Страници

петък, 30 ноември 2018 г.

Китайският Aiways U5 разработен с помощта на Roland Gumpert

Китайските марки, които предлагат електрически задвижвани автомобили никнат, като гъби и в момента възлизат над 300. Една от тях е Aiways, която бе основана през 2017 година, от бивши сътрудници в SAIC, а към нея бе привлечен самият Roland Gumpert, който не отдавна продаде своята марка. Интересното тук е, че моделът който марката представя на пазара е разработен самостоятелно и се уповава на собствена - модулна платформа наречена MAS, която е изработена от алуминии с вградени батерии в пода, а електромотора е позициониран в предната част. Тя ще стане основа и за други модели на компанията, които се очакват да бъдат представени до края на 2020 година. Не е за пренебрегване и факта, че компанията е инвестирала 1.1 млрд. долара за разработката на платформата и създаването на производствени мощности. 
Размерите на Aiways U5 са както следва: дължина - 4.68, ширина - 1.88 и височина - 1.68 метра и предлага място за пет човека. Мощността на електромотора е 190к.с., а батерията е с мощност 63kWh. Посочената автономия на модела е 460км., но срещу доплащане клиентите могат да поръчат допълнителна батерия с мощност 18kWh, позиционирана в пода на багажника и по този начин да удължат пробега с още 100км. 
Интериора на електрическият кросоувър е модерен и предлага всички познати системи и асистенти за движение. В процес е и разработката на автономна система за шофиране от четвърто поколение, която би трябвало да бъде готова за експлоатация до 2021 година. Първоначално клиентите ще трябва да се задоволят с предлаганата серийно автономна система от второ поколение. 
Серийното производство на модела в Китай ще започне от средата на следващата година, като капацитетът на завода е 150 000 автомобила годишно. Намеренията на компанията са в близко бъдеще бройката да достигне до 300 000. Не се съобщава и нищо за евентуален експорт, но дори да е предвиден такъв, то най-вероятно ще стане възможен едва, когато бъдат увеличени производствените мощности на компанията.

четвъртък, 29 ноември 2018 г.

Ferrari SP3JC само в един екземпляр

Поредния уникален модел на марката поръчан от анонимен клиент, бе представен тези дни пред обществото. Благодарение на програмата за персонализация - Special Project, марката успява да привлече вниманието на заможни клиенти, благодарение на което се раждат модели, които не биха могли да бъдат внедрени в серийно производство. Последното предложение носи наименованието SP3JC и е базиран на Ferrari F12 Tour the France, но със силно променен дизайн, като дори покривът е премахнат изцяло. По желание на клиента дизайна е вдъхновен от спортните модели на марката през 50-те и 60-те години на миналия век, а за направата на тази версия са били необходими две години. 
Динамични характеристики не се споменават, но те в случая не са и важни, тъй като на дали някога този модел ще бъде управляван така, както подобава. 


Nissan Murano с фейслифт

В средата на своя жизнен цикъл Nissan Murano, получава козметични промени, които предават по-спортно излъчване на модела. Новите брони и радиаотарната решетка са елементите, които най-лесно се открояват. Оптиката на фаровете е нова, а цветовата гама увеличена. В интериора промени не се забелязват, но се съобщава за подобрена версия на навигационната система и нов дизайн на предните седалки. Също така серийно вече ще се предлага пакета за подпомагане на шофирането, който включва системата за предотвратяване на сблъсък, асистента за поддържане движението в лентата на пътното платно, сензор за обекти в мъртвата точка на водача и адаптивен автопилот. 
Под капака място продължава да намира 3.5 литровия, V6-цилиндров мотор с мощност 263к.с., куплиран с автоматична трансмисия задвижваща предните или четирите колела. Цени все още не се съобщават, но така или иначе този модел вече не се предлага в Европа.

