотор задвижващ предните колела, а общата мощност възлиза на 590 к.с. При нея времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. възлиза на 3.7 секунди. И двете версии се захранват от тягова батерия с капацитет 84.3 кВтч. и термопомпа. Производителят съобщава, че времето което ще ви е нужно да заредите батерията от 10 до 80%, няма да отнема повече от 30 минути. Посочената автономия на моделите е съответно 475 и 412 км.  Интересен факт е, че всички собственици в Северна Америка ще получат безплатно две годишен период за неограничен брой 30 минутни зареждания в мрежата на Electrify America. В по-късен етап ще бъдат налични още модификации, както и M версия с хибридна технология и мощност от над 700 к.с.

Интериора ни посреща с новият цифров инструментален панел извит към водача с 12.3-инчов дисплей за инструментариума и 14.9-инчов дисплей за най-новата инфосистема iDrive 8.5 на марката. Управлението със жестове и гласовият контрол намират своето място и в този модел. По подобие на BMW 7-series (G70), физическите бутони са сведени до минимум, а функциите на климатика се управляват от сензорна лента под дисплея за инфотайнмънт системата. Автономната система за управление поддържа ново 2+, която позволява на водача да шофира без ръце при скорост до 137 км/ч. Смяната на лентата за движение също се осъществява без ръце и става когато водачът погледне към страничните огледала. Стандартно на борда място намира и напълно автономната система за паркиране. 

Цените все още не са известни, но според информацията базовата версия на модела ще бъде с около 1500 евро по-скъпа от настоящият модел който се предлага все още в шоурумите на марката. 


Opel Corsa става първият модел на марката оборудван с лека хибридна технология

 Настоящото поколение на Opel Corsa, което е налично на пазара вече 4 години получава своята планувана фейслифт версия. Обновеният модел притежава нова предна част издържана в новият стил на марката наречен Opel Vizor. В задната част обаче, промените се свеждат единствено до леко промененият дизайн на бронята, която придава малко по-агресивен вид на компактният хеч.

 В интериора обаче видимо всичко е по старому, ако изключим леко промененият дизайн на волана, и липсата на скоростен лост, който е заменен от електрически шалтер. Опционалният цифров инструментален панел е с нова графика и 3D ефект и е съчетан с 10-инчова инфотайнмънт система с гласов контрол и актуализация по въздуха. 

Opel Corsa става първият модел на марката който е оборудван с лека хибридна технология работеща под напрежение от 48V, която ще бъде налична за 1.2 литровият, турбо бензинов мотор във версия на мощност от 99 и 134 к.с. И двете версии се предлагат серийно с 6-степенна, двудискова трансмисия. Който иска механична трансмисия ще трябва да се задоволи с чистата версия на 1.2 литровият мотор с мощност 134 к.с. Електрическата модификация на Corsa, вече ще бъде налична в две версии на мощност от 136 и 156 к.с., като по-мощната се предлага с батерия от 54 кВтч. Автономията на електрическите версии варира между 357 и 406 км., а времето за зареждане от 20 до 80%, отнема 30 минути. 


Обновеният Volkswagen Touareg с 15%, по-високи цени от настоящият модел

 В средата на своят жизнен цикъл, флагманският SUV на марката получава сериозни промени, които трябва да задържат интереса на клиентите към този модел. Външно обновеният Volkswagen Touareg, получава изцяло нова предна част чиято радиаторна решетка откроява флагманският SUV от визията на останалите модели на марката, поне що се отнася за тези в Европа. Изцяло новите матрични - LED светлини, също правят своя дебют в този модел, но същите ще се предлагат срещу доплащане. В задната част също наблюдаваме нови светлини свързани помежду си с LED светлинна лента.

 Интериора обаче получава незначителни промени, но при обновеният модел оборудването е по-богато. Серийно вече е наличен е така нареченият Inovision Cocpit съчетан с най-новата инфотайнмънт система с гласов контрол - Discover Pro Max. Налични за модела се и функциите: travel Assist, Park Assist Plus с дистанционно управление, Trailer Assist и Night Assist. 

Под капака място намират само 3.0 литровите, V6-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати с мощност между 228 и 335 к.с. На върха в гамата са позиционирани Plug-in хибридните версии с мощност от 386 и 456 к.с. и батерия с капацитет от 14.1 кВтч., която осигурява движение в изцяло електрически режим в рамките на 50 км. 

Продажбите на обновеният Volkswagen Touareg ще стартират от това лято с цени за базовата версия започващи от 69 200 евро, което е увеличение с близо 15%, спрямо цената на базовата версия в годината на нейното представяне. 


вторник, 23 май 2023 г.

Hongqi S9 стои гордо сред участниците на Concorso d'Eleganza Villa d'Este

Китайците явно са събрали значителна доза самочувствие, тъй като се усмеляват да представят експонат не къде и да е , а на изложението за елегантност провело се този уикенд край езерото Комо във Villa d'Este. Може би най-престижната китайска марка Hongqi, представи прототип на свой бъдещ хиперкар, чиято разработка датира от 3-4 години, но по една или друга причина неговото серийно производство се отлага.

