Страници

понеделник, 30 юли 2018 г.

Suzuki Vitara с козметични промени и нов турбо агрегат

Японците отново освежават Suzuki Vitara, но този път освен външните промени, които обхващат предната решетка, рестилизирани брони и нови задни светлини, компактният SUV модел получава и нов, 1.0 литров, турбо бензинов агрегат с мощност 109к.с., куплиран серийно с механична трансмисия. По-големият 1.4 литров, турбо мотор с неговите 138к.с., остава на разположение, както и познатият 1.6 литров дизел. Задвижването на четирите колела ще се предлага срещу доплащане, както и автоматичната трансмисия. 
В интериора също се наблюдават известни промени, като най-голямо впечатление прави новият инструментален панел пред водача. Съобщава се и за нови, по-качествени материали, а оборудването става по-богато. Серийно вече ще бъдат налични и неща като: система за предупреждение за напускане лентата на движение, датчик за разпознаване на пътни знаци, датчик за обекти в сляпата зона на водача и система за предотвратяване на сблъсък. Официалната премиера на обновената Vitara ще се състои през септември месец в Париж, където ще бъдат обявени и цените. 

неделя, 29 юли 2018 г.

Alessandro Dambrosio вече е отговорен за дизайна на моделите в Mitsubishi

Вече е потвърдено официално, че за дизайна в Mitsubishi ще отговаря италианския дизайнер - Alessandro Dambrosio. Той ще оглавява дизайнерските екипи на марката позиционирани в Япония и Германия, като от него се очаква да придаде модерен облик на автомобилите с емблемата на трите диаманта. Това няма да е трудно за него, тъй като неговата кариера е богата. 
През 2002 година, той е привлечен във Fiat, където отговаря за моделите на Lancia  и Alfa Romeo, а през 2007 година отива в Maserati. Две години след това е привлечен във Volkswagen, под вещото командванe на Walter de Silva, а от 2010 година става ръководител отдела за индустриален дизайн в Audi. 
По-значимите модели, негово дело са: Alfa Romeo GiuliettaMitoMaserati GranCabrioVolkswagen PoloPassatBentley Bentayga(обявен за най-грозен автомобил на 2015г. от посетителите на AutoblogBG), Audi A4A5 и не на последно място Lamborghini Egoista, за което е бил отговорен относно цялостната визия на концепта. 

събота, 28 юли 2018 г.

Geely представи първата си модулна платформа наречена BMA

Китайската марка представи първата си изцяло собствено разработена модулна платформа, предназначена за нейните бъдещи модели. До голяма степен, тя е основана на  модулната платформа CMA на Volvo, но е значително преработена. 
Платформата е изградена от модулни елементи, които могат да бъдат съвместими до 70% в различните модели. За нейната направа ще бъдат използвани 70%, високоякостна стомана - 20%, обикновена стомана и 10%, алуминии. Междуосието може да варира от 2.55 до 2.70 метра, а широчината от 1.5 до 1.6 метра. Това от своя страна ще позволи на компанията да съкрати разработката на бъдещите модели от 36 на 18 месеца, което означава, че в скоро бъдеще трябва да очакваме вълна от нови модели на концерна, който има за цел да стане един от водещите в световен мащаб. ВМА платформата ще стане основа на всички компактни модели, SUV и MPV и ще намали значително разходите на компанията.
Модулната платформа BMA, позволява вграждането на 3 и 4-цилиндрови агрегати, както и на хибридни, plug-in и леки хибридни системи. Автономното шофиране също не е забравено и тази система за управление може да бъде внедрена без проблеми във всички модели. Голямо внимание е отделено на безопастността, а моделите базирани на новата платформа без проблем ще покриват пет звезди от стандарта на EuroNCAP.
Първият модел базиран на новата платформа ще бъде представен до края на тази година и е известен под кодовото наименование SX11, като ще замени кросоувъра Geely Emgrand NL7, който пък ще стане донор за първият кросоувър на Proton. В началото обаче двата модела ще се предлагат успоредно. До края на десетилетието, китайската марка възнамерява да изнесе своето производство и в държави от Африка, Европа, Близкия изток и Южна Америка. 

петък, 27 юли 2018 г.

