Страници

вторник, 10 юни 2025 г.

**Buick Electra E5 с фейслифт, който така или иначе няма да имате


 General Motors, тези гиганти на автомобилната индустрия, предлагат цял куп електрически превозни средства - от скромния Chevrolet Equinox EV до ултра луксозния Cadillac Celestiq, който се предлага за безумните 300 000 долара. Но някъде по средата седи Buick, който е като странния братовчед на семейството и не предлага нито един от своите модели в САЩ. Абсолютно нито един. Сякаш живеят в миналото, когато електричеството е било само за лампи. Това разбира се не е трябвало да бъде така, но както обикновено, плановете се променят. Произвежданият в Китай електрически SUV - Buick Electra E5, бе представен през 2022 година и миналото лято трябваше да дебютира в САЩ, но поради слабото търсене на електрически превозни средства, това бе отложено, а сега звучи невъзможно поради наложените от Тръмп мита за китайските автомобили.  В превод: "Не искаме да си купуваме вашите евтини и добри коли, защото нашите са скъпи".


Днес обаче, Buick представи фейслифт версията на Electra E5 и  по-всичко личи, че тя е значително подобрение - кросоувърът вече се радва на аеродинамичен и по-малко претенциозен дизайн. Промените са очевидни. дизайнерите са заменили онази фалшива решетка (символ на фалшивите обещания?) с нова предна част с форма на акула. Към това добавяме по-спортна броня с меки извивки и фини хромирани акценти. Всичко това, за да изглежда по-малко като скучен електромобил и повече като друга скучна кола, но с по-малко фалшива решетка. Останалата част от дизайна до голяма степен е запазена, но е възможно да има малки промени, като например актуализирани джанти. Производителят не навлиза много в подробности, но заяви, че кросоувърът се възползва от 47 актуализации свързани с дизайна, производителността, интелигентните устройства и ежедневната пригодност. 47! Това е толкова много, че звучи като списък с новогодишни обещания.  Все едно да си купиш нова версия на Windows, която обещава да е по-добра по 47 начина, но в крайна сметка пак забива. Външните размери на обновеният E5, остават непроменени спрямо модела преди фейслифта: дължина  4.89, широчина 1.90,  височина 1.68 метра и с междуосие от 2.95 метра. 

Buick добавя, че обновеният кросоувър ще има пробег от над 600 км. Разбира се, че това е изненадващо, тъй като настоящият модел се предлага батерия с капацитет 79,7 кВтч., която осигурява пробег до 385 км.  В най-мощната си версия, настоящият E5 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди. Бърз е, но не толкова бърз, че да избяга от митата. Забележително е, че това ще бъде и първият автомобил на компанията, който ще използва платформата Ultium 2.0 с възможност за множество задвижвания включително и за EREV технология с удължен пробег. Тази платформа поддържа 900-волтова архитектура  и е съчетана с 6С - LFP батерия, разработена съвместно SAIC, General Motors и CATL. Всичко това звучи като научна фантастика, но целта е проста: тази "усъвършенствана" технология за батерии позволява бързо - 10 минутно зареждане, осигуряващо пробег от 350 км. Или както ние си го представяме - достатъчно, за да стигнеш до следващия контакт, преди да ти писне да чакаш. Според информацията фейслифт версията на Electra E5 ще се предлага само във версия с един двигател с мощност от 241 к.с. Така че, сега обновеният модел има подобрения, но по-малко опции за мощност. Чудесна сделка, нали? Понякога "подобрението" е просто друг начин да ти кажат "опростихме нещата... за нас".

А, сега, тук стигаме до най-забавната част - цената. Въпреки че все още не е обявена официално се очаква, тя да е в съответствие с настоящия модел, който в Китай започва от скромните 169 000 юана или приблизително 24 000 долара. А ние, в Европа въпреки, че никога няма да видим този модел сме царете на премиум надценките. Докато китайците се возят на модерно и достъпно електричество, ние ще плащаме за същите (а често и по-слаби) коли цени, които карат банковата ти сметка да получи инфаркт. Защото, виждате ли, европейският въздух е по-скъп и ние сме по-еко, или пък нашите електрически кончета са хранени с органична трева, знае ли човек? В крайна сметка, докато някой плаща, защо да не продават скъпо? Нали сме богати... поне според ценовите листи. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар