Страници

вторник, 29 ноември 2022 г.

De Tomaso P900 с цена от 3.5 млн. евро

 След възраждането на италианската марка с модела De Tomaso P72, който бе представен преди 3 години, сега марката представя своят втори модел от новата си история наречен - P900. Ясно е, че компанията не разполага със сериозни средства да представя редица модели за кротко време и не е изненада, че новият модел на марката е базиран на хиперкара - Р72. Дизайна е еволюирал и доста противоречив със своя огромен заден спойлер, чиято ефективност е неясна в реални условия на пистата, за където е насочен новият модел.  

Компанията е пестелива относно техническите параметри на - Р900, но става ясно, че за задвижване той разчита на V12-цилиндров агрегат с работен обем от 6.2-литра и мощност от 888 к.с., за който се говори, че е с уникален дизайн разработен от италианците, който може да работи и със синтетични горива. Трансмисията е секвенциална предаваща движението към задните колела, а сухото тегло на автомобила възлиза на едва 900 кг.. В последствие за модела ще бъде наличен и V10-цилиндров агрегат доставян от Judd, който бе доставчик на отбори във F1, като: Lotus, Williams, Brabham, Ligie и др. 

De Tomaso планира да произведе само 18 бройки от - Р900, като всяка една от тях ще струва минимум 3.5 млн. евро и то без данъци и такси. Производството трябва да започне през 2024 година, но да припомним, че едва тази година стартира производството на - Р72, чието монококово шаси изработено от въглеродни сплави е дело на немската Capricorn Group.  


понеделник, 28 ноември 2022 г.

Ново лого ознаменува новата ера на Lancia

 Преди една година италианската марка, чиято съдба бе под въпрос, представи своите  Планове до 2028г., в които влизат три изцяло нови модела. Днес Lancia поставя началото на своята нова ера с ново лого, нов надпис и скулптура наречена Pu+Ra Zero, която трябва да ни насочи към дизайнерският език който италианците ще използват в своите модели. Успоредно с това стана ясно, че Lancia стартира сътрудничеството си със студиото за бутиков вътрешен  дизайн - Cassina, на което ще бъде поставена задачата за проектирането на интериора в бъдещите модели на марката. 

Що се отнася до дизайна на екстериора, то за него ще се грижи Jean Pierre Ploue от Centro Stile, който го определя като - Progressive Classic. От показаната днес скулптура със заемки от дизайна на иконата Lancia Stratos, можем да заключим, че отличителната черта в бъдещите италиански модели ще бъдат трите LED светлини, които са нова интерпретация на радиаторната решетка "Calice". 

И на края, но не на последно място е новото лого на марката, което е осмо подред в нейната 116 годишна история. То е с опростен дизайн и за радост, не в актуалният напоследък - 2D формат с оглед съкращаване на средства, като запазва формата на щит с интегриран във вътрешността кръг и копие. Впечатление прави и новият шрифт, който прави препратки към римската писменост, от която е произлязла латинската азбука. 


Шестото поколение на Nissan Serena с премиера в Япония

 Преди броени часове в Япония, бе представено новото поколение на Nissan Serena, което е еволюция на предходният модел и разполага с напреднали технологии от най-ново поколение. Това е и първият модел който представя новата дизайнерска линия на марката, която бе представена миналата година върху концептуалният Nissan Chill-Out с триредови LED светлини сливащи се в радиаторната решетка. 

Интериора е високотехнологичен и предлага място за 7 или 8 човека, а мястото на водача е увеличено с 12 см., благодарение на по-компактната централна конзола, където скоростният лост е заменен от група физически бутони, а контролерите за климатичната инсталация са сензорни. Серийно пред водача място намира цифров инструментален панел с променящ се интерфейс, а инфотайнмънт системата разполага с 12.3-инчов дисплей. Всичките версии са оборудвани и с полуавтономната система за шофиране - ProPILOT 2.0. Задните странични врати са плъзгащи се и са снабдени с функцията за свободни ръце и дистанционно отваряне. Петата врата, съставени от две части също е електрическа. Специално внимание се обръща на седалките от втория и третия ред, чиито дизайн позволява лесно да се преобразуват в легло.

Относно задвижването шестото поколение на Nissan Serena, първоначално ще се предлага във версия с хибридното задвижване от второ поколение e-POWER, оборудвана с новоразработен 3-цилиндров бензинов - 1.4 литров мотор с мощност 98 к.с., който служи като генератор на литиево-йонната батерия задвижваща електромотор с мощност 168 к.с., Производителят съобщава още, че това е първият модел в света, чиято  работа на бензиновият мотор се управлява от компютър, който взима информация от навигационната система, което намалява времето и честотата на неговата работа. Въпреки това посоченият среден разход възлиза на 5л/100км. Конвенционалната версия разчита на  4-цилиндров, 2.0 литров агрегат с мощност 150 к.с., чиито среден разход е между 7.3 и 8л/100км.  При всички случаи трансмисията е CVT, предаваща движението към предните колела. В средата на следващата година се очаква и версия 4WD, налична само за модификацията с 2.0 литровият мотор. Цените на базовата версия ще старитарт от 20 400 долара.


неделя, 27 ноември 2022 г.

Екзотични: Zenvo TSR-GT

 Датският производител представя последната версия на своят хиперкар - Zenvo TS1, която ще бъде налична само в три екземпляра. Zenvo TSR-GT разполага с променен дизайн и нови аеродинамични елементи, като най-голямо впечатление прави фиксираното задно крило и аеродинамичните капаци на колелата. 

Новата версия на модела разполага с мощен V8-цилиндров, 5.8-литров би-турбо мотор с мощност 1360 к.с., куплиран с 7-степенна, секвенциална - двудискова трансмисия с електронно управление, предаваща движението към задните колела до скорости от 424 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч. не се споменава, но при всички случаи при идеални условия и съответният опит на водача ще може да бъде постигната стойност от 2.5 секунди. 

Интериора е променен изцяло с модерна визия и инфонтайнмънт система. Материалите за неговата изработка са предимно от Alcantara и карбон, като се съобщава и за нови шумоизолиращи велурени постелки специално изработени за модела. намеренията на компанията са още следващата година да представи изцяло нов модел с хибридно задвижване и мощност между 1500 и 1800 к.с. 


петък, 25 ноември 2022 г.

Екзотични: Hurtan Grand Albacin

 Испанският производител на бутикови модели Hurtan, празнува своята 30-та годишнина със специална версия на своят модел базиран на Mazda MX-5, носещ името - Grand Albacin. Моделът е с дизайн вдъхновен от роудстърите през 50-те и 60-те години на миналия век и веднага става ясно, че от оригиналната каросерия на японският роудстър, не е останало нищо с изключение на предният прозорец и конструкцията на покрива, при модификацията базирана на Mazda MX-5 RF

Ръчно изработените модели се предлагат с познатите 1.5 и 2.0 литрови, агрегати с мощност между 130 и 184 к.с., без да са правени промени по тях. В интериора обаче има известни промени, като налице са първокачествени материи и дървени фурнири от естествено дърво. Цените на Hurtan Grand Albacin варират между 61 500 и 90 000 евро в зависимост от версията. Базираната в Гранада фирма ще анонсира своите бъдещи планове по време на събитието в чест на своя юбелие, като най-вероятно леко ще повдигне завесата за своят бъдещ модел, който се очаква да бъде изцяло електрически. 

четвъртък, 24 ноември 2022 г.

Rimac Nevera е най-бързият електрически автомобил на планетата

Хърватският хиперкар - Rimac Nevera е коронован официално за най-бързият сериен електрически модел на планетата. До колко може да се смята модел, чието производство не надхвърля 150 екземпляра е друга тема, но така или иначе постигнатите 412 км/ч. са факт. Те бяха обещани още по времето на официалното представяне на модела, но производителят ограничи по електронен път максималната скорост на продажбените версии до 352 км/ч., като обеща на собствениците, че по време на специални събития организирани от производителят ограничителят ще бъде премахван. 

Автомобилът достигнал спомената скорост е оборудван със специални гуми в случая - Michelin Cup 2R, но това в никакъв случаи не омаловажава постигнатите резултати от тест пилота Miro Zrncevic. За сега най-бързият автомобил задвижван от ДВГ e Bugatti Chiron Super Sport 300+, със своите постигнати 482 км/ч., което вече също може да се счита за постижение на Rimac, тъй като  Bugatti и Rimac се сляха в обща компания.

За да притежавате BMW 3.0 CSL ще трябва да се разделите с минимум 700 000 евро

 Седем години отне на баварците за да се решат да доведат BMW 3.0 CSL Hommage от концепция в реалност. Това разбира се наложи да се направят значителни промени по модела, тъй като представеният днес BMW 3.0 CSL е базирано на BMW M4 CSL(G82). Това обаче не го прави по-малко интересно, а дори напротив. Модерната интерпретация на BMW 3.0 CSL (E9), ще бъде произведена само в 50 бройки именно в чест на своя вдъхновител от 70-те години. 

Очаквано дизайнът наподобява този на концепцията, който пък е вдъхновен от оригиналният състезателен автомобил, но по разбираеми причини е смекчен с оглед на ограниченията наложени от аеродинамиката. Новите бъбреци обаче правят изключително добро впечатление, а в съчетание с раздутите калници и впечатляващото задно крило придават изключителен вид на автомобила. Лимитираната серия на BMW 3.0 CSL ще бъде налична само в бял цвят със спортни украски, които се нанасят ръчно върху боята от специалист. Процес който отнема 6 дни. 

Интериорът предлага място само за двама човека, като е обвит изцяло от черна Алкантара и множество карбонови детайли с матово покритие, но главен акцент е бялата, керамична топка за скорстният лост. 

Под капака място намира познатият 6-цилиндров, 3.0 литров, би-турбо мотор, чиято мощност е увеличена до 560 к.с. Той от своя страна е съчетан с 6-степенна, механична трансмисия задвижваща само задните колела, чрез активен М-диференциал. Окачването е адаптивно, а спирачната система е със стандартни въглеродно-керамични спирачки. Най-голямата изненада обаче е общото тегло на 3.0 CSL, което е с цели 355 кг. по-малко от това на M4 CSL. За съжаление производителят не споделя никакви динамични характеристики или времена за обиколка на писта, но имайки предвид съотношението мощност/тегло възлизащо на 2.9 кг., то би трябвало да си направим сами съответните изводи. Относно цената, също ще трябва сами да се досетим за нея макар, че витаят слухове за едни 700 000 евро. 


Официални снимки на новият китайски Москвич-3

 Това са официалните снимки на първият модел на възродената руска марка, която всички познаваме от близкото минало, а именно - Москвич. От създаването си през 1930 година, до нейното закриване през 2010 година, марката произвежда множество автомобили предназначени за нуждите на страната и бившият социалистически блок, като в най-добрите си години производството надхвърля 10 000 млн. автомобила годишно. Сега след изнасянето на повечето световни производители от територията на Русия,  отново Москвич се възражда и представя първият модел от новата си история наречен Москвич - 3. 

Москвич - 3, обаче е чисто и просто китайския кросоувър - JAC S4 с емблемите на руската марка, който ще се асемблира в бившите заводи на Renault, които вече са собственост на Русия. С дължина от - 4.44 метра, ширина -  1.80 и височина - 1.66 метра, китайският Москвич предлага достатъчно място за 5 човека заедно с прилежащият им багаж. Интериора е модерен, като серийно на борда място ще намират неща като: климатик, пълен ел. пакет, мултимедийна система с 10.2-инчов дисплей и др., а срещу доплащане ще могат да се поръча и набор от камери с обзор 360 градуса, ел. задна врата и дори панорамен покрив. 

Москвич - 3 ще се предлага с два агрегата. Базовата версия ще разчита на 1.6 литров, атмосферен мотор с мощност 109 к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия. По-мощната и съответно по-луксозна версия ще бъде налична с 1.5 литровия, турбо бензинов мотор с мощност 150 к.с., за който ще се предлага и CVT трансмисия. При всички случаи задвижващи са само предните колела. 

Първите бройки ще достигнат до дилърите на марката в руската столица през декември месец и ще бъдат предлагани с цени от 1.6 млн. рубли. Първоначално производството няма да надхвърля 600 бройки месечно, но в последствие освен, че капацитетът на завода ще се увеличи, марката ще представи още модели, които също ще са базирани на модели от китайската JAC, включително и седана JAC J7


сряда, 23 ноември 2022 г.

Chevrolet FNR-XE Concept е достъпен електрически модел предназначен за Китай

 Американците представят доста реалистична концепция на електрически модел, базиран върху Ultium платформата на GM, която е основа за всички настоящи и бъдещи модели на марката. Кноцептуалният Chevrolet FNR-XE има всички шансове за серийно производство и най-вероятно това ще е и първият модел на концерна, който ще е насочен към хората с нормални доходи. Информацията сочи, че бъдещият електрически модел на Chevrolet е проектиран за пазарите в Китай, но не е изключено той да бъде наличен и на други пазари. 

Това, че е проектиран с оглед вкусовете на китайският клиент не остава незабелязано. Презентирана като спортно купе, концепцията FNR-XE  по скоро притежава линията на фастбек с ултра тънки, предни - LED светлини, мускулесто тяло и безрамкови врати с електрически дръжки. Колко от това, което виждаме днес ще остане в серийният модел не е много ясно, но най-вероятно като цяло, линията ще бъде запазена. 

Относно техниката и интериора не се знае много, но имайки предвид възможностите на Ultium платформата, то може да се очаква практически всичко. От версия с един и два електромотора и задвижване на предните, задните или четирите колела с мощности до над 500 к.с., но най-вероятно производителят ще се ограничи до максимум 300 к.с. и батерия с капацитет от 70 кВтч., която ще осигурява автономия до 480 км. Реално, това означава, че производственият модел на Chevrolet FNR-XE Concept ще бъде реалният наследник на Chevrolet Malibu

Екзотични: Praga Bohema

 Основана преди повече от 100 години, чешката компания представя суперспортен модел предназначен за цивилните пътища в който е вложен целият опит събран по пистите през изминалите години, а в разработката на Praga Bohema е взел участие лично бившия пилот от F1 и настоящ такъв в IndyCar - Ромен Грожан. 

Конструкцията на Praga Bohema се състои от монокок изграден от въглеродни влакна проектиран от чехите, към който са прикрепени носещите алуминиеви компоненти за окачването, двигателя и скоростната кутия. Панелите на каросерията също са изработени от въглеродни сплави, което до голяма степен е причина общото тегло на автомобила да не надхвърля 1000 кг. Дизайна от своя страна, който също е дело на чехите осигурява 900 кг. притискаща сила при скорост от 250 км/ч. 

За разлика от конструкцията, дизайна и окачването, двигателят пристига директно от Япония и се праща на английският тунер - Litchfield, който от своя страна модифицира 3.8 литровият, V6-цилиндров мотор от Nissan GT-R с нови турбини и сух картер, като добавя и титаниеви изпускателни тръби. Резултата е мощност от 710 к.с. и 724 Nm между 3000 и 5000 об/мин. Скоростната кутия е секвенциална с двоен съединител, който позволява комфортен режим на движение при ниска скорост по цивилните пътища. Данните сочат, че ускорението от 0 до 100 км/ч. на Praga Bohema става за 2.9 секунди, а максималната скорост възлиза на 299 км/ч. 

