Страници

неделя, 30 април 2023 г.

Nissan разработва карбонов двигател

 Тези дни стана ясно, че японската компания е патентовала блок за двигател с вътрешно горене, чиито корпус е изработен от композитни материали. Това на практика ще намали значително общото тегло и не на последно  - топлинните загуби, като по този начин ще бъде увеличен коефициентът на полезно действие. Също така композитния корпус на блока ще служи и като изолация на същинският отсек изработен от метални сплави и няма да предава топлината на обслужващите компоненти и възли прикачени към двигателя. Всичко това ще се отрази положително и на студеният старт, който ще бъде сведен до минимум, тъй като времето за подгряване на мотора ще бъде сведено до минимум, което ще намали и износването на въртящите части. 

Разбира се, новият 3-цилиндров мотор ще има и своите недостатъци свързани предимно с разходите по трудоемкото производство, което ще увеличи значително неговата цена. Това от своя страна ни кара да мислим, че марката ще подготви този агрегат за някои от спортните си автомобили снабден с хибридна технология, като въпросният агрегат с компактните си размери ще бъде използван предимно като генератор. Въпреки това, Nissan дава да се разбере, че двигателят с вътрешно горене все още не е умрял и има светло бъдеще за него.  Трябва да се има  предвид, че в този агрегат могат да намерят място и карбоновите бутала от калифорнийската компания AWA, които са с 40%, по-леки от алуминиевите с функцията да запазват голяма част от температурата в горивната камера, като по-този начин се увеличават и конските сили. 


петък, 28 април 2023 г.

Changan CS75 Plus отново с фейслифт

 Само две години след обновяването на Changan CS75 Plus, китайският SUV получава отново козметични промени. Това се налага поради смяната на стилистиката в моделната гама на компанията, която явно иска да създаде своя фирмена идентичност. След последният фейслифт CS75 Plus, получава интегрирана в бронята радиаторна решетка и нов дизайн на задната броня с бутафорни накрайници за изпускателната система. 

Промени в интериора и механиката обаче няма. За задвижване моделът ще продължава да разчита на 1.5 и 2.0 литровите, турбо мотори с мощност от 188 и 232 к.с., които вече са куплирани само и единствено с новата 8-степенна, автоматична трансмисия от Aisin. Хибридната версия с 1.5 литровият агрегат и интегриран в скоростната кутия електромотор с обща мощност на системата от 312 к.с., също остава в гамата на модела. 

Според информацията обновената версия на Changan CS75 Plus ще бъде налична на китайският пазар от следващия месец, като цените спрямо предходният модел ще се завишат с около 1000 долара, което ще рече, че базовият модел ще се предлага за малко над 18 000 долара.


четвъртък, 27 април 2023 г.

Новият Citroen C3 Aircross само за Индия, Южна Америка и Африка




Citroen C3 Aircross, прави своята премиера в Индия в своята опростена версия, която е базирана на предлаганият от две години в Индия и Южна Америка - Citroen C3. За сега не се споменава дали и европейската версия ще се основава на този модел или както до сега ще бъде коренно различна с дизайн вдъхновен от Citroen Oli Concept . Външно новият С3 Aircross, споделя редица детайли от своят донор и въпреки различните брони и увеличен размер не може да скрия своята принадлежност към компактният хеч. Междуосието е увеличено с 13 см., а общата дължина с над 34 см. Това позволява и наличието на трети ред седалки, които ще се предлагат срещу доплащане. 

Интериора и на двата модела е идентичен, но в Индия моделът ще се предлага със скромен 7-инчов, цифров инструментален панел и мултимедийна система с 10.2-инчов дисплей. Климатичната инсталация, камерата за заден ход, ABS и ESP системите идват още от базовото ниво на оборудване. Товарното пространство на версията с 5 места възлиза на 511 литра. 

В Индия, Citroen C3 Aircross ще бъде наличен с 1.0  и 1.2 литрови, турбо бензинови Multiair мотори с мощност 125 к.с. 110 к.с., куплирани с 6-степенна, механична или CVT скоростна кутия задвижващи предните колела. В по-късен етап производителят обещава версия с 1.5 литров мотор и автоматична трансмисия от Aisin,  както и модификация задвижвана с LPG. Версията която виждаме днес ще се произвежда в Индия и Бразилия, а продажбите трябва да започнат от тази пролет. 

