Страници

вторник, 29 януари 2019 г.

Rolls Royce Cullinan с приза "Най-грозен автомобил-AutoblogBG" за 2018г.

В  анкетите за "Най-грозен автомобил-AutoblogBG" за 2018г., проведени успоредно в "autblogBG.blogspot.com." и на страницата ни във Facebook, стана ясно, кой от номинираните модели събра най-много негативни вотове. 
От номинираните четири модела (DS3 CrossbackFord FocusRolls Royce Cullinan и Suzuki Jimny), борбата бе между DS3 Crossback и RR Cullinan. Със 77%, от вашите гласове "победител" е супер луксозният SUV, чиито дизайнер бе уволнен веднага след неговата официална премиера. След него респективно с 23%, застава DS3 Crossback, чиито дизайнер все още е на поста си, но така или иначе странният дизайн явно изисква време за привикване. Останалите номинирани модели не получиха нито един глас, което означава, че все пак явно не са толкова отблъскващи. За съжаление към днешна дата повечето производители неволно или не се съобразяват с вкусовете на китайският потребител въпреки, че някои от марките предлагат специално разработени за региона модели, което все още спасява Европа, от нашествие на странно изглеждащи автомобили. 

Nissan Micra с леки козметични промени и нов 3-цилиндров агрегат

Представеният преди близо три години Nissan Micra, получава нова радиаторна решетка, освежени брони и пиано лак декоративни елементи, които имат за цел да откроят модернизираната версия от настоящата, тъй като моделът получава значителни промени и под капака. Там място вече ще намира нов  3-цилиндров, 1.0  литров агрегат с плазмено впръскване на горивото в цилиндрите, който ще бъде наличен във версии на мощност от 97 и 117к.с. Налична за някои пазари ще бъде и  атмосферна версия с мощност 71к.с. Дизеловата модификация остава с познатият - 1.5 литров, DCI с мощност 90к.с. Трансмисиите с които ще се предлага обновената Micra, са: 5 и 6-степенни, механични, като за пръв път клиентите ще могат да оборудват своите модели и с CVT трансмисия. 
В интериора промени няма, но на разположение вече ще бъде новата мултимедийна система без - CD. Съобщава се и за промени в окачването, както и кормилната система. 

Петото поколение на Renault Clio с премиера в Женева

Пред нас са првите официални снимки на най-продаваният модел в класа си - Renault Clio. Официалната премиера пред публика ще се състои по време на аватосалона в Женева, а продажбите ще започнат веднага след това. 
Петото поколение на модела се основава върху модернизирана версия на позната платформа от предходния модел, но като цяло е израснал във всяко едно отношение. Според производителят новото Clio, предлага комфорт непознат до сега в този сегмент. Седалките например идват директно от по-големите модели на марката, а новото табло с така нареченият "Smart Cocpit", предлага възможност за дисплей на мултимедийната система с размери между 7 и 10-инча, които надвишават тези в своите конкуренти. Срещу доплащане клиентите могат да оборудват своите модели с дигитален инструментален панел с 9.3-инчов дисплей. Амбиентното осветление вече е задължителен атрибут, а ръчната спирачка е електронна, което позволява премахването на традиционният лост. Като цяло действително от пръв поглед в новото Clio, не можете да разберете, че седите в компактен, хеч модел. 
Относно механиката все още няма подробна информация, но става ясно, че за задвижване моделът ще разчита на турбо, бензиновите - 1.0 и 1.3 литрови мотори, както и на дизеловият 1.5 литров агрегат. В по-късен етап марката ще предложи и RS версията, както и лек хибрид. За сега е потвърдена само модификация с пет врати. Версия с три врати със сигурност няма да има, а комбито все още е под въпрос. 


понеделник, 28 януари 2019 г.

Suzuki Baleno с фейслифт

Каквото и да правят дизайнерите, трудно могат да придадат привлекателен вид на иначе, не толкова лошият - Suzuki Baleno. Въпреки дизайна, моделът явно се продава добре на повечето пазари, но така или иначе в Европа, той не можа да се наложи. С направените козметични промени японците нямат амбициите да привлекат взискателните европейски клиенти, но за сметка на това клиентите в Индия и региона, където между другото миналата година са продадени над 210 000 бройки ще имат на разположение малко по-добра визия, по-богато оборудване и завишено качество на материалите. В интериора промени няма, но новата мултимедийна система с 7-инчов екран ще бъде достъпна и за средното ниво на оборудване. 
Под капака промени също не се виждат. Там място ще намират бензиновите 1.0 и 1.2 литрови агрегати с мощност съответно от 111 и 90к.с., куплирани с механична или CVT трансмисия. Дизеловата версия разчита на 1.2 литровия - DDiS с мощност от 75к.с. с механична трансмисия. Версията оборудвана с литиевойонна батерия и електромотор от типа "лек хибрид", остава в гамата на модела. Цени на обновената версия все още не се съобщават. В Европа премиерата ще се състои по време на автосалона в Женева.

четвъртък, 24 януари 2019 г.

Volvo привиква 219 000 автомобила с риск от пожар

Шведският производител привиква над 200 000 автомобила от моделите S60/V60, XC60 и XC90, поради установен проблем с горивопроводите при дизеловите версии, което може да доведе до изтичане на гориво по време на движение с непредвидими последствия. За сега няма регестрирани инциденти свързани с този проблем, но така или иначе всички собственици на тези модели произведени между 2015 и 2016 година ще бъдат поканени да посетят фирмените сервизи. 

Geely Emgrand X7 с обстоен фейслифт

Китайската марка отново обновява кросоувъра Geely Emgrand X7, като този път освен външните промени, моделът получава изцяло нов интериор. Качеството на материалите е завишено, а оборудването е станало по-богато. Серийно моделът вече ще се предлага със сензори за заден ход, две въздушни възглавници, ESP, ABS, асистент за подпомагане на потеглянето при наклон, мултимедийна система с 9-инчов дисплей, климатроник, пълен ел. пакет, климатроник, кожен салон с подгряване на предните седалки. 
Под капака място намират бензиновите 1.8 и 2.0 литрови, атмосферни агрегати с мощност съответно от 131 и 139к.с. Трансмисиите са 5-степенни, автоматични или 6-степенни автоматични предаващи движението към предните колела. 


сряда, 23 януари 2019 г.

GMC представи новото поколение на Sierra HD

В Америка, бе представена тежкотоварната версия на GMC Sierra, която ще бъде налична на пазара от края на лятото и ще се конкурира пряко с Новият RAM Heavy Duty. Моделът е технологично еднакъв с представеният наскоро Chevrolet Silverado HD, но ще бъде наличен само с новия 6.6 литров, турбо дизел с мощност 445к.с., куплиран с 10-степенна, автоматична трансмисия задвижваща задните колела. В по-късен етап се очаква и бензинова версия, чиито параметри не се съобщават. 
Специално се казва, че е увеличено теглото на прикаченият товар на 13.6 тона, което е с цели 3 тона повече от това на предходното поколение. За целта пикапа серийно се предлага с подобрена електрическа, спирачна система снабдена с асистент при потегляне при наклон, контрол при спускане и т.н. Бъдещите собственици могат да оборудват своите модели с така наречената "ProGrade Trailering", която предлага изглед от 15 камери, като едновременно показва обстановката между пикапа и ремаркето и зад ремаркето.
Както до сега, GMC Sierra HD ше се предлага във версии 2500 и 3500 с три вида радиаторна решетка, а модификацията 3500, може да бъде поръчана и с двойна гума на задния мост. Вътрешното оборудване е богато още от базовото ниво на изпълнение, а в най-скъпата версия - Denali, няма да липсва почти нищо. Срещу допълнително заплащане ще се предлага и офроуд пакет, който предлага усилено окачване, увеличен клиренс и диференциал с функция за заключване. Цени не се съобщават. 




вторник, 22 януари 2019 г.

Reanault Twingo с фейслифт и нов мотор

Французите обновяват градският модел със задно задвижване - Renault Twingo, а успоредно с това стана ясно, че моделът няма вече да се предлага на пазарите в Англия, поради слаб интерес. Така или иначе този модел явно се продава добре в останалата част на стария континент и наред с външните промени, които касаят предимно броните и леко променените предни и задни светлини, същият получава и нова версия на 1.0 литровия, атмосферен, бензинов агрегат с мощност 75к.с., както и такава с принудително пълнене и мощност 95к.с. По-слабата версия с мощност 69к.с., остават в гамата на модела, а явно 0.9 литровият агрегат отпада от гамата на модела. Както до сега трансмисиите са 5-степенни, механични или 6-степенна - двудискова. Не се споменава нищо обаче за нова версия на Twingo GT, чиято стартова цена от близо 18 000 евро, го прави по-рядко срещан по пътищата и от моделите на Ferrari. Електрическа версия, както бе обещана преди четири години все още не е налична. 
Промените в интериора са не значителни, но новите версии на мултимедийните системи с 7-инчов дисплей, както и възможността за множество варианти на персонализиране, които се предлагат и за екстериора ще открояват новата версия. Производството на модела ще продължава да се осъществява в Словения, като цени за фейслифт версията все още не се споменават. Най-вероятно през март месец ще видим и обновената версия на практически еднаквият - Smart ForFour

понеделник, 21 януари 2019 г.

