Страници

четвъртък, 30 септември 2021 г.

Honda Integra ще се продава и произвежда в Китай

 В Китай, японците представят модела Honda Integra. Трябва да уточним, че този модел няма нищо общо с очакваната Acura Integra, която трябва да бъде представена съвсем скоро. На модела представен в Китай, трябва да се гледа като на по-елегантна версия на новото поколение на Honda Civic, което също ще се предлага като седан и хеч модел.

Honda Integra разполага с леко променен дизайн, като впечатление правят по-тънките, матрични LED светлини и новия дизайн на броните, който е причина общата дължина на модела да е малко по-голяма от тази на Honda Civic. Задните светлини също са с променен дизайн. Снимки на интериора все още липсват, но според информацията, там разлики не се очакват или поне не съществени. 

За задвижване Honda Integra ще разчита на 1.5 литровия, турбо бензинов мотор с мощност 180 к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия. Производството на модела ще се осъществява в Китай, а продажбите трябва да започнат следващият месец. Цени не се споменават. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Освен, че ще бъде налична и хеч версия на купето, Honda Integra  ще се предлага и като хибрид. Към познатият 1.5 литров, турбо бензинов мотор, японците предлагат за модела и хибридна версия с 2.0 литров, атмосферен мотор с мощност 143 к.с., който служи предимно като генератор за електромотора, чиято мощност възлиза на 184 к.с. Все пак системата позволява за паралелна работа на агрегатите, като общата мощност към колелата достиге 203 к.с. 


вторник, 28 септември 2021 г.

Great Wall Haval H6S представен в Китай

 В Китай, бе представен официално купеобразната версия на Haval H6. След Haval F7x, това е вторият подобен кросоувър на марката, като новият модел ще бъде позициониран в по-горен сегмент. 


От гледна точка на механиката, купеобразната версия разчита на по-мощна хибридна система от стандартният модел. Под капака място намира 1.5 литров, турбо бензинов мотор съчетан с електромотор, чиято обща мощност възлиза на 243 к.с. Трансмисията е двустепенна, предаваща движението към предните колела. Според производителят, ускорението от 0 до 100 км/ч. на хибридната версия възлиза на 7.5 секунди. Налична е и конвенционална версия с 2.0 литров, турбо мотор и мощност 211 к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща предните или четирите колела. 


Интериора, като цяло е идентичен с този на нормалната версия, но се наблюдават спортни акценти, карбонови детайли и спортни седалки облечени в Алкантара. Серийно за модела ще бъдат налични панорамният покрив и системата за лицево разпознаване. Цените на Haval H6S в Китай, започват от 138 000 юана, като за сега не се съобщава дали ще се осъществява експорт. 


понеделник, 27 септември 2021 г.

Nissan Townstar е вторият клонинг на Renault Kangoo

Актуалният модел на Nissan NV200 е налично на пазара от 2009 година, като за този период от време е предлаган и като: Ashok LeylandMitsubishi DelicaChevrolet City Express и дори бяха правени опити с него да бъдат заменени емблематичните таксита в Лондон. Сега идва време да видим и неговият наследник, който бе представен официално в Япония, само преди броени минути под името Townstar. 


Времената обаче, вече са други и вместо другите производители да използват модела като основа, сега Nissan Townstar се явява като клонинг на Renault Kangoo. След Mercedes Citan, това е вторият ребаджнат модел на Kangoo, който е наличен на пазара и именно поради тази причина ние смятаме, че реално новият, японски, товарен модел се явява като наследник на Nissan NV250 въпреки, че японците имат друга версия за своя универсален модел, който ще замени едновременно споменатите два модела от серията - NV. 


Японците наричат своята версия най-универсалният модел в класът си, което ще се предлага както в товарна, така и в пътническа версия, но с една дължина на междуосието. За задвижване Nissan Townstar, също ще бъде флексибъл и ще се предлага, както  с - 1.3 литровия бензинов, турбо мотор с мощност 130 к.с., така и с електромотор с мощност 122 к.с. и батерия с капацитет 44кВТч., чиято автономия ще възлиза на 283 км. Наличните трансмисии за бензиновата версия са: 6-степенна, механична или 7-степенна, двудискова. 

