Страници

петък, 18 юли 2025 г.

**Subaru Uncharted: Бъдещето на Subaru е електромобил, който се зарежда половин час. Ура.


Subaru, онези славни производители на здрави, четириколесни машини за хора, които обичат да карат по черни пътища и да си чупят зъбите от кеф, вече имат два електрически кросоувъра -Solterra и Trailseeker. Славните години явно са отминали и сега с помощта на Toyota, марката поема към своето мрачно бъдеще. Сега вече си имат и трети модел на батерии и той разбира се, пак е разработен с любезното съдействие на Toyota.  Хората от Subaru явно са решили, че собствените им инженери са твърде заети да си правят сандвичи или да се чешат между краката и новият им електрически модел който носи гръмкото име Uncharted е просто преработена Toyota C-HR+. Слагат му друга емблема, няколко нови фарове, и готово - нов модел! Базиран е на познатата е-TNGA платформа, но кой се интересува от това, щом е решил да си купи пасатор. 


Subaru Uncharted е дълъг 4.51 метра и се различава се от сестринската  Toyota с различен дизайн на предната част, който няма нищо, ама нищо общо с познатият дизайн на Subaru. И не че предишният дизайн беше някакъв шедьовър на автомобилния арт. Напротив, често приличаше на някое грозно пате, което не е успяло да се превърне в лебед. Но някак си, през годините, феновете свикнахме с тези грозни патета. Дори ги обикнахме. Имахме си едно негласно споразумение - ние ще ги търпим, те ще ни дават коли, които вървят като бесни и имат задвижване на четирите колела, което може да ви измъкне от всякакви лайна. Сега обаче, изглежда все едно са го забъркали в същия казан, от който излизат всички безлични SUV-та. Само че този път са забравили най-важната съставка - душата. Да, фаровете, бронята и целият преден капак били "напълно различни". Изработени в същия стил като другите два електрически модела на Subaru. За да не можеш да ги различиш един от друг. Задната броня също е променена. Но, ВНИМАНИЕ! Всички панели на каросерията, както и стъклата са идентични с тези на модела на Toyota. Ето това е гениалност! Всичко е едно и също, но ти си мислиш, че караш Subaru. Джантите могат да бъдат 18 или 20-цолови. Има си и паспортен просвет от 211 мм. За да можеш да прескачаш бордюри, нали така?


Интериорът? Напълно, абсолютно, съвършено еднакъв  с този на Toyota C-HR+. Различават се само емблемите на волана и някои декоративни решения. Това значи, че в Subaru са си играли да сложат една малко по-тъмна пластмаса някъде под жабката или може би, с риск да прекалят с екстравагантността, са добавили един по-тъмен шев на таблото. Медийната система е с огромен, 14-инчов екран. Стандартно! Защото, очевидно, всички искаме да можем да гледаме Netflix на пълен екран, докато си чакаме на зарядната станция. Какво друго би правил човек с електрическа кола? Шофиране? Не! по-скоро придвижване от тока А до.........някоe зарядно. Сред опциите имало вентилация на предните седалки, за да не се потиш докато колата ти е изключена и няма климатик, защото, разбира се, ще пестиш батерия. После идва аудиосистемата Harman Kardon с единадесет високоговорителя. Ето това е! За да можеш да заглушиш звука на страданието който издава всеки електромобил. А ако това не стигне, може да си пуснеш и някой запис на боксерен двигател. Разбира се, има и панорамен покрив. Защото, знаете ли, че нищо не крещи "приключение" повече от панорамен покрив, докато седиш в трафика и чакаш да видиш дали някой дрон няма да ти се забие в стъклото. Обемът на багажника бил повече от 700 литра, измерени по американския стандарт. Което сигурно означава, че можеш да побереш всичките си комплекти за голф, ако си от онези хора, които ходят на голф с електрически SUV. Повечето от това пространство така или иначе ще е празно, защото кой ще ходи на истинско приключение с това нещо?


И така, стигаме до най-важното - какво кара това нещо да се движи... или по-скоро да се преструва, че се движи? Subaru Uncharted ще се предлага в две версии: с предно задвижване и един електромотор с мощност 224 к.с. или със задвижване на четирите колела с два двигателя с обща мощност от 343 к.с. И двете версии имат литиево-йонна батерия с капацитет 74.7 кВтч. Което, само по себе си, не звучи зле. Но да видим какво правят с тази батерия. Заявеният пробег е 483 км за модела с предно и 467 км за този с двойно предаване. Разбира се, това е по някакъв си стандарт, дето никой нормален шофьор не го е виждал в реалния живот. Може би е по стандарт "Ако караш по инерция надолу по баир с попътен вятър, докато буташ колата". Всички знаем, че тези цифри са колкото истински, толкова и Дядо Коледа съществува. Зареждането на батерията от 10% до 80% щяло да отнеме половин час. Половин час, за да заредиш 70% от батерията. През това време можеш да изпиеш едно кафе, да прочетеш вестник и пак да ти остане време да се почешеш спарения ат чакане задник. Кросоувърът със задвижване на всички колела ще може да ускорява до 100 км/ч. за 5 секунди. Да, чудесно, ще можеш да изпреварваш по-бързо, преди батерията да се изтощи. 


И какво получаваме в крайна сметка? Базовият Uncharted е първият модел на марката с предно предаване от много, много години насам! Ето ви го! Ето така се унищожава една легенда! Развалиха абсолютно всичко, на което държахме! Превърнаха Subaru в поредния безличен, електрически боклук, който просто си дели компоненти с Toyota. Първоначално Subaru Uncharted ще бъде наличен на пазарите в САЩ и то от началото на следващата година. После, разбира се, ще изпълзят и в Европа, и в други региони. Защото, нали, светът отчаяно има нужда от скучни, електрически модели. Нямаме достатъчно, явно. Подгответе се за свят, пълен с еднакви, мълчаливи кутии на колела. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар