Страници

четвъртък, 30 юли 2020 г.

Фейслифт и за Samsung SM6

Няколко месеца, след обновяването на Renault Talisman, идва ред да видим и фейслифт версията на неговия южнокорейски брат близнак, а именно Samsung SM6. По подобие на френският модел, външните промени в SM6, не са фрапиращи и се свеждат до леки промени в броните и светлините на модела. Корейският модел обаче може да се похвали с преработено окачване, което според производителят предоставя завиден комфорт на возене. 
Интериора се характеризира с нов интерфейс на цифровият инструментален панел пред водача, новата мултимедийна система с 9.3-инчов дисплей и ново амбиентно осветление. Срещу доплащане собствениците могат да оборудват своите модели с новата активна система за подтискане на шума, с което обстановката в интериора става още по-изискана. 
Обновеният Samsung SM6 ще се предлага с 4-цилиндровите 1.3 и 1.8 турбо мотори с мощност 156 и 225к.с. Серийно те ще са куплирани с7-степенна, роботизирана трансмисия, предаваща движението към предните колела. Версията с 2.0 литров, атмосферен мотор остава в гамата, но само със захранване от природен газ. В този случаи трансмисията е CVT. 
Продажбите в Корея, започват още тази седмица, като цените ще стартират от 20 500 долара. Както да сега, моделът ще се предлага, само във версия седан. 

вторник, 28 юли 2020 г.

Tank 300 е първият модел от новата линия на Great Wall

Премиум бранда на Great Wall, представя един различен модел на своите клиенти, насочен към офроуд терените. Tank 300 е с дължина от 4.5 метра и притежава груб дизайн характерезиращ офроуд качествата на модела. Tank 300 е базиран върху платформата на Great Wall Haval H9 , а за задвижване ще разчита на 2.0 литровия, турбо бензинов мотор с мощност 245к.с. Серийно той ще е куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела, а двата диференциала ще разполагат с опция за заключване. 
Интериора също е издържан в приключенски дух, като предлага всички най-нови технологии. Пред водача място намират два сдвоени дисплея, а на борда място ще намират редица системи и асистенти подпомагащи шофирането. Срещу доплащане ще бъде наличен и пакет от камери предаващ образ от 360 градуса и такива, които ще показват на водача точно къде минават предните и задните колела. 
Цени все още не са обявени, а продажбите се очакват да започнат в края на тази година. Експорт за сега не се предвижда, но марката е готова да представи още два модела, които ще бъдат позиционирани над Tank 300 и най-вероятно ще носят обозначенията Tank 400 и Tank 500. До тогава ще бъде представена и модификация подготвена за тежък офроуд в серия от 3000 брайки с името Frontier Edition. 

неделя, 26 юли 2020 г.

Toyota отново освежава седана Vios

Един от най-продаваните модели в Малайзия, претърпява втора модернизация на външният си вид, след представянето му през 2013 година. Този път промяната е по-лека и обхваща само предната част на седана. Нова броня, нова радиаторна решетка и фарове с LED технология са от най-разпознаваемите разлики, които наблюдаваме. 
Интериорът е идентичен с моделът предлаган в Индонезия, под името Toyota Yaris Ativ. Съобщава за завишена безопасност, като серийно вече ще се предлагат 3 въздушни възглавници, а при желание бройката може да бъде завишена до 7. Новата мултимедийна система пък предлага и опция за камера за заден ход.
Механиката обаче остава не променена. Под капака място продължават да намират бензиновите 1.3 и 1.5 литрови мотори, куплирани с 5-степенна, механична или CVT трансмисия. По-мощният мотор може да работи в два режима на работа - Eco и Sport, а гаранцията е увеличена на 5 години. 

Продажбите на обновената версия ще започнат от следващият месец, Не е ясно дали в Япония, моделът ще продължава да се предлага под името Belta или предстои да видим изцяло нов модел. В САЩ и Канада обаче, продажбите са преустановени, а в Австралия, най-вероятно ще се предлага, като Toyota Yaris Ativ

събота, 25 юли 2020 г.

Great Wall Haval DaGou ( Big Dog) е дело на бившият дизайнeр на Land Rover

Друга премиера на китайската марка на автосалона в Чънду е новият SUV модел наречен Haval DaGou (Big Dog). Това е пълноразмерен SUV, предлагащ място за пет човека, базиран върху платформата на остарелия вече Haval H6. Това означава, че под капака място намира познатият - 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 169к.с., куплиран с 7-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. В по-късен етап се очаква и версия с 2.0 литров, турбо мотор, който ще се предлага във версии с мощност от 204 и 242к.с., куплиран с 9-степенна, двудискова трансмисия, която също ще задвижва двата моста. 
Дизайна на модела е дело на Фил Симънс, бивш дизайнер на Land Rover и ако трябва да бадем честни очаквахме повече от него, тъй като заменя Pierre Leclercq, а белгиецът съумя да създаде една подобаваща фирмена идентичност в моделите намарката в последните години. Квадратният дизайн с кръгли фарове придават по-груб вид на високо проходимият модел, но въпреки това не успява да събуди чувство за солидност. 
За разлика от екстериора, дизайнът на интериора е по-привлекателен макар и да се придържа към общия дизайн. Пред водача място намира цифров инструментален панел с размер от 10.1-инча, а мултимедийната система разполага с 12.3-инчов, сензорен екран. Серийно моделът е богато оборудван, но който очаква панорамен покрив ще остане разочарован, тъй като такъв не се предлага, дори и срещу заплащане. Продажбите на Haval DaGou (BigDog), трябва да започнат от края на лятото, като цени не се посочват. 


петък, 24 юли 2020 г.

Great Wall Ora R3 / Euler Good Cat, представен в Китай

Четвъртият модел на китайската марка, бе представен официално по време на автоизложението в Chengdu, което отвори врати тази седмица. Ora R3 или известен още като Euler Good Cat е построен върху позната от останалите модели на марката платформа и е представен като градски кросоувър. Уточнение е факта, че моделът който виждаме днес е предпроизводствена верси, но ние разполагаме и със снимки на производствената версия, която трябва да бъде внедрена в производство от края на тази година.

За задвижване Ora R3, разчита на електромотор с мощност 142к.с., съчетан с 47.8 или 59.1кВтч. батерия, която осигурява пробег от 400 или 500км. Интериора е модерен с 24-инчов екран пред водача комбиниран за цифровия информационен панел и мултимедийната система. На борда опционално може да присъства полуавтономна система за шофиране с възможност за самостоятелно паркиране на автомобила без шофьора да е вътре. Освен в Китай, моделът ще се предлага и пазарите в Малайзия и региона, като цени все още не се съобщават.




понеделник, 20 юли 2020 г.

BYD Song Plus наличен в Китай, от края на лятото

Китайската марка представя поредният си кросоувър модел, чието име е BYD Song Plus. Той ще е позициониран между моделите BYD Song Pro и BYD Tang, като ще предлага място за пет човека. Новият модел е построен върху платформата на BYD Tang, но ще се предлага както с конвенционално задвижване, така и с изцяло електрическо. 
Версията с ДВГ, разчита на бензиновият - 1.5 литров, турбо мотор с мощност 185к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща предните колела. Електрическата версия е с идентична мощност, а според производителят автономията на модела ще възлиза на 505км. Предвижда се и хибридна версия със споменатият - 1.5 литров мотор и електоромотор, която ще може да изминава до 110 км. в изцяло електрически режим.
Интериора е модерен в типичният стил на марката, като предлага богато оборудване, цифров инструментален панел пред водача с няколко режима на работа, инфотайнмънт система с 12.8-инча, който може да се завърта на 90 градуса, амбиентно осветление, кожен салон, стъклен покрив и т.н. Продажбите на Song Plus в Китай, трябва да започнат през септември месец, като цените на бензиновата версия ще стартират от около 17 500 долара. 