Новото поколение Volkswagen Sagitar представено в Китай

Новото поколение на Volkswagen Sagitar ще бъде налично в Китай, от края на март месец. Компанията вече представи официалните снимки на модела заедно с придружаваща информация, според която става ясно, че седанът е нараснал значително и габаритите се доближават до тези на европейския -  Passat. Това от своя страна означава, че моделът значително израства, а мястото в интериора ще бъде предостатъчно. Неминуемо това ще се отрази и на цената, тъй като и оборудването ще бъде значително по-богато, но така или иначе за китайците, които искат по-евтина алтернатива е наличен Volkswagen Bora.
Построен върху MQB платформата на концерна майка, новият Volkswagen Sagitar се задвижва от бензиновите 1.2 и 1.4 литрови, турбо агрегати с мощност съответно от 115 и 150к.с., куплирани с 5-степенна, механична или 7-степенна DSG трансмисия. При всички случаи задвижващи са само предните колела.

събота, 19 януари 2019 г.

Ford Mondeo с фейслифт и нова, 8-степенна, автоматична скоростна кутия

Ford, обновява моделното семейство - Mondeo, като освен козметичните промени моделът ще се предлага и в няколко нови версии. Една от тях ще е версията комби, която вече ще бъде достъпна и като хибрид. Тя комбинира 2.0 литровия, бензинов агрегат и електромотор, чиято комбинирана мощност възлиза на 187к.с. Според производителя, благодарение на електрически задвижваните: климатик, водна и хидравлична помпа и наличието на регенерираща спирачна система, средния разход на гориво на тази версия възлиза на 4.4л/100км. 
Нов за модела ще бъде и 2.0 литровия, ЕcoBlue, турбо дизел, който ще се предлага във версии на мощност от 120, 150 и 190к.с., като последните два могат да се куплират и с новата 8-степенна, автоматична трансмисия. Освен това, на разположение вече ще е и задвижването на четирите колела.
В интериора не се забелязват съществени промени. Нова версия на инфотайнмънт системата, нов дизайн на предните седалки и нов инструментален панел пред вода, а благодарение на факта, че при автоматичната, 8-степенна трансмисия скоростният лост е заменен от въртящ се клъстер има достатъчно място за допълнителни USB портове и място за две чаши. 




петък, 18 януари 2019 г.

Geely Xingue / Tugella ще бъде представен официално в Китай

Първият модел на китайската марка базиран върху компактната, модулна платформа - CMA, на Volvo е факт. Това е купеобразен кросоувър наречен FY11(не официално), който ще бъде и най-скъпият модел в гамата на марката. 
Все още няма официална информация за модела, тъй като премиерата в Китай ще се състой следващия месец. Знае се обаче, че един от агрегатите който ще намира място под капака е 2.0 литровият, бензинов мотор с мощност 238к.с. Не е потвърдено още наличието на по-малкият, 1.5 литров, 3-цилиндров мотор, както и на хибридната версия, но най-вероятно, те също ще присъствата в гамата на модела.
++++++++++++++++++++++++++
Базовата версия ще бъде оборудвана с 1.5 литров, турбо мотор с мощност 177к.с. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, двудискова задвижваща предните колела, а срещу доплащане ще бъде налична и 4х4 трансмисия. В по-късен етап марката ще предложи и версия с 2.0 литров, турбо мотор с мощност 190 и 240к.с. 
Интериора предлага цифров инструментален панел пред водача и инфотайнмънт система, чиито екраниса сголемина от 12.3-инча. Климатроника и висококачествената аудио система от Bosse ще сепредлагат серийно, но  за хедъп дисплея сразмер от 9-инча ще се доплаща. На някои пазари купеобразният кродоувър ще сепредлага и под името Geely Tugella.

Hyundai Ioniq с фейслифт и нов интериор

Точно три години след представянето на Hyundai Ioniq, хибридният модел получава козметични промени и изцяло нов интериор. Външно промените се свеждат до нов дизайн на броните и радиаторната решетка, а фаровете вече са с изцяло LED технология. Налични ще бъдати и нови три цвята, както и джанти с нов дизайн. 
Интерирора е претърпял основна промяна, като главен акцент има широкоекранният, 10.2-инчов дисплей на инфотайнмънт системата с гласов контрол. Серийно ще се предлага пакета SmartSense, който включва системата за предотвратяване на сблъсък, асистент за подържане движението в пътната лента, както и система следяща вниманието на водача към пътната обстановка. 
По отношение на механиката и задвижващите възли промени няма или поне не значителни. Хибридната версия комбинира бензиновият 1.6 литров мотор с директно впръскване на горивото и електромотор, чиято обща мощност възлиза на 141к.с. Мощността на Plug-in хибридният модел възлиза  на 160к.с., като може да бъдат изминати до 50км, на изцяло електрически режим. Електрическата версия разчита на електромотор с мощност 120к.с., захранван от 28kWh, литиево-йонна батерия, а автономията според производителя при идеални условия възлиза на 300км. Продажбите на обновеният Ioniq ще започнат от средата на тази година, като цените все още не са оповестени. 

четвъртък, 17 януари 2019 г.

McLaren 600LT Spider ще се предлага в ограничена серия

Ето я и откритата версия на McLaren 600LT, която разполага със същата версия на 3.8 литровият, би-турбо мотор с мощност 600к.с. И тук е приложена строга диета, но заради механизма на прибиращият се твърд покрив, откритият модел е с точно 50кг., по-тежък от купето. Въпреки това обаче, ускорението до 100км/ч от място не е засегнато и остава 2.9 секунди, но максималната скорост е намаляла с 5км/ч и сега, тя възлиза на 323км/ч. 
Производството на тази версия ще бъде ограничено, като все още не се споменава, колко ще са щастливците, които ще се сдобият с този модел, нито това и каква ще бъде неговата цена. 

Ford Mustang Shelby GT500 е най-мощтният в историята на модела

След Ford Shelby Mustang GT350R, сега идва ред на още по-брутална версия на модела под името GT500. Тя бе представена в Детройт, като за сега производителят ревностно мълчи относно динамичните характеристики, но споменава, че ускорението на модела до 100км/ч, от място ще се случва за под 3.5 секунди, а 400 метра ще бъдат изминавани за по-малко от 10 секунди. 
За целта V8-цилиндровият, 5.2 литров агрегат е снабден с нов механичен компресор благодарение на който мощността възлиза на малко над 750к.с. Те ще бъдат предавани към задните колела чрез 7-степенна, двудискова трансмисия и карбонов кардан. Производителят обмисля и опция с механична трансмисия, но за сега този вариант не съществува. Всичко това изисква и изцяло нов аеродинамичен пакет, който осигурява 50%, повече въздух от този в GT350, а за охлаждането на агрегата и системите се грижат шест радиатора. Продажбите на Shelby GT500 в САЩ, започват през септември месец, като за сега цени не се споменават. 


Chevrolet Tracker ще наследи модела Traxx

Далеч от светлините на автосалона в Детройт, Chevrolet ще представи в Китай, своя нов кросоувър модел под името Tracker. Там, той ще наследи модела Trax, който е базиран на Opel Mokka  и дори се очаква да бъде малко по-евтин. 
С модерен дизайн и увеличени размери, Tracker е базиран върху изцяло нова платформа, а за задвижване ще разчита на 3-цилиндровия, 1.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 116к.с. Серийно той ще е куплиран с механична трансмисия, но ще има и опция за автоматична такава. При всички случай задвижващи ще са само предните колела. 
Официалната премиера на модела ще се състой през март месец, като за сега все още не е ядно дали този модел ще се предлага и на останалите пази по света, но със сигурност той ще бъде наличен в Южна Америка. остава да видим и дали новият кросоувър ще се предлага с емблемите на Buick и Holden. 

сряда, 16 януари 2019 г.

Perodua Aruz е първият SUV на марката

В Малайзия, марката представи първият си SUV модел в своята история. Това става благодарение на сътрудничеството с Toyota, тъй като Perodua  Aruz, не е нищо друго освен лансираните преди две години, като MPV модели в Индия - Daihatsu Terios и Toyota Rush. Външно разликите се свеждат единствено до новия дизайн на предната и задната броня, както и някои дребни детайли. Интериора обаче е с изцяло нов дизайн, но с електронно командване на климатика. Мултимедията с 7-инчов дисплей продължава да намира своята място на централната конзола, а оборудването няма да се отличава от това, на японските събратя. 
Механиката също е без промяна. Под капака място намира 1.5 литровия, бензинов агрегат с мощност 105к.с., куплиран с 5-степенна, механична или 4-степенна, автоматична трансмисия предаващи движението към задните колела. седемместният SUV, няма да се предлага със задвижване на четирите колела. 


Ново Suzuki Wagon R за Индия

В Индия, скоро ще бъде представено новото поколение на Suzuki Wagon R, предназначено предимно за местния пазар. Моделът е изграден върху изцяло нова платформа и е с 65кг., по-лек въпреки увеличените размери. Оборудването е станало подобаващо, а качеството на материалите явно е завишено в сравнени с предходният модел. В по-скъпите версии няма да липсват неща като: мултимедия с 7-инчов дисплей, камера за заден ход и т.н. 
Под капака място ще намират 3 и 4-цилиндровите, 1.0 и 1.2 литрови бензинови агрегати с мощност съответно 68 и 83к.с., куплирани с 5-степенни, механични или роботизирани трансмисии. 
 Базовото оборудване включва една въздушна възглавница, ABS, климатик, сезори за пакирае и ел. стъкла. Цените в Индия ще започват от 5 900 долара.