До преди няколко години IVECO, бе символ на производител предлагащ здрави и надеждни търговски превозни средства. Но, времената се менят, а с тях идва и прословутата електрификация и тези досадни норми за въглеродни емисии. И какво прави един голям производител, когато бъде притиснат? Разбира се, разширява гамата си от лекотоварни автомобили. А как го прави? Ами, чрез ребадж инженеринг. Което си е по същество лепене на своето лого върху чужда кола. За жалост, това е процес, който кара марката да губи своята идентичност. Вече видяхме това с Iveco Fibato и Iveco eMoovy, които всъщност са си Maxus и Hyundai с леко преправена предна част и нови емблеми или в случая надпис. Та, кой има нужда от повече варианти на вече съществуващи превозни средства? Ами, на първо място, големите кооперативни клиенти. Тези, които вече ползват превозни средства IVECO и сега ще могат да разширят автопарка си, без да се налага да преминават към друга марка. И, разбира се, ще могат да ползват обичайните сервизи. Защото никой не обича промените, особено когато става въпрос за обслужване на автопарк.
И сега пред нас е най-новото предложение на марката и отново не можем да говорим за независима разработка. Всъщност, IVECO ни представят не един, а два изцяло нови модела, наречени eJolly и Super eJolly. Защото едно Jolly очевидно не е достатъчно. Този път донорите са избрани от гамата на свързания концерн Stellantis. Да, същият, който, подобно на IVECO, е под контрола на семейство Аниели. И така, новият ван IVECO eJolly е просто представител на гамата на концерна и е брат близнак на вече познатите електрически версии на Citroen Jumpy и компания в която попада и Toyota ProAce. За да бъде причеслен по-лесно от клиентите като модел на IVECO, дизайнерите са сложили нов носов конус и леко коригирана предна броня, но без да променят фаровете.
Техническите разлики от аналозите му? Няма такива. IVECO eJolly си е с предно задвижване, електромотор със 136 к.с. и можете да избирате между батерия от 49 или 75 кВтч. Пробегът по каталог е 224 или 352 км. Брутното тегло на тези електрически ванове е от 2.8 до 3.2 тона, а товароносимостта достига до 1175 кг. Тоест, в гамата на IVECO, тези ванове ще бъдат позиционирани под еMoovy. А освен това, докато eMoovy може да бъде шаси, камион с платформа или фургон с рамка, eJolly е само изцяло метален ван с височина 1.9 м. За да може да влизате в закрити паркинги.
Вторият "нов" продукт е големият ван eSuper Jolly. И познайте какво? Той е близнак на моделите Fiat E-Ducato, Citroen e-Jumper и т.н. Тук дизайнерите са преработили предната броня и са сложили собствени табелки с имена, но иначе няма абсолютно никакви разлики от роднините му. Предлагат се версии с бруто тегло от 3.5 до 4.25 тона и обем на товарното отделение до 17 кубични метра. Всички версии имат един електродвигател на предния мост 272 к.с. и батерия от 110 кВтч., осигуряваща до 420 км пробег. "До", разбира се, означава в идеални лабораторни условия, с попътен вятър и надолу по наклон.
Микробусите eJolly ще навлязат на европейския пазар през първото тримесечие на 2026 година, а eSuperJolly, малко след това. Така че имате достатъчно време да решите кой точно близнак на Stellantis с лого на IVECO ви допада най-много.
Няма коментари:
Публикуване на коментар