Страници

четвъртък, 24 септември 2020 г.

Rеnault Arkana наличен в Европа от 2021г.

 Когато бе представен преди две години в Русия, стана ясно, че този модел задължително трябва да стъпи и на пазарите в Европа, макар и с известни промени. След представянето на произвежданият в Южна корея, Samsung XM3 стана ясно, че премиерата в Европа, наближава. За целта моделът е позициониран върху новата CMF-B платформа, която позволява внедряването на хибридни технологии. Именно с такава ще разполага европейската версия на Arkana.

Моделната гама ще се състои от изцяло електрифицирани версии. Базовите модели ще разполагат с лека хибридна технология за 1.3 литровия, турбо бензинов мотор с мощност 140 и 158к.с. технологията съчетава стартер-генератор съчетан с EDC трансмисия и литиевойонна батерия. На върха в гамата е позиционирана хибридната версия наречена Е-Tech. Тя съчетава 1.6 бензинов, турбо мотор и два електромотора.

Интериора е идентичен с този на корейската версия, като пред водача място намира цифров инструментален панел с 10-инчов екран. на централната конзола място намира 7 или 9.3-инчов екран за инфотайнмънт системата. в зависимост от нивата на оборудване моделът ще се предлага с всевъзможни системи подпомагащи шофирането и безапосността. 

Продажбите на Renault Arkana в Европа, стартират от първата половина на 2021 година, като цени все още не са оповестени. 




Обновеният Range Rover Velar с лека хибридна технология и Plug-in хибрид

 Три години след премиерата на Range Rover Velar, марката обновява своя спортно ориентиран SUV. Външните промени са почти незабележими, но по-голяма промяна има под капака. Всички бензин и дизелови агрегати са оборудвани с лека хибридна система, а като допълнение в гамата на модела вече присъства и Plug-in хибридна версия с 2.0 литров, бензинов мотор и електромотор с обща мощност от 400к.с. Благодарение на 17 кВтч. батерия, тази версия може да измине о 51км., само чрез електроенергия. Същия мотор съчетан с лека хибридна система ще бъде наличен за първи път за модела. 

В интериора също промените са едва забележими. Впечатление прави новата мултимедийна система и новата графика на цифровият инструментален панел пред водача. Волана също е с нов дизайн, а в панела за управление на климатичната инсталация са добавени някои, нови функции. 





вторник, 22 септември 2020 г.

Първи снимки на новите BMW M3 (G80) и M4 (G82)

 Малко преди да бъдат представени официално в интернет пространството изтекоха снимките на новото поколение BMW M3 и M4. Според информацията налична към момента за задвижване М-версиите ще разчитат на 3.0 литров, 6-цилиндров, би-турбо мотор във версии на мощност от 478 и 503к.с., който идва директно от BMW X3 M и X4 M. Серийно ще бъде налична 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела, но за тези които искат повече екшън, марката ще предлага и варианти с 6-степенна, механична трансмисия и задвижване само на задните колела. 

Динамичните характеристики все още не са оповестени. Със сигурност е потвърдено, че до края на следващата година ще видим и откритата версия на М4, както и M3 Touring. 



неделя, 20 септември 2020 г.

Обновеното BMW 5-серия Li представено в Китай

 В Китай, бе представена обновата версия на BMW 5-серия Li, кото разполага с удължено междуосие. Външните промени са идентични с теза на седана, който познаваме в Европа, а междуосието възлиза на цели 3.10 метра. 

Към момента обаче, моделът ще се предлага само с Plug-in хибридна технология, която се състои от 2.0 литров, турбо бензинов мотор съчетан с електромотор, чиято обща мощност възлиза на 292к.с. Според информацията предоставена от производителя, средния разход на гориво възлиза на 1.5л./100км. В по-късен етап ще бъдат налични и версиите 525 и 530. 

Серийно моделът ще се предлага с панорамен покрив, възможност за регулиране на наклона на задните седалки и новата инфотайнмънт система, която идва директно от BMW 7-series



Китайският стартъп Enoreve представи своят първи модел - ME7

Китайският стартъп Enoreve, представя своят първи модел наречен ME7. Това е електрически задвижван SUV модел с дължина от 4.68 метра, спортен дизайн и място за пет човека. Интериора е технологичен с три екрана пред водача и спътника и още два за возещите се на втория ред седалки. На борда място намират и редица системи подпомагащи шофирането, чиято работа достига ниво на автономност от ниво 2+, включително и система за автоматично паркиране.

По отношение на задвижването Enoreve ME7 ще разчита на синхронен електромотор с мощност 218 к.с., позициониран на задния маст и батерия, която ще осигурява автономия от 530 км. В по-късен етап марката ще представи и версия с удължен пробег, която ще разполага с ДВГ в предната си част, който ще служи само за дозареждане на батерията. 

Бъдещите собственици ще могат да поръчат своите модели от края на годината, като цените ще стартират от 44 000 долара, като през първите 3 години ще се възползват от безплатна застраховка и обслужване в сервиза, както и безплатно зареждане от обществените зарядни станции. 

събота, 19 септември 2020 г.

Exeed TXL с фейслифт и нов интериор

 Представеният преди по-малко от две години Exeed TXL, получава сериозни визуални промени и изцяло нов интериор. Промяната на  китайският премиум модел е продиктувана от факта, че в края на годината започва неговия експорт. 

Що се отнася до механиката обаче, там промени няма. Под капака място продължава да намира бензиновият - 1.6 литров, турбо агрегат с мощност 197к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към предните или четирите колела. 


Интериора  разполага с два, 16-инчови сдвоени екрана, а контрола на климатичната инсталация се осъществява чрез панел със сензорни контролери. Скоростният лост е отстъпил мястото на миниатурен електрически шалтер, а седалките са с нови дизайн. Съобщава се и за по-богато оборудване. Цените все още не са уточнени.


петък, 18 септември 2020 г.

Daihatsu Thor, Subaru Justy и Toyota Roomy с планиран фейслифт

Японците стартират планираното обновяване на триото Daihatsu Thor, Subaru Justy и Toyota Roomy, като първоначално представят версиите на Toyota и Daihatsu, а версията на Subaru ще бъде представена до два месеца.  Външният редизайн, който включва нов дизайн на броните, радиаторната решетка и фаровете на дългите едва - 3.7 метра модели , придава свеж вид и ще задържи интереса към тях в този особено конкурентен клас в Япония. 
Интериора обаче не предлага нищо ново, освен леко променената подредба в централната конзола и наличието на новата мултимедийна система с 9-инчов екран. Оборудването е обогатено, като серийно вече ще се предлагат: ел. странични врати, комплекса от електронни асистенти и системи подпомагащи шофирането, предна и задна камера, адаптивен круиз контрол, автоматични фарове и чистачки.
Относно механиката, то там промени няма. За задвижване и трите модела ще разчитат на бензиновият - 1.0 литров, 3-цилиндров мотор с мощност 69к.с., както и неговата турбоверсимощност 98к.с. При всички положения предавателната кутия е CVT, предаваща движението към предните колела, като за версията с атмосферен мотор ще бъде налична и опция за 4х4. Цената на най-евтината модификация в Япония, започва от еквивалента на 14 800 долара.









 









сряда, 16 септември 2020 г.

Ferrari Portofino M с цена от 206 000 евро

Представеното преди три години Ferrari Portofino, получава своето планирано обновяване, което е добавило и буквата М (от Modificata) в името на модела. Визуално моделът с твърд, прибиращ се покрив се е сдобил с нова предна част и нов дифузьор в задната си част, който може да се изработи и от карбонови сплави. 
Що се отнася до механиката, то под капака място намира модифицирана версия на 3.9 литровия, би-турбо, V8-цилиндров мотор, чиято мощност вече е 2620к.с. с 20 повече от настоящата версия. Скоростната кутия е изцяло нова, 8-степенна, двудискова и идва директно от Ferrari Roma. Производителят гарантира, че след направените промени общото тегло на модела не е пострадало, а времето за ускорение до 100км/ч. от място е намалено с 5 стотни и сега възлиза на 3.45 секунди. Максималната скорост от 330км/ч., остава без промяна. 
В интериора промените са минимални. Съобщава се за по-голямо количество асистенти за шофиране, както и за добавени две нови програми за шофиране. седалките вече се предлагат серийно със система за обдухване на топъл въздух на нивото на врата. 
Продажбите на Ferrari Portofino M, започват от началото на следващата година, като цените са се увеличили с около 8%, спрямо тези на настоящият модел. 

Suzyki Swace само с хибридно задвижване

Размяната на модели между двете марки продължава с пълна сила и след Suzuki Across, сега на нашето внимание е Suzuki Swace, което не е нищо друго освен Toyota Corolla Touring Sports с емблемите на Suzuki. При внимателно вглеждане обаче се откриват известни разлики в дизайна на броните, но всичко останало включително и в интериора и механиката е еднакво. 
По подобие на Suzuki Across, моделът ще се предлага само в хибриден вариант с цел намаляване общите емисии в моделната гама на марката. Под капака място намира 1.8 литров, бензинов мотор с мощност 98к.с., куплиран с електромотор с мощност 72к.с. Общата мощност към колелата предавана, чрез CVT трансмисия възлиза на 122к.с. Благодарение на батерията с капацитет от 3.6 кВтч. моделът ще може да се движи и в изцяло електрически режим. 
Продажбите на Suzuki Swace, започват в края на годината, като цените ще стартират от 29 800 евро. производството ще се осъществява в Англия, което може и да се окаже подводен камък за бъдещето на модела. 

Nissan Proto Z съчетава ретро стил и съвременни технологии

Преди броени часове, японската марка представи предпроизводствената версия на бъдещото спортно купе, което трябва да наследи пенсионираният вече Nissan 370 Z. Дизайнерите са се придържали стриктно към традиционните линии на модела, като съзнателно са направили препратки към класическият Nissan Fairlady Z / Datsun Z 240/260/280, от 70-те години на миналия век. За съжаление обаче дизайна е скучен, както на екстериора, така и на интериора и не привлича особено голямо внимание към себе си. Така или иначе, този модел е доста нишов и само заклетите фенове на марката ще му отделят подобаващо внимание. Чест обаче прави на марката, че макар и в тежкото финансово състояние в което сега се намира е намерила начин да отдели не малко средства за да представи достоен наследник в чест на 50 годишнината на модела. 
Според оскъдната информация, която бе разпространена от производителят, Nissan Z Proto е базиран върху силно модифицираната платформа от предходният модел и разполага с V6-цилиндров, би-турбо агрегат, чиято мощност е около 400к.с. Прототипът е оборудван с механична трансмисия предаваща движението към задните колела. 
Производствената версия, чието наименование най-вероятно ще бъде 400Z се очаква да бъде представена, не по-рано от пролетта на следващата година, като цените в САЩ се очаква да стартират от около 40 000 долара. 



вторник, 15 септември 2020 г.

Jaguar F-Pace с фейслифт и нов интериор

Англичаните обновяват представеният преди пет години Jaguar F-Pace, като ще се опитат да възвърнат продажните позиции на модела. Външните промени не са фрапиращи и включват нови предни светлини, овеличен размер на радиаторната решетка и рестилизирани брони. в задната част се наблюдава нов дизайн на вратата на багажника, както и нова графика на задните светлини. 
За разлика от екстериора в интериора промените са генерални и може да се каже, че обновеният модел разполага с изцяло нов  и шикозен интериор. цифровият инструментален панел пред водача е с нова графка и вече е с размер от 12.3-инча, а на централната конзола място намира плаващ, извит тъчскрийн екран с размер от 11.4 или 12.3-инча за новата инфотайнмънт система на марката. Контролният панел за климатичната инсталация също е изцяло нов. съобщава се за повишаване на звукоизолацията, както и за нов дизайн на седалките с масажираща и охлажда функция. 
Обновеният F-Pace, разполага с нова моторна гама включваща  бензин и дизеловите 4 и 6-цилиндрови мотори, оборудвани с лека хибридна система. Новост за модела е 3.0 литровия,  бензинов мотор с електрическа турбина, чиято мощност достига 395к.с. Налична ще бъде и  Plug-in хибрид с 2.0 литров, бензинов мотор и електромотор, чиято обща мощност възлиза на 400к.с. Единствената не електрифицирана версия разполага с 2.0 литров, турбо бензинов мотор и мощност 247к.с. На върха в гамата място намира - 5.0 литровия, V8-цилиндров, компресорен агрегат с мощност 550к.с. Всички версии са оборудвани серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия. 

Четвъртото поколение на Hyundai Tucson с премиера в Сеул

Четвъртото поколение на Hyundai Tucson, което бе представено късно снощи има всички качества да продължи възхода на един от най-продаваните корейски SUV модели. Дизайна е радикално нов за модела и следва диамантеният стил на марката наречен от производителят Sensuous Sportiness. Впечатление правят матричните LED, предни светлини, които се сливат с радиаторната решетка , когато автомобилът е изключен. задните светлини също са в нов стил и придават спортно излъчване на задната част. За пръв път моделът ще се предлага в два варианта на междуосие, като версията с по-дълга такова ще се предлага в САЩ, Китай и Южна Корея.
Интериора също има какво да предложи. Пред водача място намира цифров инструментален панел, а на централната конзола е разположен 8 или 10.2-инчов дисплей за инфотайнмънт системата, чрез който се управляват и функциите на тризоновата климатичната инсталация. Китайската версия на модела обаче ще разполага с вертикален 10.4-инчов дисплей за инфотайнмънт системата. Амбиентното осветление ще има функциите да сменя 64 цвята и 10 степенни на яркост. по-дългото междуосие осигурява простор в кабината, а багажното пространство възлиза на 1095 литра при сгънат втори ред седалки. серийно моделът ще се предлага с 6-въздушни възглавници, като по желание ще се предлага и седма, която ще предпазва шофьора и спътника до него от удар един с друг в случай на инцидент. 
Моторната гама ще включва бензиновият - 1.6 литров, турбо бензинов мотор, който може да бъде оборудван с лека хибридна система и ще се предлага във версии на мощност от 148 и 178к.с. Серийно ще се предлага 6-степенна, механична трансмисия, а срещу доплащане ще бъде налична и 7-степенна, автоматична скоростна кутия. Дизеловият модел е оборудван с 1.6 литров мотор с мощност 113 и 134к.с., като по-мощният ще се предлага серийно с автоматична трансмисия. Задвижването на четирите колела ще бъде достъпно за върховите версии срещу доплащане. В САЩ, моделът ще бъде наличен с 2.5 литров мотор и мощност 187к.с. Хибридната версия се задвижва от 1.6 литров, бензинов мотор и електромотор, чиято обща мощност възлиза на 227к.с. 
Продажбите на новият Hyundai tucson|, започват още този месец, но в Европа и САЩ, той ще пристигне в края на годината. Цени все още не са обявени.




понеделник, 14 септември 2020 г.

Новият Jetour X70 ще бъде представен в Китай

Първият модел на марката, който бе представен преди две години получава своя фейслифт версия, която ще бъде презентирана, като второ поколение на модела. Освен видимо промененият дизайн Jetour Х70, не разполага с промени в механиката или окачването. Под капака място продължава да намира 1.5 и 1.6 литровите, турбо бензинови мотори във версии на мощност от 156 и 197к.с., куплирани серийно с автоматична трансмисия задвижваща предните колела. 
Заедно с екстериора, интериора също е изцяло нов и предлага модерно оборудване и луксозна обстановка. Пред водача място намира двойка 10.2-инчови дисплей, а контрола на климатика се осъществява чрез трети дисплей разположен на централната конзола. Серийно Jetour X70 ще се предлага с три реда седалки, адаптивен автопилот, система за предотвратяване на сблъсък и др. Продажбите на обновеният Jetour X70, трябва да започнат в края на тази година, като цени не се споменават. 

Proton X50, клонинг на Geely Coolray

След Proton X70, Малоазийскиата марка представя своя втори SUV, който отново е базиран на китайски модел, а по-точно на Geely Bin Yue / Coolray.  този факт не е изненада, тъй като от няколко години китайците притежават 49%, от Proton и постепенно започват да подменят всички налични модели. Това обаче в никакъв случай не е минус, тъй като както знаем, китайските модели са построени върху платформата на Volvo и разчитат на шведски технологии. 
Proton X50, разполага с модерния, 3-цилиндров, 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 177к.с., куплиран серийно с 7-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към предните колела. 
Интериора е идентичен с този на китайския модел и няма промяна освен наличието на десен волан. Малоазийският модел обаче ще се предлага с по-богато оборудване и ще разполага серийно с 6 въздушни възглавници. 

събота, 12 септември 2020 г.

Honda N-One с леки подобрения и нов интериор

Японците основно освежават своя Kei, представител в лицето на Honda N One. Представеният преди 8 години градски модел намери много почитатели със своя дизайн и за това от марката решиха да модернизират основно своя модел, а не да представят изцяло ново поколение, което се очаква през 2023 година.
Външно разликите се свеждат единствено до наличието на LED, предните и задни светлини, както и дребни корекции в дизайна на броните и радиаторната решетка. Благодарение на предлаганите многобройни аксесоари и възможност за двуцветното оцветяване, собствениците ще могат да персонализират своите модели. 
Интериора на обновената Honda N-One е изцяло нов. Дизайна на инструменталния панел пред водача е променен, а на централната конзола място намира плаващ дисплей за новата мултимедийна система. Оборудването също е станало по-богато, като вече на борда серийно място ще намират редица системи за безопасност и асистенти за шофиране. 
За сега не се съобщават, какви са промените под капака, но става ясно, че за турбо версията ще бъде налична и нова, 6-степенна, механична трансмисия. 

четвъртък, 10 септември 2020 г.

Nissan Elgrand с леки козметични промени

Предлаганият в Япония, MPV модел - Nissan Elgrand, претърпява известни подобрения, които ще трябва да задържат 10 годишният модел в кондиция поне още 2-3 години. Промените обаче не са значителни, което говори, че производителят е сигурен в качествата на своя модел. Външните промени се свеждат до променената радиаторна решетка и дизайна на броните, а задните светлини са се сдобили с LED технология. 
Интериора също е претърпял незначителни промени, като впечатление прави по-големият, 10-инчов екран на мултимедийната система и новото оформление на инструменталният панел пред водача. Разбира се, на борда място ще намират всички най-нови системи и асистенти за безопасност и подпомагане на шофирането, а седалките за всички 6 или 7 пътника са с нов дизайн.