На всички  е ясно, че от подобен автомобил не може да се очаква комфорт, но производителят е дал всичко от себе си, за да изглежда кокпита подобаващо с разточително използване на кожа Alcantara. Волана е с дизайн на болид от F1 с контролери за светлините, чистачките, мигачите и интегриран цифров инструментален панел. На борда място дори намира климатична инсталация и инфотайнмънт система и поставка за безжично зареждане на телефон. Марката възнамерява да произведе 89 бройки от модела по случай 89-годишнина от първата победа в състезание от автомобил на марката. Цените ще стартират от 1.3 млн. долара без таксите, а първите бройки ще пристигнат до своите собственици през втората половина на 2023 година. Капацитета на фабриката е 20 автомобила годишно, което означава, че богатите клиенти от Европа, Хонг Конг, Австралия, Япония, САЩ и разбира се ОАЕ ще трябва да се въоръжат и с търпение.


Новият Ford Tourneo Custom дебютира с три варианта на задвижване

 Няколко месеца след премиерата на Ford E-Transit Custom и Transit Custom, сега идва ред да видим и пътническата версия на модела носеща името Tourneo Custom. Визуално между двете версии разлики няма, ако изключим наличието на страничните стъкла и различният дизайн на предлаганите лети джанти и единичната задна врата. Впечатление прави и версията Active с добавени декоративни офроуд елементи.

По отношение на задвижването разлика няма. Ford Tourneo Custom ще се предлага с познатият - 2.0 литров, турбо дизел във версия на мощност от 136, 150 и 170 к.с., куплиран с 6-степенна, механична или 8-степенна, автоматична трансмисия. Plug-in хибридната версия също е в гамата на модела с 2.5 литров, бензинов мотор и електромотор, която ще може да изминава до 50 км. в изцяло електрически режим благодарение на батерия с капацитет от 11.4 кВтч. Не е забравена и изцяло електрическата версия с батерия чиито капацитет от 74 кВтч. е достатъчна да осигури пробег до 370 км. Електромоторът е с мощност 214 к.с. задвижващ предните колела. Срещу доплащане за дизеловите агрегати се предлага и задвижване 4х4 с блокируем преден диференциал. 

Интериорът предлага място за 8 или 9 човека, като при всички случаи седалките са разположени в три реда с възможност за различни конфигурации и функция за тяхното лесно демонтиране. Страничните врати серийно са електрически задвижвани за по-лесен достъп, а срещу доплащане тази функция се предлага и за задната врата. Арматурното табло идва без промяна от товарната версия, но с по-приятни на допир материали. Акцента и тук е 13-инчовата инфотайнмънт система и множеството интелигентни отделения за съхранение на вещи. Серийно на борда място намира амбиентно осветление и поставка за безжично зареждане на телефони, както и разширеният пакет от асистенти подпомагащи шофирането. Срещу доплащане за първи път се предлага и панорамен покрив, а за хората ценящи качественият звук е налична и озвучителна система от Bang&Olufsen с 14 високоговорителя и субуфер.


вторник, 22 ноември 2022 г.

Третото поколение на MPV модела - Toyota Innova с визия на SUV


 Третото поколение на Toyota Innova, придобива значително по-груб стил на дизайна подобен на SUV и къса с остарялата концепция с рамково шаси, надлъжно разположен мотор и твърд заден мост, които идваха от предходните поколения на Toyota Hilux. Сего той се базира на модулната TNGA-C платформа на компанията и става побратим с MPV моделите Toyota Noah и Voxy. Въпреки изцяло новата платформа и механика проектираният за пазарите в Африка и Азия - MPV модел не изневерява на своята концепция и предлага двуобемно купе с три реда седалки. 

