В края на 60-те години европейското подразделение на Ford решава да
предложи на европейския пазар модел, който да е еквивалент на радващият
се на огромен успех в САЩ - Mustang. Така се стига до премиерата на
може би едно от най-успешните купета продавани в Европа, а именно Ford
Capri. Маркетинговите стратези на компанията насочват този модел към
почти всички клиенти независимо от статута, който приемат в обществото.
За целта моделът се предлага с 4 и 6 цилиндрови, редови и V-образни
агрегати с работен обем от 1.3 до 3.4 литра, чиято мощност варира от 68
до 150к.с., а в по-късните модели тя достига до 205к.с. Само за първата
година след неговата пазарна премиера са продадени над 400 000
автомобила, а до края на неговото производство, което е обявено през
1974 година бройката е достигнала 1.2 милиона автомобила. Второто и
третото поколение на модела също се радват на пазарен успех и стават
една от най-предпочитаната плячка за автокрадците, като статистиката
показва, че 233 000 автомобила от този модел са станали обект на
внимание от страна на крадците. През 1986 година, Ford Capri е спрян от
производство, като равносметката сочи, че това е най-желаното купе
предлагано на пазара в Европа. Ниската цена, надеждната и същевременно
проста конструкция го правят достъпен и предпочитан модел сред клиентите
на марката.
Страници
▼
неделя, 31 март 2013 г.
Официални снимки на Citroen C4 Picasso 2014
Пред нас са първите изображения на новия Citroen C4 Picasso. Не е изненада, че дизайна напълно се припокрива с този на Citroen Technospace Concept, който бе показан в Женева, което пък го прави автомобилът с най-голямо стъклено пространство предлаган на пазара в момента. Този факт придава усещането за пространство в купето въпреки намалените общи габарити спрямо настоящия модeл. Междуосието обаче е увеличено, а този факт позволява пътниците действително да разполагат с повече простор, а багажното пространство е с 40л. повече от това в ностоящия модел. Според информацията предоставена от производителя, новото Picasso ще се предлага първоначално с два бензинови и два дизелови агрегата куплирани с 5 и 6- степенни, механични трансмисии. За дизеловите версии на разположение ще бъде и роботизираната полу-автоматична трансмисия. Бензиновите агрегати ще разполагат с мощност от 120 и 156к.с., докато дизеловите съответно с 92 и 115к.с. За сега не се съобщава за кога е насрочена официалната премиера, нито цените с които ще се предлага. Надяваме се още тази седмица да бъде достъпно подробна информация и всички детайли да станат известни особено що си отнася до новата EMP2 платформа върху която е построен модела. Благодарение на новата платформа, в която се използват предимно алуминии, високоякостна стомана и композитни материали общото тегло на модела е намалено с 140кг.
петък, 29 март 2013 г.
Subaru XV Crosstrek Hybrid: Първият хибриден модел на марката
Първият хибриден модел на марката вече е факт! В Ню Йорк, японците представиха хибридната версия на Subaru XV.
Все още не се споменават подробности относно този модел, но е ясно, че
неговата разработка е дело на съвместното сътрудничество с Toyota.
Бензиновият, 2.0 литров, боксер е куплиран с електромотор с мощност
13к.с. и CVT трансмисия, с чиято помощ не се усеща, кога електромотора
взаимодейства с бензиновия агрегат. Стоп/Старт системата ще бъде серийно
вграждана. Според информацията електродвигателя остава активен до
постигането на скорост от 40км/ч, след което движението се поема от
бензиновия агрегат. При всички случаи задвижващи са четирите колела. За
съжаление към общата маса на автомобила са добавени още 136кг., които
неминуемо ще се окажат от значение поне що се отнася до динамичните
характеристики. От фирмата производител все още не оповестяват данни
относно максималната скорост, ускорението и разхода на гориво, но
уверяват, че той е с 10%, по-нисък от този на конвенционалната версия.
Цени също не се съобщават, но най-вероятно базовата версия на хибридния
модел ще бъде с около 10% по-скъпа от тази на XV Crosstrek. Имайки
предвид, че платформата на XV е почти еднотипна с тази на Subaru Forester 2013 можем да очакваме, че най-късно следващата година ще бъде предложена хибридна версия и на SUV модела.
Skania модернизира G и R серийте
Scania модернизира своите G и R серий, като подобрява аеродинамиката и механиката на влекачите предназначени за дълги пътувания. Според информацията, новият дизайн на кабината със заоблени ръбове и множеството нови обтекатели допринасят за 6% икономия на гориво. Новият, 13 литров агрегат покриващ нормите Евро6, съчетан с нови предавателни кутии допринасят за още 2-3% процента икономия на гориво, което е доказателство за неуморната работа на инженерите на марката. Освен него, на разположение ще бъдат още девет агрегата с работен обем от 9 до 16.4 литра, чиято мощност варира от 250 до 730к.с.
Volkswagen Golf 7 избран за "Световен автомобил на годината"
По време на протичащия в момента автосалон в Ню Йорк, бе обявен победителя в конкурса "Световен автомобил на годината". Това е Volkswagen Golf 7 . Конкурса се провежда от 2005 година, като за това време продукти на VW печелят този трофей вече за 4-ти път. През 2009г., VW - Golf 6 печели титлата. През 2010г. - VW Polo, 2012г. - VW UP! Международното жури, което избира победителя се състои от 66 журналисти от водещи автомобилни издания, като трябва да дадат своя глас за модел продаван минимум на два континента чиито продажби са започнали след 01.01.2012г. По време на този конкурс се обявяват и победителите в други категории, както следва: World Green Car - TESLA - S, World Performance Car - Porsche Cayman и World Car Design - Jaguar F-Type.
четвъртък, 28 март 2013 г.
Hyundai HND-9 Concept: Опит за летене или...........
Знаем амбициите на Hyundai да увеличи присъствието си в премиум сегмента
и представянето на последният концептуален модел на марката не е
изненада. Неговото име е HND-9 и представлява купе с 2+2 места, което
би трябвало да ни загатва, какво да очакваме от следващото поколение на Hyundai Genesis Coupe ,
което пък се очаква до 2-3 години. Какво от дизайна на концептуалния
модел ще остане в производствения модел е все още рано да се каже, но се
надяваме повечето от детайлите да намерят своето подобаващо място
въпреки факта, че концепцията доста подозрително прилича на друг
концептуален модел, но японски - Lexus LF-Lc Conept.
Целта на корейците е ясна. С габарити: 4.7м. - дължина, 1.9м.-ширина,
задно предаване и 3.3литров, турбо GDI агрегат с мощност 362к.с., всичко
е ясно. Въпросът е: Кога ще се случи?
Scion tC с фейслифт и нова предавателна кутия
Според производителя Scion tC е най-продавания продукт на марката. честно казано след представянето на FR-S,
ние бяхме отписали това купе и за нас неговите дни бяха преброени. Това
обаче не е така! Даже нещо повече. Моделът получава обстоен фейслифт и
леки подобрения в механиката. Двигателят остава същият - 2.5 литров с
мощност 178к.с., но вече ще бъде куплиран с нова 6-степенна, автоматична
трансмисия чиито предавки се превключват по-бързо от тази в настоящия
модел. Окачването също е преработено, като амортисьорите са с нови,
по-твърди настройки, което е подобрило поведението на автомобила.
Интериора също получава леки подобрения, а на централната конзола място
намира нова мултимедийна система с 6.1 инчов дисплей, чрез който се
управлява менюто на бордовия компютър, телефона, сателитното радио и
навигацията. Цени на фейслифт версията още не се съобщават.
Kia Koup 2014: Нов модел или обстоен фейслифт?
Този модел така и не дойде в Европа, но това не пречи да се радва на
добър пазар и то не къде да е, а зад океана. Четири години след
официалното представяне на купето в САЩ, Kia Koup получава ново излъчване и агрегати. Дизайна е в стила на новата Kia Forte
и макар, че моделът е презентиран като нов, то за никого не остава
скрит факта, че това всъщност е обстоен фейслифт. Да, направени са
редица промени в дизайна и окачването, като от фирмата твърдят, че над
400 детайла са нови. Двигателите, с които ще се предлага новият Koup са
4-ри цилиндровите 1.6 и 2.0 литрови с мощност съответно 173 и 201к.с.,
като по-малкия но по-мощен агрегат е снабден с турбо компресор. И двата
агрегата ще се предлагат серийно с 6-степенна, механична или автоматична
трансмисия. цени все още не се съобщават.
Acura MDX 2014: Официални снимки на модела
В Детройт видяхме Acura MDX Prototype,
а сега в Ню Йорк марката показа производствената версия на модела чиито
продажби трябва да започнат още това лято. както се предполагаше
дизайна е идентичен с този на прототипа, като има минимални разлики в
оформлението на броните. Запазена е оптиката на
фаровете, която по подобие на Akura RLX
разчита изцяло на LED технология. Моделът ще бъде задвижван от
познатият 3.5 литров агрегат чиято мощност е 310к.с. Той ще задвижва
предните колела, но клиентите ще могат да поръчат и вариант с AWD
трансмисия. Цени все още не са обявени.
Dodge Durango с лек фейслифт и изцяло нов интериор
Външно промените в Dodge Durangо не са фрапиращи, но що се отнася до интериора и механиката, то там промените са големи. Арматурното табло е изцяло ново, а качеството на материалите е завишено. Относно механиката на модела, всичко което важи за обновения Jeep Grand Cherokee важи и тук. Това означава, че 8-степенната, автоматична трансмисия ще бъде налична за всички
модификации с възможност за ръчна смяна на предавките чрез
лостчета на волана. Тя ще предава движението на четирите колела чрез
подобрена система за приплъзване.
Производителя твърди, че именно поради тази причина е увеличен капацитета
на прикачения товар. Що се отнася до агрегатите, то за тях все още нищо
не се споменава. Най-вероятно моделът ще продължава да се задвижва от
3.6 и 5.7 литровите агрегати на компанията.
Второто поколение на Kia Soul порасна във всички посоки
Корейците представиха новото поколение на Kia Soul. Промените в дизайна са кардинални. Габаритите са нараснали във всички посоки, а междуосието е с близо 10см. Освен новата визия, интериора е станал значително
по-комфортен и качествен. За пръв път в този модел намират място
вентилирани, предни седалки. Под предния капак място ще намира и 1.6
литровия GDI агрегат с мощност 136к.с. куплиран с 6-степенна, механична
или автоматична трансмисия. Над него в гамата ще бъде разположен 2.0
литровия GDI съответно с 164к.с., който серийно ще се предлага с два
типа автоматични трансмисии. Продажбите на обновения Soul в САЩ ще
започнат през лятото, а в Европа се очаква в края на гази година. В по-късен егап марката ще предложи и изцяло електрическа версия на модела предназначена за пазарите в САЩ.
сряда, 27 март 2013 г.
Toyota представи в Ню Йорк новият Highlander
В Ню Йорк, Toyota представи изцяло новото поколение на популярния зад океана SUV модел - Highlander.
Конструкцията и механиката са изцяло нови, като моделът вече получава и
трети ред седалки. Платформата върху която е построен моделът е същата
като на седмото поколение на Toyota Camry,
което неминуемо подсказва, че на разположение ще бъдат 4 и
6-цилиндровите, бензинови агрегати от седана, като по-малкият ще
задвижва само предните колела. Хибридна версия също ще има и ще се
предлага с 3.5 литровия агрегат. Всички версии ще са оборудвани с
6-степенна, автоматична трансмисия. Интериорът е станал по-стилен и това
няма как да бъде по друг начин, тъй като корейците вдигнаха летвата с Новият Hyundai Santa Fe.
Японците все още не споменават цените на новия Highlander, но и те
трябва да са в диапазона на корейския модел. В Европа за сега този SUV
не се очаква, освен може би в Русия. Ние ще се "радваме" на новата Toyota RAV 4.
Honda Odyssey с леки козметични промени и прахосмукачка
Три години след своята премиерата, Honda Odysse
получава леки козметични промени и прахосмукачка?! Да! моделът вече
разполага с вградена прахосмукачка в задната част, която може да работи в
рамките на 8 минути при изключен двигател. това е първият автомобил,
който разполага с тази странна, но практична екстра. Що се отнася до
механиката, то там няма или поне не се споменава да има промени. Това ще
рече, че 3.5 литровия V6-цилиндров мотор със своите 248к.с. ще
продължава да намира място в този модел.
Официални снимки на Audi A3 Sedan
Днес в Ню Йорк се състоя премиерата на седан версията на Audi A3. Изненади няма. Дизайна повтаря този на концепцията показана миналата година в в Женева, а механиката е идентична с тази на Audi A3.
Въпреки всичко може да се каже, че Audi изпреварва своите преки
конкуренти с пускането на подобен модел, тъй като те нямат четириврат,
пълноразмерен седан в този сегмент. Пропорциите са много добре подбрани,
а багажното пространство е с обем 425л. Безспорно този модел е обречен
на успех. Неговите продажби стартират с широка гама от бензин и дизелови
агрегати включително и с "S" версия, която разполага с 300к.с. Според
производителя ускорението от 0 до 100км/ч ще става за 4.9 секунди, а
максималната скорост е електронно ограничена на 250км/ч. Задвижването се
осъществява чрез 4-те колела, като средния разход по каталожни данни е
6.9л/100км. Останалата бензинова гама включва 1.4 и 1.8 литрови TFSI
агрегати чиято мощност варира от 138 до 177к.с. Дизеловите версии ще
разчитат на новия 2.0 литров, TDI чиято мощност е 150к.с. Серийно те ще
бъдат куплирани с 6-степенна, механична трансмисия, като естествено ще
се предлага и 6-степенната, S-tronic с двоен съединител. В САЩ
продажбите започват от тази пролет, докато в Европа моделът се очаква в
края на лятото с цена от около 25 000 евро.
Jaguar XKR-S GT в лимитирана серия от 30бр.
Англичаните представиха екстремна версия на Jaguar XKR-S,
която ще носи името XKR-S GT. Рецептата е ясна. По-лека конструкция,
подобряване на спирачната система и нова окачване. Мощността на 5.0
литровия, V8 агрегат снабден с механичен компресор не е променена. Тя е
550к.с. достигана при 6000об/мин. Трансмисията е 6-степенна, автоматична
с възможност за ръчна смяна на предавките. Според информацията
предоставена от производителя, ускорението на XKR-S GT от 0 до 100км/ч
става за 3.9 секунди, а максималната скорост е ограничена на 300км/ч.
Цени все още не се съобщават, но стана ясно, че тази версия ще бъде
произведена в лимитирана серия от 30 автомобила, които ще имат тежката
задача да се конкурират с Porsche GT3 въпреки, че двата автомобила не могат да се сравняват.
Официални снимки на Range Rover Sport 2014
Ето и официалните снимки на Range Rover Sport 2014.
Това е една от най-чаканите премиери в Ню Йорк и тя стана факт преди
броени часове. Моделът е по-компактен и лек, което е довело до
значително подобрение на управлението и динамичните характеристики.
Според информацията общото тегло е с цели 420кг. по-малко от това на
настоящия модел. Това не е изненада, тъй като това поколение използва новата алуминиева платформа от Range Rover. въпреки това обаче 70% от частите в двата модела се различават. Дизайнерите са подобрили и аеродинамиката, като сега
коефициентът на челно въздушно съпротивление е Cx-0.34. Ново шаси и пето
поколение пневматично окачване осигуряват комфорта и безопасността на
возещите се. Моделът разполага с ново кормилно управление и система 4х4,
която има възможност да заключва диференциалите на 100%. Всички
модификации ще се предлагат с 8-степенна, ZF трансмисия. В САЩ
продажбите ще стартират през лятото, като цените ще започват от 63 400
долара. В Европа моделът ще се предлага с 3.0 литров, турбо дизел с
мощност 258к.с., както и с бензиновите 4.4 и 5.0 литрови агрегати, като
последният е снабден с механичен компресор. Мощността е съответно 339 и
503к.с. По-късно тази година се очаква и представянето на хибридна
версия снабдена с дизелов агрегат, а до 2015 година ще видим и 4-цилиндрова версия.