Страници

четвъртък, 31 март 2022 г.

Първи снимки и информация за Toyota GR Corolla

След успеха на Toyota Yaris GR, японците си дадоха сметка, че клиентите са жадни за горещи хеч модели и са захванаха с разширяването на гамата, като този път на прицел е взето моделното семейство на Toyota Corolla. Утре, официално ще бъде представена дългоочакваната Toyota GR Corolla, която ще се изправи смело срещу своите конкуренти, които за жалост вече не са толкова много имайки предвид, че тази версия ще се предлага само на пазара в САЩ.

Под предния капак на Toyota GR Corolla, място намира 1.6 литров, 3-цилиндров, турбо мотор с мощност 300 к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия задвижваща четирите колела. Тя от своя страна разполага с три режима на работа: normal, sport и track и разпределя съотношението между преден и заден мост съответно от 40:60, 30:70 и 50:50, което гарантира забавлението по време на шофиране. 

Повече информация, както и снимки на интериора се очакват да бъдат добавени до броени часове.

+++++++++++++++++++++++++++++


След състоялото се официално представяне на модела стана ясно, че Toyota GR Corolla тежи - 1474 кг., а мощността на 3-цилиндровият, 1.6 литров мотор, турбо мотор с директно впръскване на горивото възлиза на 304 к.с. Трансмисията е интелигентна, 6-степенна, механична предаващо движението към четирите колела, чрез два диференциала с ограничено приплъзване. За съжаление производителят все още не разпространява никакви динамични характеристики на горещият си хеч.

Интериора ще предлага стандартно 12.3-цифров инструментален панел и 8-инчов екран за мултимедийната система. В серийното оборудване на модела влизат още спортните седалки, спортен волан, алуминиеви педали, климатик, пълен ел. пакет и др. Версията Circuit Edition е по.богато оборудвана с подгряваща функция за седалките и волана, мултимедия с 10.2-инчов екран с гласов контрол, озвучителна система доставяна от JBL, карбонов покрив, голям заден спойлер и червени спирачни апарати. Пакета за безопасност Toyota Safety Sence 3.0 се предлага серийно за всички версии на модела. Продажбите на GR Corolla ще започнат тази есен, като добрата новина е, че освен в Япония и САЩ, моделът ще бъде наличен и на стария континент. Цени все още не се съобщават. 


BMW I3 eDrive35L (G20 LCI) ще се произвежда и предлага само в Китай

 Сллед като стана ясно, че електрическото BMW I3 ще бъде спряно от производство, баварците бързат да представят новият електрически седан, който ще носи същото име, но по разбираеми причина няма да бъде директен наследник на компактният модел. За сега новото BMW I3 ще се предлага и произвежда само в Китай, като е базирано на BMW 3-series Li, което също е налично само на китайският пазар. 

Техниката е взета наготово от BMW i4, но мощността на електромотора позициониран на задният мост и задвижващ съответно задните колела възлиза на 282 к.с. Позиционираната в пода батерия е с капацитет от 70.3 кВтч. и ще осигурява автономия от 526 км. Благодарение на зарядните устройства с които разполага на борда от 11 и 95 kW. за 10 минути зареждане с постоянен ток могат да бъдат осигурени допълнителни 97 км., а за още 25 минути батерията ще достигне 85%, от своя капацитет. Според информацията ускорението на BMW I3 eDrive35L от 0 до 100 км/ч., възлиза на 6.2 секунди, а максималната скорост е ограничена на 180 км/ч., с оглед постигане на споменатата автономия. 

Интериора е пренесен без промяна от BMW I4 което ще рече, че пред водача място намира панел с два екрана за цифровият инструментален панел и инфотайнмънт системата от 8-мо поколение с големина съответно от 12.3 и 14.9-инча. Впечатление прави отсъствието на скоростен лост, който е заменен от малък шалтер, което допринася за по-голям простор. По непотвърдена информация всички тези промени трябва да бъдат налични и във фейслифт версията на BMW 3-series (G20), която се очаква да бъде представена това лято. Като недостатък може да се посочи намаленото с 70 литра багажно пространство, заради наличието на електромотора задвижващ автомобила. 

Потвърдено е, че BMW I3 eDrive35L няма да се предлага на други пазари, но най-вероятно при представянето на фейслифта на 3-та серия в гамата на модела ще присъства изцяло електрическа версия, чието име се очаква да разберем. Продажбите на I3 в Китай, стартират от май месец, като цените се очакват да започват от около 55 000 долара. Производството ще се осъществява в заводите на Brilliance в провинция Шенян. 

Hengchi 5 е първият модел на китайският стартъп

 Според последните съобщения китайският стартъп, който имаше амбицията да стартира производството на 9 електрически модела почти едновременно обявява първият си модел, чиито продажби трябва да започнат през лятото на тази година. Hengchi е собственост на китайският холдинг Evergrande, която се опита да възобнови производството на Saab и имаше финансови проблеми, които промениха плановете на компанията, което ще бъде причина голяма част от обявените модели да отпаднат от плановете на марката, поне за близките 3-4 години. Сега първият модел наречен Hengchi 5 е напълно готов за серийно производство е ще бъде представен официално на предстоящият автосалон в Пекин, където ще бъде обявена и новата моделна стратегия. 

Технически първият електрически модел на марката разчита на опростено задвижване с един електромотор позициониран в предната част с мощност 204 к.с. и батерия с капацитет от 80 квТч., която осигурява автономия от 600км. Според производителят времето за ускорение от 0 до 100км/ч., възлиза на 7.8 секунди, а чрез бързо зарядна станция от 10 до 80%, от капацитета на батерията могат да бъдат възстановени за по-малко от 30 минути. 

Интериора на Hengchi 5, предлага качествени материали и модерна обстановка с дигитален панел от край до край, който комбинира 3 дисплея. За цифровият инструментален панел пред водача и допълнителният медиен център пред спътника са предвидени два 10.2-инчови, широкоекранни дисплея, а на централно място е позициониран 14.6-инчов тъчскрийн. Върховите версии на Hengchi 5 ще са богато оборудвани с кожени ел. седалки с масажна и вентилираща функция, панорамен покрив, автономна система за шофиране, комплект камери с обзор 360 градуса и т.н. Налични ще бъдат и по-опростени версии на модела, но при всички случаи цените ще стартират от минимум 24 000 долара. 


сряда, 30 март 2022 г.

Jeep Meridian представен в Индия

Предлаганият в Южна Америка - Jeep Commander , от тази година ще се предлага и в Индия, под името Jeep Meridian. Производството на тази версия ще се осъществява в Пуна, от където ще се експортира към пазарите в Австралия, Южна Корея и Япония, но с познатото име - Commander. Jeep Meridian се отличава с нов дизайн на броните, променена оптика на предните светлини и различен дизайн на джантите. Окачването също е адаптирано към специфичните условия в страната.

Под капака на Jeep Meridian, място ще намира само 2.0 литровия, турбо дизел с мощност 170 к.с., куплиран серийно с 6-степенна, механична трансмисия предаваща движението към предните колела. Срещу доплащане ще се предлага и 9-степенна, автоматична трансмисия, която ще може да се поръча и с торсен съединител на задната ос и задвижване 4х4. 

Интериора на триредовият, 7-местен SUV е без промяна. Пред водача място намира 10.2-инчов, цифров инструментален панел, а мултимедията е налична с 10.1-инчов екран. В по-късен етап ще бъде налична и версия с 6 индивидуални места, която ще е налична и за версията предлагана в Южна Америка. 

вторник, 29 март 2022 г.

Lotus Eletre ще се произвежда в Ухан

 Преди десет години английската компания направи първите опити за SUV модел като за целта, бе създадено съвместно предприятие с китайската марка Yongman, наречено Youngman-Lotus, а самият модел носеше името - Т5. До серийно производство на този модел, така и не се стигна, тъй като китайците инвестираха огромни средства в покупката на Saab (И Saab стана китайски!), както и закупуването на част от Spyker, което в край на сметка доведе до фалит на компанията, а Lotus която от своя страна стана собственост на Geely, загуби интерес от подобен модел до днес, когато става ясно, че първият SUV на Lotus, ще носи името "Еletre" и ще бъде изцяло електрически. 

Официалната премиера на електрическият SUV ще се състой по-късно, тази вечер, но сега пред нас са първите официални изображения на модела, които го разкриват в пълният му блясък. Имайки предвид собственика на марката не е учудващо, че производството на Lotus Eletre ще се осъществява в новата фабрика в Ухан - Китай. Все още не разполагаме с каквато и да е информация относно модела, но се надяваме до броени часове такава да е налична, заедно със снимки с висока резолюция, които ще бъдат добавени към този пост. 


++++++++++++++++++++++++++++++

Ето какво сочат официалните данни за модела. Общото тегло възлиза на 2268кг.,  дължината - 5105мм., а междуосието - 3019мм. Lotus Eletre ще се предлага във версии с 4 и 5 места, а багажното пространство е с обем от 400 литра плюс 77 литра, под предния капак. Моделът е построен върху изцяло нова моделна платформа предназначена за бъдещите електрически модели на марката, които трябва да бъдат представени до края на 2026 година. Продажбите на Eletre в Европа и Китай ще започнат през 2023 година, а в САЩ моделът няма да пристигне по-рано от 2024 година. 


За задвижване Lotus Eletre, разчита на два електромотора с обща мощност от 592 к.с. и батерия с капацитет от 100 квТч., която трябва да осигури автономия от 600км. Тя от своя страна е с възможност за бързо зареждане, което за 18 минути предоставя пробег за още 400км. Според информацията ускорението на тази версия до 100 км/ч. от място става за 3 секунди, а максималната скорост възлиза на 257 км/ч. Любопитен факта е, че в по-късен етап ще бъде предложена и версия с мощност 700 к.с., чиито динамични характеристики все още се пазят в тайна. 


Не по-малко интересен е интериора на Eletre, тъй като същият няма нищо общо с този от познатите модели на марката. Кабината е светла и просторна, а интериора ви посреща със спортен волан с неправилна форма и високотехнологичен кокпит с два лентови дисплея за водача и спътника до него. На централно място е позициониран 15.1-инчов, OLED дисплей, като хедъп дисплея с добавена реалност, също не е забравен. Картината от страничните камери заместващи стандартните огледала се изобразява на малки дисплеи интегрирани във вратите, по подобие наAudi E-Tron Sportback. Возещите се на втория ред седалки също се радват на тъчскрийн дисплей, чиято картина може да се клонира от тази на инфотънмънт системата, когато не сърфирате в интернет пространството. Благодарение на китайският собственик, електрическият SUV на Lotus ще разполага и с автономна система за шофиране от 3-то и 4-то ниво, която е оборудвана с Lidar технология. Тя от своя страна ще бъде налична в серийното оборудване, но ще се активира срещу доплащане в зависимост от това в кой регион е продаден автомобила и дали съответните власти разрешават това.  

Към настоящият момент се споменава цена за базовият модел от около 100 000 долара, но имайки предвид, че продажбите ще започнат поне след една година има голяма вероятност, тази цифра да се промени значително. Не става ясно дали в тези 100 000 долара влизат таксите и транспортните разходи. 






неделя, 27 март 2022 г.

В Южна Америка и ЮАР, Hyundai Alcazar ще се предлага с името - Grand Creta

 Представеният миналата година в Индия, триредов SUV - Hyundai Alcazar, вече ще се предлага и в ЮАР и Южна Америка с името - Hyundai Grand Creta. Странно е, че марката не е пренесла новият дизайн на предната част, който намира място в фейслифт версията на Hyundai Creta, но явно целта е двата модела да се различими един от друг. В сравнение с индийският - Alcazar, дизайна е без промяна, но африканският модел получава нов дизайн на страничните прагове. 

Интериора е без промяна с 10.2-инчов, цифров инструментален панел пред водача и мултимедийна система с 8-инчов екран. Серийното оборудване на Grand Creta включва: климатроник, пълен ел. пакет, камера за заден ход, авт. фарове и чистачки, заден парксензор, предни ел. седалки, панорамен покрив и др.

Задвижващите агрегати са познатите бензин и дизелови с работен обем от 2.0 и 1.5 литра и мощност съответно от 156 и 115 к.с. Серийно за тях се предлага 6-степенна, механична трансмисия, а срещу доплащане клиентите могат да оборудват своите модели с 6-степенна, автоматична скоростна кутия. При всички случаи задвижващи са само предните колела. 


събота, 26 март 2022 г.

Електрическата гама на Fukang се увеличава с модела - ES600

Преди две години Dongfeng, представи електрическа версия на Citroen C-Elysee, под името - Fukang EV30. Сега китайската компания представя подобна версия и на предлаганият в Китай, седан 
Peugeot 408. Новият електрически седан ще носи името Fukang ES600 и ще притежава дизайна от преди фейслифта на 408-цата, като разликите се свеждат до заменената радиаторна решетка с декоративен капак за зарядният щепсел. 

В интериора обаче се наблюдават по-големи разлики, като впечатление прави, най-вече вертикално разположеният екран за мултимедийната система, цифровият инструментален панел пред водача и отсъствието на скоростен лост, който е заменен от въртящ се клъстер. 

За задвижване Fukang ES600, разчита на електромотор с мощност 150 к.с. и батерия с капацитет от 50.3 кВтч., която би трябвало да осигури автономия от 430 км. цените все още не са обявени, но те ще станат ясни по време на автосалона в Пекин, където ще се осъществи и официалната премиера на електрическият седан. 


Фейслифт за Jetta VS5 и VS7

 Китайската марка на Volkswagen и FAW, актуализира едновременно своят кросоувър Jetta VS5 и неговата удължена версия - Jetta VS7. Продажбите на моделите се оказаха над очакванията и само миналата година от тях са продадени над 178 000 бройки. Това от своя страна позволява на производителят да отдели известни средства и да модернизира своите модели, като ги направи още по-атрактивни. Външно двата модела получават нов дизайн на броните, модернизирана радиаторна решетка и нови LED светлини. 

За сега не разполагаме със снимки на интериора, но се споменава за по-богато оборудване и възможност за опционален цифров инструментален панел. Налични за двата модела ще бъде и версията "Universiade Edition" (на снимките), която ще предлага ексклузивно оборудване с пълен ел. пакет, климатроник, качествена озвучителна система, отваряем панорамен покрив и др. 

Под капака промени няма. Опростените версии на глобалните модели на VAG - Seat Ateca и Skoda Karoq, продължават да разчитат на 1.4 литровият, TSI мотор с мощност 150 к.с., куплиран с 5-степенна, механична или 6-степенната, автоматична трансмисия от Aisin. При всички случаи задвижващи са само предните колела. Продажбите на обновените модели ще започнат от края на тази пролет, като цените се очакват да бъдат завишени с около 5%. 



сряда, 23 март 2022 г.

Wuling Jiachen - миниван предназначен за младите семейства

Китайската марка представя поредният си MPV модел предназначен за местният пазар. За сега експорт на новият седемместен модел наречен - Jiachen не се предвижда, но е много вероятно това да се случи, имайки предвид успеха на моделите в Индонезия и Индия, които предлагат богато оборудване на сравнително поносими цени за споменатите региони. Технически новото предложение на марката е тясно свързано с Wuling Hong Guang, но предлага малко по-модерен дизайн. 

Wuling Jiachen е оборудван с триредов интериор, индивидуални седалки на първите два реда и триместна сгъваема пейка за возещите се на трития ред. С дължина от 4.78 метра, новият модел няма да предлага значително багажно пространство за седем човека, но ако се използва само от четири човека, то тогава товарното пространство възлиза на завидните - 1177 литра. Интериора е опростен с аналогов инструментален панел пред водача и плаващ 10.2-инчов дисплей за мултимедийната система, която се предлага срещу доплащане. Серийно на борда място намира обикновена климатична инсталация с ръчен контрол и малък стъклен люк на тавана. Срещу доплащане за модела се предлагат цифров инструмнтален панел, тризонова климатична инсталация, кожен салон с четири ел. седалки с отопление, круиз контрол и т.н.

Относно задвижването Wiling Jiachen, разчита на 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 147 к.с., куплиран с 6-степенна механична трансмисия задвижваща предните колела. По-скъпите версии могат да бъдат оборудвани и с CVT трансмисия. 

вторник, 22 март 2022 г.

Ще успее ли Maserati Grecale да догони конкуренцията?

 Благодарение на Stellantis, италианците започнаха да осъществяват своите проекти, които по една или друга причина бяха отлагани във времето. Такъв е представеният днес компактен SUV от Maserati с името Grecale, който трябва да се изправи директно срещу Porsche Macan и Jaguar F-Pace. Тъй като, този модел е замислен преди повече от 5 години, разчита на модифицираната платформа от Alfa Romeo Stelvio, чиито фейслифт ще бъде представен по-късно, тази година. Дължината на Grecale възлиза на 4.85 метра и макар да не е никак компактен, то той се води за такъв в моделната гама на марката и е позициониран под Maserati Levante. Дизайна е в типичният стил за марката, но някои бързо ще го оприличат с Ford Puma, поне що се отнася до оформлението на предната част. 

За задвижване Maserati Grecale, разчита на 2.0 литров, бензинов агрегат оборудван с конвенционална и електрическа турбини и лека хибридна технология работеща на 48V. Той ще се предлага във версии на мощност от 296 и 325 к.с. за модификациите GT и Modena. Според информацията времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. става за 5.6 и 5.3 секунди, а максималната скорост възлиза на 240 км/ч. Посоченият среден разход от 9л/100км., надали ще бъде постигнат в реални условия, а за тези които не ги интересува цената на бензина е подготвена версията Trofeo, която се задвижва от V6-цилиндров, би-турбо мотор с мощност 525 к.с. и възможност за деактивиране на единият ред цилиндри с оглед постигането на по-добри еко норми. Максималната скорост на Maserati Grecale Trofeo, възлиза на 285 км/ч., а за 3.8 секунди от място, достигате границата от 100км/ч. При всички положения трансмисията е 8-степенна, автоматична предаваща движението към четирите колела. В по-късен етап се очаква и напълно електрическа версия, която ще носи името Grecale Folgore, чиито параметри се пазят в тайна, но се знае, че батерията на която ще разчита моделът ще бъде с капацитет от 105 кВтч., което пък от своя страна, трябва да ни кара да очакваме автономия от поне - 400 км. 

Интериорът е характерен за модерните автомобили и бележи прогрес по отношение на дизайна за моделите на марката. Пред водача място намира цифров инструментален панел, а централният панел е приютил 12.3-инчов дисплей за инфотайнмънт системата и 8.8-инчов тъчскрийн за комфортния модул, чрез който се управляват всички системи в автомобила. Централно място заема емблематичният часовник с който сме свикнали в моделите на марката, но за пръв път той разчита на LCD технология, което позволява освен за точен час, да бъде използван и като компас и индикатор на G-ускорението, което изпитват пътниците по време на движение. Излишно е да се споменава наличието на безброй системи и асистенти подпомагащи шофирането, както и и за качествената озвучителна система доставяна от Sonus Faber с мощност минимум 1200W. 

Продажбите на Maserati Grecale ще започнат в края на тази година, като цените все още се пазят в тайна. До края на 2023 година, трябва да бъде налична и електрическата версия на модела. До 2025 година година марката възнамерява да добави електрически версии за всички свои модели, а до 2030 година да стане производител на изцяло електрически модели. 

+++++++++++++++++++++++++++++++

Една година след като видяхме Maserati grecale Folgore, марката разсекрети техническите параметри на електрическият модел. Според официалната информация за задвижване той ще разчита на два електромотора с обща мощност от 558 к.с., което го прави най-мощният модел в моделното семейство, но не и най-бързият. Максималната скорост е електронно ограничена на 220 км/ч., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място отнема 4.1 секунди заради общото тегло, което възлиза на 2480 кг. За това е виновна тяговата батерия с капацитет от 105 кВтч., която осигурява автономия от около 500 км. 








Китайската версия на Ford Explorer, става по-престижна от оригинала

 Флагманският SUV на марката се предлага в Китай от 2020 година и въпреки това на предстоящото изложение в Пекин, Ford ще покаже фейслифт версията, която ще се произвежда в заводите на Changan. Обновяването на американският модел е продиктувано преди всичко от наличието на модели като Ford Equator и Equator Sport, които въпреки по-ниската си цена предлагат значително по-атрактивен дизайн и технологичен интериор. Сега нещата са на път да си дойдат на мястото, тъй като дизайнерите са намерили верният път и предлагат елегантна линия на екстериора, който е с изцяло нова предна и задна част. 

Интериора също е изцяло нов с наличието на новият широкоекранен - 4K дисплей за инфотайнмънт системата. Пред водача място намира индивидуален цифров инструментален панел с възможност за смяна на графиките в зависимост от режима на движение. 

Под капака обаче промени няма и това е разбираемо, тъй като моделът реално е само на 3 години. С обновяването на Ford Explorer се очаква и версията с 2.0 литров, турбо бензинов мотор, която бе назована още преди 3 години, но така и не бе представена. Все още обаче няма официална информация от производителят за тази модификация, което означава, че за сега в Китай ще се продължава да се предлага версията оборудвана с 2.3 литровият, Ecoboost с мощност 276 к.с., куплиран с 10-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите коелела. Нищо не се споменава и за хибридната версия на модела, която е значително по-скъпа и е малко вероятно да бъде предлагана на китайският пазар още повече, че нейното производство няма да се осъществява на местна почва.