За разлика от екстериора, където се забелязват известни разлики, то в интериора няма особенни различия. Съществена разлика има в централно разположеният 8-инчов дисплей за инфотайнмънт системата, която се предлага срещу доплащане за бензиновата версия, но е серийна за електрическата модификация.  На разположение още за електрическата версия е наличен и 10-инчов, цифров инструментален панел пред водача, а срещу доплащане за нея се предлага и полуавтономната система за шофиране от 2-ро ниво. 







Vinfast VF e35 атакува световните пазари включително и тези в Европа

От следващата година, виетнамската марка възнамерява да предложи първият си модел на пазарите в Европа, като първата държава, която ще получи виетнамският модел ще бъде Нидерландия. В по-късен етап Vinfast ще представя свои продукти и на пазарите в Северна Америка, но за това ще трябва да бъдат направени известни промени, които да позволят на виетнамските модели да покрият американските стандарти.  


 Според последната информация, това ще бъде вторият електрически SUV модел наречен - VF e35. Той е построен върху собствената платформа на компанията и ще разполага с литиево-йонна батерия с капацитет от 90кВтч. Това ще позволи на модела да изминава до 500 км., с едно зареждане на батерията. Vinfast VF e35 се задвижва от електромотор с мощност 201 к.с. Налична ще е и версия с два електромотора с обща мощност - 402 к.с. За да увеличи своя интерес на бъдещете клиенти, марката ще предлага и модификация с 2.0 литров, турбо мотор и мощност 189 к.с.. и серийно задвижване на четирите колела. 


С междуосие от 2.95 метра и дължина от 4.75 метра, новият модел на марката ще предлага просторен интериор с място за пет човека. Производителят гарантира, че това ще бъде и най-луксозният модел, като компромиси с качеството на материалите няма да бъдат правени въпреки, че по-голямата част ще бъдат произведени от еко материи. Стилът е подобен на този в моделите на Tesla, като главен акцент има централно разположеният таблет с големина 15.4-инча, чрез който се управляват всички функции в автомобила. Част от информацията за водача ще се показва на хедъп дисплей с виртуална реалност. 

Освен комфорта, виетнамският модел ще бъде и изключително добре оборудван. Серийното оборудване включва: интелигентна система за помощ на шофиране, активен круиз контрол, система за предотвратяване на сблъсък, система за автоматично паркиране, сензор за сканиране на състоянието на водача и лицево разпознаване и т.н. В момента марката разработва и автономна система за шофиране от 4-то ниво с Lidar сензор , която обаче все още не е готова, но производителят съобщава, че до края на жизненият цикъл на модела, тя ще бъде налична за него в зависимост от законодателството на отделните държави в които ще се предлага моделът. 



петък, 24 септември 2021 г.

Volvo сменя своето лого и се отказва от кожата

Поредната марка, която сменя своето лого в 2D формат е Volvo. Това стана ясно вчера, след като новото лого започна да се появява в по-голямата част на официалните сайтове. Според информацията първоначално, новият стил на логото ще се прилага върху електронните платформи, рекламните брошури и печатните издания, след което ще бъде поставено на фирмените магазини и сервизи. Най-късно до края на 2023 година ще видим и първият модел на марката, който ще разполага с новото лого и най-вероятно това ще бъде производствената версия на  концепцията Volvo Recharge



Другата важна новина от шведската марка е, че същата се отказва от естествената кожа и за в бъдеще всички нейни продукти, няма да разполагат с тази материя в своите интериори. Първоначално тази мярка ще бъде наложена само за електрическите модели на компанията, но до 2030 година във всички нейни автомобили, кожата ще бъде заместена от изкуствена такава или от материи изработени от текстил. Марката ще залага на висококачествени, екологично чисти материали изработени от отпадъци и биологични суровини, както и на навият си продукт наречен "Nordico", който включва рециклирани пластмасови бутилки, коркови тапи и изгнила дървесина, добивана от горите в Швеция и Финландия.  

четвъртък, 23 септември 2021 г.

Caterham Seven 170 е новият базов модел на марката

 Английската марка, която е вече собственост на японския компания VT Holdings, представя своята нова базова версия наречена Caterham Seven 170. както можете да се досетите моделът е базиран на представеният пред 8 години Caterham Seven 165, който е претърпял известни подобрения, които подобряват динамичните характеристики и увеличават усмивката на собствениците. 


Caterham Seven 170 се предлага във версия S и R. Първата е по-култивирана и разполага със стандартно предно стъкло и ролбар зад главите на двамата пасажери, кожена тапицерия и стандартни LED задни светлини. Версията "R" e предназначена за писта със състезателен ролкейдж, липса на предно стъкло, спортни седалки и окачване и освен това е подложен на диета, като общото тегло възлиза на 440кг., което го прави най-лекият модел в гамата на марката. 


За задвижване Caterham Seven 170, разчита на познатият 3-цилиндров, турбо мотор с работен обем от 0.65 литра, куплиран с 5-степенна, механична трансмисия и диференциал с ограничено приплъзвани доставяни от Suzuki. Според информацията ускорението на модела до 100 км/ч. от място остава непроменено, като възлиза на 6.9 секунди, но максималната скорост е увеличена и сега могат да бъдат достигнати 169 км/ч. Цените също са се увеличили леко, като сега марката иска минимум 23 000 паунда за бъзовата версия. 


сряда, 22 септември 2021 г.

Honda Passport с фейслифт и офроуд версия

 В Северна Америка, японците представят фейслифт версията на Honda Passport, чиято премиера се състоя през 2018 година. Предлаганият в САЩ модел получава нова, по-голяма радиаторна решетка, променени светлини, нови брони и нов преден капак. Като цяло визията на модела е станала малко по-груба и отговаря на неговите качества, които се забелязват най-вече извън пътя, но без да има самочувствието на офроудър. Налична обаче е и версия наречена TrailSport, която се характеризира с увеличена следа и офроуд предпазни елементи. Производителят се надява именно, тя да предизвика интерес от страна на купувачите, тъй като продажбите на Passport в САЩ, не отговорят на очакванията. За сравнение миналата година са продадени 47 000 бройки, а от другият предлаган в САЩ, почти идентичен модел на марката - Honda Pilot са реализирани над 120 000 продажби.


Без значение от версията под предния капак място продължава да намира - 3.5 литровият, V6-цилиндров, бензинов мотор с мощност 280 к.с., куплиран с 9-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела. 

В интериора промени не са правени, но повечето от системите за подпомагане на шофирането и увеличаващи безопасността се предлагат серийно за модела. По-евтините версии са премахнати от гамата и сега тя включва само модификациите EX-L и Elite. 

Changan Raeton CC с леки козметични промени и повече мощност

 Китайците за пореден път подобряват и освежават своя седан Changan Raeton CC , но сега освен козметичните промени, които се свеждат до леко променената радиаторна решетка и освежените брони, има промени и под предния капак. 


Сега, познатият - 1.5 литров, турбо бензинов мотор получава допълнителни 24 к.с. и общата мощност на модела възлиза на 180 к.с. Трансмисията също е нова 7-степенна, двудискова, подготвена за повече мощност и с по-бърза смяна на предавките. 


В интериора също се наблюдават известни промени, които добавят повече финес в обстановката. Воланът е сплескан, скоростният лост е с нов дизайн, а контролерите за климатичната инсталация са станали по-стилни. Екрана на мултимедията е без промяна. Без промяна са и цените на обновеният модел, който в Китай ще се предлага от 97 900 юана. 

Обновената Acura RDX приема новият стил на марката

 Три години след премиерата на Acurа RDX, марката представя фейслифт версията, която разполага с нова предна част вдъхновена от последният модел на марката - MDX. В задната си част обаче обновеният модел се различава единствено по правоъгълните накрайници на изпускателната система. 

Промените в интериора също са скромни. Пред водача място намира нов 7-инчов дисплей вграден в инструменталния панел, а инфотайнмънт системата вече може да се свързва и с Amazon Alexa, като по този начин от автомобила можете да командвате и домашните устройствата. Налични са и нови облицовки и нов волан с плоско дъно, а подложката за безжично зареждане на телефона вече е серия. Споменава се за подобрена шумоизолация и за наличието на акустични стъкла.

Под капака на обновената Acura RDX, място намира познатият 4-цилиндров, 2.0 литров, турбо мотор с мощност 272 к.с., свързан серийно с 10-степенната, автоматична трансмисия предаваща движението към предните колела. Срещу доплащане моделът може да бъде оборудван със системата за задвижване на четирите колела - Super Handling с променлив въртящ момент. Производителят все пак е модернизирал механиката, като е подобрил настройките на окачването и работата на спирачната система. 

вторник, 21 септември 2021 г.

Обновеният Ford Expedition с разширена моделна гама

Фейслифт версията на четвъртото поколение Ford Expedition, освен козметичните промени получава и няколко нови  версии, които ще характеризират съответният модел извън пътя или в градската среда наречени съответно Timberline и Stealth Edition. Външно триредовият SUV, се сдобива с нови LED светлини, променена радиаторна решетка и нов дизайн на броните. Промените в задната част са по-скромни с открояващи се нови задни светлини. 



Под капака място продължава да намира 3.5 литровия, V6-цилиндров, би-турбо мотор с мощност 375 к.с. Новост е версията с мощност 440 к.с., налична за модификацията Stealth Edition Perfomance. При всички случаи трансмисията е 10-степенна, автоматична предаваща движението към четирите колела. 


Арматурното табло е изцяло ново с 12.4-инчов цифров инструментален панел пред водача и 15.5-инчов вертикален дисплей на инфотайнмънт системата. серийно на борда място ще намират множество системи за безопасност включително и такива, като: асистент за поддържане движението в пътното платно, система за предотвратяване на сблъсък и сензор за обекти в сляпата зона на водача. 


Официални снимки на новата Honda BR-V

 Няколко месеца след като видяхме Honda N7X Concept, японците представят производствената версия на 7 местният SUV, като наследник на Honda BR-V. Второто поколение на модела предлаган на азиатските пазари разполага със значително по-изискан дизайн следвайки новият стил на марката, но не трябва да очаквате внимание към детайла.


Подробни снимки на интериора все още липсват, но се споменава инструментален панел с вграден 4.2-инчов дисплей и серийна мултимедия с 7-инчов дисплей. Пасажерите ще имат достатъчно отделения за дребни вещи и множество USB портове. Серийно на борда място намира и пакета за подпомагане на шофирането наречен Honda Sensing, а срещу доплащане ще може да се поръча и функция за дистанционно вентилиране на интериора. 


За задвижване, второто поколение на Honda BR-V ще разчита атмосферният - 1.5 литров i-VTEC с мощност 121 к.с., куплиран серийно с CVT трансмисия задвижваща само предните колела. 


понеделник, 20 септември 2021 г.

Hyundai Staria-Load за сега наличен само в Австралия

 Корейците явно не смятат да предлагат своя  MPV модел - Hyundai Staria, само в премиум сегмента. От този месец в Австралия, моделът ще се предлага и в товарна версия наречена Staria-Load, която благодарение на своята кубична форма ще предлага товарно пространство от 4935 литра, което е напълно достатъчно за собствениците на малък и среден бизнес имайки предвид, че полезният товар е 1090кг благодарение на задното окачване с ресори. Срещу доплащане моделът ще се предлага с двойна, задна врата за по-лесна товарна-разтоварна дейност. Външно товарната версия се отличава с опростеният дизайн на радиаторната решетка, липсата на каквито и да е LED светлини и стоманените 17-цолови джанти. 


