Страници

четвъртък, 28 февруари 2019 г.

Mercedes GLC (X253) с фейслиф и лека хибридна система

Близо четири години след премиерата на Mercedes GLC, марката обновява модела визуално и освен това внедрява в него нови технологии и системи за безопасност. Външните промени са видими от пръв поглед особено в предната част, която може да се каже, че е изцяло нова. В задната част обаче разликите са единствено в новия дизайн на бронята и променената оптика на LED светлините, но това е достатъчно той да бъде разпознат лесно.
В интериора разлики няма в сравнение с този на Mercedes GLC F-Cell, като новост обаче може да се отбележи факта, че цифровия инструментален панел пред водача ще се предлага серийно за модела. Волана също е ревизиран. Налични ще бъдат и нови материали за интериора, а адаптивният автопилот и системите за предотвратяване на сблъсък, асистента за поддържане движението в пътното платно, както и система за разпознаване на обекти в сляпата точка на водача ще се предлагат серийно. Активните амортисьори, както и офроуд пакета ще се предлагат срещу доплащане. 
По отношение на механиката, най-голяма новост е 4-цилиндровия, 2.0 литров, турбо мотори съчетан със системата от типа лек хибрид и стартер-алтернатор работещ под 48V. Той ще се предлага за версиите 200 и 300 4Matic и ще разполага съответно с мощност от 197 и 258к.с. Дизеловите версии 200d, 220d и 300d ще разчитат на 2.0 литровия, турбо дизел във версии на мощност от 163, 194 и 245к.с. Всички модификации ще се предлагат с 9-степенна, автоматична трансмисия, а модернизираното задвижване на четирите колела ще се предлага срещу доплащане. Продажбите на обновеният Mercedes GLC, започват от средата на лятото, като цени все още не са обявени.

сряда, 27 февруари 2019 г.

Ginetta с нов суперкар в Женева наречен Akula

Не без известният английски производител - Ginetta, представя своя нов модел, който се явява като духовен наследник на G55, базиран на шасито от Ginetta G40. За сега той е само предпроизводствена версия на английският суперкар, но марката възнамерява до няколко години да го внедри в производство.
Тежащият 1150кг., модел се задвижва от 6.0 литров, V8-цилиндров, атмосферен мотор със сух картер и мощност 608к.с., разположен централно зад предния мост, куплиран с 6-степенна, секвенциална трансмисия с два съединителя и възможност за смяна на предавките от волана, която предава движението към диференциала посредством карбонов кардан. Производителят не съобщава времената за ускорение, но става ясно, че максималната скорост на двуместният модел изграден от корбонови сплави ще бъде не по-малко от 320км/ч. Въпреки спортният си нрав, автомобилът има разрешение за ползване на цивилните пътища и разполага с климатична инсталация, мултимедия, камера за заден ход, сензори за паркиране и ел. ръчна спирачка, ABS и ESP. 
Намеренията на компанията са да произвежда по 50 бройки годишно, като първите екземпляри ще бъдат доставени до своите собственици не по-рано от средата на 2020 година. 14 човека вече са заявили своите модели, а цената на всеки от тях е не по-малко от 350 000 евро, без данъци и такси.

Polestar 2 с цена от 39 990 евро

Вторият модел на дъщерната марка на Volvo, ще бъде показан на фирменият щанд на Polestar в Женева. дизайна на премиум седана задвижван от електричество повтаря линиите на концепцията Volvo 40.2, която бе показана преди малко повече от две години. Polestar 2 е замислен като конкурент на Tesla Model 3, а цената на базовата версия, която ще бъде оборудвана относително богато ще започва от 39 990 евро. Първоначално обаче моделът ще се предлага само онлайн и то в най-скъпата си версия, а от 2020 година клиентите ще могат да поръчват и по-евтината версия чрез абонамент. Страните в които ще се предлага Polestar 2 са: Белгия, Норвегия, Холандия, Швеция, Англия, Германия, Китай, САЩ, 

Най-скъпата версия, чиято автономия ще бъде 500км, а мощността на двата електромотора ще възлиза на 395к.с. ще струва с 20 000 отгоре. Производителят съобщава още, че Polestar 2 ще е първият модел на пазара с мултимедийна система под Android, която ще предлага услугите Google Assistant, Google Maps и Google Play Store. След този модел очакваме от марката и купеобразен SUV, който най-вероятно ще бъде представен следващата година.




Предпроизводствената версия на Honda Urban EV ще бъде показана в Женева

Пред производствената версия на Honda Urban EV Concept, ще бъде показана на автосалона в Женева, а самото производство на електрическият модел трябва да започне в края на тази есен. Моделът е построен върху специално създадената платформа на марката, която ще стане основа за редица бъдещи електрически модели. Към днешна дата няма официална информация относно техниката, но става ясно, че автономията на градският мъник ще бъде около 200км, а задвижващи ще са задните колела. 
Като цяло дизайна на петместният модел повтаря този на концепцията, но е значително по-реновиран и ще бъде наложен в серийната версия. Все още не е ясно дали страничните камери ще останат в серийната версия, но се надяваме поне високотехнологичният интериор с шест дисплея в стила на моделите от 80-те години, да бъде пренесен без промени в производствената версия, която ще видим по време на автосалона във Франкфурт.


Jaguar XE с фейслифт и нов интериор

След направените козметични промени, Jaguar XE получава нова предна част с нов дизайн на бронята, нови LED светлини и леко ревизирана радиаторна решетка. Освен външните промени и новият R-пакет, седанът получава и значителни актуализации в интериора. Там вече място намира цифров инструментален панел пред водача, нова инфотайнмънт система с 12.3-инчов дисплей и изцяло нови контролери за климатичната инсталация. Впечатление прави и наличието на скоростен лост, който до сега липсваше и новия дизайн на волана. Срещу доплащане за модела ще се предлага и системата за разпознаване на водача, която ще настройва индивидуално позициите на волана, седалката и огледалата. 
По отношение на механиката не се съобщава за промени, но най-вероятно в САЩ, моделът вече няма да се предлага с дизелови агрегати, като за сметка на това бензиновите версии ще бъдат модернизирани. Всичко това обаче ще се отрази и на цените, които ще нарастнат с близо 5%. 


Jetta е бюджетната марка на VW за Китай

Германският автопроизводител официално обяви своята бюджетна марка - Jetta, чиито модели ще се предлагат и произвеждат предимно в Китай. Бъдещите модели ще бъдат насочени към младите семейни клиенти, а продажбите ще започнат от третото тримесечие на тази година. Първоначално марката ще предложи седан и два кросоувър модела, произведени върху платформите на VAG, съвместно с FAW. Все още няма официална информация относно бъдещите модели на марката, но при всички случай те ще бъдат нови версии на сега съществуващите модели предлагани с емблемите на VW, Seat и Skoda.  

Lamborghini Huracan Evo Spyder стартира от 202 437 евро

Два месеца след представянето на обновеното Lamborghini Huracan Evo, марката представя и откритата версия на модела, чиито продажби ще започнат от тази пролет с цени от 202 437 евро. По подобие на купе версията, моделът получава малко повече мощност от 5.2 литровия, V10-цилиндров мотор, чиято мощност е 640к.с. Теглото на модела е 1542кг., а според данните предоставени от производителят ускорението до 100км/ч, от място става за 3.3 секунди, а максималната скорост възлиза на 325км/ч. Lamborghini Huracan Evo Spyder ще разполага също и с магнитното окачване и системата LDVI, която следи сцеплението на четирите колела и влияе върху управлението на задните колела.
И тук интериорът получава 8.4-инчов дисплей за инфотайнмънт системата, чрез който могат да бъдат управлявани повечето от функциите на автомобила. Бъдещите клиенти ще могат да избират из между няколко пакета на оборудване  и допълнителни възможности за персонализиране. Версията със задвижване само на задните колела ще се появи през следващата година с цена от около 180 000 евро.



вторник, 26 февруари 2019 г.

Skoda представи европейската версия на кросоувъра - Kamiq

Днес чехите представиха европейската версия на компактният кросоувър - Skoda Kamiq. За разлика от китайският еквивалент, който бе представен миналата година и за наше щастие, европейската версия е построена върху MQB платформатана VAG, изглежда по-фънки, а качеството на материалите в интериора е значително по-добро. Дизайна е в стила на представената скоро Skoda Skala, но предната част притежава двуредови - LED светлини. Интериора също е взет директно от Skala, заедно с виртуалният, 10.2-инчов кокпит. 
За задвижване, европейската версия на Kamiq ще разчита на богата гама бензин и дизелови агрегати с мощност между 115 и 148к.с., куплирани с 6-степенна, механична или 7-степенна, DSG трансмисия задвижващи само предните колела. Системите Front Аssist и Line Assist ще се предлагат серийно за модела, а срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели и с активно окачване с променлив клиренс и четири режима на твърдост. Цените все още не са обявени, но при всички случаи, те ще бъдат значително по-високи от тези на китайската версия, която се предлага в Китай на цена от 11 500 евро. До края на следващата година се очаква и версията Scout, която вече е неразделна част от моделната линия на марката.



Proton обновява седана Persona

След обновяването на Proton Iriz, сега идва ред и на седан версията на модела - Persona. До сега двата модела се различаваха визуално, но след направеният фейслифт хеч и седан версията ще разполагат с еднакъв дизайн до С-колоната. В интериора разлики няма, но налични ще бъдат нови материали за тапицерията, както и новата мултимедийна система разработена от Geely с възможност за гласови команди. 
Промени под капака няма. Там място ще продължава да намира само бензиновия, 1.6 литров мотор с мощност 107к.с., куплиран с механична или CVT трансмисия. 


понеделник, 25 февруари 2019 г.

Това е новото Peugeot 208

Това е новото Peugeot 208, чиито продажби започват през лятото на тази година. Официалната премиера ще се състой по време на автосалона в Женева, където най-вероятно ще успее да привлече подобаващо внимание към себе си. Новото поколение на 208, определено има привлекетален вид и е построен върху новата модулна платформа на компанията, която позволява вграждането на напълно електрическа задвижваща система и спестява 30кг., от общото тегло. Електрически задвижваната модификация ще разполага с литиевойонна батерия и електромотор с мощност 132к.с., достатъчни да ускорят градският хеч до 100км/ч, от място за 8.1 секунди, като посочената автономия от производителят е 340км. Моторната гама включва бензиновият, 3-цилиндров, 1.2 литров агрегат във версии на мощност от 75, 100 и 135к.с. Дизеловата модификация ще разчита на 1.5 литровия, мотор във версия на мощност от 100к.с. Трансмисиите предлагани за модела в зависимост от двигателите са: 5 или 6-степенни, механични или 8-степенна, автоматична. 
Атмосферата в кабината е на висота. Пред водача място намира цифров инструменталиен панел с възможност за смяна на графиките, а дисплеят на мултимедийната система, чрез който ще се управлява и климатичната инсталация е с размер до 10-инча. Адаптивният автопилот, системата за предотвратяване на сблъсък, асистента за поддържане движението в пътната лента, датчика за разпознаване на пътните знаци и датчика за обекти в сляпата зона на водача ще се предлагат серийно за модела. Към момента цени все още не се споменават. 


VW T-Roc R с 300к.с. под капака

Две години след премиерата на Volkswagen T-Roc, марката представя и спортната версия на модела която ще бъде показана в Женева. Освен агресивната визия кросоувърът разполага и с 2.0 литров, TSI агрегат с мощност 300к.с., куплиран с 7-степенната, DSG трансмисия задвижваща четирите колела. Според производителят, ускорението от 0 до 100км/ч става за 4.9 секунди, като максималната скорост е електронно ограничена на 250км/ч. 
В интериора се наблюдават спортни седалки, кожен мултифункционален волан, алуминиеви педали и карбонови елементи. Продажбите на Volkswagen T-Roc R ще започнат в края на лятото, като цени все още не се съобщават.


неделя, 24 февруари 2019 г.

Volvo XC90 с фейслифт

Дойде време за обновяването на първия модел от новата линия на марката - Volvo XC90, който бе представен преди четири години. Шведите обаче не смеят да променят много от дизайна на модела и са подходили доста внимателно, като са променили единствено радиаторната решетка, оптиката на задните светлини и дизайна на лирите на покрива. Новата цветова гама, както и новият дизайн на джантите също ще открояват обновената версия. 
В интериора  не се наблюдават промени, но за пръв път на разположение вече ще бъде и конфигурация със шест места. Налични ще бадат и нови материали за тапицерията. Инфотайнмънт системата е от ново поколение, а на борда са налични най-новите системи и асистенти за шофиране. 
Относно механиката промени няма или поне не се съобщава за такива. Моделът ще продължава да се предлага с 4-цилиндровите, бензин и дизелови агрегати от семейството Drive-E. Продажбите в Европа, започват от края на тази година, като цени все още не се споменават. 


петък, 22 февруари 2019 г.

Първият модел на Cupra ще бъде представен като концепция в Женева

След като Cupra, стана самостоятелна марка сега на дневен ред идва да видим първият модел на подрезделението на Seat, който ще бъде представен като концепция по време на автосална в Женева. Cupra Formentor Concept е базиран върху платформата на Seat Tarraco и е напълно готов за серийно производство въпреки изцяло новата архитектура на купето. 
Задвижването на концептуалният модел е поверено на хибридна технология с мощност 245к.с., която ще позволява на водача да измине до 50км. в изцяло електрически режим. Производителят съобщава още, че Formentor е насочен към хората, които обичат динамичния стил на шофиране и е снабден с адаптивно окачване и диференциал с ограничено приплъзване.
Интериора е изчистен без излишни контролери, като повечето от функциите се управляват от плаващия, 10-инчов дисплей на централната конзола. Впечатление прави и контролера за предавките на DSG трансмисията с възможност а смяна на предавките от волана. 


Официални снимки на обновеният Volkswagen T6

Volkswagen разпространи официалните снимки на обновеното моделно семейство T6, чиято официална премиера ще се състои по време на автосалона в Женева. Освен изцяло новата предна част модела ще се радва и на новите технологии свързани с цифровизацията и безопастността. Новост за модела е и електрическото серво управление, което пък от своя страна позволява да бъде внедрена и системата за поддържане движението в пътното платно, както и автоматичното коригиране на волана при силен страничен вятър. Асистента за автоматично паркиране също става достъпен за модела благодарение на новото управление. 

В интериора наблюдаваме наличието на цифровия инструментален панел пред водача с размер от 8-инча, а мултимедийната система от последно поколние разполага с екран от 9.2-инча. Като цяло таблото е преработено изцяло, а интерфейса позволява интернет достъп и всички онлайн услуги, които фирмата предлага за своите клиенти. 
Моторната гама включва модернизирана версия на 2.0 литровият, TDI агрегат чиято мощност варира между 89 и 196к.с. Трансмисиите са познатите механични или автоматични, а задвижването на четирите колела ще продължава да се предлага срещу доплащане за някои от мидификациите. До края на годината се очаква и напълно електрическа версия разработена от ABT, чиято мощност ще възлиза на 112к.с., а автономията от 400км,. ще бъде напълно достатъчна. Продажбите на обновеният Volkswagen T6, както и на неговата товарна версия ще започнат от тази есен, като цени все ое не са известни.


четвъртък, 21 февруари 2019 г.

Foday Landfort с цена от 14 800 евро

Едва тази година, китайците представят новият си SUV модел разработен съвместно с индийската компанията Force One, за който бе споменато преди 6 години. Името на базираният върху платформата на Mitsubishi Pajero Sport е Fuday Landfort и ще бъде наличен на пазара от средата на тази година. 
Освен новият дизайн в стила на Foday Xiongshi F22, моделът разполага и с изцяло нов бензинов, турбо, 2.0 литров мотор с мощност 218к.с. Познатият 2.4 литров атмосферен мотор с мощност 136к.с. и 1.9 литровият, турбо дизел с идентична мощност остават в гамата на модела. Всички версии са оборудвани с 5-степенна, механична трансмисия предаваща движението към задните колела, като автоматичната трансмисия и задвижването на четирите колела  ще се предлагат срещу доплащане. 
Оборудването е богато, а качеството на материалите завишено. Серийно ще се предлагат: ABS, EBD, 6 въздушни възглавници, мултимедийна система, камера за заден ход, пълен ел. пакет и др. Цените в Китай ще стартират от 14 800 евро, което ще бъде най-силният коз на новият китайски SUV.

вторник, 19 февруари 2019 г.

Citroen Ami One Concept е бъдещото на градската мобилност според компанията

Концепцията Citroen Ami е по-скоро упражнение по дизайн и визиолизира представите на марката за градски автомобил в близко бъдеще. Изцяло електрическият модел е с дължина от 2.5 метра и предлага място за двама човека. Общото тегло на модела е 425кг. и развива скорост от 45км:ч, което означава, че в някои страни той ще може да бъде управлявам без свидетелство за провоспособност.
Според производителят автономията на модела е 100км., а времето за зареждане на литиевойонната батерия е 2 часа. Намеренията на компанията са в близко бъдеще подобни автомобили да станат алтернатива на градския транспорт в големите градове и да бъдат отдавани под наем по подобие на велосипедите.