Първите официални изображения на електрическият кросоувър Mazda EZ-60, бяха разпространени от компанията преди броени минути. Производствената версия на Mazda Arata Concept ще се произвежда в Китай и по подобие на седана Mazda EZ-6, споделя технология от Changan. В случаят това е Deepal S07, който бе представен преди две години. Това не е изненада, тъй като сътрудничеството между двете компании датира от 2012 година и бе въпрос на време да предложат съвместни модели. За радост дизайна на Mazda EZ-60 се различава значително от този на китайският си събрат и притежава модерно и агресивно излъчване в стилистичният език Kodo.
Добрата новина за любителите на този тип автомобили е, че най-късно до края на 2026 година, EZ-60 ще бъде налична и на пазарите в Европа най-вероятно под името CX-6e или CX-e60. Подробности относно задвижването все още не са разпространени, но най-вероятно то ще е идентично с това на Deepal S07. Това означава, че базовата версия на Mazda EZ-60 ще разчита на един електромотор на задната ос с мощност 215 или 255 к.с. захранван респективно от тягова батерия с капацитет от 68.8 или 80 кВтч. Автономията на модела в зависимост от мощността и видът батерия варира между 520 и 628 км. Интересно е дали моделът на Mazda ще се възползва от EREV технологията за удължен пробег с която китайският модел разполага.
Снимки на интериора все още не са разпространени, но според съобщенията той ще се различава значително от този на S07, а в най-скъпите си версии ще разполага с двоен цифров панел за инфо-развлекателната система с гласов асистент и изкуствен интелект, като вторият екран ще бъде насочен към вниманието на спътника. Повече подробности, както и снимки ще бъдат добавени след официалната премиера на модела, която ще се състои по време на автосалона в Шанхай.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Дни преди официалната премиера на модела стана ясно, че същият освен като електрически ще се предлага и като модел с удължен пробег. Той ще разполага с 1.5 литров бензинов мотор с мощност 98 к.с., който служи предимно за генератор на тяговата батерия с капацитет 31.7 квтч., която от своя страна захранва електромотор с мощност 258 к.с. Според производителят в изцяло електрически режим EREV хибридната версия на Mazda EZ-60 ще може да изминава до 160 км. в изцяло електрически режим. С пълен резервоар и заредена на 100% батерия ще могат да бъдат изминати над 1000 км.
Mazda EZ-60 е с дължина от 4.85 метра и разполага с междуосие от 2.92 метра. Интериорът е издържан в два цвята, като главният акцент е 26.4-инчовият, ултраширок - 5К дисплей, който комбинира функциите на инструментариума, инфо-развлекателната система и контрола на почти всички системи в автомобила. На практика физически бутони няма, освен тези на волана, а част от управлението на различните функции в автомобила се управляват чрез гласов контрол. Част от информацията за водача се прожектира на HUD дисплей с добавена реалност. Озвучителната система е оборудвана с 23 високоговорителя, а пътниците на задните седалки имат възможност да управляват тризоновият климатик и прозрачността на панорамния покрив, чрез сензорен екран разположен на централната конзола между предните седалки. Това разбира се ще бъде възможно само за най-добре оборудваните версии. Багажното пространство предлага обем от 360 литра плюс допълнително отделение под предния капак с обем от 126 литра, което обаче е налично само за електрическите варианти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар