Страници

вторник, 31 януари 2023 г.

Mercedes GLE (V167) и GLE Coupe (C167) с фейслифт

Преди броени минути станаха достъпни първите изображения на обновеното семейство на Mercedes GLE (V167), от които става ясно, че външните актуализации са леки, но достатъчни да държат модела в кондиция. Впечатление прави новият дизайн на броните и светлините с нов светлинен подпис като става ясно, че AMG пакета ще бъде наличен серийно за повечето модификации. 

Отвътре промените са още по-малки и едва забележими. Там най-вече се откроява новият волан със сензорни бутони за контролерите, от които  потребителите като цяло са недоволни и повечето производители отхвърлиха тази технология. На борда е налична и най-новата версия на MBUX развлекателната система с гласов контрол и чифт 12.3-инчови екрани. Новост за моделното семейство на GLE, са някои системи налични на борда като например опцията за прозрачен капак, чрез която водачът може да вижда терена под автомобила с помощта на интегрирани камери на шасито. Навигационната система вече разполага с функция за подбиране на най-подходящият маршрут в случай, когато към автомобила е прикачено ремарке. 

Що се отнася до моторната гама, то поне в САЩ обновените GLE модели ще се предлагат само с лека хибридна технология. Под капака място ще намират 2.0, 3.0 и 4.0 литровите, турбо бензинови мотори с мощност между 255 и 510 к.с. и възможност за допълнителни 31.2 к.с. доставяни от хибридната технология за определено време. Plug-in хибридната версия разчита на 2.0 литровият мотор съчетан с електромотор, чиято обща мощност възлиза на 381 к.с. Тя е оборудвана и с батерия от 23.3 кВтч., която позволява движението в изцяло електрически режим за разстояние от 91км. Върховата модификация остава AMG 63S с 4.0 литров, би-турбо мотор и мощност от 603 к.с. Дизеловите версии с 2.0 и 3.0 литровите мотори с мощност съответно от 265 и 362 к.с., също са оборудвани с лека хибридна система работеща под напрежение 48V. Дизеловият Plug-in хибрид доставя 329 к.с. и е снабден със същата литиево-йонна батерия от бензиновият си събрат с капацитет 31.2 кВтч. която позволява да бъдат изминати до 89 км.

Mazda CX-90 само за пазарите в Северна Америка

Японската марка разкри своят флагмански SUV модел, който е проектиран специално за пазарите в Северна Америка. Построен върху модифицираната платформа от Mazda CX-60, новият SUV на марката може да се гледа като негова триредова версия  с възможност за  конфигурация от 6, 7 или 8 места, като съответно ще замени представената преди 8 години Mazda CX-9

Премиера в СХ-90, прави изцяло новият редови, 6-цилиндров турбо бензинов мотор оборудван с лека хибридна технология, чиято мощност възлиза на 345 к.с. Това е и най-мощният мотор представян от марката в нейната история което говори, че  японците не се страхуват от настъпващата електрификация и продължават да развиват бензиновите агрегати. Серийно агрегата е куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела, като 80%, от тягата е налична към задният мост. В случай на нужда системата може да прехвърли съотношението между предния и задният мост 50:50. Налична за модела ще бъде и Plug-in хибридна версия оборудвана с  4-цилиндровия - 2.5 литров, бензинов мотор съчетан с електромотор и батерия с капацитет - 17.8 кВтч., познати от CX-60. Тук трансмисията също е 8-степенна, автоматична, но с вграден в корпуса електромотор. Общата мощност на хибридната система възлиза на 323 к.с., като същата ще може да работи и в изцяло електрически режим за разстояние от около 60 км. 

Интериора на Mazda CX-90, като цяло е идентичен с този на СХ-60, а пасажерите са посрещнати от луксозна обстановка с кожа напа и релефно кленово дърво. Пред водача място намира 12.3-нчов цифров инструментален панел и широкоекранен дисплей за инфотайнмънт системата със същият размер. Няма нужда да се съобщава, че още от базовото ниво на оборудване моделът ще разполага със солиден арсенал от асистенти подпомагащи шофирането, както и с тризоновата климатична инсталация. Продажбите на Mazda CX-90 в САЩ ще започнат от тази пролет, като цени все още не се съобщават. 