петък, 17 юли 2020 г.

Обновената Toyota Camry, представена в САЩ

Един от най-добре продаваните седани в САЩ, получава незначителни козметични промени, по-богато оборудвани и обновена хибридна система. Външните промени в обновената Toyota Camry  могат да бъдат открити само при внимателно вглеждане, където откриваме разлики единствено в броните. Според информацията, моделът ще се предлага с нова цветова гама с възможност за двуцветно оцветяване на купето и променен дизайн на джантите.
В интериора по-лесно могат да бъдат открити разлики, като веднага забелязваме плаващият дисплей на инфотайнмънт системата с размери от 7 или 9-инча, който ако трябва да бъдем честни не е интегриран много успешно в цялостната картина. Оборудването е станало по-богато, като серийно вече ще бъдат налични задължителните за съвременните модели от този клас системи за предотвратяване на сблъсък, адаптивен автопилот, система за поддържане движението в пътната лента, сензор за обекти в сляпата зона на водача и т.н. 
Под капака място продължават да намират познатите 2.5 и 3.5 литрови, бензинови агрегати, които са модернизирани, а мощността им възлиза съответно на 206 и 306 к.с., които се предлагат серийно с 8-степенната, автоматична трансмисия. Задвижването на четирите колела остава, като опция за модела.  Хибридната версия е с модифицирана технология и мощност от 211к.с.

четвъртък, 16 юли 2020 г.

Nissan Ariya е важен за бъдещето на японската марка

Въпреки трудностите, които марката изпитва в момента Nissan, съумява да представи своя най-важен модел, който ще бъде основа за много от бъдещите модели на марката. Производствената версия на концепцията Nissan Ariya е факт и ще бъде налична в продажба от средата на следващата година, като цените ще започват от около 41 000 евро. Ясно е, че моделът ще се изправи пряко срещу задаващият се Volkswagen ID.4 и компания, но ще предлага повече стил и технологии. Това е и първият модел на компанията построен върху новата платформа на алианса за електрическите модели, която най-вероятно ще видим и в моделите на Renault и Infiniti. 
Дизайна на Nissan Ariya е пренесен почти без промяна от концептуалният модел и представя бъдещият дизайнерски език на моделите на марката, като тук премиера прави и новото лого на марката. Интериора също е познат от концепцията, като впечатление правят двата съединени 12.3-инчови екрани пред водача за инструменталния панел и инфотайнмънт системата, както и липсата на каквито и да е физически бутони по таблото. Контрола на климатичната инсталация се осъществява чрез сензори вградени в дървената облицовка, които са почти невидими, докато автомобилът не се стартира. Подобни сензори намират място и на централната конзола между предните седалки, за контрол на някои от функциите за задвижване. На борда място намира и новата полуавтономна система за шофиране Propilot 2.0, снабдена със седем камери и 12 ултразвукови сонара следящи реалната обстановка пред и около автомобила по времена движение, като позволява на водача да свали за определено време ръцете от волана по време на движение. с помощта на тази система автомобилът ще може и да пъркира абсолутно сам.
За задвижване Nissan Ariya, разчита на електромотор позициониран в задната част на модела и задвижващ задните колела. Неговата мощност е 215к.с. и ще черпи енергия от батерия с капаците 65кВтч.,достатъчна да осигури автономия от 450 км. Според информацията ускорението от 0 до 100км/ч. става за 7.5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 160км/ч. За тези, които търсят повече динамика и по-голяма автономия ще бъде налична версията с два електромотора и задвижване на четирите колела. Общата мощност на модела ще възлиза на 389к.с., а по-голямата батерия от 90кВтч., осигурява автономия от 580 км. Ускорението тук до 100км/ч. от място става за 5.1 секунди, а максималната скорост възлиза на 200км/ч. По-голямата батерия ще се предлага и за версията със задвижване само на задните колела, като при нея автономията ще достига 610км. 






сряда, 15 юли 2020 г.

Chery eQ5 ще бъде представен в края на този месец

Китайската марка ще представи своя изцяло електрически кросоувър в края на този месец, но от марката побързаха да разпространят неговите официални снимки. Chery eQ5, разполага с модерен дизайн дело на Pininfarina, който веднага привлича внимание към модела. Интериора също е на висота, като разполага с два слепени 12.3-инчови дисплея, висококачествена кожа и елементи имитиращи карбон. 
За сега няма много детайли относно механиката, но става ясно, че Chery eQ5 е базиран на новата модулна платформа на марката произведена от алуминии и магнезий, а батерията която ще задвижва електромотора или електромоторите защото се предполага, че моделът ще разчита на два електромотора. Повече подробности ще станат ясни в края на месеца и ще бъдат добавени към този пост.
+++++++++++++++++++++++++
Моделът ще е задвижва от електромотор позициониран в задната част и задвижващт съответно задните колела. Неговата мощност е 178к.с., а автономията посочена от производителя възлиза на 510км. с батерия, чиято мощност е 70кВтч. За сега версия с два електромотора несе предвижда. 
Серийно Chery eQ5 ще сепредлага с богато оборудване и системаза автономношофиране отвторониво. Ценитеще вариратмежду 29 и 36 000долара.

Mercedes-AMG GT Black Series разполага с 720к.с.

Малко преди да бъде свален от производство Mercedes AMG GT, получава модификацията Black Series. Тя са характеризира с изцяло нов аеродинамичен пакет вдъхновен от пистовите модели, голяма радиаторна решетка и огромен заден спойлер, който генерира 400кг., притискателна сила при движение от 250км/ч. Цени все още не се съобщават, но е ясно, че тази версия ще бъде произведена в ограничена серия. В интериора се наблюдават новия цифров, инструментален панел пред водача, който идва директно от Mercedes-AMG GT R Roadster, а срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели със защитна клетка от титан, пожарогасители и четириточкови колани.
За задвижване Mercedes-AMG Black Series, разчита на силно модифицирана версия на познатият - 4.0 литров, би-турбо мотор, чиято мощност сега възлиза на впечатляващите 722к.с. Седемстепенната, двудискова трансмисия също е подсилена за да може да издържи мощта на двигателя. По подобие на Mercedes AMG GT R, окачването е адаптивно, а спирачната система керамична. Голяма част от купето е изработена от карбонови сплави, като на някои места са добавени допълнителни усилващи елементи за конструкцията на купето също от карбон. Според информацията ускорението на тази версия до 100км/ч, от място става за 3.2 секунди, а максималната скорост възлиза на 325км/ч.



вторник, 14 юли 2020 г.

Фейслифт за FAW Hongqi H5

Три години след премиерата на FAW Hongqi H5, китайците обновяват модела, като му придават значително по-модерно излъчване. Промените са леки, но достатъчни новата версия на  седана да бъде позната веднага. В интериора не се наблюдава голяма разлика, но е налична новата инфотайнмънт система с 10-инчов дисплей, като се съобщава и за по-качествени материали. 
Базираният на Mazda 6 модел ще се задвижва от два бензинови агрегата с работен обем от 1.5 и 1.8 литра, чиято мощност е съответно 169 и 197к.с. При всички случаи трансмисията 70степенна, двудискова предаваща движението към предните колела. 


Ford Bronco и Bronco Sport предлагат емоция със скучен дизайн

След повече от 20 годишно отсъствие на пазара Ford Bronco, отново се връща на пазара, като предлага завидно количество офроуд качества съчетани с прост дизайн подчинен на духа от предходните поколения. Новото поколение на модела ще се предлага в две версии, които силно се отличават една от друга. 
Ford Bronco е насочен предимно към тежкия офроуд и ще се предлага с две и четири врати, като ще има възможност те да бъдат премахвани, както и по-голямата част от тавана. Ясно е, че тези версии ще бъдат предпочетени в южните щати на САЩ и са насочени пряко срещу Jeep Wrangler. За задвижване ще бъдат налични два бензинови агрегата с работен обем от 2.3 и 2.7 литра с мощност съответно от 245 и 310к.с., куплирани с 8-степенна или 10-степенна, автоматична трансмисия. Клиентите могат да избират между два вида 4х4 задвижване със заключващи се диференциали. Налични за модела са също и няколко типа окачване с различен клиренс, който достига до 294мм. Интериора е изчистен с материали издръжливи на вода и прах. Като в един съвременен модел и тук място намират инфоразвлекателна система с 12-инчов сензорен дисплей, а пред водача намираме комбиниран инструментален панел с 7-инчов екран. Производителят дава възможност да оборудвате своя модел със всестранни системи и асистенти, както и камери даващи обзор от 360 градуса.
Втората версия носи името Bronco Sport, като предлага по-консервативен дизайн и по-голям комфорт съчетани с офроуд възможности. Интериора се характеризира с по-лесен достъп до контролерите, а на централната конзола място намира 8-инчов дисплей за инфотайнмънт системата. Седалките са комфортни оборудвани с подгряваща функция, а озвучителната система е с 10 високоговорителя. Амбиентното осветление е включено в базовото ниво на изпълнение, както и системата за предотвратяване на сблъсък. Агрегатите налични за тази версия са 4-цилиндрови, бензинов с работен обем от 1.5 и 2.0 литра и принудително пълнене на цилиндрите. Мощността им съответно възлиза на 181 и 245к.с., а трансмисията при всички случаи е 8-степенна, автоматична, като опционално може да се оборудва и със лопатки за ръчно превключване на предавките от волана. Системата 4х4 е серийна, като предният мост се включва само при необходимост.
Новият Ford bronco ще бъде достъпен на пазара в Северна Америка, от края на тази година, като цените ще започват от 26 660 долара.








неделя, 12 юли 2020 г.

Водещи производители привикват свои модели в сервизите за отстраняване на технически проблеми

Европейската комисия по безопасност излезе със становище и препоръка за привикването на някой модели от водещи автомобилни компании във фирмените сервизи за отстраняването на технически проблеми свързани със сигурността и безопасността. За съжаление обаче, информацията не посочва кой модификации са засегнати, а само бройките от съответните моделни семейства.
Немският производител Dai;ler-Benz е длъжен да привика всички екзeмпляри от серията моделните семейства на C-class и E-class, произведени в периода от 2 до 11 март 2019 година, поради установен проблем в предпазният щит на изпускателната система, който може да доведе до прегряване на някои детайли и риск от пожар. Със същият фатален изход поради дефект в уплътненията на горивната система са и произведените между 6 и 14 май 2019 година модели от серията A-class и Mercedes CLA.
Една от най-надеждните марки също е засегната от проблем, който не е за пренебрегване. Установено е, че бройките произведени между 25.09 и 26.10.2019 година от моделното семейство на Toyota RAV4, са оборудвани с дефектни кормилни щанги с наличието на пукнатини, което може да доведе до фатален край. 
Немският концерн VAG има проблеми с масленият клапан на автоматичната скоростна кутия налична в моделите на Audi Q7Q8 , A8 и Volkswagen Touareg, който е възможно да изпусне, а това да доведе до загуба на солидно количество масло. Засегнатите автомобили са произведени между септември и декември 2019 година. 
Новото Peugeot 208, пък има склонност към разхлабване на задните амортисьори, което се дължи на монтажен проблем. Засегнатите модели са произведени в периода от 21.05 до 30.11.2019 година.