Страници

неделя, 28 февруари 2021 г.

Fiat 500e: Автомобил за 2021г. на Kamuscoop

 След провелото се гласуване в рамките на малко повече от един месец, Вие избрахте за автомобил на годината на Kamuscoop за 2021 година, електрическият Fiat 500. Той успя да събере общо 83%, от двете платформи за гласуване, които бяха налични във Фейсбук и тук. На второ място с 65%, остава Skoda Enyaq iV, следван от четвъртото поколение на Hyundai Tucson с 22%. 

петък, 26 февруари 2021 г.

Wuling Zhengtu е новото предложение на марката за китайския пазар

 Китайската марка пуска на местния пазар бюджетен товарен модел разположен малко над  Wuling Rong Guang. За задвижване новият модел разчита на 1.5 литров, атмосферен мотор с мощност 99к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Серийно моделът се предлага с ABS и две въздушни възглавници, ел. пакет, серво волан и климатик. 


Интериорът предлага задоволителна обстановка, като срещу доплащане собствениците ще могат да оборудват своите модели с мултимедия с 8-инчов дисплей, кожен салон, климатроник, парктроник и др. 


Land Rover Defender V8 е най-мощната версия в историята на модела

 След успеха на представеното преди две години ново поколение на Land Rover Defender 90/100, англичаните не се колебаят и представят версия снабдена с V8-цилиндров, 5.0 литров, компресорен агрегат с мощност 525к.с. Благодарение на него ускорението на версията с три врати до 100км/ч. от място става за 5.2 секунди, като максималната скорост е ограничена на 240км/ч. Това автоматично превръща Land Rover Defender V8 в най-бързият и мощен екземпляр в историята на Defender. Серийно агрегатът е куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела, като инженерите са направили редица промени в окачването и спирачната система, а опционалният електронен диференциал, тук се предлага серийно. 


Интериорът посреща собствениците с по-спортна обстановка, волан обвит с Алкантара и по-голям екран за инфотайнмънт системата. За сега не се споменават цените на тази модификация, но на всекиго е ясно, че англичаните няма да се свенят да поискат минимум 90 000 евро за базовата версия. За тези които искат повече внимание към детайла ще бъде налична и ексклузивна версия наречена Carpatthian Edition. 



четвъртък, 25 февруари 2021 г.

Peugeot с ново лого

 Вълната за подмяна на логата не подминава и френската марка. Днес Peugeot, представи официално новото си лого, което вече ще представлява щит с лъвска глава. Според производителят, новата емблема прави преход между настоящето и бъдещето и изобразява новата идентичност на марката, която се стреми да ускори своя растеж, утвърждавайки френския стил и елегантност. Заедно с логото, компанията сменя и шрифта на своя надпис, който е по-изчистен и стилен. 


Първият модел, който ще бъде представен с новото лого е новото поколение на Peugeot 308, чиято премиера се очаква да се осъществи до няколко месеца. Новата емблема се очаква да намери своето място и при двуколесните превозни средства на марката. Не е тайна, че марката се стреми да предлага все по-премиум модели и да привлича все повече клиенти към себе си, което от друга страна я отделечава от своите корени, но така или иначе в днешно време, кой не се стреми да бъде премиум. Друг е въпроса дали ще бъде припознат от клиентите, като такъв. 

вторник, 23 февруари 2021 г.

Официални снимки на новият Mercedes C-class (W206)

 Mercedes представи първите официални снимки на новото поколение на своят C-class, който по всичко личи, че ще се наложи безапелационно над най-новото издание на своя вечен противник - BMW 3-series. Моделът е представен успоредно във версии седан и комби, като тяхното производство ще се осъществява в заводите на марката позиционирани в Европа, Китай и Южна Африка. Новата С-класа е позиционирана върху модулната платформа от Mercedes S-class, но с по-оскъдно използване на алуминии, а всичко това резонно  води и до увеличаване на общите размери, които в случая са както следва: дължина - 4.75, ширина - 1.82 и височина - 1.43 метра при междуосие от 2.86 метра. 


Под капака на новото поколение място намират само 4-цилиндрови, турбо бензинови и дизелови агрегати с работен обем от 1.5 и 2.0 литра, снабдени с лека хибридна технология работеща под напрежение от 48V и стартер-генератор, който може да рекупирира енергия, да задвижва автомобила за кратко само с помощта на събраната електроенергия и да осигурява за кратко мощност от допълнителни 22к.с.. Като цяло бензиновите версии разчитат на 1.5 и 2.0 литрови агрегати с мощност между 170, 204 и 260к.с., а дизеловите модификации са оборудвани с новия, би-турбо дизел с работен обем от 2.0 литра и мощност от 163, 202 и 265к.с. При всички случаи скоростната кутия е 9-степенна, автоматична задвижваща задните колела, а срещу доплащане за бензиновите версии е налична и системата 4Matic. Хибридните модификации C300e и C300de, са оборудвани съответно с 2.0 литрови, бензин и дизелови агрегати и литиево-йонна батерия с капацитет от 25.4кВтч., която може да задвижи автомобила в разстояние от 100км. само чрез електроенергия при скорост до 140км/ч. Мощността на тези версии съответно ще възлиза на 304к.с. за бензиновият хибрид, като мощността на C300de, все още не е съобщена. По-мощните AMG версии С63 и  С53 ще бъдат представени по-късно, но те  също ще разполагат с 4-цилиндрови мотори съчетани с електромотор, като тяхната мошност се очаква да бъде около 500-500к.с.. 


Интериора на новият Mercedes C-class е в стила наложен във флагмана - S-class, като предлага една модерна и високотехнологична обстановка, чиито главен акцент е M-BUX системата с 12.3-инчов екран за информационният панел пред водача и портретно ориентиран 11.9-инчов дисплей с висока разделителна способност. Функцията за добавена реалност е налична и за този модел, но срещу доплащане. За по-голям комфорт всички версии могат да бъдат оборудвани с адаптивни амортисьори, както и завиващи задни колела. Комбито и хибридните версии ще са оборудвани стандартно с въздушно окачване на задния мост. Серийно на борда място ще намира последното поколение на пакета за подпомагане на шофирането, които намаляват натоварването на водача в ежедневието. 


Дилърите започват да приемат поръчки от края на март месец, като продажбите трябва да започнат най-късно през юни месец, тази година. Цени все още не се съобщават. 




Hyundai Ioniq 5 е първият електрически CUV на марката

 Първият модел от новата подмарката на Hyundai наречена IONIQ е факт и бе представен официално преди броени часове. Ioniq 5 е презентиран, като електрически CUV модел и може да се смята за производствена версия на представеният преди две години Hyundai 45EV Concept. Корейците са успели да запазят по-голяма част от дизайна на концепцията и да го пренесат в серийниаят модел, но с известни промени които правят модела по-рационален при ежедневна употреба. 


Hyundai Ioniq 5 е построен върху изцяло новата глобална платформа на корейците наречена E-GMP, която предоставя възможност за зареждане от станции с мощност 400 и 800V. Това означава, че в реални условия батерията може да бъде заредена от 10 до 80%, само за 18 минути, а за да изминете допълнителни 100км. ще са ви необходими само 5 минути за дозареждане на батерията. Моделът ще се предлага стандартно с един електромотор с мощност 167к.с. и литиево-йонна батерия с капацитет от 59кВтч., която осигурява автономия от около 300км. Налична е и версия с електромотор с мощност 214к.с. и батерия от 72.6кВтч., като тук автономията достига до 460км. На върха на гамата е модификацията с два електромотора с обща мощност от 302к.с. и задвижване на четирите колела, които ускоряват модела до 100км/ч. за 5.2 секунди. 

Огромното


междуосие от 3 метра предоставя предостатъчно място в интериора без аналог с уникален дизайн наречен от производителят "Параметрична обстановка". Багажното пространство също е завидно, като в задният отсек обемът възлиза на 534 литра, а в предната част на модела, където при нормалните автомобили е моторът, то там мястото за багаж е с обем от 57 или 24 литра в зависимост от модификацията. На борда място намира следващото поколение на системи за свързаност и последната версия на полуавтономната система за шофиране от 2-ро ниво. Пред водача място намира конзола с два 12-инчови екрана, както и система за добавена реалност, която ще се предлага срещу доплащане. Срещу доплащане ще се предлага и соларен покрив, който ще увеличава пробега на изминати километри поради факта, че енергията събрана от слънцето ще бъде използвана за работата на климатика и електрическата система на автомобила. 

За сега не се съобщават цените на модела, но става ясно, че продажбите в Европа ще започнат през юни месец, а в САЩ, моделът ще бъде наличен от есента. 


Lexus IS 500F Sport се изправя срещу BMW M3

 Японците явно си взеха бележка от критиките, че новият Lexus IS се нуждае от повече мощност и представят специална версия на своя седан с 5.0 литров, атмосферен, V8-цилиндров мотор с мощност 481к.с. Тази мощ се изпраща към задните колела, чрез 8-степенната, автоматична трансмисия, като ускорението от 0 до 100км/ч. обявено от производителят възлиза на 4.5 секунди. Инженерите на Lexus са работили усилено за добрият балан на автомобила, а за настройките на адаптивното окачване са се обърнали към специалистите от Yamaha. 


Интериора ни посреща със спортно ориентирана обстановка с допълнителни настройки за шофиране съответно Sport-S и Sport-S+, които осигуряват по-екстремно поведение на автомобила. Трябва да се подчертае, че Lexus IS500 F Sport е насочен предимно към пазара в Северна Америка, като цените за сега все още не са обявени. Но имайки предвид, че моделът ще се изправи директно срещу BMW M3, то няма как да очакваме цени по-ниски от 75 000 долара. 


понеделник, 22 февруари 2021 г.

Cowin X3 с цени от 9900$

Вторият модел на китайската марка - Cowin, която вече не е собственост на Chery, представи своя втори самостоятелен модел наречен Х3. Както се досещате, новият китайски кросоувър няма никаква връзка с BMW X3, въпреки съвпадението в имената, а е базиран на представеният преди 3 години Jetour Х70. Предложението на Cowin, разполага с пременен дизайн на екстериора и изцяло нов интериор. 



Под капака на Cowin X3, място намира бензиновият - 1.5 литров атмосферен мотор с мощност 115к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия, както и неговата турбо версия с мощност 156к.с., която ще се предлага предимно в комплект с CVT. При всички случаи задвижващи са само предните колела. Цените на Cowin X3 в Китай, ще започват от 9 900 долара. 

четвъртък, 18 февруари 2021 г.

Това е третото поколение на Nissan Qashqai

 Третото поколение на най-продаваният SUV в Европа - Nissan Qashqai, бе представено официално днес. Построен върху познатата CMF-C платформата на марката, но благодарение на разширеното използване на алуминии, новото поколение е с 60кг. по-леко от предходният модел. Дизайна е по-остър и динамичен и е дело на европейският филиал на марката, а твърдостта на купето при усукване е увеличена с 41%. Възможността за двуцветно оцветяване на купето пък ще предложи възможност за персонализация. 


Новият Nissan Qashqai ще се предлага само с бензиновия - 1.3 литров, турбо бензинов мотор снабден с лека хибридна технология във версии на мощност от 138 и 156к.с., куплиран с 6-степенна, механична или новата X-Tronic трансмисия задвижващи предните колела. Системата 4х4 ще бъде налична за по-мощната версия, срещу доплащане. На върха в гамата е позиционирана хибридната версия наречена e-Power, която разполага бензинов мотор с работен обем от 1.5 литра и променлива компресия, чиято мощност е 154к.с. Той служи единствено, като генератор служи като генератор за батерията и не е свързан директно с колелата. Електромотор с мощност 187к.с. задвижва предните колела. Нищо не се споменава за динамичните характеристики и разхода на гориво. 


Интериора е крачка напред и предлага значително по-класно усещане. Пред водача серийно място намира 12.3-инчов цифров инструментален панел, а мултимедията е с увеличен на 9-инча, тъчскрийн дисплей. Срещу доплащане е наличен и 10.8-инчов хедъп, цветен дисплей. Благодарение на увеличеното междуосие простора в купето за пътниците е нарстнал, както и багажното пространство с цели 50 литра. На борда място ще намира и последното поколение на полуавтономната система за шофиране от 2-ро ниво, която при Nissan носи името ProPilot. Нейната работа вече е свързана и с данните от навигационната система и сензорите за кръстосан трафик пред и в страни от автомобила. Тя обаче ще бъде налична само за най-високото ниво на изпълнение оборудвано с автоматична трансмисия. Друга особеност е наличието на централна въздушно възглавница между двете предни седалки, която увеличава нивото на безопасност. 


Официални снимки на Honda Vezel / HR-V

Преди броени часове японците представиха новото поколение на  Honda HR-V, известна още като Vezel. Компактният кросоувър е първият модел на марката, в който виждаме новата дизайнерска линия, която ще бъде наложена и в очакваният следващата година Civic. Въпрос на вкус е дали по-смекчените линии ще допаднат на клиентите, но като цяло линиите са близки с тези на  Honda SUV e Concept, който видяхме преди няколко месеца. За съжаление от динамичният силует не е останало нищо и като цяло ефекта за динамика и движение в покой, чиято задача има тази дизайнерска линия се губи, поне в този модел. 



Новата Honda HR-V ще се предлага с 1.5 литров, бензинов мотор с мощвост 115 к.с. и в хибридна версия под името е:HEV, снабдена със същият агрегат, но съчетан с електромотор с мощност 131 к.с. и възможност за няколко режима на движение. Тук бензиновият мотор служи като генератор, но при високи скорости задвижва директно предните колела. Серийно всички версии ще се предлагат с CVT трансмисия предаваща движението към предните колела, а срещу доплащане ще бъде налична и система за задвижване на четирите колела - 4WD. 


Интериора е изчистен спрямо този на настоящият модел, като е странно решението пред водача място да намира класически инструментален клъстер, а не модерните цифрови панели. В средата наблюдаваме плаващ дисплей за инфотайнмънт системата оборудвана с физически бутони за по-лесна и точна работа по време на движение, което марката налага в своите модели. Съобщава се за нова климатична инсталация със специален дизайн на въздуховодите, които осигуряват оптимална циркулация на въздуха във всички зони на купето. Оборудването е подобаващо, като серийно за модела ще се предлага повечето от асистентите и системите за подпомагане на шофирането с които марката разполага в момента включително и парк асист, който ще може сам да паркира автомобила.


Продажбите на модела ще стартират от тази есен, като цени все още не са обявени. Не е ясно и това дали в Китай, моделът ще носи обозначението XR-V, както и това дали ще видим и нова версия на Acura CDX.

сряда, 17 февруари 2021 г.

Първи снимки на Kia K8

 Корейската марка представи наследника на Kia K7 / Cadenza / Amanti, който ще носи обозначението - К8. Това е първият модел на марката, който носи новото лого на KIA и същевременно демонстрира и новият дизайнерски език, който ще бъде наложен в бъдещите модели. 


За сега няма официална информация за модела, но пред нас са първите официални снимки разпространени от компанията, които ни показват в детайли дизайна на дългият 5.1 метра седан. Впечатление прави новата "диамантена", радиаторна решетка интегрирана в бронята, което придава по-спортно излъчване на модела. 

 Все още не е уточнено и това дали Kia K8 ще се предлага и на пазарите в САЩ, но най-вероятно това няма да се случи, тъй като продажбите на този тип автомобили зад океана рязко спадат и корейците най-вероятно ще се съсредоточат към SUV сегмента. Повече информация очакваме до края на този месец, която ще бъде добавено към този пост. 


+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Моторната гама на модела включва бензиновият - 3.5 литров, V6-цилиндров мотор с мощност 300к.с. и възможност за работа с пропан, както и по-малкият - 2.5 литров, GDI с мощност 198к.с. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, автоматична задвижваща предните колела, а срещу доплащане се предлага и възможност за задвижване на четирите колела. До края на годината се очаква и хибридна версия с 1.6 литров, турбо бензинов мотор. 


Новото Mitsubishi Outlander, без хибридна технология

 Изцяло новото поколение на Mitsubishi Outlander ще започне да се предлага още от следващия месец, като първоначално ще бъде наличен само зад океана. Това е първият модел разработен самостоятелно, от както марката стана част от Renault-Nissan. Поради тази причина не трябва да ни изненадва факта, че новият SUV на марката е базиран върху платформата на Nissan Rogue, което пък е довело до значително увеличение на размерите във всички посоки, а това от своя страна позволява наличието на трети ред седалки, които ще се предлагат серийно. По отношение на дизайна, може да се приеме, че новото поколение на Outlander е производствената версия на концепцията Mitsubishi Engelberg Tourer, която видяхме преди точно две години и ще бъде своего рода флагман на марката.


Изненадващ е факта, че за задвижване ще бъде наличен само един агрегат, а известната от предходният модел хибридна система остава в историята или поне на този етап. Под капака място намира 2.5 литров, бензинов мотор с мощност 181к.с., същият който виждаме и в модела на Nissan. Трансмисията също е познатата  - CVT с имитиращи осем предавателни числа.  Серийно задвижващи са предните колела, но срещу доплащане ще бъде налична и 4WD система с възможност за робота под шест режима в зависимост от настилката. Предвижда се и PHEV версия на модел, която обаче няма да бъде налична по-рано от 2025 година. Тя ще е оборудвана с 2.4 литров, бензинов мотор с мощност 136 к.с. и електромотор с позициониран на предният мост с мощност 116 к.с. и втори електромотор задвижващ задните колела с мощност 136 к.с. които се захранват от тягова батерия с капацитет 22 кВтч. Общата мощност на тази версия трябва да надхвърля 300 к.с., а с пълен резервоар и заредена батерия моделът ще може да измине около 850 км. 

Интериора е висококачествен и също има препратки към този на своя донор, като някой от елементите са напълно идентични и за двата модела. такива например са цифровият инструментален панел пред водача с 12.3-инчов екран и 9-инчова мултимедия на централната конзола. Контролерите за климатичната инсталация също са идентични въпреки различният дизайн на бутоните. както се досещате оборудването е богато и може да стане още по-богато благодарение на дългият списък от екстри наличен за модела. Серийно новият Outlander се предлага с 11 въздушни възглавници, множество USB портове, адаптивен криуз контрол, сензор за поддържане движението в пътното платно, система за разпознаване на пътни знаци, авт. фарове и чистачки и др. 


Силният коз на триредовият SUV ще бъде цената, която в САЩ ще започва от 25 790 долара и ще бъде атрактивно предложение имайки предвид третият ред седалки. Дали обаче това ще е достатъчно да привлече съвременните потребители, времето ще покаже. За сега все още не се споменава, дали и кога моделът ще се предлага на стария континент, но ако това стане, то със сигурност ще бъде във версия с хибридна технология.

McLaren Artura е суперспортен Plug-in хибрид

Англичаните отново се опитват да съчетаят понятията хибридизация и спорт, като този път представят изцяло новата разработка наречена Mclaren Artura. За да излезе уравнението правилно е работено усилено по олекотяването на модела и благодарение на изцяло новата монококова конструкция изградена от новоразработена и патентовата от марката карбонова вата, която тежи едва 81 кг. Така общото тегло на модела възлиза на 1496 кг. Специално внимание разбира се е отделено и на аеродинамиката, като дизайнерите съобщават, че всеки детайл и елемент по каросерията играе съществена роля за насочването на отделните потоци въздух. Дори страничните огледала са така проектирани, че насочват завихращият се въздух директно към отворите за охлаждане на двигателя. 



За задвижване McLaren Artura, разчита на изцяло нов специално проектиран за модела V6-цилиндров, алуминиев агрегат разположен в задната част, чиито работен обем възлиза на 3.0 литра и е  снабден с два турбо компресора. Неговата мощност е 577 к.с. при 8500 об/мин. и е съчетан с електромотор интегриран в изцяло нова 8-степенна, двудискова трансмисия в общ блок с електронно контролиран диференциал. Практически задна предавка в трансмисията липсва, но за движение на заден ход се разчита на електромотора, като по този начин са спестени още няколко килограма. Общата мощност подавана към задните колела възлиза на 671к.с. Хибридната система с възможност за зареждане и от електрическата мрежа разполага с литиево-йонна батерия с капацитет 7.4кВтч., която може да осигури пробег в изцяло електрически режим от 30км., при скорост от 130км/ч. Според информацията ускорението на модела до 100км/ч. от място става за 3 секунди, а максималната скорост възлиза на 330км/ч. 


Интериорът може да се каже, че е луксозен за такъв тип автомобили, като серийно седалките се предлагат с подгряваща функция, а кожата Алкантара е добре комбинирана с карбонови елементи. Пред водача място намира цифров инструментален панел и 8-инчов вертикално разположен дисплей за инфотайнмънт системата. В серийното оборудване не липсват неща като: адаптивен автопилот, система за разпознаване на пътни знаци, асистент за поддържане движението в пътната лента, камера за заден ход, предни и задни сензори за паркиране и др. Продажбите на McLaren Artura, започват от тази есен, като цените ще стартират от 185 000 паунда. 

вторник, 16 февруари 2021 г.

Новото Porsche GT3 е със 6 сек. по-бързо от своя предшественик на ринга

 Новото поколение на Porsche GT3, бе представено официално днес, като производителят гарантира значително по-екстремни емоции въпреки, че мощността и динамичните характеристики се припокриват с тези на предходният модел. Самият факт, че този модел е с цели 6 секунди по-бърз  на ринга (6.59мин.), спрямо настоящият модел говори красноречиво за свършената работа от страна на спортните инженери. По-доброто време до някъде е постигнато благодарение на новата аеродинамика, която има с до 150%, по-добра притискателна сила. Не е и за пренебрегване факта, че предното окачване е уникално за модела и разполага с двойни носачи и увеличена с 48мм. следа. 


за задвижване новото Porsche GT3, разчита на атмосферният - 4.0 литров, 6-цилиндров боксер с мощност 502к.с., куплиран серийно с 7-степенна, PDK трансмисия.  Срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели с 6-степенна, механична скоростна кутия. Карбон-керамичните спирачки също влизат в списъка с опциите. Според информацията общото тегло на модела е намалено с 70кг. въпреки наличието на климатик и медийна система, а ако искате да свалите още 12кг. може да поръчате и карбонови седалки. Максималната скорост на пътната версия на GT3, възлиза на 320км/ч, а времето за постигане на 100км/ч. от място е 3.2 секунди. Продажбите на новото GT3, започват от тази пролет с цени от 168 000 евро.