Страници

четвъртък, 31 октомври 2024 г.

Xiaomi SU7 Ultra превъртя играта на Nordschleife


Първият автомобил на електронният гигант Xiaomi SU7, бързо набира популярност сред привържениците на високопроизводителните електрически модели. Тези дни марката представи прототип с екстремна аеродинамика, който направи рекорд за обиколка на Нюрбургринг с време от 6:46.874 минути, а сега пред нас е серийната версия на модела наречена SU7 Ultra, която трябва да бъде пусната в продажба от март месец следващата година на цена от 114 000 долара, като в рамките на само 10 минути от своята премиера за нея бяха направени 3680 поръчки. 

Xiaomi SU7 Ultra разполага със смекчен аеродинамичен пакет в сравнение с пистовият рекордьор, но въпреки това разполага с аеродинамични брони и голям заден спойлер, които генерират допълнителни 285 кг. притискателна сила. Окачването също е ново, оборудвано с амортисьори от Bilstein, а карбон-керамичните спирачки iс шест бутални апарати идват от Akebono, които докарват автомобила до пълен покой от скорост 100 км/ч. за само 30.8 метра. 

Технологично SU7 Ultra разчита на тримоторно задвижване с обща мощност от 1548 к.с. и 900-волтова архитектура с тягова батерия чиито капацитет 93.7 кВтч., която според производителят осигурява автономия от 630 км. Разбира се, ако искате да се възползвате от пълният капацитет на модела, тя ще се намали поне на половина, но за сметка на това ще можете да заредите батерията от 10 до 80% в рамките на 11 минути. Динамичните параметри на модела са брутални. Ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема 1.9 секунди, а максималната скорост която можете да постигнете е 350 км/ч. За това голяма роля играе системата за векторизиране на въртящият момент Asil-D, която може да регулира мощността към колелата 500 пъти в секунда. 

Интериора на Xiaomi SU7 ultra включва някои подобрения, като воланът с нов дизайн и кокпит облицован с Алкантара. потребителският интерфейс, HUD дисплеят и инфо-развлекателната система са персонализирани за модела, като е налично и приложението Racetrack Master, от което водачите могат да записват времената на отделните обиколки. 



Екзотични: Callum C-X75

 

През 2010 година Jaguar представи хибридно-електрическата концепция C-X75, която се задвижва ето четири електрически електромотора интегрирана в главините на колелата захранвани от тягова батерия с капацитет 15 кВтч. и малък двигател с две газови турбини, който служи като генератор. Английският производител възнамеряваше да пусне серийна Plug-in хибридна версия на концепцията разработена съвместно Williams с бензинов турбо двигател и два електромотора, която така и не можа да види бял свят. Вместо това jaguar C-X75 стана филмова звезда в филмът за Джеймс Бонд - Spectre, за който бяха специално построени 5 автомобила задвижвани от конвенционален V8-цилиндров бензинов агрегат. Един от тях бе обявен на търг през 2019 година, а сега неговият собственик се обръща към неговият създател Йън Калъм, собственик на дизайнерското студио Callum за да преработи прототипът в пригоден за движение по цивилните пътища автомобил. 

Резултатът е налице и сега светът става свидетел на появата на Callum C-X75, чиято доработка е отнела над 1000 часа за да бъде сертифициран за движение по пътищата. Инженерите на Callum са запазили V8-цилиндровият, 5.0 литров, компресорен агрегат с мощност 550 к.с., който е съчетан с нова 7-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към задните колела. Окачването обаче е изцяло ново, а на предният мост е добавена хидравлична повдигаща система, която подобрява комфорта. Новият софтуер специално написан за моделът, го прави по-използваем при ежедневно шофиране. 

Интериорът е напълно нов и предлага модерно и удобно пространство за двама. Таблото и централната конзола са преработени, а седалките които също са с нов дизайн са тапицирани с кожа Bridge of Weir издържана в тъмнозелени кремави цветове. Централната конзола е с кръгли контролери за управление на добавената в последствие климатична инсталация, а всички останали функции се управляват от панел позициониран на тавана, където намира място и модерно цифрово огледало. 

Callum мълчи относно цената за преобразуването на концепцията в сертифициран за движение модел, но при всички случаи сумата е стряскаща. Остава да видим дали и собствениците на останалите прототипи, които също бяха разпродадени в течение на времето ще се обърнат към услугите на студиото за еднократни проекти за да могат да управляват своите бижута по обществената пътна мрежа. 


Екзотични: Bertone Runabout

 

Италианското дизайнерско студио обяви, че през 2026 година ще представи пригодна за всекидневна употреба версия на представената преди 55 години концепция Autobianchi A112 Runabout, дело на Marcello Gandini (1938-2024)

Модерната интерпретация на модела е перфектната комбинация от дизайнерското наследство и настоящата философия на дизайнерското студио, като запазва клиновидният дизайн на оригинала от 1969 година и изпъкналите арки на предните колела. Bertone Runabout ще се предлага в две версии - Targa  и Barchetta, като последната няма да разполага с предно стъкло.

При всички случаи интериорът предлага място за двама и е издържан в минималистичен стил без излишни заигравки. Въпреки това присъстват някои нови похвати като: цифров инструментален панел пред водача и волан с нестандартна форма, които издават модерният произход на модела. 

Производителят мълчи относно това какво се случва под каросерията, но от разпространената информация става ясно, че Bertone Runabout ще се задвижва от V6-цилиндров, турбо бензинов агрегат с мощност от поне 489 к.с. Както можете да се досетите, производството на модела ще бъде ограничена в лимитирана версия, най-вероятно от 55 бройки в чест на годишнината от премиерата на оригинала. Цената ще стартира от минимум 350 000 евро без данъци и такси. Добрата новина за тези, които няма да могат да се сдобият с този модел е, че компанията възнамерява в близко бъдеще да представи още предложения които отдават почит към наследството на Bertone.


Cadillac Liriq-V ще бъде наличен на пазара в САЩ през 2025г.


Представеният преди 3 години Cadillac Liriq, става първият електрически модел на марката, който се присъединява към ексклузивната V-серия. Cadillac Liriq-V ще бъде наличен на пазара от следващата година, като за сега производителят не съобщава никакви данни относно неговата производителност. От разпространените първи изображения на модела става ясно, че той ще притежава всичките характерни белези на представителите от това моделно семейство. 

Според информацията Liriq-V ще предлага изключителна мощност, конкурентна автономност (каквото и да означава това), завидно ускорение и задвижване на четирите колела. Както знаем моделът се основава върху Ultium платформата на GM, а най-мощната версия предлагана в момента от Cadillac, разполага с мощност 507 к.с. Имайки предвид, че същата платформа е налична и за GMC Hummer EV SUV, чиято мощност варира между 570 и 1014 к.с., то неминуемо трябва да очакваме от Liriq-V впечатляваща производителност в зависимост от това дали инженерите са решили да предложат за модела задвижване с два или три електромотора. Имайки предвид обаче, че теглото на Humer EV с три електромотора възлиза на малко над 4 тона, то е малко вероятно Liriq-V да получи тази технология. При всички положения обаче трябва да очакваме минимална мощност от поне 625 к.с., доставяна от два двойни електромотора и тягова батерия с капацитет над 150 кВтч. повече подробности ще бъдат добавени към този пост, веднага след официалната премиера на Cadillac Lirq-V. 


сряда, 30 октомври 2024 г.

След обновяването Jeep Meridan става значително по-евтин

 

Предлаганият и произвежда в Индия модел получава козметични промени и по-достъпни версии. Jeep Meridian е триредова версия на Jeep Compass и се предлага на пазарите в Южна Америка под името Jeep Commander, който най-вероятно ще получи същите подобрения. Външно обновеният SUV може да се различи по новият дизайн на броните и новите предни LED светлини. Това което не се вижда от пръв поглед, е че луксозният модел губи някой опции, като вече може да се поръча само във версия с 5 места, което отваря място за багаж с обем от 670 литра.

Интериора като цяло е останал без промяна, но серийно моделът е малко по-добре оборудван като сега на борда място намира разширен пакет от асистенти за подпомагане на шофирането, които доставят възможност за автономно шофиране от ниво 2. Серийно пред водача място намира 10.2-инчов цифров инструментален панел и мултимедийна система с централно разположен 10.1-инчов тъчскрийн дисплей. Въпреки това цените на Jeep Meridian са намалени от 37 на 30 000 долара, което би трябвало наред с актуализациите да засили търсенето на модела. 

Под капака промени нямано обновеният. Jeep Meridian вече ще се предлага само с 2.0 литровият, турбо дизел с мощност 170 к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия задвижваща предните колела. Автоматичната 9-степенна трансмисия е налична само за версията 4х4.   

Kia Tasman има всички шансове да се превърне в любимец на талибаните

 

По време на автоизложението в Джеда, корейската марка представи своят първи пикап построен върху рамкова конструкция чието име е Kia Tasman. Той е представен като глобален модел, чиито продажби трябва да стартират през 2025 година на пазарите в Австралия, Азия, Африка, Южна Америка, Мексико, Близкия изток и региона. Дизайнът е груб с масивна предна част, а габаритите са меко казано внушителни. Дължината на модела според конфигурацията ще достига до 5.41 метра, а междуосието - 3.27 метра. Той ще се предлага в две версии на кабината с 2 и 4 врати, а полезният товар който може да носи е между 1017 и 1195 кг. 

Kia Tasman е построен върху рамково шаси и окачване с двойни носачи отпред и твърд заден мост с листови пружини и вертикални амортисьори оборудвани с технология за хидравлично спиране на отскока, което би трябвало да допринесе за по-добър комфорт на возене върху неравен терен. Като цяло Kia Tasman е проектиран да отговори на разнообразните нужди на клиентите и е на път да се превърне в любим модел на талибаните, като детронира Toyota Hilux

За задвижване, Kia Tasman разчита на 4-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати и стандартно задвижване на задните колела. Бензиновата версия е оборудвана с 2.5 литровият турбо мотор с директно впръсване на горивото и мощност 281 к.с., куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия. Дизеловият модел разчита на 2.2 литров агрегат с мощност 210 к.с., който серийно ще се предлага с 6-степенна, механична скоростна кутия. Опционалната система за задвижване на четирите колела разполага с виско съединител на предния мост и възможност за 3 режима на работа и възможност за електронно блокиране на диференциалите при версията X-Pro. 

Интериорът прави впечатление със своят утилитарен стил, който не е характерен за моделите от този клас. Пред водача място намира цифров панел с три екрана, като два от тях са с размер от 12.3-инча и отговарят съответно за инструментариума и инфо-развлекателната система. Третият дисплей е с по-скромни размери от 5-инча и е предвиден единствено за контрол на климатичната инсталация. Въпреки това на таблото наблюдаваме и група от физически бутони. На борда разбира се ще намират място редица асистенти подпомагащи шофирането които могат да достигнат 13 на брой, а за доброто настроение на пътуващите моделът може да бъде оборудван и с висококачествена озвучителна система на Harman/Karbon с 8 високоговорителя. 

Практичността не е пренебрегната, а централната конзола предлага отделение за вещи и  възможност   на сгъваема маса между седалките. Под задната седалка има допълнително отделение за багаж с обем от 33 литра, а облегалките могат да се регулират под ъгъл между 22 и 30 градуса. Производителят изрично подчертава, че въпреки грубият си вид и конвенционалното задвижване е вложил огромно внимание за запазване на природата, като повечето части от интериора са изработени от рециклирани материали. 


вторник, 29 октомври 2024 г.

Fiat представи Abarth 600e


Италианците представят версията Abarth за своят Fiat 600, която за съжаление ще бъде налична само за електрическата версия на модела. Спортната версия е разработена с спортното подразделение на концерна и освен уникалният бодикит, тя разполага с нови настройки на окачването което сега е с по-широка следа и нова спирачна система доставяна от Alcon. Fiat Abarth 600е получава нова цветова палитра, гланцови елементи, цветни спирачни апарати и 20-цолови джанти. 

Abarth 600e ще бъде наличен във версия Turismo  и Scorpionissima, чиято мощност е съответно 237 и 278 к.с., която се предава към предните колела чрез диференциал с ограничено приплъзване. Според информацията ускорението на Turismo от 0 до 100 км/ч., отнема 6.2 секунди, до като по-мощната модификация се нуждае от 5.8 секунди. С оглед по-добра автономия и двете версии са с ограничена на 200 км/ч. максимална скорост. Батерията налична за модела е с капацитет от 54 кВтч., което означава, че не трябва да очаквате преходи от над 300 км., след които ще трябва да спирате да зареждане за минимум половин час. 

Интериорът предлага спортни акценти с тапицерия от Алкантара и спортни седалки Sabelt. Пред водача място намира 7-инчов, цифров инструментален панел, а инфо-развлекателната система с ChatGPTе оборудвана с 10.2-инчов екран със специфична за Abarth графика. Продажбите на Fiat Abarth 600e на основните европейски пазари ще стартират в края на седмицата, като цените ще започват от минимум 36 980 евро. Тези които искат да се сдобият с версията Scorpionissimo ще трябва да се разделят с поне 49 900 евро, но трябва да побързат, тъй като тя ще бъде ограничена до 1949 бройки. 




Обновеният Geely Preface / Xingrui с 1000$ по-ниска цена

 

След обновяването на Geely Xingyue L, сега китайската марка представя и обновената версия на своят флагмански седан Geely Preface / Xingrui. по подобие на SUV модела, външните промени са символични и това няма как да бъде по друг начин, тъй като преди две години моделът претърпя по-сериозни козметични промени. Ако искате да разпознаете актуалният модел може да сторите това най-лесно по новите четири кръгли накрайника на изпускателната система. 

За разлика от екстериора, то интериора на обновеният седан е изцяло нов. Пред водача вече място намира стоящ 12.3-инчов цифров дисплей за инструментариума, а инфо-развлекателната система от ново поколение и изкуствен интелект на борда приема 14.6-инчов свободно стоящ тъчскрийн екран. Въпреки, че от него се управляват голяма част от функциите в автомобила, то дизайнерите са решили, че физическите бутони все още имат своята роля и не са ги премахнали. наличните системи за подпомагане на шофирането позволяват автономно шофиране от ниво 2, а опционално за модела ще се предлагат хедъп дисплей, системата за обзор от 360 градуса, премиум озвучителна система от Infiniti с 10 високоговорителя и вграден ароматизатор. 

Технически промени няма. Под капака място намира 4-цилиндровият, турбо бензинов мотор с работен обем от 2.0 литра с мощност 190к.с., куплиран серийно с 7-степенна, двудискова трансмисия. Новост е по-мощната версия на агрегата с мощност 238 к.с., за която е налична и 8-степенна, автоматична трансмисия. Според производителят по-мощната версия ускорява до 100 км/ч. от място за 6.6 секунди, а максималната скорост която може да постигне е 215 км/ч. Най-добрата новина за клиентите е, че обновеният Geely Preface е с близо 1000 долара по-евтин и сега базовата версия в Китай ще стартира с цена от 127 000 юана, което е около 17 800 долара. 


събота, 26 октомври 2024 г.

Omoda 7 / C7 разполага с най-ефективният бензинов двигател в света

 

След представянето на обновеният Chery Omoda 5, марката представи пред подбрани медии изцяло новият Omoda 7, който на някои пазари ще се предлага и като Omoda C7. Освен в Китай, моделът ще се предлага на пазарите в Южна Америка, Малайзия, Индонезия, Тайван и Русия. 

За разлика от Omoda 5, който е насочен към по-младите клиенти, новият модел се цели към по-улегналите и семейни клиенти. Omoda 7 е базиран върху платформата на Jetour Dashing, което гарантира предостатъчно пространство за 5 човека заедно с прилежащият им багаж. Дължината на модела е 4.62 митра и разполага с 2.63 метра междуосие. 

За задвижване базовият модел разчита на бензинов, турбо бензинов мотор с мощност 186 к.с., куплиран серийно с 6-степенна, механична или роботизирана трансмисия задвижващи предните колела. По-интересна обаче е Plug-in хибридната версия оборудвана с най-ефективният (44.5%), бензинов агрегат в света. Той е 4-цилиндров, с  принудително пълнене и директно впръскване на горивото, а  работният обем е 1.5 литра. Интересното при него е, че водната помпа и компресора на климатика са електрически и не се нуждаят от ремъчно задвижване, което значително разтоварва неговата работа. Обявената мощност е 156 к.с., но благодарение на 3-степенната, DHT  трансмисия  с интегрирани два електромотора с която е съчетан, към мощността се добавят още 176 к.с. Ако купувачите изберат версията със задвижване на четирите колела с трети електромотор на задния мост, то тогава общата мощност подавана към колелата може да достигне 362 к.с. Системата предлага 9 режима на работа, а в изцяло електрически режим моделът може да измине до 95 км. С напълно заредена батерия, чиито капацитет не се съобщава и пълен резервоар, производителят гарантира пробег от 1200 км. без да посещавате бензиностанция. 

Интериорът на Omoda 7 е високотехнологичен и предлага наличие на висококачествени материали. Пред водача е позициониран цифров инструментален панел, допълнен от 8-инчов HUD. Инфо-развлекателната система разполага с 15.6-инчов тъчскрийн с 2.5К резолюция. Най-високо оборудваните версии са налични с озвучителна система от Sony с 12 високоговорителя и система за потискане на паразитните шумове генерирани по време на движение. Климатичната инсталация е оборудвана с ароматизатор, а предните седалки могат да бъдат поръчани с масажна и вентилираща функция. Серийно на борда място намира разширен пакет от 18 асистенти подпомагащи шофирането, които могат да бъдат допълнени и с функцията за прозрачно шаси благодарение на пакета от четири - HD камери и два ултразвукови радара. 

Продажбите на Chery Omoda 7 в Китай ще стартират още тази година с цена от около 20 000 долара. От следващата година моделът ще бъде експортиран на избрани пазари, като там ще бъде налична само Plug-in хибридната версия, чиято цена все още не е оповестена. 


петък, 25 октомври 2024 г.

Scout Terra Truck и Scout Traveler ще бъдат налични на пазара в САЩ от 2027г.

 

Scout Motors е американска марка, възстановена от Volkswagen Group през 2022 година, с цел да произвежда електрически кросоувър автомобили. Сега, това се случи и немският производител представи наведнъж първите два модела, които възнамерява да произвежда и продава в САЩ от 2027 гадина. С възстановяването на Scout Motors, Volkswagen Group се стреми да създаде "следващата велика, иконична американска марка". С новите модели, Scout  ще продължи традицията си на производство на силни и надеждни кросоувър автомобили, които трябва да си съперничат на пазара с най-добрите модели в бранша. 

Първият от двата модела от новата история на марката е Scout Terra Truck. Това е мощен и здрав пикап, който комбинира класическия дизайн на Scout с модерни технологии. Външният вид на Terra Truck е вдъхновен от оригиналните модели, със здрави линии и агресивен вид, но много подозрително прилича на R1T на Rivian, която тази година сключи договор за сътрудничество с Volkswagen. Моделът на Scout обаче крие силен коз в ръкава си, тъй като освен като EV ще се предлага и като EREV, което ще го изтласка едни гърди пред конкуренцията. Като цяло производителят мълчи относно задвижването и за двете версии, но става ясно, че и двата модела са построени върху рамкова платформа с 800-волтова архитектура. Споменава се за автономия на електрическата версия от 563 км. и 805 км. за хибрида с удължен пробег. 

Интериора и на двата модела е издържан в минималистичен стил с цифров инструментален панел пред водача и голям тъчскрийн за инфо-развлекателната система с изкуствен интелект и гласови команди. Въпреки това са налице и физически бутони, които придават тактилност в кабината. Интересно е решението за наличието на така наречената пейка при Terra Truck, но без възможност за присъствието на трети човек на нея, което бе отличителна черта за американските автомобили от близкото минало.  Пикапът предлага място за 5 човека, а товарния капацитет възлиза на 903 кг. Scout Traveller е пълноразмерен SUV с 5 места, като за сега не се съобщава дали ще има и триредова версия. между предните седалки обаче е позиционирана масивна конзола с отделение за съхранение на вещи, поставка за чаши и подлакътник. 

Както споменахме, всички модели на Scout ще се произвеждат в завода на VW в Южна Каролина и се очакват да бъдат достъпни на пазара с цени около 60 000 долара. и за двата модела ще бъдат налични богат набор от аксесоари и възможност за захранване на външни консуматори на 120 и 240 волта. Наличен ще бъде и офроуд пакет с лебедка и възможност за заключване на предната и задната ос. Повече подробности ще бъдат оповестени в по-късен етап.






четвъртък, 24 октомври 2024 г.

Обновеният Geely Xingyue L представен в Китай с цена от 25 000$

 

Китайците обновяват  представеният преди близо 4 години триредов SUV - Geely KX11 / Xinqyue L / Monjaro. Както знаем моделът е базиран на СМА платформата от Volvo и бързо се превърна в пример за съчетаване на лукс и технологичност, които предлагат висока степен на комфорт, безопасност и енергийна ефективност. Този автомобил е доказателство и за стремежа на Geely към иновации и напредък в автомобилната индустрия и дори стана основа за флагманският SUV модел на французите - Renault Grand Koleos. За съжаление обаче китайците не са имали смелостта да променят дизайна на своят модел и външни промени почти липсват. При по-внимателно вглеждане обновената версия може да бъде различена единствено по своята радиаторна решетка. 

Интериора обаче приема изцяло нова централна конзола между предните седалки, която е станала по-висока и масивна, а скоростният лост е с нов дизайн. Налична е нова цветова гама за тапицериите, а задните седалки вече имат възможност за електрическо регулиране на наклона на облегалките. Таблото запазва своите три дисплея всеки с размер от 12.3-инча, а срещу доплащане ще бъде наличен и  25.6-инчов AR-HUD дисплей, който предоставя на шофьора информация за пътя и навигацията без да му трябва да отвежда поглед от пътя. Освен това автомобилът разполага и със система за автоматично паркиране, която позволява на автомобила да се движи самостоятелно в паркинга. 

Под капака промени няма, но обновеният модел вече ще се предлага само с по-мощната версия на 2.0 литровият, турбо бензинов мотор с мощност 238 к.с. Той е куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща предните или четирите колела в зависимост от версията. Новост за модела са адаптивните амортисьори с три режима на работа, но те ще са налични само за версията 4х4. В по-късен етап ще бъдат обновени и хибридните версии Xingyue L Zhiqing. Продажбите на обновеният Xingyue L в Китай вече са започнали, като за обновената версия производителят иска минимум 24 800 долара, което с 2000 долара повече от цената на модели преди реформата.