Екзотични: Qiantu K50

Според последните данни в Китай, има над 500 марки, които предлагат автомобили с електрическо задвижване. Ясно е, че не всички представляват интерес и предлагат нещо смислено, но има и такива, които привличат внимание към себе си. Такава например е новосъздадената Qiantu Motors, която от края на август ще представи на пазара спортен електрически модел с цена от около 1 млн. юана. 
Qiantu K50, се задвижва от два електромотора позиционирани съответно на предния и задния мост с обща мощност 380к.с. Според информацията предоставена от производителя, автономията на техният модел е около 380км. или 580км., при постоянна скорост от 60км/ч. Това обаче трудно може да бъде постигнато, тъй като ускорението на двуместният модел до 100км/ч от място става за 4.6 секунди, а с лекота се достига до максималната скорост от 200км/ч. 
За изработката на модела производителя използва предимно олекотени материали, но общото тегло все пак възлиза на 1960кг. Спирачната система е дело на Brembo, а електрониката е доставяна от Bosch.


WEY VV5 е третият модел на марката

От края на следващия месец в Китай, ще бъде наличен третият модел на премиум бранда на Great Wall, който ще бъде и най-практичния модел за сега в гамата на новата марка. Wey VV5 използва същата платформа от познатите модели, но ще предлага и най-голямо пространство, както за пътниците, така и за прилежащият им багаж. Това става възможно благодарение на новото купе, което е по-дълго и по-високо. С дължина от - 4.62 и височина - 1.72 метра, китайският, премиум, SUV ще предлага задоволително пространство за пет човека. Характерно за моделите на марката, оборудването ще е на висота, като серийно ще се предлагат множество системи и асистенти за безопасно шофиране, мултимедийна система с 12.3-инчов дисплей, кожен салон, климатроник, пълен ел. пакет, камера с обзор 360 градуса, заден ред седалки с реглаж на облегалките и т.н. 
Под капака място ще намира познатият - 2.0 литров, турбо бензинов агрегат, чиято  мощност  обаче ще е 195к.с. серийно той ще е  куплиран с 7-степенна, роботизирана трансмисия предаваща движението към четирите колела, чрез многодисков съединител позициониран непосредствено преди задния диференциал.
Намеренията на марката са от 2020 година да започне експорт на своите модел в САЩ и Европа, но за сега все още не е оповестено дали сроковете ще бъдат спазени. 



четвъртък, 26 юли 2018 г.

Sergio Marchione (1952-2018)

За огромно съжаление, вчера почина един от революционерите в автомобилният бранш - Sergio Marchione. Това е човекът, който успя да изведе италианския концерн FIAT, от безусловен фалит, до печеливша компания само за 6 години, а в момента същата притежава и Crysler. Известен като страстен пушач и работохолик, Маркионе е признат за една от ключовите личности в автомобилния бранш. 
Роден през юли 1952 година в Италия, имигрира заедно със семейството си в Канада, където завършва своето бизнес образование. През 2003 година е избран за независим член в борда на FIAT, а година по-късно е назначен за изпълнителен директор на компанията. След придобиването на 20%, от акциите на Crysler, от страна на FIAT, той става и изпълнителен директор и на американската компания, която след две години става собственост на FIAT, а печалбите увеличени с близо 30%. Преди две години Sergio Marchione оглавява и Ferrari, като представи планове за нов модел с V6-цилиндров мотор. 
За съжаление след усложнения, настъпили по време на операция на рамото направена в швейцарска клиника Mаркионе, не можа да се възстанови и приключи жизненият си път на 66 години. 

Mercedes A-class Sedan и за Европа

След премиерата на Mercedes A-class Sedan с удължено междуосие, днес марката представи официално нормалната версия на модела, което ще бъде налична за останалата част на света. Различия няма, освен общата дължина, която тук е 4.55 метра или иначе казано със 6см. по-малко. Междуосието на модела пък е намалено на 2729мм.(-6см.). 
От гледна точка на механиката и оборудването промени няма. За задвижване ще се разчита на 4-цилиндровите, турбо, бензинови мотори с работен обем от 1.3 и 2.0 литра и мощност съответно от 163 и 184к.с., но освен тях под капака място ще намира и познатият от хеч версията дизел с работен обем от 1.5 литра и мощност 116к.с. 
Производството на седана ще се осъществява в Германия и Мексико, а в Китай ще се произвежда само удължената версия. Продажбите на A-class Sedan, трябва да започнат до края на тази година, като цени все още не се споменават.  




