Страници

сряда, 30 октомври 2024 г.

Kia Tasman има всички шансове да се превърне в любимец на талибаните

 

По време на автоизложението в Джеда, корейската марка представи своят първи пикап построен върху рамкова конструкция чието име е Kia Tasman. Той е представен като глобален модел, чиито продажби трябва да стартират през 2025 година на пазарите в Австралия, Азия, Африка, Южна Америка, Мексико, Близкия изток и региона. Дизайнът е груб с масивна предна част, а габаритите са меко казано внушителни. Дължината на модела според конфигурацията ще достига до 5.41 метра, а междуосието - 3.27 метра. Той ще се предлага в две версии на кабината с 2 и 4 врати, а полезният товар който може да носи е между 1017 и 1195 кг. 

Kia Tasman е построен върху рамково шаси и окачване с двойни носачи отпред и твърд заден мост с листови пружини и вертикални амортисьори оборудвани с технология за хидравлично спиране на отскока, което би трябвало да допринесе за по-добър комфорт на возене върху неравен терен. Като цяло Kia Tasman е проектиран да отговори на разнообразните нужди на клиентите и е на път да се превърне в любим модел на талибаните, като детронира Toyota Hilux

За задвижване, Kia Tasman разчита на 4-цилиндрови, бензин и дизелови агрегати и стандартно задвижване на задните колела. Бензиновата версия е оборудвана с 2.5 литровият турбо мотор с директно впръсване на горивото и мощност 281 к.с., куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия. Дизеловият модел разчита на 2.2 литров агрегат с мощност 210 к.с., който серийно ще се предлага с 6-степенна, механична скоростна кутия. Опционалната система за задвижване на четирите колела разполага с виско съединител на предния мост и възможност за 3 режима на работа и възможност за електронно блокиране на диференциалите при версията X-Pro. 

Интериорът прави впечатление със своят утилитарен стил, който не е характерен за моделите от този клас. Пред водача място намира цифров панел с три екрана, като два от тях са с размер от 12.3-инча и отговарят съответно за инструментариума и инфо-развлекателната система. Третият дисплей е с по-скромни размери от 5-инча и е предвиден единствено за контрол на климатичната инсталация. Въпреки това на таблото наблюдаваме и група от физически бутони. На борда разбира се ще намират място редица асистенти подпомагащи шофирането които могат да достигнат 13 на брой, а за доброто настроение на пътуващите моделът може да бъде оборудван и с висококачествена озвучителна система на Harman/Karbon с 8 високоговорителя. 

Практичността не е пренебрегната, а централната конзола предлага отделение за вещи и  възможност   на сгъваема маса между седалките. Под задната седалка има допълнително отделение за багаж с обем от 33 литра, а облегалките могат да се регулират под ъгъл между 22 и 30 градуса. Производителят изрично подчертава, че въпреки грубият си вид и конвенционалното задвижване е вложил огромно внимание за запазване на природата, като повечето части от интериора са изработени от рециклирани материали. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар