Страници

събота, 30 октомври 2021 г.

Audi A8 L Horch е пряк конкурент на Maybach S-class

 За възраждането на Horch се говори от около 10 години и едва тези дни стана ясно, че Audi ще направи тази крачка и ще се намеси сериозно в сегмента на ултралуксозните лимузини. Преди да се запознаем с представеното в Китай - Audi A8 L Horch, трябва да погледнем назад във времето за да разберем, какво свързва двете марки. 


През 1899 година, Аугуст Хорх основава марката A.Horch&Cie, като започва да ремонтира автомобили на BENZ. Фирмата набира популярност, тъй като самият Хорх, дълги години е работил във фабриката на BENZ и познава из основи нейните продукти. Няколко години след това, той успява да привлече инвеститори и започва производството на собствени автомобили с V8-цилиндрови мотори. През 1909 година, Хорх е принуден да напусне "Horch AG" и основава компанията "August Horch Automobilwerke Gmbh", но малко след това губи съдебна битка за правата на името. В резултат на това през 1910 година, Хорх представя новата си компания под името "Audi" и по този начин се превръща в създател на марката съществуваща и днес. Преди втората световна война Audi, DKW, Wanderer и Horch се сливат и създават концерна "Auto Union AG", чиято емблема са четирите преплетени пръстена олицетворяващи свързаността на четирите марки, която по-късно става запазен знак за моделите на Audi. След войната повечето от фабриките позиционирани в Цвикау, са сринати до основи, а останките от Auto Union, стават собственост на Mercedes. През 1958 година ръководството на ГДР, решава да се възползва от технологичната база или поне, това което е останало от нея в Цвикау и започва производството на масов народен автомобил познат на повечето от нас под името Trabant. След перестройката и обединението на Германия, Volkswagen, закупува от Mercedes правата върху марката Horch, но едва днес прави първите стъпки за нейното ново начало. Остава да разберем, дали това няма да се превърне във фиаско, както стана с Maybach на Mercedes. Така или иначе, Audi прави това много предпазливо, като представя удължена версия на удължената версия на флагмана - A8.


Представената в Китай, лимузина - Audi A8 L Horch Founders Edition, се характеризира с удължено с 13 см. междуосие и сега общата дължина достига 5.45 метра и се изправя директно срещу Mercedes Maybach S-class. Впечатление прави новият дизайн на предната част, който най-вероятно ще видим и при фейслифта на Audi A8, но характерната, хромирана радиаторна решетка ще остане запазена марка за луксозната версия, както и 20-цоловите джанти със специален дизайн. Удължените задни врати също остават запазен детайл на версията на Horch, заедно с хромираната емблема. 


Странно решение на марката е да предлага своя върхов модел само с 3.0 литровия, турбо бензинов, V6-цилиндров мотор с мощност 340 к.с., оборудван с лека хибридна система работеща под напрежение от 48V. Това е показателно към кого е насочена тази версия, а както знаем в Китай, моделите с големи агрегати не се радват на особенна популярност. Трансмисията е 8-степенна - автоматична, предаваща движението към четирите колела.


Интериора, няма смисъл да споменаваме, че е изключително разточителен и задоволява най-капризните прищявки на возещите се втория ред седалки, към когото е и насочена тази версия. Двете индивидуални кресла на втория ред са оборудвани със система за обдухване и масажна функция за гърба и краката, а кожата за тяхната изработка е с диамантено капитониране. Пътниците на втория ред седалки получават и собствена инфоразвлекателна система разположена на централния панел с дървен фурнир и охладени поставки за чаши. Водача и неговият спътник имат възможност да боряват с най-новата инфотайнмънт система, а пред водача място намира цифров инструментален панел с нова графика.

Продажбите на Audi A8 L Horch, започват от края на годината, като производството ще се осъществява в Германия. Освен в Китай, моделът ще се предлага и на други пазари, но не и в САЩ. Най-вероятно след като бъде опипана почвата, марката ще предложи подобна версия и при бъдещият SUV - Audi Q9, който се очаква да бъде представен до края на следващата година, като по този начин моделът на Audi ще се изправи директно срещу Mercedes-Maybach GLS 600


петък, 29 октомври 2021 г.

Toyota bZ4X е първият изцяло електрически модел на марката

 Половин година след премиерата на  концепцията Toyota bZ4X, японците представят първият си изцяло електрически модел, който почти на 100%, повтаря дизайна на концептуалният модел. Успоредно с това Toyota bZ4X, отваря нова глава в историята на марката и става основоположник на изцяло нова моделна серия - bZ. Четворката показва позицията в новото моделно семейство на модела което означава, че ще видим поне още два модела разположени под него, а буквата - X, съответно това, че става въпрос за кросоувър или SUV модел. Построен върху новата e-TNGA платформа на концерна и разработен съвместно със Subaru, която е отговорник за настройките на задвижването 4х4 и окачването, първият електрически модел на Toyota, разполага с нисък център на тежестта и перфектно разпределяне на масите спрямо предната и задната ос. 


Както знаем от концептуалният модел, размерите на производствената версия са идентични с тези на Toyota RAV4, но междуосието от 2.85 метра допринася за изключително пространство в интериора, което предлага място за 5 човека, като марката претендира, че нейният модел е лидер в предлаганото място за краката на возещите се на втория ред седалки в своя сегмент. Арматурното табло предлага цифров инструментален панел пред водача с 7-инчов TFT екран и широкоекранен дисплей заемащ централно място за новата инфотайнмънт система на марката, която направи своята премиера в Toyota Land Cruiser 300. Централната конзола между двете предни седалки е плаваща и позволява пространство за съхранение на бутилки или пакети чипс. Серийно Toyota bZ4X ще се предлага с пакета за безопасност Toyota Safety Sense, както и системата подпомагаща паркирането - Toyota Advanced Park. 


Базовата версия ще се задвижва от електромотор разположен на предния мост с мощност 201 к.с., ускорявайки тежащият 1920 кг. SUV, до 100 км/ч. от място за 8.4 секунди. По-мощната версия със задвижване на четирите колела и съответно два електромотора на предния и задния мост разполага с обща мощност от 217 к.с. и се ускорява от 0 до 100 км/ч. за 7.7 секунди. И при двете версии максималната скорост е ограничена на 160 км/ч. с оглед по-добрата автономия, която е в рамките на 450 - 500 км., осигурявани от батерията с капацитет - 71.4 кВтч., която се зарежда за 30 минути до 80%, чрез бързозарядна станция. Срещу доплащане могат да бъдат осигурено до 1800 безплатни километра на година, благодарение на соларния покрив, но тези които си го поръчат се лишават от серийният панорамен покрив. Интересен факт е, че срещу доплащане ще се предлага  кормилна система без пряка връзка между волана и колелата и разполага с няколко настройки на въртене, като в спортен режим колелата следват директно посоката на волана, който от край до край се завърта само на 150 градуса. При нея вместо традиционният волан, място ще намира подобие на самолетен щурвал наречено от производителят One Motion Grip. Предимствата тук са по-добрата видимост, повече пространство за краката, перфектно позициониране спрямо желанието на водача и не на последно място изключителното точното управление без обратна връзка, за което при всички положение ще трябва известен период за привикване. 


Продажбите на Toyota bZ4X ще започнат от средата на 2022 година, като цени не се споменават. Следващия месец ще видим и версията на Subaru, чието име ще бъде Solterra. До 2025 година, Toyota, възнамерява да представи общо 7 члена в новата фамилия.

четвъртък, 28 октомври 2021 г.

Chery Tiggo 8 Kunpeng Edition е първият модел на марката със задвижване на четирите колела

 След представянето на луксозната версия на Chery Tiggo 8, която носи името Chery Tiggo 8 Plus, сега китайците представят още по-скъпа версия на своя флагмански SUV, която вече ще се предлага стандартно със задвижване на четирите колела. Моделът със задвижване 4х4, чрез халдекс съединител, носи името Tiggo 8 Kunpeng Edition и сама по-себе си, не е толкова интересна, но все пак това е първият модел на китайската марка, който разполага със система за задвижване на четирите колела и най-вероятно ще стане достъпна за повечето от моделите на компанията.


За задвижване новата версия разчита на 2.0 литров, турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност от 254 к.с. Той е куплиран серийно с 7-степенна, двудискова трансмисия.


 

Интериора на Chery Tiggo 8 Kunpeng Edition е изцяло нов с два сдвоени 12.3-инчови екрана пред водача съответно за инструменталния панел и мултимедийната система с гласов контрол. Климатичната инсталация се командва от трети дисплей на централната конзола, но въпреки това над него място намират и физически бутони за някои допълнителни функции. Серийно новата версия ще се предлага с три реда седалки и място за 7 човека. Цените в Китай ще стартират от 25 000 долара, което автоматично го превръща в най-скъпият модел на марката. 

Mercedes-AMG SL (R232) с мек покрив, 2+2 места задвижване 4х4 и версия с 4-цилиндров мотор

Днес от компанията разпространиха първите официални снимки и информация на седмото поколение Mercedes SL. Производителят обръща специално внимание на факта, че моделът е разработен от нулата, построен върху изцяло нова платформа и рамка изградена от алуминии, олекотена стомана, магнезиеви и композитни сплави. Размерите на роудстъра, който вече разполага с 2+2 места са значително нараснали спрямо тези на предшественика, както и междуосието. Друг детайл е, че новият SL ще се произвежда във фабриката на AMG и ще стане основа за наследника на Mercedes AMG GT и същевременно ще замести неговата открита версия. Не на последно място е и факта, че новото поколение е оборудвано с мек сгъваем покрив, който може да бъде разпознат за 15 секунди при скорост до 60 км/ч.

Седмото поколение на Mercedes SL е перфектната симбиоза между лукса и спорта, като съчетава най-доброто от двете. Дизайна е елегантен с активна аеродинамика и специфичната за AMG радиаторна решетка - Panamericana, което гарантира произхода на AMG. Под капака на Mercedes-AMG SL, място ще намира (поне първоначално), само V8-цилиндровия, 4.0 литров, би-турбо мотор, който ще се предлага във версии на мощност от 470 и 577 к.с., куплирани серийно с 9-степенната, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела, което се предлага за пръв път в историята на емблематичният роудстър. Според производителят ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 3.9 и 3.7 секунди съответно за версиите SL55 и SL63, а максималната скорост е посочена от 299 и 315 км/ч. Поради този факт не е изненада, че въглеродно-керамичните спирачки, четирите завиващо колела, активните стабилизиращи щанги и адаптивното активно окачване се предлагат серийно за модела. В по-късен етап ще бъдат налични 4-ри и V6-цилиндрови версии с лека хибридна система, както и PНEV модел с технологията от Mercedes-AMG GT63 S E Perfomance с мощност над 800 к.с. 


Преди близо 5 месеца Mercedes, представи интериора на новият SL и затова той не е изненада за нас. Той е в класически стил с 12.3-инчов цифров инструментален панел пред водача и 11.9-инчов, регулируем по наклон дисплей за MBUX системата. Опционално се предлага и хедъп дисплей с виртуална реалност, амбиентно осветление с 64 цвята, кожа Nappa и спортни седалки с масажна функция. серийно всички версии са налични с така нареченият "въздушен шал", който подава топъл въздух от седалката на нивото на тила на пасажерите на предните седалки. Няма смисъл да споменаваме огромният списък със системите за сигурност и асистентите подпомагащи шофирането, които се намират на борда, както и още по-дългият списък с екстрите, които могат да бъдат добавени. Цените за сега остават в тайна, но със сигурност ще надхвърлят с лекота прага от 200 000 евро. 


сряда, 27 октомври 2021 г.

Stellantis засилва своето лидерство в сегмента с новите Fiat Scudo / Ulysee

 Stellantis е на път да се превърне в монополист в сегмента на търговските превозни средства, след като новото поколение на Fiat Scudo и неговата пътническа версия Ulysee става шестата версия на товарният модел познат още като: Peugeot Traveller, Citroen Spacetourer,  Toyota ProAce , Opel Zafira Life и Vauxhall Vivaro . Дизайна на новите Fiat Scudo и Ulysee, не е променен спрямо този на своите събратя, но италианският модел се характеризира с нов дизайн на радиаторната решетка и новата оптика на фаровете. Снимки на интериора все още липсват, но и там не очакваме разлики, ако изключим емблемата на волана и наличието на мултимедийната система на Fiat.


Моторната гама включва, познатите турбо дизелови, 4-цилиндрови агрегати с работен обем от 1.6 и 2.0 литра, чиято мощност ще варира между 102 и 180 к.с. в зависимост от модификацията. Серийно за тях ще бъде налична 5 или 6-степенна, механична трансмисия, а срещу доплащане за по-мощните версии ще се предлага и 8-степенната, автоматична скоростна кутия. При всички случай задвижващи са само предните колела. Италианският модел ще се възползва и от електрическата версия на своя донор, която вече пожъна своите успехи с титлата "International Van of the Year 2021". При Fiat, тя ще носи името EScudo и е снабдена с електромотор с мощност 136 к.с. и батерия с капацитет от 50 или 75 кВтч., които осигуряват автономия от съответно 230 и 330 км., както и възможност за зареждане на батерията до 80%, чрез бързозарядна станция за 40 минути. 


Продажбите на Fiat Scudo, започват още тази година, докато тези на Ulysee ще стартират през пролетта на 2022 година. Производството на модела ще се осъществява в Франция, като цени за сега не се съобщават. 

вторник, 26 октомври 2021 г.

Corvette Z06 представен в Лос Анджелис

 Преди броени часове в автомобилният музей в Петърсън - GM, представи върховата версия на Corvette C8, която по традиция носи обозначението - Z06. Новият Cotvette Z06, разполага с подобрена аеродинамика, по-широки калници, карбонов спойлер и най-важното - 5.5 литров, V8-цилиндров, атмосферен мотор с мощност 679 к.с., което не без основание кара производителят да го определя, като американският супер-спортен модел. Осем степенната, двудискова трансмисия не е променена, но е с нови предавателни числа и въпреки, че производителят все още не е оповестил динамичните характеристики, то със сигурност ускорението до 100км/ч. от място ще се случва за под 3 секунди, а за максималната скорост се споменава само, че при 299 км/ч., задният спойлер генерира 165 кг. притискателна сила. 


Corvette Z06 се предлага стандартно с адаптивно окачване, контрол за сцеплението при стартиране от място, електронен диференциал с ограничено приплъзване и т.н. Срещу доплащане за модела ще бъдат налични карбон-керамични спирачки от Brembo, карбонови джанти с гуми Michelin Cup 2R ZP, волан от въглеродни влакна, червена кожа Alkantara, цветни колани и мн. др. 


Производството на Corvette Z06, трябва да започне още тази година, като първите бройки ще пристигнат до своите собственици не по-рано от лятото на 2022 година. Автомобилът ще се предлага като купе и кабриолет, а цените ще започват от 85 000 долара. 


понеделник, 25 октомври 2021 г.

Hongqi LS7 е най-скътият китайски модел на пазара в момента

До края на годината китайската марка ще представи своя флагмански SUV модел от L-серията, който ще бъде на разположение само за китайските управници. Hongqi LS7 е построен върху новата платформа на марката, която ще стане основа и за предстоящите лимузина, която трябва да замести модела Hongqi L5. Дизайна е в познатият стил на марката наложен от бившия дизайнер на Rolls-Royce, който оглавява дизайнерският отдел на Hongqi от 2018 година. Към момента няма снимки на интериора, но е ясно,  че оборудването ще бъде изключително разточително имайки предвид гражданските модели Hongqi E-HS9 и H9.


За задвижване Hongqi LS7, разчита на новоразработен V8-цилиндров, би-турбо мотор, чиито работен обем не се съобщава, но според официалната информация мощността му ще възлиза на 660 к.с. Трансмисията най-вероятно ще бъде 8-степенна, автоматична предаваща движението към четирите колела. Повече подробности очакваме да станат ясни до края на годината, когато ще се състои официалната премиера на модела. 

++++++++++++++++++++++++++++++++

След разпространената официална информация за най-скъпият китайски модел наличен на пазара става ясно, че V8-цилиндровият, турбо агрегат е с работен обем от 4.0 литра, а неговата мощност възлиза на едва 360 к.с. Той е свързан серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. Според информацията максималната скорост на китайският SUV с дължина от 5.69 метра не надхвърля - 200 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. възлиза на - 9.1 секунди. Посоченият среден разход е 16.4л/100км. 

Интериорът е в познатият стил на марката, но очудващо пред водача място намира комбиниран инструментален панел с аналогови уреди и 6-инчов дисплей между тях за показанията на бордовият компютър. присъствието на дървени елементи, богатото оборудвани и множеството екрани  в комбинация от  естествена кожа за седалките обаче не могат да оправдаят цената от 215 700 долара, която производителят иска за своят луксозен исполин. 


неделя, 24 октомври 2021 г.

Класики: Monteverdi Tiara

 Само по себе си, когато споменете за швейцарският автомобилен производител става ясно, че говорим за класически автомобили. Един от тях обаче е изключително рядък и е произведен в едва три екземпляра, като един от тях е изложен в музея в Бининген, а друг е изгорял при пожар в изложбена зала. Това е Monteverdi Tiara, представен през 1982 година и произвеждан едва една година. Това се дължи на факта, че цената на луксозният, бутиков седан базиран, не на какво и да е, а на удължената версия на Mercedes S-class (W126). надхвърля два пъти, тази на оригинала, като производителят е искал над 180 000 швейцарски франка, което в момента са еквивалент на над 500 000. Към момента няма обявена цена, но ако една от бройките се появи на пазара, то нейната цена на търг, би започвала от минимум 500 000 евро. 


Monteverdi Tiara не прави изключение от останалите модели на марката, базирани на серийни автомобили от световни марки и преобразявани до неузнаваемост или дори с изцяло подменени каросерии. По неизвестни причини Mercedes се съгласява да предоставя на швейцарският производител модели с незавършена конструкция на каросерията, като дори е сключено и споразумение автомобилите с емблемите на Monteverdi да се продават официалните представителства на марката. След като човекът отговорен за тази сделка от немска страна умира Mercedes, веднага прекратява договорът с Monteverdi, която е успяла да произведе едва три екземпляра, като по този начин се слага и край на съществуванието на модела. 


Видимо дизайна на немската лимузина е силно променен, като предната и задната част са изцяло нови. Реално от оригинала са останали само вратите, прозорците и тавана. Предната част е вдъхновени от моделите на Pininfarina от 70-те години с четири кръгли фара с хромирана основа и решетка. Задната част пък се оприличава с моделите на Rolls-Royce от този период, а задните светлини са взети директно от Peugeot 505. Като цяло дизайна е противоречив, а аеродинамичните характеристики силно влошени. Параметрите на модела са променени, като същият е нараснал на дължина, а общото тегло възлиза на 1650 кг. 


Monteverdi не променя нищо по механиката и предлага своята версия само с V8-цилиндровите агрегати с работен обем от 3.8 и 5.0 литра, чиято мощност 204 и 231 к.с. Трансмисията при всички случаи е автоматична. Всички технологии на немският модел остават и тук, като модерната тогава ABS система доставяна от Bosch, серийната климатична инсталация и революционната за времето си въздушна възглавница. 


Интериора  на Tiara е идентичен с този на W126, като само  волана и новите циферблати отличава швейцарският модел. Monteverdi се заема с оборудването на модела, като за желаещи предлага вграден телевизор, диктофон на задната седалка и хладилно отделение. Интериорното осветление също е преработени с добавени осветителни тела предаващи театрална обстановка. Всички детайли са облечени в скъп велур, а мокета е изработен от висококачествена вълна. 

За съжаление, това е и последният модел на швейцарската марка, която дори имаше и отбор във F1. След прекратяването на дейността за производство на бутикови автомобили, собственикът на компанията започва да предлага ювелирни часовници и дори яхти. През 1995 година Питър Монтеверди се отказва от всякаква дейност и малко след това умира с което идва и края швейцарската автомобилна марка. 


събота, 23 октомври 2021 г.

WeiMA M7 е флагманският модел на марката

 Следващият месец в Китай ще се състои премиерата на предпроизводствената версия на концепцията, която видяхме миналата година - WeiMA Maven. Производственият модел ще носи обозначението М7 и ще се позиционира, като флагман в портфолиото на китайската марка с немско участие в лицето на Isdera. Дизайна на WeiMA M7, до някъде повтаря линиите на концептуалният модел, но ясно личи, че пропорциите са редуцирани и елегантното излъчване е изчезнало. Производителят дори е успял да интегрира множеството сензори и камери на автономната система за шофиране от 3-то ниво, която обаче ще се предлага срещу доплащане за електрическият седан. Тя ще разполага с три лидара, 11 камери, 12 ултразвукови сензора и пет милиметрови радара. В комбинация с процесора Nvidia Orin-X, компютърът на системата може да извършва до трилион операции в секунда. Трябва да се отбележи, че експонатът на снимките всъщност е предпроизводствена версия на модела.

Към момента все още няма официална информация за задвижването на модела, но производителят обещава автономия от 700 км.  Иртериора прдлага технологичната обстановка с двойка свързани дисплеи пред водача, сензорни бутони на волана и наличието на централен селектор на таблото, чрез който ще се управляват повече от системите в автомобила. 

Повече подробности ще научим следващия месец, а производството на WeiMA M7 ще започне в началото на следващата година. Цени все още не се споменават. 



петък, 22 октомври 2021 г.

Фейслифт и за GMC Sierra

 След обновяването на Chevrolet Silverado, сега идва ред да видим и фейслифта на неговият братовчед, а именно - GMC Sierra. И тук външните промени са почти незабележими, но новите предни светлини и променената радиаторна решетка открояват обновеният модел. Броните също са претърпели корекции.


Най-голямата видима промяна обаче по подобен на Silverado е интериора, който е изцяло нов. Вече няма помен от евтините пластмасови детайли, като качеството на материалите е високо, а комфорта е значително променен. Пред водача място намира 12.3-инчов, цифров инструментален панел, а мултимедията разполага с 13.4-инчов екран с възможност да бъде разделен и да показва едновременно различни функции и приложения като: Amazon Alexa, Android Auto и др. При най-скъпите версии са налични масажиращи и обдухващи предни седалки, хедъп дисплей, цифрово огледало за обратно виждане и др. Стандартно за модела се предлага набор от системи за подпомагане на шофирането, който включва системата за предотвратяване на сблъсък разпознаваща пешеходци, асистент за движение в пътната лента, сензор за обекти в сляпата зона на водача и авт. фарове и чистачки. 


Обновеният GMC Sierra ще се предлага с 2.7 и 5.3 литровите бензинов мотор с мощност съответно от 310 и 355 к.с. Дизеловият - 3.0 литров мотор е с мощност 281 к.с. Странно е решението на марката да не подмини трансмисия, а да модернизира старата 8-степенна, автоматична такава, която ще се предлага серийно за всички версии. 


четвъртък, 21 октомври 2021 г.

Nissan NV350 с леки козметични промени и ново име - Caravan

След като японците се отказаха от номерацията на своите товарни модели и започнаха подмяната с имена с модела Nissan Townstar, Сега представят и фейслифт версията на Nissan NV350, която ще носи името - Caravan. Това е втори фейслифт за модела представен преди 10 години, като този път промените в дизайна са по-семпли и включват нова радиаторна решетка, променена оптика на фаровете, леко променен дизайн на броните и наличието на по-големи странични огледала. Както до сега, моделът ще се предлага с нормално и дълго междуосие в товарна и пътническа версия, чиито места ще достигат 14 на брой. 



Интериора обаче остава без промяна, ако не се брои новият дизайн на волана с плоско дъно, наличието на новата мултимедийна система, новите предни седалки, новият дизайн на уредите на инструменталния панел пред водача, където е вграден нов 5-инчов дисплей и тапицерии с антибактериално покритие. Налични за модела срещу доплащане обаче редица нови неща, като: LCD огледалото за обратно виждане, адаптивният автопилот с полуавтономната система за шофиране от 2-ро ниво, ел. странични плъзгащи се врати и др. 


Обновената версия ще бъде налична с бензиновите 1.0 и 2.5 литрови агрегати с мощност съответно от 130 и 147 к.с., куплирани с новата 7-степенна, автоматична трансмисия задвижваща предните или четирите колела. Дизеловата версия с 2.5 литров мотор и мощност 129 к.с. ще се предлага до края на годината, а от края на следващата година ще бъде наличен и изцяло нов дизелов агрегат от Mitsubishi. Цените на Nissan Caravan ще стартират от 21 000 долара и ще бъде пряк конкурент на Toyota Hiace

сряда, 20 октомври 2021 г.

Beijing U5 Plus предлага повече от очакваното

 Китайският концерн BAIC, намери начин да предложи на пазара нова версия на познатият седан Senova D50, носеща името Beijing U5 Plus. Моделът е подобрен във всички аспекти, като предлага модерен дизайн и технологичен интериор. Дължината е нараснала с 3 см., но това не се е отразило по никакъв начин на вътрешното пространство. 

Интериорът предлага всичко необходимо имайки предвид, че началната цена на U5 Plus ще бъде 69 900 юана. Пред водача място намира двойка сдвоени дисплея, съответно 7-инча за инструменталния панел и 12.3-инча за мултимедийната система с гласов контрол и 4G мрежа в най-върховата си версия. Климатичната инсталация обаче остава с механични настройки, като дори не се предлага и двузонов климатроник. 

За задвижване Beijing U5 Plus, разчита на 1.5 литров, атмосферен мотор с мощност 113 к.с. или неговата турбо версия с мощност 150 к.с., куплирани серийно с механична трансмисия. Срещу доплащане за по-мощната версия е налична и CVT трансмисия. Налична е и изцяло електрическа версия, чиито електромотор задвижващ предните колела разполага с 163 к.с. и батерия с капацитет 49.6 или 60.7 кВтч. Производителят обещава автономия от 430 и 524 км. в зависимост от версията. 



Първи снимки на новият Land Rover Range Rover



 Една седмица преди официалната премиера на петото поколение Range Rover, ние имаме възможност да видим първите изображения на модела, чиито продажби трябва да започнат от началото на следващата година. Видимо дизайна, няма с какво да ни изненада и е еволюция на този, който познаваме от няколко поколения. Аеродинамиката обаче е значително променена, а така наречените интелигентни дръжки на вратите, намират своето място и в този модел на марката. 


Интериора прави впечатление с изчистеният си дизайн и огромния тъчскрийн екран за инфотайнмънт системата. Тук прави дебют и новият волан с модерните напоследък четири хоризонтални спици, между които място намират панелите със сензорни бутони за управление на отделни функции. Налична ще бъде и луксозната  LWB версия с удължено междуосие, чиято цена се очаква да бъде над 170 000 евро. 


Тъй като новото поколение на луксозният SUV е построено върху новата MLA платформа, то ще бъде с поне 200 кг., по-леко от предшуственика си, въпреки увеличените размери. Както се досещате, все още няма официална информация относно агрегатите, но със сигурност освен версии с ДВГ, бъдещите клиенти ще могат да изберат и Plug-in хибридна версия с 2.0 литров, турбо бензинов мотор съчетан с електромотор. До две години се очаква дори и изцяло електрическа модификация с два електромотора и задвижване на четирите колела. Повече подробности, както и снимки с висока резолюция очаквайте другата седмица. 


++++++++++++++++++++++++++++++++++

Според официалната информация, новият Range Rover ще разчита на 6 и 8-цилиндрови бензин и дизелови агрегати. Бензиновите версии са оборудвани с 3.0 и 4.4 литрови мотори, като първият е оборудван с лека хибридна система, а мощността му възлиза на 395 к.с. осем цилиндровият мотор с работен обем от 4.4 литра идва директно от BMW и е с мощност 523 к.с. Дизеловата версия, която ще бъде налична предимно в Европа ще разчита на 3.0 литров, 6-цилиндров, турбо дизел във версии на мощност от 296 и 345 к.с. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, автоматична, предаваща движението към четирите колела със способност да разпределя съотношението спрямо преден и заден мост от 0 до 100% . Хибридните версии са оборудвани с 6-цилиндровият, бензинов мотор и вграден в скоростната кутия електромотор. Общата мощност на хибридната система възлиза на 434 и 503 к.с. в зависимост от версията. Батерията с капацитет от 38.2 кВтч., дава възможност и на двете версии, да бъдат изминати до 100 км. в изцяло електрически режим. Производителят работи и върху изцяло електрическа версия на модела, която ще бъде представена не по-рано от 2024 година. 


Стандартно моделът се предлага с активен заден диференциал и управляващи задни колела, които при ниска скорост се завъртат до 7 градуса, което осигурява радиус на завой от 11 метра. При висока скорост за по-добра стабилност задните колела се завъртат в посока на предните. Въздушното окачване е адаптивно и снабдено със система свързана с навигационната система и подготвя настройките преди завой спрямо скоростта на движение и възможност за промяна на клиренса, като дава възможност да бъдат пресичани водни препятствия с дълбочина до 90 см. Стабилизиращата щанга на предния задният мост също са активни и работят със система под напрежение 48V. 


Интериорът разполага с 13.7-инчов, цифров инструментален панел пред водача и 13.1-инчова инфотайнмънт система с гласов контрол и Amazon Alexa. Най-луксозните версии разполагат с електрически задвижвани задни врати, сгъваема маса на втория ред седалки, два 11-инчови монитора и др. Новият Range Rover ще се предлага с нормално и удължено междуосие във версии с пет и седем места.