Страници

четвъртък, 29 юни 2023 г.

Ferrari SF90 XX е най-мощният модел на Скудерията


Моделите на Скудерията, обозначени с абревиатурата ХХ са насочени изцяло към употреба на пистата и в повечето случай, не са легитимни за употреба на обществените пътища. Не такъв е случая обаче с най-новият продукт на марката базиран на Ferrari SF90 Stradale и респективно SF90 Spider, който бе представен днес официално и е напълно легитимен за шофиране по улиците. Хибридният суперкар Ferrari F90 XX  ще бъде произведен в серия от 1398 екземпляра с цени започващи от 770 000 евро, която е разпродадена предварително. 

Спрямо нормалните версии, тези с инициалите ХХ са със силно преработена аеродинамика и радикални промени по купето, които увеличават притискащата сила и подобряват охлаждането на агрегата. За целта са ризширени отворите за въздух в задната част на модела, което е довело до изменения в конструкцията на купето. Според информацията всички външни панели са с нов дизайн изработени от въглеродни сплави, а общото тегло е намалено с 10 кг. 

Ferrari SF90 XX Stradale / Spider разчитат на познатата хибридна централа с 4.0 литров, V8-цилиндров би-турбо мотор с увеличена до 797 к.с. мощност съчетан с 8-степенна, двудискова трансмисия и три електромотора (два на здния мост и на предния), чиято обща мощност е нараснала на 233 к.с. В резултат на това пиковата мощност на SF90 ХХ, сега се равнява на 1030 к.с. Батерията с капацитет от 7.9 кВтч. е същата и предоставя възможност за изминаването до 25 км. в изцяло електрически режим, като същевременно се използва и за движение на автомобила на заден ход. Динамичните характеристики предоставени от производителят са както следва: Ускорение от 0 до 100 км/ч. - 2.3 секунди, от 0 до 200 км/ч. - 6.5 секунди и максимална скорост от 320 км/ч., поради влошената аеродинамика. 




сряда, 28 юни 2023 г.

Екзотични: Singer DLS Turbo


Калифорнийската компания представя най-новият си restmod (реставриран модел), базиран отново на Porsche 911, наречен - DLS Turbo. Singer DLS Turbo се предлага в два варианта - един предназначен за писта, както и шосейна версия с омекотен, но не по-малко атрактивен дизайн, като и двата са създадени с почит към легендарните пистови болиди от 70-те години на миналия век Porsche 934/5. 

Каросерията се характеризира с изключително атрактивен дизайн, като по-голямата част е изработена от въглеродни сплави. Пистовата версия е оборудвана с огромен спойлер в задната си част, а за версията ориентирана към пътната мрежа е предвидена, не по-малко впечатляващият спойлер тип патешка опашка. Интересен факт е, че реално клиентите могат да поръчат и от двата типа капаци за двигателя, които са взаимозаменяеми. 

Вниманието към детайлите е пренесено и в интериора с аналогови уреди и специално проектирана за модела централна конзола между седалките - тип корито, изработени от карбон. Материалите са специално подбрани, висококачствени, а цветовото съчетание е съобразено с цвета на купето.  

Независимо коя версия ще изберете, получавате 3.8 литров, 6-цилиндров боксер с турбо  и хибридно охлаждане (водно и въздушно) с мощност от 710 к.с., модифициран от McLaren. Трансмисията е 6-степенна, механична в комплект с диференциал с механична заключване и задвижване на задните колела. 

Производителят не споменава динамични характеристики, но става ясно, че от двете серии ще бъдат произведени общо 99 автомобила, като цената на всяка от тях ще надхвърля 2 млн. долара. Предлага се и опция за хората които в момента притежават екземпляр от Porsche 964, да предоставят своят автомобил, който ще бъде основно разглобен, подсилен и преобразен до вида на моделите които виждаме на снимките. Това обаче няма да повлияе значително на сумата, която Singer ще изиска за своя Dynamic and Lightweight Syudy Turbo издържани в цветовете Blood Orange и Moet Blanc. 

вторник, 27 юни 2023 г.

Wuling представя хибриден, товарен модел с удължен пробег под името Linxus


Китайският производител представя  товарен модел с логото на новата марка Linxus. Това е и първият модел на новосъздаденият бранд, който явно ще отговаря предимно за търговски превозни средства. Linxus  е с дължина от 5.9 метра и разполага с модерен дизайн на кабината, която първоначално ще бъде налична само с място за двама човека. В по-късен етап марката е подготвила е версия с двойна кабина и място за 5 човека. 

Моделът е построен върху изцяло нова платформа, а за задвижване разчита на хибридна система с удължен пробег. В предната част е разположен бензинов мотор с работен обем от 1.6 литра, който служи за генератор на батерията с капацитет от 13.3 кВтч. Тя от своя страна захранва електромотор с мощност 163 к.с., задвижващ задните колела. Според непотвърдена информация Linxus ще може да изминава с един резервоар и батерия със заряд на 100%, малко над 1000 км., като ще могат да бъдат пренасяни товари с тегло до 1850 кг.

Интериора предлага модерна обстановка със скромен цифров инструментален панел пред водача с размер от 7-инча и също толкова голям дисплей за мултимедийната система. Климатичната инсталация и пълният ел. пакет са стандартни още от базовото ниво на оборудване, чиито цени ще стартират от 13 900 долара. 

Opel отново променя своята емблема

 Само три години след обновяването на своята емблема Opel, отново предприема промяна на своето лого, като този път промените са значителни. Това е породено от факта, че марката възнамерява да стане изцяло електрически бранд до края на 2028 година, а преди края на тази година в своето портфолио марката ще притежава цели 15 изцяло електрически модела.

 Промените в емблемата са видими от пръв поглед, като този път са по-радикални.  Сега прави впечатление новата стилистика на светкавицата, чиито лъчи са разделени.  Обръча също е променен  и е станал по-тънък. За сега няма официално съобщение дали емблемата ще бъде осветена, но това ще разберем по време на официалната премиера, която ще се състои по време на автосалона в Мюнхен, заедно с представянето на нов концепткар. В сериен модел обаче, тя ще намери своето място не по-рано от следващата година.  

неделя, 25 юни 2023 г.

Първи снимки на новата Toyota C-HR

 Новото поколение на Toyota C-HR ще бъде представено официално утре, но сега имаме възможност да видим първите официални изображения на модела, който бе представен като концепция в края на миналата година. Както се очакваше дизайнът е близък до концепцията C-HR, но при по-внимателно вглеждане разликите са осезаеми. Дизайнът е запазил своята ексцентричност и се характеризира с компактни и агресивни пропорции. Новото поколение на C-HR се откроява със своите С-образни предни светлини, голямата радиаторна решетка и двуцветното оцветяване на купето, което най-вероятно ще се предлага опционално. Погледнат отзад моделът се характеризира с уникална за модела светлинна лента със светещ надпис. Според официалната информация габаритите на модела са както следва: дължина - 4.36, ширина - 1.83 и височина - 1.57 метра, което означава, че новият модел е по-къс, но по-широк от предходният.

Не е тайна, че слабото място на настоящото поколение до някъде бе интериорът, който сега разполага с откровено по-качествени материали. Сега той е по-модерен с цифров инструментален панел пред водача и широкоекранен дисплей за инфотайнмънт системата с гласов контрол за контрол на богат набор от функции. На борда естествено място намират и достатъчно богат пакет от асистенти подпомагащи шофирането. 

За задвижване новото поколение на Toyota C-HR ще разчита само на хибридни системи от 5-то поколение с 1.8 или 2.0 литрови бензинови мотори, а на върха в гамата е позициониран и Plug-in хибрид с 2.0 литров мотор, който се предлага за първи път в това моделно семейство. За него ще бъде налична и опция за задвижване на четирите колела с допълнителен електромотор позициониран на задният мост. 

Повече подробности, както и снимки с висока резолюция ще бъдат добавени към този пост, след официалната премиера на модела.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Официалната информация сочи, че базовата версия на второто поколение Toyota C-HR  ще разчита на чиста хибридна система с 1.8 литров, бензинов мотор с мощност 98 к.с. комбиниран с електромотор с мощност 94, чиято обща мощност подавана към колелата възлиза на 140 к.с. И двете версии разполагат с тягова батерия от 1 кВтч. По-нагоре в гамата е позиционирана същата система, но с 2.0 литров агрегат, чиято обща мощност е 194 к.с. Както стана ясно по-рано, на върха в гамата е позициониран Plug-in хибридната версия, която доставя 226 к.с. на предните колела, която ще може да измине да 66 км. в изцяло електрически режим благодарение на наличната тягова батерия с капацитет от 13.8 кВтч. Новост при нея е наличието на технологията за геозониране, която разполага с функция за разпознаване при навлизане в зони с ниски емисии и автоматична превключва движението в EV режим. Според информацията, при нея ускорението от 0 до 100 км/ч. ще отнема 7.6 секунди, а максималната скорост - 180 км/ч. Налична за нея е и опционална система за задвижване на четирите колела с втори електромотор позициониран на задният мост и задвижващ съответно задните колела с мощност 41 к.с. 

Интериора серийно разполага с 12.3-инчов, цифров инструментален панел пред водача и мултимедийна с 8-инчов екран. По-високите нива на оборудване разполагат с 12.3-инчова инфотайнмънт система, автономна система за шофиране от ниво 2+ и управляване чрез смартфон функция за дистанционно паркиране на автомобила, която се предлага за първи път в този клас. Срещу доплащане е наличен HUD дисплей пред водача, панорамен покрив, амбиентно осветление с 64 цвята и озвучителна система от JBL. 

Продажбите на модела в Европа ще стартира от януари 2024 година, а производството ще се осъществява в Турция. цени все още не са уточнени, но според непотвърдена информация базовата версия ще старитра от поне 35 000 евро. 

Mercedes интегрира изкуствен интелект в своите модели

Немската компания е първата, която въвежда изкуственият интелект в своите модели. За сега, това е само пробно за период от 3 месеца, като над 900 000 собственици на автомобили с инфоразвлекателната система MBUX в САЩ ще имат възможност да се присъединят и да инсталират напълно безплатно ChatGPT към системата по безжичен път, като изрекат фразата: Хей Мерцедес, искам да се присъединя към бета програмата. 

Chat GPT позволява да задавате и получавате отговори за почти всичко, за което има информация в интернет без това разбира се да влияе пряко в управлението или работата на автомобила. Въпрос на време беше изкуственият интелект да проправи път към автомобилите, но въпроса с безопасността за данните, навиците, маршрутите и всичко свързано с употребата на автомобила от страна на собствениците остава отворен. В близко бъдеще всички нови модели разполагащи с тази технология, която най-вероятно ще навлезе масово в автомобилите ще трябва да имат адекватна антивирусна програма специално разработена за целта, а това на свой ред ще увеличи още повече цените на автомобилите. 

четвъртък, 22 юни 2023 г.

Infiniti представя ново светещо 3D лого


Японската марка е поредната която подменя своето лого, но противно на модните тенденции, тя е в триизмерен вид, който придава дълбочина. Това не е всичко, тъй като във всички бъдещи модели на марката, то ще бъде осветено. Все пак емблемата, която ще стои в задната част на автомобилите, както и на всички официални представителства и каталози, също е обновена, но в модерният - 2D формат, като е станала с по-тънки контури заедно със шрифта на името, чиито букви са по-раздалечени една от друга. Според говорител на марката, новото светещо лого придава усещането за безкраен път, което изобразява.

Наред с обновяването на логото марката представя и новата визия на своите представителства издържана в типично японски стил, които ще бъдат ароматизирани със специално създаден за целта аромат от анонимен парфюмериен бранд, чиято основа образуват нотки от японски кедър, цитрус и японски кипарис.  


Обновеният Dongfeng Aeolus Yixuan - GS продължава да предлага техника от PSA, но на по-ниска цена

 След обновяването на Dongfeng Aeolus Yixuan, сега идва ред и на комби версията с увеличен клиренс, която се предлага с името Dongfeng Aeolus Yixuan - GS. Визуалните промени са идентични като при седан версията, но с добавени фън елементи, които придават собствен чар на крос комбито.

 Интериора също е познат от обновената версия на седана, но се предлага с във варианти с три цвята, което позволява по-голям избор на персонализация, а повечето пластмасови детайли имитират карбон. Серийно пред водача е позициониран 7-инчов цифров инструментален панел с нова графика, а инфотайнмънт системата е оборудвана с 13-инчов вертикално разположен тъчскрийн, чрез който се управляват и функциите на климатичната инсталация и други вторични функции в автомобила. Срещу доплащане Yixuan-GS може да бъде оборудван с отварящ се панорамен покрив, който не е достъпен за седана. 

Моторната гама е идентична с тази на седана с атмосферен - 1.5 литров бензинов мотор с мощност 125 к.с., както и неговата турбо версия с мощност 197 к.с., като и двата агрегата са куплирани серийно с 6-степенната, двудискова трансмисия, което води и до по-високата цена за базовата версия на GS. В Китай, крос комбито ще стартира с цени от 11 800 долара, което с около 3000 повече от тази на седан версията. Не трябва да забравяме, че и двата модела са позиционирани върху опростена версия на модулната CMP платформа на PSA, която е основа за Peugeot 2082008Citroen C4DS 3Opel Corsa и т.н., за които в  Европа ще трябва да заплатите минимум 14 000 евро за далеч по-бедно оборудвани екземпляри. 


Въпреки поредната актуализация цените на Roewe I5 в Китай, няма да надхвърлят 10 000$

Само 2 години след обновяването на Roewe I5, китайците отново подлагат седана на основно обновяване, който е тясно свързан с MG 5. Това е породено от факта, че марката най-вероятно няма да представи наследник на достъпният седан с конвенционално задвижване и не смята да прави огромни разходи в разработката на негов наследник. Вместо това подлага на обстойно обновяване настоящият модел, като му придава съвременен облик и нови технологии, които ще трябва да задържат годишните продажби в нива на около 100 000 автомобила. Реално всички външни панели на обновеният Roewe I5 са изцяло нови с изключение на покрива и страничните огледала, което е довело и до леко увеличаването на общата дължина с близо 7 см. и ширина с 2 см., въпреки запазеното междуосие. 

Интериора също е изцяло нов с два сдвоени 10.2-инчови дисплея за цифровият панел и медийната система и минимално количество физически бутони. Оборудването е характерно за китайските модела, като на борда на базовата версия не намират много асистенти подпомагащи шофирането, но на разположение на водача са редица удобства свързани с ежедневната употреба, като достъп до интернет, пакет от камери с обзор 360 градуса, пълен ел. пакет, климатична инсталация, безключов достъп и старт на автомобила, охлаждаща жабка, мултифункционален волан, подгряване на седалките, подобаваща озвучителна система и дори стъклен люк на тавана. 

За сега официално е потвърдена само версията с атмосферен 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 129 к.с., куплиран с механична или CVT трансмисия, но най-вероятно до официалната премиера на модела, която ще се състои следващия месец ще бъде потвърдена и версията с принудително пълнене на цилиндрите с мощност 173 к.с. и двудискова трансмисия. Не е потвърдено и наличието на комби версията, както и моделът с нулеви емисии който се предлага и с емблемите на MG. Най-вероятно Roewe I5 ще бъде позициониран като най-достъпният седан в гамата на марката, чиито цени няма да надхвърлят 10 000 долара. 


сряда, 21 юни 2023 г.

Exeed TXL с втори фейслифт

 Въпреки наличието на Exeed RX / Yaoguang и прекратяване на експорта на представеният през 2018 година, премиум кросоувър Exeed TXL, моделът продължава да се предлага в своята родина и отново получава обновление. Този път визуалните промени са незначителни, като са добавени само някои хромирани елементи и нов дизайн на джантите, но за сметка на това моделът получава изцяло нов интериор издържан в духа на споменатият Exeed - RX / Yaoquanq. 

На пръв поглед интериора е пренесен директно от - RX, но при по-внимателно вглеждане се откриват значителни разлики. Цифровият панел пред водача с двата сдвоени 12.3-инчови дисплей, обаче е пренесен директно, както и стилните - кръгли контролери за климатичната инсталация, която сега е оборудвана с ароматизираща система и нано филтър. седалките също са с нов дизайн, като тази на пасажера е оборудвана с релаксираща опция и се превръща в легло с масажна и обдухваща функция. 

Значителни промени са направени и по платформата M3X, върху която моделът е изграден, като сега тя е надстроена до ниво 2.0, което гарантира нейното съществуване поне още 5-6 години. Промени са направени в окачването, което сега то разполага с адаптивни амортисьори, а спирачната система и изцяло електронно контролирана без пряка връзка между педала и спирачната помпа. Моторната гама на Exeed TXL, остава без промяна, което означава, че под капака място ще намират 4-цилиндровите, турбо бензинов мотори с работен обем от 1.6 и 2.0 литра и мощност съответно 197 и 261 к.с. При всички случаи трансмисията е 7-степенна, двудискова и задвижва само предните колела. 


Range Rover Evoque с фейслифт и нов интериор

 Английската марка продължава с обновяването на своята моделна гама, като сега идва ред и на най-малкият модел Range Rover Evoque само, чието второ поколение е на пазара от 5 години. Стилният и компактен SUV, сега получава фини външни промени с новата радиаторна решетка и серийните, адаптивни - Pixel LED светлини с 67 светодиода. Броните също са с нова стилистика, както и задните свитлини и броня. 

Обновяването не свършва само с леките стилистични промени на екстериора. В интериора се наблюдава изцяло нова обстановка с минималистичен дизайн благодарение на централно разположеният 11.4-инчов дисплей за новата инфотайнмънт система Pivi Pro 2 с интегриран Amaxon Alexa и гласов контрол, чрез който се управляват и функциите на климатичната инсталация. Централната конзола между предните седалки също е с изчистен дизайн и стилен джойстик заместващ скоростният лост. 

Моторната гама включва познатите бензин и дизелови агрегати сега подпомагани от 48-волтова лека хибридна технология, като на върха в гамата е Plug-in хибридната версия с 1.5 литровия, 3-цилиндров тубро бензинов мотор с електромотор интегриран в скоростната кутия и втори такъв позициониран на задният мост. Общата мощност на хибридната система възлиза на 309 к.с., а благодарение на литиево-йонната батерия с капацитет от 14.9 кВтч., моделът ще може да измине до 62 км. в изцяло електрически режим. Наличните трансмисии са 8 или 9-степенни, автоматични, а мадификациите само с предни задвижващи колела разчитат на 6-степенна, механика. Версиите със задвижване на четирите колела са оборудвани с второ поколение на системата Terrain Response и възможност за избор на режими: Eco, Comfort, Grass-Gravel-Snow, Mud-Rust, Sand, Dynamic и Automatic.

Ram Rampage не е просто по-скъпа версия на Fiat Toro

 Американците представят нов товарен модел предназначен предимно за пазарите в Южна Америка под името Ram Rampage. Моделът е базиран на представеният преди 8 години Fiat Toro, но с модернизирана платформа отговаряща на най-новите стандарти в този клас и възможност за товар между 750 и 1015 кг. в зависимост от модификацията.

Ram Rampage ще се предлага с познатият 2.0 литров, турбо дизелов мотор от серията Multijet на Fuat с мощност 170 к.с., куплиран серийно с 9-степенна, автоматична трансмисия задвижваща предните или четирите коелела. За разлика от модела на Fiat, новото предложение на Stellantis ще бъде налично и с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 272 к.с. и перманентно задвижване на четирите колела. При нея ускорението от 0 до 100 км/ч. става в рамките между 6.9 и 7.1 секунди, а максималната скорост е ограничена на 210 км/ч. Дизеловата версия разполага с далеч по-скромни параметри, като при нея ускорението до 100 км/ч. от място отнема 10.9 секунди, а максималната скорост която може да достигве е 189 км/ч. 

Инетирора е издържан в работна обстановка с 10.3-инчов цифров инструментален панел пред водача и 12.3-инчов тъчскрийн за мултимедийната система. Серийно на борда са интегрирани 7 въздушни възглавници, пълен ел. пакет, климатроник, адаптивен круиз контрол с функция Stop&Go, система за поддържане движението в пътното платно и следена за обекти в сляпата зона на водача. 

Продажбите на Ram Rampage ще стартират от това лято, като производството ще се осъществява в Бразилия. Цените все още не се опоменават, но става ясно, че най-скъпите версии ще надминават значително прага от 50 000 $ имайки предвид наличните над 35 оригинални аксесоара на Mopar. 


Ще успее ли новата Toyota Alphard / Vellfire да запази своето лидерство сред своите имитатори?


Явно MPV моделът от който копират китайците, сега започва леко до изоставя от своите имитатори и след 8 годишна служба японците представят изцяло новото поколение на Toyota Alphard / Vellfire. Дизайнът на 4-тото поколение на този, когото познаваме и отговаря напълно с предназначението на модела, като е взето предвид престижа и комфорта. 

Изграден върху настоящата, но модернизирана TNGA-K платформа,  новата Toyota Alphard / Vellfire ще се предлага с атмосферен 4-цилиндров, бензинов мотор с мощност 180 к.с., куплиран с CVT трансмисия. По-нагоре в гамата е позиционирана чисто, хибридна версия със същият бензинов мотор, но съчетан с електромотор, чиято обща мощност възлиза на 250 к.с. За нея е предвидена e-CVT трансмисия, а версията със задвижване на 4-те колела разчита на 8-степенна, автоматична скоростна кутия. На върха в гамата е позиционирана турбо версията на модела с мощност 279 к.с. В по-късен етап марката ще предложи и Pug-in хибридна версия.

Интериорът посреща своите пасажери с изключителен простор характерен за този тип каросерии съчетан със завиден комфорт и лукс и места за 6 или 7 човека в конфигурациите 2+2+2, 2+2+3 и 2+3+2, което не е проблем за дългият 4.99 метра ван. Масивното табло включва 12.3-инчов цифров инструментален панел пред водача и 14-инчов дисплей за инфотайнмънт системата. На борда място намира и най-новата версия за безопасно шофиране - Toyota Safety Sense, като опционално може да бъде поръчан и пакета Toyota Teammate със сензор следена поведението на водача, предлагащ автономно шофиране от ниво 2+ и  възможност за дистанционно паркиране.