В края на 70-те години, Uwe Gemballa
създава едноименната тунинг фирма, която предлага оптичен тунинг
най-вече на модели от Mercedes, BMW и Porsche. Качеството на изработката
и използваните материали е на толкова високо ниво, че дори и модели на
Rolls Royce са били подлагани на цялостна преработка на интериора.
Интересното при Gembala е, че за изработката на раздутите калници е
използвана ламарина, а не познатите за тогава стъклопласти и пластмаси.
Това е направено с цел да се запази боята във вида, в който е, не
зависимо от климатичните влияния и температурни амплитуди. Било е нещо
нормално задните гуми на продуктите на тунинг фермата да са с размер
335/35 RZ 17. Gembala работи с най-реномираните доставчици, а интериора
на всички модели е напълно по неин дизайн. Изпускателната система на
автомобилите се заменя с изцяло нова, разполагаща със шест накрайника
също по проект на Gembala. За изработката на един автомобил са били
необходими над 6 седмици, а клиентите е трябвало да се разделят с над
100 000DM, само за доработките. Фирмата съществува до края на 2010
година, когато Uwe Gemballa е намерен мъртъв в Южна Африка. Самия той е
бил заподозрян в тесни връзки с мафията за пране на пари. След смъртта
му, главния изпълнителен директор Andreas Schwarz възродява фирмата, но
тя се специализира предимно в изработката на състезателни прототипи и отделни части, а
нейното име вече е Gemballa Racing.
+++++++++++++++++++++++++++
През септември месец 2012 година, марката представи първия модел, след смъртта на своя основател. Той носи името Gembala GT и е базиран на Porsche 911 (991) Cabrio. Аеродинамичния комплект е с изцяло нови карбонови, предни и задни брони, които подобряват аеродинамиката и правят модела с 30мм по-къс от оригинала. Спирачната и изпускателната система са нови, но мощността на агрегата е останала непроменена - 400к.с. Цената на пълния кит заедно с доработките в интериора е 19860 евро. Споед информацията в близките няколщо години можем да очакваме още предложения от марката свързани с моделите на Porsche.
Няма коментари:
Публикуване на коментар