Porsche Macan с фейслифт и нови агрегати

Четири години след представянето на Porsche Macan, компактният, спортен SUV е подложен на козметични промени, които по-добре разкриват неговата същност. Предната част на модела е станала по-агресивна и серийно ще бъдат налични новите LED светлини. Големите промени обаче са в задната част. Там място намира, така наречената триизмерна, LED конзола, която ще бъде отличителен белег за всички модели на компанията в близко бъдеще. Новите 20 и 21-цолови джанти завършват спортният облик, а новата цветова гама от далеч ще откроява обновените версии. 
Освен външните промени обновеното Porsche Macan, получава интериор с абсолютно нова, централна конзола подслоняваща 11-инчовя дисплей на новата инфотайнмънт система с гласов контрол. 
Моторната гама също претърпява известни промени. Базовите версии остават верни на своя 2.0 литров, турбо, бензинов мотор с неговите 245к.с., но вместо 3.6 литровият, би-турбо, V6-цилиндров мотор, място ще намират изцяло новите 2.9 и 3.0 литрови - TFSI, агрегати от Audi с мощност съответно 354 и 440к.с. Споменава се още и за промени в окачването, което е с нови настройки и повече алуминиеви елементи, както и за подобрена спирачна система. 


Това е второто поколение на Audi Q3

Дойде време, за новото поколение на компактния, премиум, SUV - Audi Q3. Изцяло новият модел е поставен едно стъпало по-нагоре във всяко едно отношение. Визията е по-агресивна, размерите са нараснали, както и нивото на безопасност, а за да бъде завършена общата картина, оборудването е на изключително високо ниво. 
Дизайнът е в новия стил на марката и успява да прикрие увеличените размери на модела. Дължината е нараснала с близо 10см, а ширината  с 1.8см. Височината обаче е леко намалена с незабележимите 5мм. Собствениците на новият модел ще се радват на повече пространство в интериора, тъй като междуосието е увеличено с 7.6см. Това се е отразило благоприятно и на багажното пространство, което е вече цели 674 литра или със 135 повече от това в предходния модел. 
Под капака място ще намират два бензинови и един дизелов агрегат. Бензиновите версии ще разчитат на 1.5 и 2.0 литровите, 4-цилиндрови мотори във версии на мощност от 148, 187 и 226к.с., а 2.0 литровият, TDI ще бъде наличен във версията със 150к.с., като в по-късен етап ще бъде налична и версия с мощност 190к.с. Първоначално всички модификации ще се предлагат с 7-степенната, S-tronic трансмисия задвижващи предните колела, а системата за задвижване на четирите колела ще се предлага срещу доплащане. Механичната трансмисия ще бъде налична от началото на следващата година. 
Както казахме по-горе, оборудването е изключително богато, а качеството на материалите не отстъпва от това в по-горните модели на марката. Впечатление прави виртуалния кокпит пред водача с 12.3-инчов дисплей, мултимедийната система с 10-инчов дисплей и множество USB портове. Безжичното зареждане на смартфони, мобилната точка за достъп и системите за свързаност с мобилни устройства също присъстват в базовото оборудване, като и адаптивният круиз контрол, системата за предотвратяване на сблъсък, асистент за поддържане движението в пътното платно, както и система за предупреждение за обекти в сляпата зона на водача. Всичко това води и до резонно увеличение на базовата цена, която се очаква да бъде около 33 000 евро. Производството ще се осъществява вече в Унгария, а продажбите трябва да започнат от ноември месец. 


вторник, 24 юли 2018 г.

Dongfeng представи новия кросоувър - Venucia T60

Китайската марка Venucia е плод между сътрудничеството на Nissan и Dongfeng, а нейните модели се радват на задоволителен пазарен интерес в републиката. За това не е изненада, че нейната моделна гама е изключетлно богата и разнообразна, а пред нас е и последното предложение, което ще бъде налично на месния пазар под наименованието - T60. Технологично моделът е идентичен с Dongfeng Venucia T70X, но е със скъсено междуосие и ценово ще бъде разположен под него. 
Под капака място ще намира само бензиновият, 1.6 литров мотор с мощност 121к.с., куплиран с 5-степенна, механична или CVT трансмисия. 
Серийното оборудване ще бъде богато, а срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели с панорамен покрив и дори да поръчат двуцветно оцветяване на купето. Цените за базовата версия се очаква да започват от около 10 000 евро. 

Kia KX1 е по-евтината елтернатива на Stonic

За китайския пазар, корейците представят нов кросоувър модел наречен - KX1. Той е построен върху  платформа на Kia Stonic, но съществуват известни различия между двата модела. Външно разликите са минимални, а корейската версия разполага с изцяло нов интериор, като базовото оборудване ще е по-богато въпреки по-ниската цена. Това е възможно благодарение на факта, че задното окачване е полунезависимо, а под капака място ще намира само атмосферния, бензинов агрегат с работен обем от 1.4 литра, във версии на мощност от 95 и 100к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Автоматичната, 6-степенна трансмисия ще се предлага срещу доплащане, като при всички случаи ще бъдат задвижвани само предните колела. 
Продажбите на новата Kia KX1 ще започнат от четвъртото тримесечие на този година, като производството ще се осъществява в Китай. Цените на базовият модел ще започват от около 11 000 долара, което означава, че дните на Kia K2 Cross, чиято цена е близка са преброени. 


понеделник, 23 юли 2018 г.

Jeep Commander е пет местната версия на Grand Commander

Представеният в началото на годината Jeep Grand Commander, се сдобива с петместна версия, чието име ще бъде Commander. Външно двата модела нямат никакви разлики, включително и в размерите. В интериора също не се наблюдават различия. Jeep Commander ще разчита на познатият - 2.0 литров, турбо, бензинов агрегат наличен в две версии на мощност от 234 и 265к.с. Серийно задвижващи ще са предните колела, чрез 9-степенна, автоматична трансмисия, а срещу доплащане и тук ще бъде налична системата за задвижване на четирите колела Active Drive. 
Производството на модела ще се осъществява в Китай, като експорт за сега не се предвижда. Цените в републиката ще започват от около 39 000 долара, като оборудването ще бъде изключително богато. 

Saipa Shahin наличен в Иран до края на годината

Иранската марка представя първият си самостоятелен модел, който ще бъде наличен на местния пазар до края на тази година. Седанът носи името Shahin и е разработен съвместно с китайската Brilliance. С дължина от - 4.46 , ширина - 1.76 и височина - 1.5 метра Saipa Shahin, предлага достатъчно място за пет човека, като багажното пространство е близо 500л., а общото тегло - 1260кг. 
Под капака ще бъде наличен 1.6 литров, бензинов агрегат с мощност 113к.с., куплиран с 5-степенна, механична или 6-степенна, автоматична трансмисия. Според информацията в по-късен етап автомобилът ще бъде наличен и с 1.2 литров, турбо агрегат с мощност 130 и 160к.с., доставян от австрийската компания AVL. 
Базовото оборудване ще бъде относително богато, а срещу доплащане ще могат да се поръчат и неща като: ел. седалки от кожа, мултимедия с 10-инчов екран, базключов достъп и старт, круиз контрол, парктроник, камера за заден ход, мултифункционален волан и др. Цените все още не са обявени, но така или иначе имайки предвид ембаргото наложено над страната, експорт не се очаква.

петък, 20 юли 2018 г.

Volkswagen Cross Touran L наличен в Китай

В Китай, немската компания представя "Cross" версия на VolkswagenTouran. Тя няма да бъде налична за европейските модели и ще разполага с офроуд елементи, 18-цолови джанти и клиренс от 143мм. Оборудването е завишено и серийно ще бъдат налични голяма част от нещата предлагани като "екстри", за останалите версии. 
Под капака място ще намира само 1.4 литров, TSI с мощност 150к.с., куплиран с 7-степенна, DSG, задвижваща предните колела. Производството на Volkswagen Cross Touran L ще се осъществява в Китай, като цени все още не са обявени.


Renault Megane RS Trophy се готви да атакува ринга

Французите представиха по-мощна версия на Renault Megane RS, която по традиция ще носи името "Trophy". При нея мощността на 1.8 литровият, турбо агрегат е увеличена до 296к.с., благодарение на новият турбокомпресор с керамични втулки. Изпускателната система също е преработена и е с намалено съпротивление на напускащият поток. Трансмисиите са същите  6-степенни, механична или двудискова предаващи движението към предните колела. Според информацията окачването на тази версия е с променени настройки и сега същото е с 30%, по-твърдо. Спирачната система също е нова и разполага с олекотени дискове от композитни материали. Общото тегло на автомобила е 1419кг., ускорението от 0 до 100км/ч става за 5.7 секунди (за версията с механична трансмисия), а максималната скорост е 260км/ч. Средния разход на гориво посочен от производителя възлиза на 8.1л/100км. 
Сега на дневен ред е да видим дали тази версия ще успее да подобри времето на ринга от 7:43.8 минути поставено от Honda Civic Type R, но пък трябва да се има предвид, че японците подготвят обновена версия на своя модел, която се чака да бъде представена още тази година. 


четвъртък, 19 юли 2018 г.

Volkswagen Tayron ще бъде представен в Китай до края на годината

От септември месец в Китай, ще бъде наличен нов SUV с емблемите на марката, под името Tayron. Според плановете до края на 2020 година, Volkswagen, трябва да представи 10 нови SUV модела предназначени за китайският пазар. Volkswagen Tayron е презентиран, като "Advanced Mid-Size SUV" и е построен върху MQB платформата на компанията. Пред нас са първите изображения на модела, а до броени дни се очаква да видим и официалните снимки. 
С дължина от - 4.59, ширина - 1.86 и височина - 1.66 метра, моделът се вмества между Volkswagen Tiguan и Tiguan L, като ще предлага място за пет човека в изключително луксозна обстановка. Под капака място ще намира 1.4 литров TSI с мощност 150к.с. или 2.0 литров, турбо бензинов мотор във версии на мощност от 186 и 220к.с., съчетан само с 7-степенната, DSG трансмисия предаваща движението към предните колела. Версията 4х4 ще се предлага срещу доплащане за 2.0 литровите версии. В по-късен етап ще бъде налична и хибридна версия с 1.4 литров, бензинов мотор.

Обновеното Audi TT, само с 2.0 TFSI

В средата на своя жизнен цикъл и с неясно бъдеще Audi TT, получава козметични промени и нови агрегати. Под капака на двуместният модел място вече ще намира само 2.0 литровият, бензинов, турбо мотор във версии на мощност от: 194, 226, 241 и 306к.с. Все пак за тези, които искат да изпъкват могат да поръчат версията RS, която разполага с 2.5 литровия, 5-цилиндров агрегат, чиято мощност обаче все още не се споменава. Трансмисиите са 6-степенни, механични или 7-степенни с двоен съединител, а задвижването на четирите колела ще се доплаща. 
В интериора не се наблюдават значителни промени, но оборудването е станало по-богато, като вече серийно за модела ще бъдат налични и неща като: автоматични чистачки и фарове, мултифункционалният волан и виртуалният кокпит. Продажбите на обновеното Audi TT ще започнат в края на тази година, като цената на базовата версия в Германия ще бъде 35 050 евро или иначе казано с - 1900 евро повече от настоящият модел. 




сряда, 18 юли 2018 г.

Lada обновява моделното семейство на Granta

Точно седем години след представянето на Lada Granta, моделът е обстойно обновен и получава ново излъчване. От пръв поглед се вижда, че промените в екстериора са значителни. Предната част е изцяло нова, страничните огледала са с вградени сигнални светлини, а задният капак и броня са с нов дизайн. Цветовата гама е разширена с нови - модерни цветове. Може да се каже, че след направените промени моделът изглежда малко по-елегантно.
 Към този момента няма снимки на интериора, но и там се очакват значителни промени, както и наличие на мултимедийна система за по-скъпите версии. Все още няма и официална информация за тава, дали са правени промени по механиката, но това ще разберем в края на следващия месец, когато ще се състои официалната премиера на модела пред публика по време на автосалона в Москва. От марката съобщават, че там ще бъдат предложени голям брой изненади, както и обновената Lada Granta Liftback