понеделник, 30 януари 2023 г.

WeiMa EX5 с фейслифт и паспорт за продажба в Европа

 Първият модел на марката представен през 2018 година е подложен на козметични промени. Успоредно с това става ясно, че от тази година WeiMa EX5 ще бъде наличен на някои пазари и в Европа с очаквана цена преди субсидиите от около 48 000 евро. Външните промени са видими от пръв поглед, тъй като предната част на електрическият SUV е изцяло нова. задната част също е преобразена с нови брони и задни LED светлини с нов светлинен подпис. 

В интериора на обновеният ЕX5, промени няма. Цифровият инструментален панел и въртящият се 12.8-инчов дисплей за инфотайнмънт системата продължават да намират своето място, а серийното  оборудване е допълнено с някои нови функции на пакета от системи за подпомагане на шофирането. Панорамният покрив и салонът от еко кожа вече са част от серийното оборудване. 

За задвижване фейслифт версията на WeiMa EX5 ще разчита на познатият електромотор позициониран в предната част на модела и задвижващ предните колела с мощност от 218 к.с. Наличната батерия е с капацитет от 52 кВтч., която би трябвало да осигури автономия до 300 км. 


неделя, 29 януари 2023 г.

Changan с премиум EV модели от новата марка Qiyuan

 Китайската марка Changan прави заявка за флагмански SUV модел с нулеви емисии, като за целта дори и основава своя премиум подмарка с името Qiyuan. Моделната линия обаче няма да се ограничи единствено до този модел, а ще се състои от три автомобила които трябва да бъдат представени до края на 2025 година. Концептуалният модел с вътрешнозаводска номерация - CD701, бе представен пред подбрана публика, като демонстрира стилът и дизайнерският език който ще притежават бъдещите модели на марката. 

С дължина от 5 метра и междуосие от 3.1 метра, Qiyuan CD701 предлага място за четирима и изчистен интериор с един огромен централно разположен, плаващ дисплей за всички функции в автомобила. Впечатление прави и воланът с правоъгълна форма, от който ще се управляват и повечето от функциите в автомобила. 

Относно задвижването не се споменава нищо, но марката има достатъчно време да реши, какво да предложи за него, тъй като все още заводът в който трябва да се произвеждат бъдещите модели на Qiyuan не е готов. Той ще се намира в родният град на марката - Chongqing, а неговият капацитет трябва да достига 280 000 автомобила годишно. 


събота, 28 януари 2023 г.

Бинго ли е покупката на Wuling Bingo EV за малко над 10 000$?

 От март месец в Китай, Wuling започва да продава своят градски електрически хечбек наречен Bingo. Името не е избрано случайно, тъй като купувачите наистина ще ударят Бинго с покупката на този модел в предвид цената с която ще се предлага. Според информацията Wuling Bingo ще стартира с цени от 10 300 долара, но не трябва да забравяме, че това е типично градски компактен модел с дължина под 4 метра и място за четирима.

Серийното оборудване ще е семпло, без мултимедия и излишни асистенти за безопасност. Пред водача на базовият модел място ще намира 8-инчов, цифров инструментален панел, а за свързващите услуги ще трябва да се разчита на собственото мобилно устройство, за което е предвидена стойка и Bluetooth свързаност с озвучителната система на автомобила. По-скъпите версии ще са налични с два 10.3-инчови дисплея, множество системи и асистенти подпомагащи шофирането, панорамен покрив и дори асистент с изкуствен интелект. 

Новият електрически модел на Wuling ще се предлага в две версии на електромотора, познати от модела AirEV. Базовият модел е оборудван с електромотор с мощност 41 к.с.и батерия с капацитет от 17.3 кВтч. По-скъпата и удачна версия разполага с мощност от 68 к.с. и батерия с капацитет 31.9 кВтч. Според производителят автономията на модела ще варира между 203 и 333 км., като при всички случаи максималната скорост е ограничена на 100 км/ч. Повече снимки ще бъдат добавени веднага след официалната пермиера на модела. 

Доброто старо Berlingo продължава да живее в Южна Америка

Първото поколение на Citroen Berlingo все още има своето бъдеще, но за съжаление на пазарите в Южна Америка. Към днешна дата моделът продължава да се произвежда в Аржентина, а на скоро по него бяха направени известни подобрения, които биха позволили дори неговото пласиране и на пазари като Европа, което за съжаление на собствениците на малък бизнес, няма да се случи. 

Външно обновената версия се различава единствено по новия дизайн на радиаторната решетка. В интериора обаче можем да видим дигитално табло и наличието на две въздушни възглавници, които се предлагат серийно за модела. Системата за регулиране на спирачното усилие - ABS в комбинация с ESC и EC, също вече се предлагат серийно за Citroen Berlingo, както климатичната инсталация, електрическите огледала, стъкла, автоматичните фарове и климатика. Срещу доплащане за първи път за модела ще се предлага и асистента за подпомагане на потеглянето при наклон. 

Най-голямата промяна е невидима за простото око и се крие под капака. Под капака място намира новата версия на 1.6 литровият - HDI мотор с мощност 92 к.с., както и бензиновият VTI мотор със същият работен обем и мощност от 112 к.с. При всички случаи трансмисията остава 5-степенна, механична. Цените на обновеното Berlingo в Аржентина ще стартират от 4 850 000 песо, което прави около 21 000 евро. Както и до сега Citroen Berlingo ще се предлага в товарна и пътническа версия успоредно с новото поколение. 

петък, 27 януари 2023 г.

Audi Activesphere Concept съчетава възможностите на купеобразен SUV, Pick-up и офроудър

Немската марка представя нов концептуален модел наречен Audi Activesphere, който съчетава различни стилове на каросерията. Издържан в стила на купеобразен SUV модел, концепцията е проектирана в калифорнийското дизайнерско студио на марката и няма шанс за серийно производство, макар и някои похвати да имат шанс да намерят своето приложение в някои от бъдещите модели на марката. 

Срещуположно отварящите се врати с прозрачни панели и липсата на В-колони, предоставят лесен достъп до четириместният интериор с индивидуални седалки тип шезлонг. Най-интересният детайл обаче е в задната част на купето, където конвенционалната 5-та врата е заменена от електрически отварящ се панел към бронята и задно стъкло плъзгащо се над покрива, което превръща модела в своеобразен пикап. В този режим могат да бъдат транспортирани велосипеди, сърфове или други спортни атрибути без да се жертва комфорта на пътниците. Интересен елемент също така са и автоматично излизащите предпазни оребрения на праговете, които придават агресивен вид на модела в офроуд режим. 

Audi Activesphere Concept се основава върху PPE моделната платформа на компанията за електрически задвижвани модели, а в случая е оборудван с два електромотора с обща мощност от 442 к.с. и батерия с капацитет - 100 кВтч., която осигурява автономия от 600 км. и се зарежда от 5 до 89%, за 24 минути. Окачването е адаптивно - въздушно с възможност за промяна на клиренса с до 45 мм. и в двете посоки. 

В интериора също има какво да се види, макар и преобладаващият минимализъм. Липсата на каквито и да е бутони и екрани прави интериора скучен, но за развлечението на пасажерите са предвиден очила с добавена реалност, които предлагат неограничени възможности за развлечения по време на път. Всички функции в автомобила се управляват, чрез гласов контрол или жестово командване. 



Предходното поколение на Mazda 2 с пореден фейслифт

 След представянето на Петото поколение на Mazda 2 стана ясно, че моделът ще се предлага предимно в Европа и за това сега не е изненада, че марката прави пореден фейслифт на предходното поколение на Mazda 2, налично успоредно с новото поколение, което както знаем е ребаджната версия на Toyota Yaris

Външно промените се свеждат до наличието на нови брони и радиаторна решетка, нови джанти с цветни декоративни капачки и допълнена цветова гама. Марката дава възможност за множество варианти за персонализиране на моделите с различно оцветяване на огледалата, покрива, панела на радиаторната решетка и наличие на декоративни цветни акценти. 

В интериора промени няма, ако изключим наличието на 8.8-инчовия екран за инфотайнмънт систеата, който ще се предлага срещу доплащане. Съобщава се за нови декоративни панели, които могат да се поръчат в най-различни цветове или такива с цвета на купето, както и нови материи за тапицериите, които можете да комбинирате в 168 варианта. Серийно за всички версии на модела ще бъдат налични електрически задвижвани седалки, подгряващ кожен волан, асистент за подпомагане при потегляне при наклон, система предотвратяваща сблъсък, сензор за наличието на обекти в сляпата зона, автоматични фарове и чистачки, както и активна система за разпознаване на пътните знаци. 

Не се съобщава за промени под предния капак, което означава, че там място ще намира познатият - 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 75 и 90 к.с., както и неговата версия с лека хибридна система и мощност от 105 или 110 к.с. Трансмисиите за модела са механични или 6-степенна, автоматична в зависимост от версията, като на някои пазари ще бъдат налични и модификации със задвижване на четирите колела. 


четвъртък, 26 януари 2023 г.

Porsche Vision 357 Concept по случай 75-годишнината на марката

 По случаи своята 75-годишнината, Porsche представя концептуалният шоукар наречен Vision 357. Това е и почит към първият спортен модел на марката създаден от Ferry Porsche, а именно Porsche 356. Концептуалният модел няма за задачата да покаже, какво да очакваме от бъдещите модели на марката, но с интерес ще очакваме да видим, дали все пак няма да видим някои решения от концепцията прехвърлени в наследника на 911. Вицепрезидентът на компанията Michael Mauer споделя, че концепцията съчетава миналото с настоящето и бъдещето и същевременно визуализира перспективата за бъдещето. 

Необичайно за съвременните концепции и за радост на всички нас Porsche Vision 357 Concept разполага с конвенционално задвижване, тъй като е базиран върху платформата на Porsche 718 Cayman GT4 RS което означава, че за задвижване концептуалният модел разчита на 4.0 литровия, 6-цилиндров боксер с мощност 493 к.с., куплиран с 7-степенната - PDK трансмисия. 

сряда, 25 януари 2023 г.

Направените тук тестове не са платени!
Целта е да се покажат недостатъците и характерните проблеми на моделите намерили място тук. Публикуваните материали могат да бъдат в полза на хора, които са се насочили да закупят някой от посочените модели на старо.

AUDI - A4 1.8-20V Quattro
AUDI - A6 1.8 Turbo Quattro
AUDI - A8 4.2 Quattro
BMW 318Ci (E46)
BMW - 518i / E34
Citroen Xantia 2.0-16V
Ford Fiesta 1.25 - Mark IV (facelift)
Honda Accord Aerodeck 2.0I
Land Rover Freelander 2.0TD
Land Rover Freelander 2.0TD - Част 2
Land Rover - Range Rover 4.6 HSE
Mercedes S320L - W140
Mercedes-Benz C 180 Classic - W202
Opel Zafira (B) 1.8i
Peugeot Partner 1.6HDI Origin
Peugeot 206 1.4i
Rover Maestro - 1.3

Aion LX Plus обещава автономия от 1080км.

Малко повече от три години след представянето на GAC Aion LX, китайската марка обновява своят електрически модел. Външно Aion LX, получава нов дизайн на предната част, което подобравя аеродинамиката. Джантите също са с нов дизайн, а цветовата гама е увеличена с три нови цвята. Трябва да се отбележи, че обновената версия на модела, бе готова още в началото на миналата година, но едва сега нейните продажби започнаха официално в Китай, може би продиктувани от понижаването на цените на моделите от Tesla, което сериозно раздвижи пазара в страната.

Обновеният Aion LX, ще се предлага с цена стартираща от около 36 000 долара, но най-големият коз на модела е версията с новата литиево-йонна батерия в комбинация със силиций, чиито капацитет възлиза на сериозните 144.4 квТч. По подобие на базовите модификации, тя разполага с един електромотор с мощност 245 к.с., задвижващ предните колела. Посочената автономия тук възлиза на обещаващите 1080 км., които дори и да не отговарят на истината в реални условия, то със сигурност с едно зареждане на батерията ще можете да изминете поне 800 км. Цените на тази версия в Китай ще стартират от 67 000 долара, но трябва да се има предвид, че същата не е добре оборудвана,като на борда липсват системата за автономно шофиране, дистанционното паркиране и някои асистенти подпомагащи шофирането. за сега няма информация дали тази ботерия ще бъде налична и технически еднаквият - Hycan 007, но най-вероятно това е просто въпрос на връме да се случи. Останалите модификации с един или два електромотора и мощност между 184 и 490 к.с., разполагат с почти всичко още от базовото ниво на оборудване. Налични за тях са батерии с капацитет между 73 и 94 кВтч., а автономията варира между 500 и 650 км. Според информацията ускорението на Aion LX, варира между 3.9 и 7.9 секунди в зависимост от модификацията, а максималната скорост която може да достигнете е 180 км/ч., електронно ограничена с оглед по-добра автономия. 

Интериорът на обновеният Aion LX е изцяло нов, като няма и помен от инструментален панел с два сдвоени 12.3-инчови дисплея. На негово място пред водача, място намира 12.3-инчов цифров инструментален панел, а в средата на таблото е позициониран свободно стоящ 15.6-инчов тъчскрийн за инфотайнмънт системата с 5G свързаност. Озвучителната система с 10 високоговорителя, HUD дисплея и електрическата задна врата, са част от серийното оборудване. Панорамният покрив и седалките с обдухване, както и автономната система за шофиране от 3-то ниво ще се предлагат срещу доплащане за модела.



вторник, 24 януари 2023 г.

Обновеният Polestar 2 крие много приятни иненади гарнирани с нови цени

 Днес шведската марка представи обновената версия на Polestar 2. Ако очаквате драстични промени в екстериора, то ще останете разочаровани, тъй като дизайнерите не са сметнали за необходимо да променят нещо, което изглежда добре. Все пак, при по-внимателно вглеждане откриваме наличието на новата радиаторна решетка наречена SmartZone, която видяхме за първи път в Polestar 3 и явно ще стане отличителен елемент и за бъдещите модели на марката, която в комплект с Volvo в момента е собственост на Geely. Нов дизайн на джантите също ще откроява обновената версия. 

Въпреки, че към момента не са разпространени снимки на интериора, то там също всичко е по старому. Съобщава се за по-богато серийно оборудване включително и наличието на индукционни поставки за зареждане на телефони. 

По-важните промени обаче са под кожата на Polestar 2. Като за начало трябва да се спомене факта, че базовите версии по подобие на електрическите модели на Volvo, преминават към задвижване на задните колела. Електромоторът отговорен за тяхното задвижване е изцяло нов с постоянен магнит и мощност от 295 к.с., което е с цели 68 к.с. повече от настоящия. Налична за модела е и изцяло нова батерия от CATL с капацитет - 82 кВтч., която осигурява автономия до 635 км. Модификацията с два електромотора и задвижване на четирите колела разполага с 422 к.с., а нейната автономия достига 592 км. Според производителят ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 4.5 и 6.2 секунди в зависимост от версията. За тези които искат повече мощност е предвиден пакета - Perfomance Pack, който повишава комбинирана мощност на 476 к.с. и намалява времето за ускорение с 2 стотни. 

Направените подобрения по модела повличат след себе си и новите цени с които Polestar 2 ще бъде наличен на пазара. Още тази седмица ще можете да поръчате обновената версия, като за базовата спецификация ще трябва да се разделите с минимум 50 190 евро. 

понеделник, 23 януари 2023 г.

Предходното поколение на Roewe RX5 ще се предлага в Близкия изток като MG RX5

 От този месец на пазарите в Близкия изток и северна Африка, Roewe RX5 Plus е наличен като MG RX5. Дизайна е видимо променен особено в предната част на кросоувъра, където впечатление прави новата 3D геометлична решетка. 

Моторната гама на RX5 е редуцирана само до един двигател. Това е 1.5 литровият, турбо бензинов мотор с мощност 171 к.с., съчетан с 7-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към предните колела. Според производителят новият модел се ускорява до 100 км/ч., от място за 9.4 секунди, а максималната скорост която може да бъде достигната е 190 км/ч. 

Интериора предлага 12.3-инчов цифров инструментален панел пред вадача и 14.1-инчов вертикално позициониран тъчскрийн екран за инфотайнмънт системата. Стандартонот оборудване включва круиз контрол, безключов достъп и старт на автомобила, пакет камери с обзор 360 градуса, слот за безжично зареждане на телефони, седалки от еко кожа, 6 въздушни възглавници, интелигентни предни LED светлини и др. Цената на базовата версия в Обединените арабски емирства на MG RX5, възлиза на 21 800 долара.

неделя, 22 януари 2023 г.

Tank 700 е новият офроудър на Great Wall

Моделното семейство на подразделението на Great Wall за офроуд насочени модели - Tank, се увеличава с още един член наречен - Tank 700. Според последните доклади в Китай, моделите на Tank се радват на огромен успех и само за последната година от Tank 300 са реализирани над 100 000 продажби, което го прави и най-продаваният SUV на китайския пазар. Заедно с Tank 100 и луксозният Tank 600 (Tank 500), марката е пласирала близо 150 000 автомобила. За това не е изненада и появата на поредният офроудър модел, който ще бъде наличен на пазара от тази пролет. 

Tank 700 е базиран върху шасито от луксозният всъдеход с твърд заден мост, но дължината е по-малка заради по-късите надвеси, което позволява по-добра проходимост извън пътя. Междуосието остава 3 метра, което означава, че в интериора пътниците ще разполагат със задоволително пространство, като има място дори и за трети ред седалки, който ще се предлага срещу доплащане. Серийно моделът ще се предлага с цифров инструментален панел пред водача обособен в три кръгли сектора, а в центъра е позициониран 14.3-инчов, широкоекранен тъч за инфотейнмънт системата, под който се намира и стилен аналогов часовник. Най-скъпите версии ще разполагат с изобилие от Алкантара, както и алуминиеви декоративни елементи, които носят усещане за лукс, въпреки екстериорният хардкор дизайн. Списъкът с асистенти и системи подпомагащи шофирането е дълъг, както и този за персонализиране на екстериора и интериора. 

За задвижване Tank 700, разчита на V6-цилиднровия, турбо мотор оборудван с лека хибридна технология, чиято мощност достига 354 к.с., познат от Tank 500 заедно с 9-степенната, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. Срещу доплащане новият офроудър може да се оборудва с адаптивно, електромагнитно окачване и електронно контролирани, заключващи се диференциали.  Декларираната максимална скорост е 190 км/ч., като трябва да се има предвид, че общата маса на модела възлиза на 2700 кг. Налична е хибридна версия със същият V6-цилиндров мотор, но съчетан с електромотор чиято обща мощност генерира 422 к.с. към четирите колела. На борда място намира и тягова батерия с капацитет от 37.1 кВтч., която осигурява до 100 км. пробег в изцяло електрически режим. 

петък, 20 януари 2023 г.

Hongqi HS5 с обстоен фейслифт

 


Обновяването на моделната гама на китайската марка продължава с пълни сили и сега идва ред да видим фейслифт версията на Hongqi HS5. Компактният SUV е важна част от моделното семейство на Hongqi, тъй като на него се падат над 40%, от общите продажби на марката. Официалната премиера на обновеният модел трябва да се състои още този месец, а от първите изображения които са пред нас става ясно, че дизайнерите са подложили HS5 на пълна промяна. Предната част е изцяло нова и издържана в стила на останалите модели на марката наложен от бившият дизайнер на Rolls Royce - Джайлс Тейлър. Задната част също е подложена на сериозна промяна, но характерните задни светлини за моделите на марката с формата на бумеранг, не намират място в обновеният SUV модел. 


Интериора също е изцяло нов въпреки, че запазва инструменталният панел с два сдвоени екрана. Прави впечатление, че сензорните контролери на климатика са заменени от елегантни въртящи се бутони с интегрирани миниатюрни дисплеи, които придават по-изискан стил на контролният панел. Оборудването като цяло е подобрено, а серийно вече ще са налични две поставки за безжично зареждане на телефони позиционирани на централната конзола между предните седалки, която също е променена. 

По отношение на механиката се съобщава за наличието на нова версия на познатият - 2.0 литров, турбо бензинов мотор, чиято мощност е увеличена на 252 к.с. Той е наличен и в Hongqi H6, но все още не е потвърдено дали и 8-степенната, автоматична трансмисия от споменатият лифтбак. Със сигурност обаче обновената версия на HS5 ще се предлага както с предна, така и със задвижване на четирите колела.