Chery Tiggo 2 Pro с цена от 8 200$

 Китайският компактен кросоувър Chery Tiggo 1 / 3Х, получава своят фейслифт и ново име за експортната версия, която ще носи името Chery Tiggo 2 Pro. Моделът е добре познат и в Европа, където се продава под името DR 3.0, но с леко променен дизайн. Обновената версия на модела се отличава с нова радиаторна решетка и модерни LED светлини. В задната част също наблюдаваме значителни промени с открояващи се LED светлини, свързани помежду си и нов дизайн на вратата за багажното отделение. 

Интериора също е изцяло нов с комбиниран инструментален панел пред водача с 7-инчов дисплей и 10.2-инчов екран за мултимедийната система. В базовото оборудване са включени неща като: четири въздушни възглавници, ESP, климатроник, пълен ел. пакет, камера за заден ход и салон от еко кожа. Срещу доплащане е наличен стъклен люк на тавана, предни седалки оборудвани с подгряваща система и др. 

Под капака на Cherry Tiggo 2 Pro / 3Х, място намира 1.0 литров, 3-цилиндров, турбо бензинов мотор с мощност 101 к.с., както и с 1.5 литровия, атмосферен мотор с мощност 116 к.с. Трансмисиите налични за модела са 5-степенна, механична или CVT, задвижващи само предните колела. Продажбите на Tiggo 2 Pro ще стартират от това лято, а цените ще започват от 8 200 долара за базовата версия. Освен в Китай, моделът ще се предлага на пазарите в Южна Америка, Азия и Русия.


сряда, 26 април 2023 г.

Новото NIO ES6 налично на пазара от това лято

 Китайците продължават да обновяват своите модели и сега представят новият Nio ES6. Ако трябва да бъдем честни, разликите с предходният модел не са огромни и моделът който виждаме днес ,по-скоро трябва да бъде приет като фейслифт от колкото като нов модел. Така или иначе, новото Nio ES6 е факт и ще бъде налично на пазара още от това лято с набор от нови технологии.

Подобаващо за нов модел, новият електрически SUV разполага с изцяло нов интериор с увеличено пространство за возещите се. На борда място намира автономна система за шофиране от ниво 3, оборудвана с 33 сензора за движение включително и лидар. Пред водача е монтиран 10.8-инчов дисплей за инструменталният панел, а инфотайнмънт системата разполага с 12.8-инчов, AMOLED дисплей. Гласовият асистент с възможност за провеждане на разговори е част от серийното оборудване, както и предните седалки с масаж и обдухване. Опционално за модела са налични и 4 броя VR очила и озвучителна система с 23 високоговорителя, които превръщат интериора в кино салон. 

Първоначално новото Nio ES6 ще се предлага само във версия с два електромотора задвижващи четирите колела с мощност от 490 к.с. За модела ще са налични тягови батерии с капацитет от 75 и 100 кВтч., а в по-късен етап производителят подготвя и версия с 150 кВтч. батерия на борда. Автономията все още не се споменава, но най-вероятно няма да се различава косвено от тази на NIO EC7, който според китайският цикъл на измерване изминава между 465 и 940 км. с едно зареждане на батерията. Тя от своя страна може да бъде взета под наем, като по този начин ще спестите около 10 000 долара от цената на модела. 


McLaren 750S е най-лекият и мощен сериен модел в историята на марката

 Английската марка представя наследника на McLaren 720S, който е презентиран като -  най-лекият и най-мощен сериен модел на марката. Макар и да изглежда познато и базиран на предходният модел, McLaren 750S е силно модернизиран с 30%, изцяло нови части и ще бъде наличен на пазара като Coupe и Spider.

 За задвижване новото предложение разчита на познатият - 4.0 литров, V8-цилиндров би-тубо мотор с олекотени бутала и увеличено налягане на турбините, което е довело да увеличаване на мощността на 750 к.с. Той е куплиран със 7-степенна трансмисия с двоен съединител предаваща движението към задните колела. Направените промени в конструкцията и окачването са довели до спад на общото тегло, което сега възлиза на 1281 кг. и 1389 за версията Spider (сухо тегло).  Според производителят, моделът ускорява от 0 до 100 км/ч. за 2.8 секунди, а максималната скорост която може да бъде достигната е 322 км/ч. 

Интериорът като, че ли идва директно от McLaren 765LT, оборудван с най-новите инфоразвлекателни технологии. Новост е системата McLaren Control Launcher, която позволява на водача да запазва любимите си аеродинамични, двигателни, кормилни и трансмисионни настройки. Специално внимание се обръща и на новите седалки, които са със 17.5 кг. по-леки от тези в модела 720S. Срещу доплащане са налични и ултра-леки седалки с 33%, по-малко тегло.

 

вторник, 25 април 2023 г.

Mercedes E-class (W214) само с 4-цилиндрови агрегати в Европа

 Новото поколение на Mercedes E-class, чиито интериор вдъхновен от EQ серията видяхме преди два месеца, бе представено официално днес с вътрешно заводско обозначение - W214. Освен в интериора, при по-внимателно вглеждане можем да видим прилики и в дизайна на екстериора със седаните от  EQ-серията на марката. Интересен факт е, че размерите спрямо настоящият модел са намалени, като дължината сега възлиза на 4.92 метра, което е с 2 см. по-малко от тази на E-class (W213). За сметка на това междуосието е увеличено 2.2 см. (2.93 метра), което се е отразило на мястото за краката на втория ред седалки. 

По подобие на повечето производители и Mercedes вече се ориентира към възможността за активно поддържане на интернет съдържание и активност в социалните мрежи на борда на своите модели, като тук дори са добавени и селфи камера с достъп до TikTok, а на борда спътниците ще могат да се забавляват с Angy Birds например. Серийно новата E-класа ще се предлага със свободно стоящ дисплей за инструменталният панел пред водача и голям дисплей за MBUX системата. Срещу доплащане се предлага и интерактивен дисплей за спътника до водача от който може да се свалят най-различни приложения от App Store. На борда е инсталиран и изкуствен интелект, който в течение на времето ще се обучава от навиците на водача, а при по-студено или по-топла време ще контролира температурата в купето, когато автомобилът е в покой. 

Под капака на най-важният модел на марката място ще намират само агрегати оборудвани с лека хибридна система, както и Plug-in хибриди. Базовата версия разчита на 2.0 литрови, турбо бензинов мотор с мощност 204 к.с. Ценово по-нагоре в гамата е позиционирана дизеловата версия с мощност 197 к.с. Ако искате повече мощност ще трябва да се ориентирате към Plug-in хибридните версии оборудвани със същите агрегати, куплирани с електромотор с мощност 129 к.с. Най-мощната хибридна версия е оборудвана с по-мощната версия на 2.0 литровият бензинов мотор с мощност 252 к.с. и електромотор, чиято обща мощност възлиза на 381 к.с. Ако искате 6-цилиндрова версия, то ще трябва да живеете в Северна Америка, тъй като сама за тамошният пазар ще бъде налична версията E350 с мощност 259 к.с. При всички случаи трансмисията е 9-степенна, автоматична, а задвижването на четирите колела ще се предлага като опция за модификацията E220d, E300e и E400e. В по-късен етап ще видим и AMG версиите на модела, както и комбито. 



неделя, 23 април 2023 г.

Първото поколение на Dacia Logan се превърна в Saipa Cadila

Преди няколко дни иранската компания представи своят нов модел наречен Saipa Cadila. От снимките веднага става ясно, че моделът е базиран на първото поколение Dacia/Renault Logan, въпреки силно промененият си дизайн. Новата предна и задна част на компактният седан придават модерно и дори спортно излъчване със своите LED светлини, но така или иначе не можем да говорим за какъвто и да е финес или изтънченост. 

В интериора също се наблюдават известни промени, като върховите версии на Saipa Cadila ще са оборудвани с кожен волан с плоско дъно, ел. пакет, медийна система, климатична инсталация, ABS и две въздушни възглавници. Типично за моделите на марката, качеството на материалите е под особенно мнение, както и качеството на изпълнение. 

За задвижване на иранският модел е избран 1.6 литровият, 4-цилиндров, бензинов мотор с променливи фази на впръскване и мощност 106 к.с. Той е куплиран с 5-степенна, механична скоростна кутия, но в по-късен етап производителят обещава и CVT, която ще се предлага като опция. Цени за момента не се съобщават, но според анонимни източници, този модел има огромен шанс да се предлага в Русия, заедно със седана Saipa Shahin

събота, 22 април 2023 г.

Cupra Tavascan с официална премиера в Барселона

 Четири години след премиерата на Cupra Tavascan EV Concept, моделът става реалност и бе представен официално пред подбрана публика в Барселона. Електрическият SUV е основан върху MEB платформата на концерна майка, но разполага с независим дизайн, който до някъде повтаря линиите на концепцията и въвежда новия дизайнерски език на марката. 

Интериорът прави изключително добро впечатление и е може би най-добрият от всички електрически модели представени от VAG, което неминуемо ще привлече значително количество нови клиенти. Пред водача място намира 5.3-инчов дисплей за инструменталният панел, придружен от HUD дисплей с добавена реалност. На централно място доминира 15-инчов дисплей за инфотайнмънт системата, чието тяло приютява сензорните контролери за климатичната инсталация. Плаващата "гръбначна" конзола между предните седалки е украсена с 3D шарки, които придават изключителен стил в комплект със спортният волан. Мястото в интериора е за 5 човека, а обемът на багажника възлиза на впечатляващите 540 литра. По отношение на безопасността моделът разполага с множество асистенти подпомагащи шофирането, както и комуникационната система между автомобилите - Car2X. Серийно на борда място ще намира и автономната система за шофиране от ниво 2+ с възможност за смяна на лентата на движение. 

Базовата версия на Cupra Tavascan ще разполага с един електромотор в задната част с мощност 282 к.с., който направи дебют в Volkswagen ID.7 .  По-нагоре в гамата е позиционирана версията - VZ с мощност от 340 к.с. с два електромотора и задвижване на четирите колeла разполага.  Тягова батерия при всички случаи е с капацитет от 77 кВтч., която трябва да осигури автономия от между 520 и 550 км. в зависимост от модификацията. Производителят съобщава, че за 7 минути, чрез бързозарядна станция ще се зареди енергия достатъчна за изминаването на още 100 км., а за 30 минути батерията ще бъде заредена в диапазона между 10 и 80%.  Регенериращата спирачна система с четири режима на работа, както и адаптивното окачване са включени в серийното оборудване, но за термопомпата ще трябва да доплащате. 

Продажбите на Cupra Tavascan ще започнат от 2024 година, като производството ще се осъществява в Китай. Цени не са посочени, но марката възнамерява да продава от модела над 50 000 бройки годишно в цял свят. 



петък, 21 април 2023 г.

BYD Chaser 07 / Seal DM-i с цена от 29 000$

 След BYD Destroyer 05, марката представя вторият модел от серията "Ocean", която предлага на по-взискателните клиенти Plug-in, хибридни модели. Той носи името Chaser 07 и е базиран на платформата от BYD Han, но с дизайн вдъхновен от електрическият BYD Seal, А на някои пазари ще се предлга и под името Seal DM-i.

 За задвижване BYD Chaser 07 ще разчита на новата суперхибридна система DM-i, снабдена с атмосферен - 1.5 литров, бензинов мотор или същият, но с принудително пълнене на горивото, което означава, че моделът ще бъде наличен в две версии на мощност. Все още не се споменават подробности, но става ясно, че в изцяло електрически режим, Chaser 07 ще може да изминава между 121 и 200 км. в зависимост от версията. В по-късен етап моделът ще се предлага и като хибрид с удължен пробег и автономия над 1300 км. 

Снимки на интериора, както и официалната информация за модела ще бъдат добавени по-късно, а междувременно стана ясно, че продажбите на BYD Chesar 07 в Китай ще започнат от втората половина на тази година, като цената на базовата версия ще стартира от 29 061 долара. 


Показаният в Шанхай - Great Wall Tank 400, наличен на пазара от това лято



Great Wall представя грубоват офроудър модел от серията Tank, който ще се появи в шоурумите на марката през втората половина на тази година. Tank 400 притежава груб дизайн и е построен върху шасито от Tank 500 и въпреки дължината си от 4.98 метра, няма да се предлага с трети ред седалки. 

