Страници

петък, 30 септември 2022 г.

В Лупецк, стартира производството на Evolute i-Pro

 Тази седмица стартира производството на вторият модел на новосъздадената руска марка. това е семеен електрически седан наречен Evolute i-Pro, който е базиран на представеният през 2017 година - Dongfeng Aeolus E70. Моделът е с дължина от 4.68 метра и ще бъде предназначен предимно за таксиметрови компании и такива за отдаване на автомобили под наем. Цената на i-Pro без субсидии възлиза на 2.9 млн. рубли, но след тях цената може да спадне с близо 35% и да направи модела аткрактивен по отношение на своята цена. 

За задвижване Evolute i-Pro, разчита на електромотор с мощност 150 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет 53 кВтч. Според обявените данни, автономията на модела възлиза на 420 км., а максималната скорост е ограничена на 150 км/ч. Времето за зареждане на батерията, чрез бързозарядна станция от 10 до 80%, става в рамките на 1 час. 

Интериора се различава от китайският оригинал, но въпреки това предлага модерна обстановка с цифров инструменатлен панел и инфотайнмънт система, от която се управляват и функциите на климатичната инсталация. Пълният ел. пакет, камерата за заден ход и видеорегистратора са част от серийното оборудване, както и климатичната инсталация, мултифункционалния кожен волан и т.н. 

четвъртък, 29 септември 2022 г.

Руският Aurus Komendant с цена от близо 200 000$

 Това са официалните снимки на производствената версия на най-луксозният SUV, произвеждан в Русия - Aurus Komendant. Знаем, че моделът споделя същата платформа от седана Aurus Senat и MPV модела Arsenal, но неговото междуосие е скъсено до 3.1 метра. Въпреки това с дължина от 5.38 метра луксозният SUV ще предлага завидно пространство в интериора, който предлага място за четирима. Той от своя страна е пренесен директно от Senat, като не са правени компромиси относно качеството на материалите. Aurus Komendant ще се предлага във версии с 4 и 5 места.

Относно задвижването няма изненади, тъй като то също е познато от лимузината и MPV модела. Това означава, че под капака място намира хибридна система с 4.4 литров, V8-бензинов би-турбо мотор с директно впръскване на горивото и мощност от 598 к.с., съчетан с електромотор с мощност 63 к.с., интегриран в 9-степенната, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. Окачването серийно е оборудвано с въздушни амортисьори и променлив клиренс. Динамичните характеристики все още не са достъпни, но предвид общото тегло от 3235 кг., не трябва да очакваме някакви спортни качества. 

Производството на Aurus Komendant ще стартира от началото на 2023 година в Елабуга, като завода има капацитет на производство от 5000 автомобила годишно. Производителят иска 33.7 млн. рубли (около 200 000 долара)за своят SUV, което го прави по-евтин от седан версията. 


Новото лого на марката прави своя дебют в Citroen Oli Concept

 За първи път можем да видим новото лого на Citroen в концепцията представена днес под името Citroen Oli. Ясно е, че моделът е далеч от серийно производство, а производителят гледа на него като лаборатория на колела, чиито дизайнерски похвати трябва да бъдат внедрени в бъдещите серийни модели на марката. Нетрадиционният дизайн на каросерията, която се характеризира като двуредов пикап, включва идентични предна и задна брони, вертикално челно стъкло, срещуположно отварящи се врати и багажно пространство с променлив обем благодарение на така наречената сгъваема задна врата. 

Интериорът посреща с уютна обстановка и четири индивидуални седалки изработени на 3D принтер от термопластичен полиуретан, прикрепени на пода чрез ударо абсорбиращи, гумени тампони. Арматурното табло е със силно минималистичен дизайн, като липсват каквито и да е екрани и сложни контролери. Водача и пътниците получават нужната информация от прожекционната системата Smartband, която използва за екран предното стъкло. Вградената докинг станция  е с възможност за свързаност с мобилните устройства на собствениците и разполага с подвижни тонколони, функция подходяща за открити изгледи. Всички функции се управляват от джойстиг позициониран на волана. 

Подробна информация относно електрическото задвижване на Citroen Oli Concept няма, но производителят съобщава , че консумацията на тежащият едва 1000 кг. модел възлиза на 10 кВтч/км., което гарантира автономия от около 400 км. имайки предвид, че батерията е с капацитет - 40 кВтч., а максималната скорост е ограничена на 110 км/ч. Времето за зареждане от 20 до 80%, възлиза на 23 минути. Моделът също така има възможност да съхранява и отдава електроенергия  към мрежата или чрез стандартен контакт на други устройства. 



Lamborghini Urus S вече е базовата версия на купеобразният SUV

След плануваното обновяване на Lamborghini Urus става ясно, че базовата версия на модела вече ще носи буквата S, след името си. Освен това обновената версия разполага с малко по-агресивен дизайн благодарение на новите брони с което се и изчерпват външните промени на купеобразният SUV, който предлага максимална производителност съчетана с комфорт на всякакви терени. 

По-интересно е, какво се случва под предния капак. Там място намира нова версия на 4.0 литровият, V8-цилиндров би-турбо мотор, чиято мощност вече възлиза на дяволските 666 к.с. това е довело до леко покачване на общото тегло на модела, като сега то е от 2197 кг., но въпреки това динамичните характеристики на Urus S, са подобрени в сравнение с настоящият модел. Според информацията ускорението до 100 км/ч. става за 3.5 секунди, но максималната скорост остава същата - 305 км/ч. Трансмисията остава същата 8-степенна, двудискова предаваща движението към четирите колела с променливо съотношение на предавателното число спрямо предения и заден мост. Марката работи и по хибридна версия на модела, чиято технология се очаква да дойде от Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe

Дизайнерите не са посмели да докосват високотехнологичният интериор, тъй като и без друго, той е един от най-добрите в момента. Съобщава се обаче за редица нови материи, цветове и различни покрития, както и възможност за индивидуализирането с двуцветна кожа с контрастни шевове. Клиентите имат възможност да изберат из между многобройни опции, сред които и карбонов покрив, който допълнително подчертава спортният характер на модела. Цените на Lamborghini Urus S в Италия, стартират от 195 538 евро, което го прави с няколко евро по-евтин от прекият му конкурент в лицето на Porsche Cayenne Turbo GT

Ford обновява моделното семейство на Super Duty

 След представянето на обновеният Chevrolet Silverado HD, Ford веднага реагира с освежената версия на своя "XL" пикап - Super Duty. Успоредно с новата визия, марката представя и офроуд пакет за модела с предпазни плочи, увеличен клирънс, шнорхел за преодоляване на водни препятствия и не на последно място електронно заключващ се заден диференциал. 

Интериора също е променен с изцяло нова централна конзола приютяваща 12-инчов дисплей за инфотайнмънт системата с 5G свързаност и цифров инструментален панел пред водача със същият размер. панелът между седалките също е променен с по-големи места за съхранение на вещи, стойка за таблет и поставка за безжично зареждане на телефони. Предните седалки са с нов дизайн и възможност за пълно накланяне на облегалките, което ги превръща в легло за отдих, а срещу доплащане същите могат да бъдат оборудвани с обдухваща и масажна функция. 

Под капака също има какво ново да се види. Базовата версия вече ще се задвижва от по-малкият брат на V8-цилиндровият, 7.2 литров, бензинов мотор с мощност 436 к.с. Неговият работен обем възлиза на 6.8 литра, на мощността не се съобщава. Дизеловата версия остава без промяна и ще разчита на 6.7 литровият, V8-цилиндров мотор, чиято мощност вече достига 482 к.с. Очаква се обаче и по-мощна версия с 500 к.с. и 1200 Nm. Познатата 10-степенна, автоматична трансмисия остава да служи на всички версии включително и тези със задвижване 4х4. 


сряда, 28 септември 2022 г.

Ferrari SP51 в един екземпляр по поръчка на анонимен клиент от Тайван

Напоследък подразделението на марката за специални поръчки е по-прудуктивно от самата нея. Това го потвърждава и поредният модел представен днес, чието име е - Ferrari SP51. Моделът е разработен по поръчка на тайвански клиент и е базиран на Ferrari 812 GTS. Дизайна на единичният екземпляр е с ретро нотки и препратки към модела от 50-те години - 410S, а спойлера позициониран зад седалките е реверанс към тарга моделите от 60-те години. 

Интериора също е персонализиран, а по идея на клиента синьо-бялата лента от предният капак продължава между седалките, които са с идентичен червен цвят на каросерията. 

Тъй като ходовата част и механиката са непокътнати, то може да се обобщи, че за задвижване Ferrari SP51, разчита на 6.5 литровият, V12-цилиндров агрегат с мощност 789 к.с., куплиран с 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Динамичните характеристики не са оповестени, но най-вероятно те няма да се различават от тези на конвенционалната версия, която ускорява до 100 км/ч. за 3 секунди, а максималната скорост която достига е 340 км/ч. За цените не е възпитано да се пита.


BMW Z4 (G29) с леки козметични промени

Фейслифт версията на един от малкото роудстъри предлагани в момента на пазара - BMW Z4 (G29), бе представена преди броени минути. Слабите продажби на модела обаче са ограничили предвидените средства за неговото обновяване, което се вижда и от направените промени, които на пръв поглед са незабележими. При внимателно вглеждане в предният край наблюдаваме леко променени "бъбреци" и дизайн на вентилационните отвори в бронята. В задният край, реално промени не са правени. За обновената версия са налични и три нови цвята, а стандартно всички модификации ще разполагат със спортни M-прагове. 

В интериора също няма промени, но се съобщава за по-богато оборудване, като серийно за модела ще бъдат налични системата за предотвратяване на сблъсък разпознаващи пешеходци и животни, асистент за поддържане движението в пътната лента, активна система за разпознаване на пътните знаци и асистент за паркиране. 
В Европа, BMW Z4 ще се предлага с 4.цилиндровият, 2.0 литров, турбо бензинов мотор във версии на мощност от 197 и 258 к.с., както и 6-цилиндровият, мотор с мощност 340 к.с., за модификацията - M40i. Базовата версия е налична с 6-степенна, механична трансмисия, до като по-мощните модели се прелагат само с 8-степенна, автоматична скоростна кутия. 


вторник, 27 септември 2022 г.

Infiniti QX50 с леки козметични промени и по-спортно излъчване

 Японците обновяват своят компактен кросоувър модел Infiniti QX50, като му придава малко по-спортен дух. Външните промени се свеждат до нов по-агресивен дизайн на броните и леко променена радиаторна решетка. Успоредно с това се съобщава и за по-богато оборудване, като сега серийните модели вече идват с 19-цолови джанти, ел. задна врата, сситема за сигнализиране за забравени домашни любимци или деца в купето при заключване, дистанционно стартиране на двигателя и подложка за безжично зареждане на телефони. Като цяло в интериора промени не се наблюдават. 

Под капака на обновеният Infiniti QX50, място продължава да намира 4-цилиндровият, турбо бензинов мотор с променлива компресия и мощност от 268 к.с., куплиран серийно с CVT трансмисия предаваща движението към прединте колела. Задвижването 4х4 е налично срещу доплащане. Всичко това означава, че вече базовият модел на модела ще стартира в САЩ с цена от 41 500 долара, което означава близо 10% увеличение, но все пак да напомним, че политиката на марката е да предлага на своите клинети 3 годишно безплатно обслужване на автомобилите в своите сервизи. 

BMW XM (G09) - любов и омраза

 Броени дни преди официалната премиера на производствената версия на BMW Concept XM, пред нас са първите официални снимки на модела. Няма да влизаме в коментари относно, това как изглежда, но ще кажем само, че единственото хубаво в него е наличието на бензинов, V8-цилиндров, турбо мотор макар и куплиран с електромотор. 

Повече информация и официални снимки на модела очакваме да станат достъпни съвсем скоро и добавени към този пост. 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ето и обещаната информация за изцяло новото и вторият собствено разработен модел на M-дивизията на BMW наречен - XM, който използва платформата от моделите Х5, Х6 и Х7. Масивният и спортен SUV модел изглежда малко по-добре от колкото си мислихме първоначално, тъй като новият стил с двуредовите предни светлини отива повече на подобен тип автомобили, от колкото на седан, както е при BMW 7-series (G70). Въпреки всичко ще трябва време за да свикнем с авангардният дизайн, но така или иначе целта да привлича погледи е постигната, за което спомагат и 23-цоловите джанти. 

Комбинацията от SUV с 4.4 литров, V8-цилиндров, би-турбо мотор и Plug-in хибридна система с батерия от 25.7 кВтч., допринася за колосалното общо тегло на модела, което възлиза на 2750 кг. Общата мощност на хибридната система възлиза на 653 к.с., което е достатъчно да бъде постигнато ускорение до 100 км/ч. от - 4.3 секунди. Ако това не ви е достатъчно, то ще трябва да изчакате известно време, до като бъде представена и версията Lebel Red с мощност 745 к.с. с ускорение под 4 секунди. При всички случаи максималната скорост е ограничена на 250 км/ч., но при наличието на M Driver`s Package ограничението отпуска още 20 км/ч. Разхода на гориво не се съобщава, но става ясно, че благодарение на батерията BMW XM ще може да изминава до 50 км. в изцяло електрически режим при скорост до 140 км/ч. Трансмисията с двоен съединител работи постоянно в режим 4WD, като спортният електронно контролиран М-диференциал има способност и да прехвърля въртящият момент само към външното колело. Активните стабилизиращи щанги също са част от серийното оборудване, както и управляемият заден мост. В по-късен етап марката ще предложи и версия с 3.0 литровиьт, турбо бензинов мотор и електромотор интегриран в скоростната кутия, чиято обща мощност ще бъде около 480 к.с. Имайки предвид тежестта на модела, то тази версия най-вероятно ще бъде най-бавният представител от M дивизията на компанията, но за сметка на това ще може да изминава в изцяло електрически режим поне 80 км. 

Интериора предлага изключително луксозна обстановка и място за петима с познатият от новите модели на марката, цифров инструментален панел пред водача с два сдвоени 12.3-инчови екрана, HUD дисплей и новата операционна система - iDrive8. Ценителите на качествената кожа могат да поръчат първокласната Vintage Coffee Marino в комбинация със Soft Nappa за вратите, таблото и тавана в които са интегрирани 100 LED елемента. Няма смисъл да се изброяват всички асистенти подпомагащи шофирането, тъй като техният брой надминава, това от което се нуждаете и реално са всичките с които марката разполага към момента. 

Производството на BMW XM ще стартира в края на тази година в САЩ, като цените на местна почва ще стартират от около 160 000 долара. 







Новото лого на Citroen е добре забравеното старо

В своята 103 годишна история, Citroen сменя за 10-ти път своето лого и се връща към оригиналният дизайн от 1919 година с вертикална овална рамка и двойни шеврони. Според информацията първият модел, който ще разполага с новото лого ще бъде представен още тази седмица като концепция, заедно с новият слоган на марката " Нищо не ни движи, както Citroen". В сериен модел не трябва да очакваме новата емблема по-рано от средата на 2023 година, като най-вероятно това ще бъде новото поколение на C3. 

Компанията вярва, че тази промяна е необходима преди нейната най-вълнуваща глава от нейната история имайки предвид, че до 2030 година предстои цялостна електрификация на моделната гама. Лично изпълнителният директор на марката Винсент Коби, описва новото лого "като елегантен символ на напредъка".



понеделник, 26 септември 2022 г.

Chevrolet Silverado HD с изцяло нова визия и интериор

 След обновяването на Chevrolet Silverado, сега марката представя и обновената версия на по-големият товарач в семейството - Chevrolet Silverado HD. Видимо промените са значителни и обхващат предимно предната част, която е станала изцяло нова. Дизайнерите все пак не са пренебрегнали и задната част, където има промяна в светлините. 

В интериора също има какво да се види, тъй като той е изцяло нов с по-качествени материали и подобрено оборудване. Като цяло той е много подобен с този на по-малкият член от семейството и разполага с 12.3-инчов цифров инструментален панел пред водача и широкоекранна, 13.4-инчова инфоразвлекателна система. На борда място намират редица асистенти подпомагащи шофирането, а по-луксозните версии разполагат с предни седалки с функция за обдухване. 

Под капака на обновеният Silverado HD, място намира новият 6.6 литров, V8-цилиндров, бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност от 407 к.с. дизеловата версия със същият работен обем разполага с подобрен турбо компресор, който увеличава мощността до 477 к.с. и двата мотора са куплирани с 10-степенната, автоматична трансмисия. 


Екзотични: XiaoPaoChe SC-01

Китайската тунинг компания Tianjin Gongjiangpai Auto Technology, представи първият си собствено разработен модел наречен SC-01. Това е двуместен електрически спортен модел, който ще бъде наличен на пазара от края на 2023 година с цена от около 41 000 долара. Според информацията името на модела все още не е окончателно, тъй като в компанията са направени сериозни инвестиции от Xiaomi и най-вероятно моделът ще се предлага на пазара под името Xiaopaoche SC-01. 

Според информацията SC-01 се задвижва от два електромотора с обща мощност от 453 к.с., които ускоряват тежащият 1300 кг., двуместният модел до 100 км/ч. от място за - 3.9 секунди. тяговата батерия е с капацитет от 60 кВтч. и осигурява автономия до 520 км., при нормално шофиране в градски условия. Времето за зареждане от 30 до 80%, отнем 25 минути.



Обновеният DS 3 наличен с цена от 30 000 евро

 В средата на своят жизнен цикъл, компактният премиум кросоувър - DS3 Crossback е подложен на козметично обновяване и заедно с това губи наименованието "Crossback". Външно промените в обновената версия се свеждат до новият дизайн на броните, които получават наложените в последните модели на марката вертикални, дневни - LED  светлини. Радиаторната решетка също е леко променена, както и оптиката на фаровете. В задната си част DS 3, се характеризира с леко променените задни светлини и новият светлинен подпис. 

В интериора съществени промени няма. Впечатлине правят новата инфотайнмънт система с 10.3-инчов екран и гласов контрол, който вече доддържа 40 езика. Цифровият инструментален панел отново е с големина 7-инча, но с нов дизайн на графиките, което важи и за head-up дисплея. Воланът също е с нов дизайн, а предните ел. седалки вече могат да се поръчат и с масажна функция. Нивото на асистенция е повишено, като серийно за модела се предлагат системата за кръстосан трафик и асистента за поддържане движението в пътното платно. По-горните нива на оборудване включват и пакета за автономно шофиране от ниво - 2.

В моторната гама промяна няма. DS 3 ще продължава да се предлага с познатите бензин и дизелови агрегати с мощност между 100 и 155 к.с., куплирани с 6-степенна механична или 8-степенна, автоматични трансмисии задвижващи само предните колела. Новост има в електрическата версия на модела  E-Tence, която вече е оборудвана с по-мощен електромотор и по-голяма батерия. Обновеният DS 3 E-Tence, разполага 154 к.с. и 54 кВтч., батерия която осигурява автономия от 402 км. Времето за зареждане от 0 до 80%, чрез бързозарядна станция е сведено до 25 минути, но за цялостен заряд от електрическата мрежа са необходими поне 5 часа. 

Продажбите на обновеният DS 3, започват от тази седмица с цена от 30 100 евро което означава, че за 4 години базовата версия е поскъпнала с около 40%.