Третото поколение на Kia Soul, представено в Лос Анджелис

Третото поколение на успешната Kia Soul, израства още повече и демонстрира смел дизайн, който всъщност доразвива познатата линия от предходните поколения. Функционалния интериор обаче ще продължава да бъде главния коз на модела, а оборудването е още по-богато от познатото до сега. Качеството на материалите също е завишено, а серийно ще бъдат налични неща като: инфоразвлекателна система с 10.2-инчов дисплей, пълен ел. пакет, климатроник, адаптивен круиз контрол, сензор за обекти в сляпата зона, асистент за подпомагане на потегляните при наклон, система за преодтвратяане на сблъсък в градски условия, датчик за разпознаване на пътни знаци и др. Срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели с хедъп дисплей и уникална озвучителна система на Harman Kardon с мощност 640W. 
Новата Kia Soul ще се задвижва от бензиновите - 1.6 и 2.0 литрови агрегати, като първият е с принудително пълнене, а мощността е съответно 201 и 147к.с. Наличните трансмисии са  механичната 6-степенна, CVT и 7-степеннта, двудискова, която ще се предлага само за турбо версията. Електрическата версия продължава да присъства в портфолиото на модела, като мощността на електромотора е нараснала на 200к.с. и разполага с регенеративна спирачна система. Автономията за сега не се съобщава, но най-вероятно ще бъде увеличена. Увеличена ще бъде и цената, която все още не е известна. Именно тази версия ще бъде налична на пазаите в Европа, а модификациите задвижвани с ДВГ, ще се предлагат за пазарите в Русия, азия, Канада и САЩ.




Hyundai Palisade ще се бори за сърцата на американските клиенти

В САЩ, корейците представят типично американски SUV, под името Palisade. Той е тясно свързан с Kia Telluride и използва същата платформа и агрегати. Моделът ще бъде наличен на пазарите в САЩ, от пролетта на следващата година, като ще се опита да открадне подобаващо количество клиенти от Toyota Highlander,  Honda Pilot,  Nissan Pathfinder и Ford Explorer. Това означава, че корейският модел ще предлага повече простор на цената на своите конкуренти. С дължина от 4.98, ширина  - 1.97 и височина - 1.75 метра, Hyunday Palisade предлага място за 8 човека, които ще могат без проблемно да вземат и подобаващо количество багаж със себе си. Освен в Северна Америка, Hyundai Palisade ще се предлага на пазарите в Азия, Русия и Близкия изток.
За задвижване моделът ще разчета на бензинов, 3.8 литров, V6-цилиндров мотор с мощност 291к.с., куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия. Задвижването на четирите колела ще се предлага срещу доплащане, като системата ще има четири режима на работа с възможност за заключване на диференциала. На някои пазари моделът ще бъде наличен и с 2.2 литров, турбодизел.
Не е изненада, че оборудването е изключително богато, като серийно ще се предлагат 7 въздушни възглавници, система за предотвратяване на сблъсък, асистент на поддържане движението в пътното платно, датчик за обекти в сляпата зона на водача, камера за заден ход, мултимедия с 12.3-инчов дисплей, адаптивен круиз контрол и т.н. До края  на 2020 се очаква марката да предложи и пикап, базиран именно на този модел. 



сряда, 28 ноември 2018 г.

Audi e-tron GT Concept показан в Лос Анджелис

Малко преди да видим производствената версия на Porsche Mission E Concept, чието име ще бъде Taycan, Audi от своя страна ни подготвя за своята версия на четиривратото купе задвижвано от електричество. Концепцията Audi e-tron GT, разполага с четири електромотора, чиято обща мощност възлиза на 582к.с. Динамични характеристики не се съобщават, но става ясно, че автономията на модела ще бъде 500км. Дизайна е в стила на марката и няма да е лъжа, ако кажем, че това е най-добре изгледащото Audi с четири врати. Малко странно е, че концепцията разполага с конвенционални странични огледала имайки предвид, че Audi E-Tron, разполага с виртуални такива.
Добрата новина е, че дизайна който виждаме днес ще бъде пренесен почти на 100%, в производственият модел, който най-вероятно ще се сдобие с дръжки на вратите. В интериора също не се очакват особени промени, а автономната система за шофиране от ниво 3 ще се предлага серийно. Прогнозите за цените са, те да започват от порядъка на 80 000 евро.

Toyota Prius вече и със задвижване на четирите колела

Освен външните промени при обновената версия на Toyota Prius, която ще бъде представена след броени дни, особено внимание трябва да се обърне на възможността хибридният модел да бъде оборудван със система за задвижване на четирите колела. Тя разполага с допълнителен електромотор, разположен на задния мост задвижващ съответно задните колела при скорости до 70км/ч. Според производителят това ще бъде най-икономичния автомобил със задвижване на четирите колела предлаган на пазара, макар и да не съобщават конкретни данни. 
Наред с външните промени, обновената версия разполага и с преработен интериор. Впечатление прави вертикалния дисплей на инфотайнмънт системата и новия дизайн на волана. Цветовата гама също е обогатена, а базовото оборудване ще включва система за предотвратяване на сблъсък, асистент за поддържане движението в пътната лента, автоматично превключване на дългите светлини и адаптивен автопилот. 

Lincoln Aviator ще се предлага и в Китай

Точно осем месеца, след като видяхме Lincoln Aviator Concept, марката представя производствената версия на модела, чиито продажби в САЩ, започват от средата на следващата година. Според говорител на концерна, този модел демонстрира най-доброто от марката и се прицелва към конкуренти като: Audi Q7 и Volvo XC90, като е разположен над Lincoln Navigator. За целта шест местният SUV е снабден с всички налични технологии, с които марката разполага. Такива например са възможността на клиента да използва своя смартфон за достъп в автомобила, интелигентното окачване, което сканира пътното платно за неравности и не на последно място хибридната система задвижваща модела. 
Стандартно Lincoln Aviator ще се задвижва от 3.0 литров, би-турбо бензинов мотор с мощност 400к.с., сдвоен с 10-степенна, автоматична трансмисия задвижваща задните колела. На лице ще бъде и Plug-in хибрид, чиято мощност е 450к.с. Задвижването на четирите колела ще се предлага, като опция само за бензиновата версия. 
Цени все още не се споменават, но вече е ясно, че освен в Северна Америка, Близкия изток и Русия, моделът ще се предлага и в Китай. 



Това е новото Porsche 911 (992)

Една от най-чаканата премиера на автосалона в Лос Анджелис, който отваря врати след броени дни е тази на осмото  поколение Porsche 911(992). Безспорно това е един от най-култовите спортни автомобили, който в продължение на 55 години не изневерява на своята философия. Боксерен мотор разположен в задната част и характерния дизайн на екстериора продължават да бъдат запазена марка на модела. Разликите в дизайна в сравнение с настоящото поколение не са големи, но най-добре новият модел може да бъде разпознат погледната отзад. 
В интериора обаче всичко е ново, като линиите са с препратки към моделите от 70-те и 80-те години. Пред водача централно място намира аналогов оборотомер обграден от два LCD еграна, а на централната конзола място намира 10.9-инчов дисплей за инфотайнмънт системата. 
За задвижване Porsche 911(992), разчита на подобрена версия на познатият, 3.0 литров, би-турбо, боксеров агрегат, чиято мощност обаче е нараснала на 385к.с. при базовата версия. При При Carrera 4S, мощността е 444к.с. Серийно всички версии ще се предлагат с 7-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане ще се предлага и изцяло нова, 8-степенна, PDK трансмисия. Версията със задвижване на четирите колела ще продължава да присъства в портфолиото на модела. Наред с познатите системи от предходният модел, новото поколение ще притежава и иновативна система за разпознаване на количеството вода под гумите, която ще подготвя настройките на стабилизиращата и спирачната системи на автомобила. 
Според информацията предоставена от производителят, ускорението на Carrera S и Carrera 4S, от 0 до 100км/ч възлиза на 3.7 и 3.6 секунди, а максималната скорост е съответно 306 и 308км/ч. Подобрените динамични характеристики, както и всичко изброено до тук обаче се е отразило значително и ценовата листа. Базовата версия на Carrera S в Германия ще се предлага от 120 125 евро, което с близо 8 000 повече от тази на настоящото купе. В по-късен етап очакваме откритите и турбо версиите, които по традиция ще бъдат последвани от тарга и множество GT версии. 


Honda Passport само за Северна Америка

Honda представи в САЩ, нов SUV модел, който ще бъде позициониран между CR-V и Pilot. Друг е въпроса, че подобен автомобил не е нужен на никого особено с този скучноват дизайн. Новият модел е базиран до голяма степен на платформата на Honda Pilot, но според производителят разполага с по-добри офроуд характеристики. За задвижване моделът ще разчита само на 3.5 литров, V6- цилиндров мотор с мощност 280к.с., куплран с 9-степенна, автоматична трансмисия, която срещу доплащане може да задвижва и четирите колела. 
Интериора е сходен с този на Pilot, но трети ред седалки няма да бъдат налични дори и срещу заплащане. Всички технологии и системи за подпомагане на шофирането и безопастността от по-големият модел ще бъдат налични и тук. Продажбите ще започнат от първото тримесечие на следващата година, като моделът ще бъде наличен само в САЩ и Канада. Цени за сега не се споменават. Производството ще се соъществява в САЩ. 



Четвъртата генерация на Mazda 3 с премиера в Лос Анджелис

Японците представиха производствената версия на концептуалната Mazda Kai, която видяхме миналата година. Дизайна на хеч версията повтаря този на концептуалният модел, но поради опростената предна част, липсата на големите джанти и раздутите калници, производственият модел изглежда значително по-посредствен. При всички случаи четвъртото поколение на Mazda 3  ще има своите качества, но ще бъде много трудно да се пребори със своите конкуренти поне в Европа. Добро впечатление прави изчистеният интериор и високото качество на материалите, което ще допадне на повечето клиенти. 
Все още няма официална информация за това, какви агрегати ще намират място под предния капак, но при всички положения един от тях ще бъде новият, 2.0 литров, бензинов агрегат с мощност 187к.с., който според производителят съчетава разхода на дизелов мотор с всички положителни качествата на бензиновите агрегати. Задвижването на четирите колела отново ще бъде налично като опция. 
Официалната премиера на модела пред публика ще се състои по време на автосалона в Лос Анджелис, като продажбите ще започнат от началото на следващата година във версии седан и хеч. 






вторник, 27 ноември 2018 г.

Genesis G90 с обстоен фейслифт

Според корейците, това е фейслифт версията на Genesis EQ900 / G90, който вече ще се предлага само под името - G90. От пръв поглед става ясно, че външните промени са толкова много и реално от познатият ни модел са останали само стъклата, вратите и тавана. Ако бяха немци, то те щяха да лансират този продукт, като изцяло нов, но това е друга тема. Предната и задната част са изцяло нови, като демонстрират един съвсем нов стил за марката. В интериора също се наблюдават промени макар и по-малки, но достатъчни за да се почувствате в нова обстановка. Оборудването е станало още по-богато, като налични ще бъдат и множество нови системи за подпомагане на шофирането и сигурността. 
Що се отнася до механиката, то там нищо не е пипано или поне не се споменава за това. Под капака място ще намират познатите V6 и V8-цилиндрови, бензинови мотори с работен обем от 3.0, 3.3 и 5.0 литра и мощност съответно от 309, 370 и 413к.с. Трансмисията продължава да бъде само 8-степенна, автоматична предаваща движението към задните или четирите колела в зависимост от версията.
Продажбите на обновеният G90, започват от началото на следващата година, като цените ще варират между 63 и 105 000 долара, а за тези които искат повече лукс и пространство ще бъде налична и удлжената версия G90L. Производителят съобщава още, че до края на 2021 година, марката ще представи три кросоувър модела, които ще бъдат лансирани едновременно на всички познати пазари. Този ход е продиктуван от общия спад на продажбите в световен мащаб, което най-вероятно ще накара ръководството да преосмисли философията на своята продукция и да последва примера на Ford и GM, които обявиха, че ще се съсредоточат предимно към производството на SUV модели. 


понеделник, 26 ноември 2018 г.

Rivian R1T и R1S представени в Лос Анджелис

По време на автосалона в Лос Анджелис, американската компания Rivian, която от няколко години се готви с представянето на своя първи свои модел, най-накрая ще задоволи любопитството на интересуващите се и на своя щанд ще покаже пикапа R1T, който ще се задвижва изцяло от електричество. Моделът с нулеви емисии е разработван близо три години, като на неговата платформа ще бъде построен и седем местен SUV, който също ще бъде показан по време на автосалона. 
Rivian R1T, тежи 1670кг., а за задвижване разчита на четири електромотора с обща мощност от 800к.с., захранвани от батерии с мощност от: 105, 135 и 180kWh. в зависимост от това R1T, ускорява от 0 до 100км/ч в рамките от 3 до 4.9 секунди, а автономията възлиза между 320 и 640 километра. Максималната скорост е малко над 200км/ч., а времето за зареждане на батериите е само 20 минути, ако това се случва чрез бързо зарядна станция. 
Оборудването е по-скоро луксозно и разбира се високотехнологично, което означава, че този модел в повечето случаи няма да бъде използван по предназначение. Освен огромното товарно пространство в задната част, петместният пикап предлага и багажник с обем от 330л. там, където по принцип сме свикнали да виждаме двигател с вътрешно горене. Съобщава се още, че Rivian R1T и R1S ще разполагат и с автономна система на шофиране от трето поколение. Цените в САЩ ще започват от 61 500 долара, а производството ще се осъществява в бившите заводи на Mitsubishi, придобити наскоро от компанията. Първите бройки и от двата модела, трябва да бъдат доставени на своите клиенти през 2021 година. Сега на свой ред очакваме отговорът на Tesla, тъй като още при представянето си на своя първи модел, марката имаше планове да предлага и електрически задвижван Pick-Up.