След представянето на BMW Skytop Concept, баварците побързаха да полеят със студен душ феновете на марката с премиерата на новото поколение BMW 1-ва серия, чиито дизайн наподобява този на Ford Fiesta. Реално обаче, това е подобрена версия на предходното поколение, но направените промени са толкова много, че производителят го представя като изцяло нов модел с вътрешнозаводско обозначение F70. Продажбите на модела ще стартират в края на годината, като цените за базовият модел ще започват от 32 900 евро.
Предната част е изцяло нова с намален размер на фаровете и радиаторната решетка, чиито вертикални ламели са заменени от хоризонтални такива при М-версията и хаотична плетка при базовите версии. Опционално покривът може да бъде поръчан в черен пиано лак, което би трябвало да придаде по-изискан вид на компактният хеч. Погледната отзад, обновената 1-ва серия се характеризира с нови задни светлини с начупена долна линия, както и нов дизайн на задния спойлер и бронята. Новият дизайн на броните е причина моделът да стане по-дълъг с 4.5 см., от своят предшественик, но междуосието остава без промяна. Както стана ясно, продажбите на F70 трябва да започнат да стартират в края на тази година, като това ще бъде първият модел на марката които губи префикса „i“ за бензиновите версии, а същият вече ще бъде запазена марка само за електрическите модели на марката. Базовата версия на F70 ще се задвижва от 3-цилиндровият, 1.5 литров турбо бензинов мотор с мощност 168 к.с., снабден с 48-волтова лека хибридна система. Наличен ще бъде и 4-цилиндровият, 2.0 литров дизелов мотор с мощност от 148 или 161 к.с., като последният също е оборудван с лека хибридна технология. При всички положения трансмисията е 7-степенна, автоматична задвижваща предните или четирите колела, която може да се поръча и с опция за превключване на предавките от волана. На върха в гамата е позиционирана модификацията M135 с 2.0 литров, турбо агрегат и мощност от 296 или 312 к.с. в зависимост от пазара на който се предлага. Plug-in хибриди и EV версия за сега не се предвиждат. Интериора също получава подобаващи промени, като посреща с изцяло нов инструментален панел с 10.2-инчов екран за инструменталният панел и 10.7-инчова инфотейнмънт система от който се управляват всички функции в автомобила, което е довело до липсата на каквито и да е физически бутони по централната конзола на таблото. Поради факта, че всички версии са оборудвани с автоматични трансмисии, скоростният лост е заменен от електрически контролер позициониран на контролен панел със сензорни бутони за управление на някои отделни функции. Багажното пространство е без промяна спрямо това на F40 и възлиза на 380 литра, а опционално за модела се предлагат хед-ъп дисплей и отваряем стъклен покрив. Седалките при всички случаи са изработени от плат, а за клиентите които искат малко по-взискателна обстановка могат да получат интериор изработен от изкуствена кожа в комбинация с Alcantara. Серийно на борда място ще намира разширеният пакет на марката от асистенти подпомагащи шофирането, а срещу доплащане за първи път компактният хеч на марката може да бъде оборудван с функция за дистанционно паркиране.
Няма коментари:
Публикуване на коментар