За задвижване Tank 400, разчита на 2.0 литров, турбо мотор с мощност 252 к.с., куплиран с 9-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела. Налична ще бъде и хибридна версия със същият агрегат и вграден в трансмисията електромотор с мощност 163 к.с. Тяговата батерия е с капацитет от 37.1кВтч. и ще осигурява пробег в изцяло електрически режим до 110 км. Марката обмисля и дизелова версия, но това все още не е потвърдено официално. 

iCar-03 ще бъде първият модел на марката

 Chery продължава да представя свои подмарки с което напълно размива моделната си гама и явно не се страхува от вътрешен канибализъм. Така на бял свят се появява марката iCar, която ще предлага предимно електрически модели предназначени към по-младите и взискателни клиенти, като ценовият диапазон ще бъде между 20 и 25 000 долара. Новата марка също така възнамерява да открие над 300 свои представителства в Китай и то още тази година, като на някои експортни пазари моделът ще бъде наличен и под името Jaecoo J6.

Първият модел на марката ще бъде представен още следващата година и ще носи обозначението - 03. Това е компактен, ъгловат SUV с дължина от 4.2 метра и междуосие от 2.7 метра. Въпреки, че няма да има претенции за сериозни офроуд качества, то преходите извън пътя ням да бъдат проблем за него. 

Информация относно задвижването все още не е разпространена, но според анонимни източници за задвижване iCar 03 ще разчита на два електромотора задвижващи четирите колела и ще разполага с 10 режима на движение, а на борда място ще намира и автономна система за шофиране от ниво 2+. Тъй като моделите на iCar ще се възползват от платформата F0X, която е основа за моделите на Exceed, трябва да очакваме и хибридни версии оборудвани с бензинови агрегати, които ще служат предимно за дозареждане на тяговите батерии произвеждани в сътрудничество с CATL. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++

Базовата версия на iCar-03 ще се задвижва от един електромотор с мощност 183 к.с. и литиево-желязна батерия от CATL с капацитет 65 кВтч. Обявената автономия на модела е 500км., а времето за зареждане на батерията от 10 до 80%, няма да надхвърля 30 минути. Версията с два електромотора и задвижване на четирите колела ще разполага с 230 к.с. и батерия с капацитет от 69 кВтч. Нейното общо тегло е 1892 кг. и ще ускорява до 100 км/ч. от място за 6.5 секунди. Срещу доплащане моделът може да бъде оборудван с интегрирани на покрива слънчеви батерии, които ще осигуряват годишно допълнителен пробег от до 2000 км.  


четвъртък, 20 април 2023 г.

Hongqi NEW E001 с пробег от 800 км.

Представеният миналата година концепции на Hongqi, постепенно започват да стават реалност, като първата от тях, която видя зелена светлина за серийно производство е седанът E001, чието наименование все още не е окончателно. Това е и първият модел на марката построен върху FME - модулната платформа, предназначена за електрически задвижвани модели, които ще атакуват световните пазари с емблемите на новия бранд наречен NEV (New Energy Vehicle). 

Hongqi NEW E001 ще се предлага с два електромотора и обща мощност от 618 к.с. и ще разполага със сменяеми батерии, чиито капацитет не се съобщава. Според производителят в режим Long-range с ограничена на 120 км/ч. скорост и ускорение от 7 секунди до 100 км/ч., моделът ще може да измине между 600 и 800 км. в зависимост от версията. В нормален режим максималната скорост е ограничена на 190 км/ч., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място отнема - 3.9 секунди. Производителят съобщава още, че за 5 минути ще могат да се зареди електричество достатъчно за изминаването на 350 км. и то чрез безжична зарядна станция. 

Интериорът е подобаващ и изработен от висококачествени материали. Пред водача място намира извит екран съставен от два сдвоени дисплея с различна големина. Малкият, 6-ичов дисплей отговаря за най-важната информация за водача, а 15.5-инчовият екран е предназначен за инфотайнмънт системата. HUD цветният дисплей е наличен в базовото оборудване, както и системата за жестово командване на някои от системите в автомобила.