Интериора предлага място за 7 или 8 места, а благодарение на увеличеното с 10 см. междуосие просторът в купето става значително по-голям. Пред водача място намира аналогов инструментален панел, а мултимедийната система е налична с 9 или 10-инчов екран. Серийно на борда място ще намират две въздушни възглавници, сензори за подпомагане на паркирането, пълен ел. пакет, камера за заден ход, ел. ръчна спирачка и др. Срещу доплащане за модела няма да са чужди неща като: панорамен покрив, 9 въздушни възглавници и климатроник, климатик за пасажерите на втория и третия ред седалки, авт. отваряне на задната врата и пакета от асистенти Toyota Safety Sense 3.0, цифров инструментален панел, множество USB портове, монитори за возещите се на втория ред седалки двуцветен интериор и т.н. 

За задвижване новата Toyota Innova ще разчита вече на модерен бензинов мотор с работен обем от 2.0 литра и мощност 174 к.с., куплиран с CVT трансмисия. Дизелови версии вече няма да има, но на разположение ще бъде хибрид оборудван със същият бензинов мотор с мощност 154 к.с., съчетан с електромотор и никел-метална батерия, чиято обща мощност възлиза на 186 к.с. 


понеделник, 21 ноември 2022 г.

Обновеният Changan Auchan (Oshan) X5 с цена от 12 000 евро

 Само една година след премиерата на Changan Auchan X5, марката представя обновена версия на модела, която разполага с леко променен дизайн и изцяло нов по-технологичен интериор. Обновеният модел носи името Auchan X5 Plus и разполага с изцяло нови предна и задна  част, които би трябвало да се харесат още повече на младите клиенти на марката. 

Интериора също е изцяло нов, като пред водача вече място намира панел с три екрана и общ диагонал от 30-инча. Той комбинира два 12.9-инчови дисплея съответно за цифровият инструментален панел и инфотайнмънт системата, а в левия край е разположен допълнителен 4.2-инчов дисплей на които дава и образ от камера разположена в лявото огледало, като по този начин се елиминира мъртвата точка на водача. Други функции включват система за лицево разпознаване, автономно паркиране и дори караоке на борда за забавление на пътниците по време на път.

По отношение на механиката, промени няма. Под капака на Changan Auchan X5 Plus мякго ще продължава да намира - 1.5 литровият, турбо бензинов мотор с мощност 188 к.с., куплиран с двудискова, 7-степенна, трансмисия задвижваща предните колела. Продажбите на обновената версия в Китай, стартират от началото на следващата година, като цените ще бъдат увеличени с около 20%, което ще рече, че вече базовата версия ще струва не по-малко от 12 000 евро. 



петък, 18 ноември 2022 г.

Vinfast VF6 и VF7 представени официално в Лос Анджелис

 По време на автосалона в Лос Анджелис, виетнамската марка ще покаже производствените версии на електрическите кросоувъри Vinfast VF6 и VF7. Дизайна на производствените модели не се отличава коренно от този на концепциите представени в началото на годината (Vinfast с три нови - EV модела до края на 2024г.). 

Според информацията Vinfast VF6 е с размери близки до Kia Soul, а за задвижване разчита на електромотор с мощност 177 или 204 к.с. По-големият Vinfast VF7 с размерите на Volkswagen Tiguan L, съответно разчита на същият електромотор във версия на мощност от 204 к.с., но ще бъде налична и модификация с два електромотора, задвижване на четирите колела, чиято мощност ще възлиза на 354 к.с. 

Интериорът и на двата изложбени експоната е на високо ниво и богато оборудван. На разположение са всички най-нови технологии, до които марката има достъп като същевременно ще бъде отделено особено внимание по отношение на вложените материали, които ще бъдат предимно от рециклирани суровини. 

Повече информация, както и официални снимки на новите електрически модели на виетнамската марка ще бъдат налични в по-късен етап. Производството ще започне най-рано през 2023 година, като първите бройки които ще пристигнат в САЩ се очакват не по-рано от 2024 година.