 Hongqi S9 е хибриден спортен модел проектиран от испанският дизайнер Valter de Silva, който дълги години работеше за VAG. Поради тази причина китайският модел стой гордо редом с Bugatti W16 Mistral, което също бе част от експонатите привличащи вниманието на отбраната публика. 

Тъй като Hongqi S9 е в процес на разработка може да се смята, че крайният резултат ще се отличава поне малко от това, което бе показано този уикенд. Според производителят хибридната система задвижващ китайският суперавтомобил разполага с ръчно изработеният 4.0 литров, V8-цилиндров би-турбо мотор от Hongqi L5,  съчетан с три електромотора и обща мощност от 1400 к.с., които трябва да ускорят модела до 100 км/ч. за само 1.9 секунди, а максималната скорост ще надхвърля 400 км/ч. Това са твърде амбициозни прогнози и не се учудваме, че прототипа показан в Италия, се задвижва от скромен 1.5 литров турбо  мотор с мощност 156 к.с., наличен на борда за да предвижва прототипа на собствен ход. 

Не можем да отречем ювелирната изработка на интериора, който предлага най-качествените материали и добро оборудване. Кожата е в изобилие комбинирана с карбонови елементи и светещи дюзи за климатичната инсталация, а в квадратният волан е с интегриран дисплея за инфотайнмънт системата. Това са малка част от детайлите, които придават нотка уникалност в кабината. намеренията на марката да са произведе 99 бройки от този модел, като цените ще стартират от минимум 1.4 млн. долара. 


понеделник, 22 май 2023 г.

Changan Alsvin вече се произвежда и в Пакистан

 Третото поколение на компактният седан Changan CV2 / Alsvin, бе представено през 2019 година, но от скоро моделът се произвежда и в Пакистан, от където си пробива път на пазарите в Азия, Южна Америка и Саудитска Арабия. От тази година моделът ще бъде наличен и в Русия, където на всички е ясно, че тамошния пазар изпитва недостиг от автомобили поради оттеглянето на почти всички световни производители от този пазар. Не за първи път става дума, че от този ход единствените печеливши са китайските производители.

Последната версия на Changan Alsvin е добре оборудвано предвид цената си и привлича все повече клиенти с малки доходи. На борда място намират: ESP, ABS, климатик, две въздушни възглавници, салон от изкуствена кожа, ел. пакет и дори мултимедийна система с 7-инчов екран придружена от мултифункционален кожен волан. С дължина от 4.39 метра, седанът предлага достатъчно място за 5 човека и багажно пространство възлизащо на 380 литра.

Под капака на Changan Alsvin, място намират 1.4 или  1.5 литрови, атмосферни мотор с мощност от 101 и 107 к.с., куплирани с 5-степенна, механична или роботозирана трансмисия задвижваща предните колела. 

неделя, 21 май 2023 г.

Екзотични: Kode 61 Birdcage

 Японския дизайнер Ken Okuyama, напомня за себе си с производствена версия на своят нов проект наречен Kode61 Birdcage. След лимитираният Kode 0, това е новото предложение на дизайнера, който ще бъде произведен във фабриката на Ken Okuyama Cars в Ямагата - Япония. За сега не се споменава, колко бройки ще бъдат произведени от новият ръчно израбетен модел, но най-вероятно числото няма да е двуцифрено, а цените ще започват от минимум 1 милион евро.

 Дизайнерът не съобщава нищо относно задвижването и механиката по време на официалното представяне на модела пред публика, което се състоя по време на събитието във Villa d'Este, край езерото Комо. Вглеждайки се по-внимателно обаче откриваме, че  джантите са взети деректно  от Maserati MC20, но не може да се каже дали за основа е взет итайлианският спортен модел. Лично Кен Окуяма споменава, че по време на работата си по Kode61 Birdcage e бил вдъхновен от състезателният болид на Maserati Tipo 61, който има зад гърба си редица победи в най-различни надпревари между 1959 и 1961 година. 


Руският електромобил Atom в серийно производство от 2025 година?

 Руският проект за електрически автомобил намери нов инвеститор в лицето на Novikombank и държавната корпорация Rostec. Концепцията Atom е дело на марката Кама, създадена от Kamaz, насочена към производството на електрически автомобили.

 Концепцията визуализира в реални размери бъдещият електрически модел и ще се задвижва от произведени в Русия, електромотор и тягова батерия. Каквито и да е спецификации липсват, но се съобщава за автономия от 500 км. 

Интериора е издържан в минималистичен стил, като липсват каквито и да е бутони и дори екрани. Единствената информация, която получава водача е чрез тъчскрийн дисплей позициониран на волана оборудван с джойстик за управление на някои от функциите. След получените средства възлизащи на около 10 милиарда рубли, производителят е убеден, че ще успее да внедри в серийно производство своят модел най-късно през 2025 година.