Страници

понеделник, 9 юни 2025 г.

**Cadillac Optiq-V е електрическа спортна мечта с пробег за градски условия

 


Впечатляващата (или поне така ни казват) гама от електрически автомобили на Cadillac продължава да се разраства. Този път компанията представя спортната V-серия на Cadillac Optiq. Един кросоувър, фокусиран върху производителността, който е известен с това, че е първият модел на GM, който има вграден NACS порт.  Накратко - най-накрая Cadillac ще може да се зарежда станциите на Tesla без да му е нужен цял куфар с преходници.

Въпреки че NACS портът е добре дошло допълнение (като да получиш бонус чорапи за Коледа), V-серията на Optiq е изцяло фокусирана върху производителността. И на хартия Optiq-V не разочарова особено. Разполага със система за задвижване на всички колела с два електро мотора, които доставят 526 к.с. Това позволява на тежащият 2470 кг., електрически  SUV да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди, когато използва системата Launch Control. Захранването на автомобила се осигурява от литиево-йонна батерия с капацитет 85 кВтч., която осигурява пробег от 443 км. Звучи прилично, нали? Ама, не съвсем. Това е с 43 км. по-малко от стандартната версия и всички знаем, че в реални условия този пробег е с поне 30% по-малко. Все едно да си купиш спортен автомобил, който трябва да зареждаш през две обиколки на пистата. Всяка революция рано или късно се проваля в бита. От добрата страна (винаги има такава, нали?), бързото DC зарядно устройство може да осигури пробег от приблизително113 км.за само 10 минути. А в къщи можете да очаквате пробег от 29 км на час със зарядно устройство с мощност 7,7 kW или 50 км на час със зарядно устройство с мощност 11,5 kW. С други думи, пригответе се да чакате. А времето, както знаем, е пари. Но не и за тези, които го пропиляват в чакане.


Освен допълнителните 200+ к.с., Optiq-V има агресивна предна част с гланцово черен сплитер. Те са съчетани с компоненти в цвета на каросерията, черен покрив и ревизиран всмукателен колектор с уникален мрежест дизайн. Дизайнерите не спряха дотук, разбира се. Моделът се движи върху специални 21-цолови джанти, които се отличават със сатенено графитно покритие, както и с лазерно гравирана емблема на V-Series. По-внимателният поглед разкрива също така изпъкнал дифузьор, както и уникален мотив за задното стъкло. Всичко това, за да го отличи от обикновен Optiq произведен в Китай, който и без това никой не познава. Клиентите могат да получат и пакет от въглеродни влакна, който включва преден сплитер, заден дифузьор и централно монтиран спойлер. Защото няма нищо по-яко от карбон, дори и да не прави колата по-бърза. Понякога опаковката е по-важна от съдържанието. А понякога - илюзията е по-силна от реалността.


Интериорът до голяма степен е запазен, като водачите са посрещнати от познатия 33-инчов цифров панел. Има обаче няколко специални детайла, включително спортен волан за да се чувствате като състезател, карбонови елементи и емблема на V-Series. Дизайнерите са използвали също сини акценти и шарена материя, изтъкана от прежда, изработена от рециклирани материали, защото дори в спортната версия трябва да сме еко. А иначе защо ни е да се возим в лукс, ако не можем да се похвалим с "еко" произход? Що се отнася до тапицерията, моделът ще се предлага с две интериорни теми, както и с пакет Expressive Color. Последният добавя панели на облегалките на седалките в цвят Santorini Blue, както и предпазни колани в цвят Santorini Blue. Ако си мислите, че това е прекалено много синьо, вероятно сте прави, но никой не ви пита за мнението. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар