Страници

неделя, 29 ноември 2020 г.

Екзотични: Ramsmobile X2

 Беларуската компания Ramsmobile, официално обяви, че започва производството на модела - Х2. Това е спорно изглеждащ високопроходим автомобил насочен към платежоспособни клиенти, които могат да отделят минимум 1.7 млн. долара за да го притежават. Въпреки, че моделът има конкуренция в лицето на  Rezvani Hercules и Tank, производителят твърди, че реално неговото предложение е без аналог, тъй като е разработен от нулата и притежава редици нови технологии, които са защитени и патентовани. 


Конструкцията е монококова и изработена от екзотични материали като карбон, титан и дори кевлар за тези, които искат бронебойна защита. Пълната херметизация на купето пък дава възможност на X2, да не потъва в случай, че автомобилът попадне в открито море. Окачването и кормилното управление също са специално разработени за модела, а общото тегло варира между 1500 и 2700кг. в зависимост от оборудването. 


За задвижване Ramsmobile X2, разчита на 6.6 литров, турбо дизел от GM, с мощност 550к.с. Версията, която обаче ще бъде предпочитана разполага с 6.5 литров, компресорен, V8-цилиндров, бензинов мотор, чиято мощност може да достигне впечатляващите 1200к.с. С него по-леката модификация ускорява от 0 до 100км/ч. за 3.3 секунди. Задвижването е 4х4, а срещу доплащане се предлага и верижно задвижване, което реално може да ви измъкне от всякакви ситуации. 


Купето предлага място за 4 или 6 човека в зависимост от версията, като на борда не липсва почти нищо, което да задоволи прищявките и на най-взискателните клиенти, като доказателство за това е факта, че седалката на шофьора може да се изработи по индивидуална поръчка, като все взимат мерки и отливки от самият клиент. Компанията възнамерява да произведе 12 бройки от този модел, чието производство ще се осъществява в Мексико, а през 2022 година е насрочена премиерата на нов модел, чието име ще бъде Cerberus.

Първи снимки на Dacia Spring

 Румънците показаха производствената версия на концепцията Dacia Spring, чиито продажби ще започнат от третото тримесечие на следващата година. От снимките разпространени в мрежата става ясно, че дизайнът на първият изцяло електрически модел на румънците е изцяло идентичен с този на концепцията показана в началото на годината. 


Задвижването се осъществява, чрез електромотор с мощност 43к.с. и батерия с капацитет от 23.4кВтч., която осигурява пробег от 230км. Времето за пълно зареждане на батерията отнема 13 часа, а чрез бързозарядна станция за 1 час могат да бъдат възстановени 80%. от заряда в батерията. 


Интериора е идентичен с този на Renault City K-ZE, което не е изненада, тъй като румънският модел е базиран именно на френският модел. На борда могат да намират място неща като: мултимедийна система с 7-инчов дисплей, камера за заден ход, климатик, пълен ел. пакет и др. Цените на базовата версия няма да надхвърлят 18-19 000 евро, което автоматична ще го направи най-евтиният електрически модел в Европа. До края на 2021 година се очаква и товарна версия на модела с две места и товароносимост от 470кг. 


петък, 27 ноември 2020 г.

Новото Suzuki Solio представено в Япония

 В Япония, марката представя новото поколение на Suzuki Solio, което се простира върху платформата от настоящия модел, но размерите са значително увеличени за този клас автомобили. Новият модел е с дължина от - 3.79, ширина - 1.64 метра, като височината и междуосието остават същите. Благодарение на това вътрешното пространство е увеличено, както и багажното пространство. 


Пет местният модел е запазил задните плъзгащи се врати, а интериора е станал по-качествен и с модерно оборудване, но мултимедийната система с 9-инчов дисплей се предлага срещу доплащане дори и за най-скъпите версии. Всестранните асистенти за шофиране, както и адаптивният круиз контрол обаче са включени в базовото оборудване. Както до сега моделът ще се предлага и с по-агресивна дизайнерска линия наречена - Bandit.


Под капака място намира познатият, 3-цилиндров, 1.2 литров, бензинов мотор с мощност 91к.с., оборудван с лека хибридна технология и CVT трансмисия, предаваща движението към предните или четирите колела в зависимост от модификацията. 


сряда, 25 ноември 2020 г.

Nissan X-Terra насочен към пазарите от Близкия изток

 Само две години след представянето на Nissan Terra, марката представя основно преработена версия на модела, която ще бъде налична на някои пазари под името X-Terra. Външните промени са видими от пръв поглед и веднага става ясно, че моделът е насочен за по-взискателните клиенти и по-точно тези от Близкия изток.


Интериора също е изцяло нов, значително по-стилен и предлага място за 7 човека. Материалите са приятни на допир, а централно е разположен 8 или 9-инчов дисплей за инфотайнмънт системата. Стъклата са акустични и допринасят за добрата звукоизолация в купето, а седалките идват директно от Nissan Titan, което е предпоставка за добър комфорт. На борда няма да липсват и повечето от познатите асистенти подпомагащи шофирането, както и всевъзможни системи за безопасност. 


Под капака на Nissan X-terra, място намира 2.5 литровия, бензинов мотор с мощност 165к.с., куплиран с 7-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела. Блокировката на диференциала е серийна за модела, което означава, че и офроуд възможностите са на подобаващо ниво. Продажбите на модела започват от следващия месец, като цените ще стартират от 27 200 долара. 

вторник, 24 ноември 2020 г.

Петото поколение на Honda City вече и като хечбек

Предлаганата в Тайланд и региона Honda City, вече ще се предлага и в хеч версия, чиято премиера се състоя днес. Дизайнът на бюджетният хеч следи линиите на седана, като предната част е идентична и на двата модела. Хеч модела обаче е малко по-висок и съответно по-къс. 


Технически разлики няма. Хеч версията също се базира върху платформата от предходното поколение на Honda Jazz, а за задвижване ще бъде наличен само 1.0 литровия, бензинов мотор с мощност 122к.с., куплиран с CVT трансмисия. На някои пазари обаче, като тези в Индия например, моделът ще се предлага и с 1.5 литров, атмосферен мотор с мощност 121к.с., както и с турбо дизел със същият работен обем и мощност 100к.с. Серийно, те ще се предлагат с 5-степенна, механична скоростна кутия. за сега нищо не се споменава за хибридното задвижване, което от началото на следващата година ще бъде налично за седана, но е много вероятно, то да намери място и в хеч версията.


Интериора е познат от седана, но задните седалки имат възможност да се разделят 60:40, а долната част част може да се вдига, като по този начин освобождава предостатъчно място за багаж. интересна е ценовата политика на марката, тъй като хеч версията е по-скъпа с около 300$, спрямо тази на седана. 


Great Wall - Haval Jolion, представен в Китай

 По време на автосалона в Гуанджоу, китайската марка Haval, представи нов кросоувър модел под името Jolion. Той е базиран върху платформата на Great Wall Haval F5 и може да се каже, че е производствена версия на Haval Concept H, който видяхме в началото на годината и ще замени модела Haval H2. Производството на Н2 ще започне от началото на следващата година, но марката започва да приема поръчки, като цените стартират от 89 600 юана. 


За задвижване Haval Jolion, разчита на 1.5 литровия, 4-цилиндров, турбо мотор с мощност 150к.с., куплиран с 6-степенна, механична или 7-степенна, двудискова трансмисии предаващи движението към предните колела или четирите колела. 


Серийното оборудване ще бъде типично по китайски с цифров инструментален панел, мултимедия с 12.3-инчов дисплей, пълен ел. пакет, климатроник и др. Срещу доплащане за модела ще се предлага хедъп дисплей, панорамен покрив, ел. задна врата и всестранни камери за обозор от 360 градуса, около автомобила. 


Третото поколение на Nissan Note само с e-POWER технология

 Рано тази сутрин, японците представиха новото поколение на Nissan Note, известен на някои пазари още като - Tino. Еднообемният модел израства по отношение на механиката и оборудването и ще се бори за нови клиенти от края на тази година. Въпреки намалените си размери и по-късото междуосие спрямо второто поколение, производителят съобщава, че новият модел предлага повече пространство в интериора, а благодарение на CMF платформата общото тегло възлиза на 1190кг. Философията на модела също се е променила тъй като сега той представлява пълноценен хеч модел, а не компактен MPV и ще бъде позициониран на мястото на Nissan Tiida.


Серийно новият Nissan Note ще се предлага с цифров инструментален панел пред водача с 7-инчов екран и мултимедийна система с 9-инчов дисплей. Серийното оборудване е богато, като на лице е пакета за безопасност комбиниращ системата за предотвратяване на сблъсък, сензори за обекти в сляпата зона и система за поддържане движението в пътното платно. Срещу доплащане за модела ще се предлага и усъвършенстваната полуавтономна система за шофиране от 2-ро ниво позната като ProPilot, която може да разпознава пътни знаци и да контролира скоростта, а в съдействие с навигационната система изчислява моментната скорост на автомобила преди завой и в случай на нужда намалява неговата скорост за да бъде насочен към най-добрата траектория. 


Под капака място намира само 3-цилиндровия, бензинов мотор с работен обем от 1.2 литра и мощност 82к.с. Той обаче служи, като генератор за зареждане на батерията, която подава енергия на електромотор с мощност 116к.с., задвижващ предните колела. От март месец, следващата година ще бъде налична и версия 4WD, която ще разполага с още един електромотор позициониран на задния мост и мощност от 68к.с. Според информацията средния разход на гориво е между 2.8 и 3.2л/100км., а обема на резервоара е едва 32 литра, които обаче явно ще са достатъчни за да бъдат изминати 1000км. Всички модели са оборудване с регенеративна система, която работи успоредно с първата в света технология за дозиране на мощността, спрямо условията и вида на пътната настилка. 


Цените на третото поколение Nissan Note в Япония, стартират от 2 029 000 йени, което се равнява на около 19 500 долара, като за сега не става ясно дали моделът ще се предлага извън страната. Потвърдена е обаче и по-луксозна версия, която ще носи името Aura. За сега няма подробна информация за нея, но става ясно, че същата ще разполага с леко променена визия и по-богато оборудване.

понеделник, 23 ноември 2020 г.

Обновеният MAN-TGX, избран за "International Truck of the Year 2021"

 Без изненада, обновеното моделно семейство на MAN -TGX, взе приза за камион на годината. Журито съставено от 24 журналисти от реномирани издания, присъди първото място, като изтъкна функционалното работно място, мултимедийната система, чиито функции се управляват от новия мултифункционален волан без водача да отвлича своето внимание. Не на последно място заслуга за приза и новата 14-степенна, трансмисия управлявана от GPS контрола, която спестява до 8.2%, от разхода на гориво. Обновеното семейство на TGX, успя да събере 155 точки, като по този начин си осигури преднина пред обновеното Volvo FH

Предлаганата в Япония - Honda N Box с фейслифт

 В Япония, започнаха продажбите на фейслифт версията на представеният преди три години Kei модел - Honda N Box. Промените са малки, но достатъчни за да откроят новата версия от настоящият модел. Леки променени брони, нова оптика на фаровете и нов дизайн на радиаторната решетка на детайлите, които открояват обновената версия. 


В интериора не се наблюдават промени, но се съобщава за подобрено оборудване и добавени цветови гами за тапицериите, които клиентите могат да комбинират. Задвижването и моторната гама също са без промяна. Познатият 3-цилиндров, атмосферен, бензинов мотор, както и неговата турбо версия с мощност съответно от 54 и 68к.с., остава на служба куплиран серийно с CVT трансмисия. Задвижването 4WD е налично само за по-мощните версии. 

неделя, 22 ноември 2020 г.

Jeep Wrangler Rubicon с мощност - 370 к.с.

 От тази година новото поколение на Jeep Wrangler ще се предлага и с V8-цилиндров, 6.4- литров, атмосферен мотор, който идва от Dodge Durango SRT, Jeep Grand Cherokee SRT и т.н. Неговата мощност е 368 к.с. и е куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела. Според информацията jeep Wrangler Rubicon, ускорява до 100 км/ч. за 4.5 секунди, като максималната скорост не се споменава. 


Jeep Wrangler Rubicon ще се предлага само в купе и кабрио версии с четири врати, които ще се отличават с по-грубият си дизайн и увеличеният с 5 см. клиренс. Цените не са обявени, но не очаквайте, тази версия да бъде често срещана по улиците или дори булевардите на Бевърли Хилс.



събота, 21 ноември 2020 г.

Roewe RX5 Max представен в Китай

Моделното семейство на Roewe RX5 се допълва от модификацията RX5 Max, която разполага с по-консервативен дизайн. по отношение на оборудването обаче моделът не отстъпва от останалите версии. Интериора е нов, дигитализиран с цифров инструментален панел пред водача и вертикален, 12.5-инчов екран за мултимедийната система и контрола на климатичната инсталация. Оборудването е подобаващо, като за модела ще бъдат налични: панорамен покрив, адаптивен круиз контрол, система за предотвратяване на сблъсък, сензор за сляпата зона на водача, ситема за поддържане движението в пътната лента и т.н.



За задвижване RX5 Max, разчита на познатите 1.5 и 2.0 литрови, турбо мотори с мощност 173 и  231к.с., куплирани с механична или автоматични трансмисии. Задвижването на четирите колела ще е достъпно само за по-мощната модификация. Налична е и хибридна система с 1.5 литрови, бензинов мотор и електромотор ., чиято обща мощност възлиза на 220к.с. За изцяло електрическа версия все още нищо не се споменава. 

China Car of the Year 2021: Geely Preface / Xingrui

 Преди броени часове стана ясен носителят на приза "Автомобил на годината в Китай" за 2021 година. Независима комисия от 41 журналисти и експерти, които се събраха по време на автосалона в Гуанджоу, дадоха най-много гласове за представеният преди няколко месеца Geely Preface. Интересен е факта, че към момента на официалният сайт на конкурса няма публикувана информация относно новият вот, но така или иначе ние следим неговото развитие. 


Второто поколение на Hyundai Mistra представено в Гуанджоу

Предлаганият от 2013 година в Китай, корейски седан Hyundai Mistra сега получава своя наследник, който издига модела в нова категория по отношение на качеството и комфорта. Hyundai Mistra ще продължава да бъде позициониран между Hyundai Lafesta  и Sonata, но дължината му възлиза на 4.78 метра с междуосие от - 2.77 метра. 



Второто поколение на Hyundai Mistra е базирано върху платформата на новата Elantra, като за задвижване ще разчита на атмосферния - 1.8 литров мотор с мощност 143к.с., куплиран с CVT трансмисия. По-скъпите версии са оборудвани с новия - 1.5 литров, турбо мотор с директно впръскване на горивото и мощност 170к.с., куплиран с 7-степенна, роботизирана трансмисия. До края на следващата година се очаква да бъде представена и изцяло електрическа версия на седана.  


Продажбите на новата Mistra, трябва да започнат от началото на следващата година, като цени не са обявени. Серийното оборудване на седана ще включва: цифров инструментален панел пред водача, инфотайнмънт система, двузонов климатроник със сензорно управление, пълен ел. пакет и т.н. Коженият салон с ел. седалки и панорамният покрив ще се предлагат срещу доплащане. 

Електрическият - Leap C11 в производство от 2021г.

 До сега в гамата на марката Leap Motor, присъстваха модели, за които не си струваше да се говори, но от следващата година, това е на път да се промени след като компанията сключи договор за взаимно сътрудничество с китайският концерн - FAW. На провеждащият се в момента автосалон в Гуанджоу, китайската марка представя производствена версия на електрически кросоувър модел, който трябва да бъде внедрен в серийно производство през втората половина на 2021 година. Leap C11, разполага с модерен дизайн характерен за автомобилите с нулеви емисии. Построен върху самостоятелно разработената моделна платформа, моделът е с габарити както следва: дължина - 4.75, ширина - 1.89 и височина - 1.68 метра. Междуосието от 2.92 метра гарантира задоволително пространство в кабината. 

Интериора предлага модерна обстановка с три налични дисплея с размери от 12.8-инча за инфотайнмънт системата и 10.2-инча за цифровият инструментален панел и спътника на предна дясна седалка. Всички физически бутони са сензорни, включително и тези позиционирани на волана, а по-голяма част от функциите в автомобила се управляват и чрез гласови команди. Съобщава се за автономна система за шофиране от 3-то ниво  снабдена с множество радари и сензори, която най-вероятно ще се предлага срещу доплащане. Кожените седалки с отопление и вентилация също ще се доплащат, както и отварящият се стъклен покрив. Панорамният покрив обаче ще бъде наличен ощи при базовата версия. 


Според официалната информация Leap C11 ще се задвижва от от два електромотора позиционирани съответно на предния и задния мост, чиято обща мощност възлиза на 544к.с. и е достатъчна да ускори модела до 100км/ч. от място за 4.9 секунди. Батерията е с капацитет от 90кВтч., достатъчни за автономия от малко над 400км. До края на 2021 година се очаква и версия с един електромотор позициониран на задния мост с мощност 272 к.с. и автономия над 500км. При нея ускорениеот до 100 км/ч. от място ще става за 7.9 секунди, а максималната скорост е ограничена на 120 км/ч.  Цените на версията с два електромотора в Китай ще стартират от 180 000 юана. Производителят предвижда и версия с удължен пробег, която ще разпобага с ДВГ, който ще служи само за дозареждане на батерията.


Новото поколение на Toyota Allion, представено в Китай

 новото поколение на Toyota Allion, бе представено официално в Китай, като седанът реално може да се приема, като луксозна версия на Toyota Corolla. Визията обаче е леко променена, като в предната част наблюдаваме нови брони, променена радиаторрна решетка и LED фарове с нова оптика. В задната част също се наблюдават леки промени. Хромираните елементи придават по-стилен вид на седана, както и новите 18-цолови джанти. 


Под капака на новото Toyota Allion, място намира атмосферен - 2.0 литров, бензинов мотор с мощност 178к.с., куплиран с CVT трансмисия, имитираща 10 предавателни числа. Задвижването се осъществява посредством предните колела, но най-вероятно в Япония, моделът ще бъде наличен и със задвижване 4WD, както и с по-богат избор на агрегати. 

Произвежданият в Китай, Hyundai ix35 с фейслифт

 Предлаганият в Китай, Hyundai ix35 е подложен на козметични промени, които би трябвало да запазят добрите продажби на модела достигащи 130 000 бройки годишно. Обновената версия разполага с изцяло нова предна и задна част, които правят модела значително по-модерен.


Интериорът също е изцяло нов и напълно следва новите влияния в областта. Пред водача е позициониран цифров инструментален панел с 9-инчов екран, а на централната конзола място намира вертикален, 12.5-инчов екран за мултимедийната система, чрез който се управляват и функциите на климатичната система. Съобщава се за по-богато оборудване и наличие на редица системи за подпомагане на шофирането. 


Под капака обаче промени няма. Силовите агрегати остават познатите от настоящият модел. базовата версия ще разчита на 1.4 литровия, турбо бензинов мотор с мощност 140к.с., куплиран с механична или 7-степенна, роботизирана трансмисия. Над него е разположен 2.0 литров, атмосферен, бензинов мотор с мощност 160к.с., за който ще се предлага 6-степенна, автоматична трансмисия и задвижване 4х4.