В интериора, който предлага място за 2 или 5 човека в зависимост от версията също са направени значителни икономии с цел по-груба експлоатация. Водача все пак разполага с кожен, мултифункционален волан и цифров инструментален панел пред себе си, макар и с опростена графика. Централната конзола обаче е с нов дизайн и приютява обикновена мултимедийна система с физически бутони и 8-инчов дисплей и конвенционален скоростен лост. Климатичната система е серийна, заедно с пълният ел. пакет. 

Hyundai Staria-Load ще се предлага само с турбо дизеловия - 2.2 литров мотор с мощност 177 к.с., куплиран серийно с 8-степенна, механична трансмисия предаваща движението към предните колела. Въпреки направените икономии обаче, новият модел струва с около 6000 долара повече от товарната версия на Hyundai H-1, който вече не се предлага на континента. Все още не е ясно дали Staria-Load ще се предлага и на други пазари. 

Фейслифт за Everus VE-1

 Електрическата версия на предходното поколение Honda H-RV, която се предлага и произвежда в Китай, под името Everus VE-1, сега получава козметични промени, които трябва да увеличат продажбите на електрическият кросоувър, който от началото на годината е продаден едва 1375 пъти. Трябва да се подчертае, че неговият брак близнак в лицето на Honda X-NV страда от още по-слаб интерес от страна на клиентите. Външно моделът получава малко по-агресивно излъчване с нов дизайн на броните, леко променена радиаторна решетка и нови LED фарове. 


По-важно са обаче промените, които не се виждат с просто око. Те са свързани предимно в наличието на новата 61.3кВтч. батерия, която увеличава пробега с цели 140км. и сега автономията на модела възлиза на задоволителните 480км. Електромотора е останал същият с мощност 163 к.с. задвижващ предните колела. 


Интериора също получава подобрения, като най-очевидно е наличието на въртящ се клъстер за избиране посоката на движение. Пред водача място намира 12.3-инчов, цифров инструментален панел, но мултимедийната система разчита на познатият 8-инчов тъчскрийн. Новост е възможността собственикът да управлява дистанционно температурата в купето, чрез специално приложение, което марката предлага. 

Цените на обновената версия на Everus VE-1, остават без промяна и започват от 159 000 юана. Продажбите в Китай, стартират от края на този месец. 

неделя, 19 септември 2021 г.

BYD Haitun / Dolphin ще бъде наличен и в Европа с цени от 15 000 евро

 Китайската марка започна продажбите на своя компактен електрически хеч наречен BYD Haitun. Според информацията, дългият - 4.07 метра модел предлага място за 5 човека и е предназначен към по-младите клиенти на компанията, както в Китай, така и извън страната. Съществуват индикации, че моделът ще се предлага дори и в Европа. 

За задвижване BYD Haitun, разчита на електромотор с мощност 95, 130 или 176 к.с., чиято енергия се доставя от новите Blade, литиево-йонни батерии с капацитет от 31 и 45кВтч. Производителят гарантира, че автономията на модела в зависимост от модификацията ще варира между 300 и 405км. Времето за зареждане на батерията от 10 до 80%, отнема 30 минути, чрез бързозарядна станция, а максималната скорост обявено от производителят е между 150 и 160 км/ч., в зависимост от модификацията. 

Интериора е модерен, съобразен с изискванията на младите клиенти, като предлага високо оборудване и качествена изработка. Налице са 7-инчов, цифров инструментален панел пред водача и инфотайнмънт система с 12-инчов, плаващ екран на централната конзола, поставка за безжично зареждане на мобилни телефони, мултифункционален волан и еко материи и изкуствени кожени материали за изработката на електрическите седалки с масажна функция. Цените в Китай ще стартират от 96 800 юана, което се равнява на около 12 700 евро. На стария континент, моделът се очаква не по-рано от края на 2022 година под името Dolphin. Той ще бъде наличен в по-мощните си и богато оборудвани модификации, като цените ще стартират от около 15 000 евро.