Страници

четвъртък, 31 януари 2013 г.

Peugeot 208: Автомобил за 2013г. на Kamuscoop

Вие избрахте Peugeot 208 за автомобил на 2013 година! 27% от гласувалите в анкетата предпочетоха френския хеч. Непосредствено след него с 25% от гласовете е новото поколение на Mazda 6, а  третото място с  13%, си поделят Mercedes А-class и  Volvo V40. Явно болшинството от гласувалите са по-прагматични и са предпочели по-достъпния и евтин модел пред премиум автомобилите. Френския хеч е финалист и в конкурса "Car of the year 2013" чиито победител ще стане ясен по време на автосалона в Женева, през март месец. От следващата седмица Вие ще имат възможност отново да гласувате, но този път списъкът ще бъде идентичен с този, от който 58-те журналисти ще трябва да разпределят своите точки. Дали вашият избор ще съвпадне с техния? 

сряда, 30 януари 2013 г.

Видео: Pagani Huayra в новата серия на Top Gear

Знаем, че Pagani Huayra е един от най-технологичните автомобили в наши дни. В новия сезон на Top Gear, тя е попаднала в ръцете на Стиг, който прави феноменална обиколка на пистата. Дали ще подобри рекорда на Ariel Atom V8 и неговите 1.15.1 минути? Вижте сами!

вторник, 29 януари 2013 г.

W Motors Lykan Hypersport идва с цена от 3.4$ млн.

 Днес в Катар, Ливанската компания - W Motors представи официално своя суперкар разработен съвместно с Magna Steyr и RUF Automobile. Според информацията моделът ще бъде произведен в силно лимитирана серия от седем бройки, като цената на всяка една от тях ще започва от 3.4 милиона долара. Автомобилът се задвижва от централно разположен 6-цилиндров агрегат естествено с принудително пълнене чиято мощност възлиза на 750к.с. Добрата аеродинамика и леката конструкция позволяват да бъде достигната скорост от 395км/ч, а времето за ускорение до 100км/ч от място да става за 2.8 секунди. Все още не е ясно дали моделът е хомологиран за европейските пътища, но в САЩ, той няма да има никакви проблеми. Доставките на първите бройки ще бъдат осъществени още през септември месец тази година, а вие сами преценете дали цената си заслужава. 

неделя, 27 януари 2013 г.

Класики: Nissan Fairlady Z / Datsun Z 240/260/280

  През 1969 година, Nissan предлага на пазара купето Fairlady Z, което се предлага и като Datsun 240Z / 260Z / 280Z. Успехът на модела е над очакванията на компанията и марката отделя особено внимание над неговото развитие. Задвижван от 6-цилиндрови, бензинови агрегати с мощност от 140 до 170к.с. това е най-бързият японски модел предлаган на пазара по това време. Максималната скорост при всички случаи надвишава 200км/ч, а времето за ускорение е около 8 секунди. Успехът му в САЩ не закъснява, тъй като механиката е надеждна, качеството високо, а цената е без конкуренция. В средата на жизненият му цикъл се предлага и автоматична, 3-степенна трансмисия, както и електронно впръскване на горивото в цилиндрите, което води до по-нисък разход и стойности на вредните емисии, което важно за оцеляването на модела на американския континент. Nissan Fairlady Z се предлага до 1978 година, когато е заменен от втората генерация на модела, в която вече се предлага и 4-цилиндров агрегат заради петролната криза обхванала света по това време. Въпреки това моделът продължава да се радва на засилен интерес, като няма да излъжем, че това е едно от най-елегантните и известни японски купета, което същевременно промениха и мнението за японските автомобили. за това няма да е лъжа, ако се каже, че това е една от малкото японски класики.



събота, 26 януари 2013 г.

Kia Pro Ceed GT в продажба от лятото

 Това не е концептуален модел, а напълно завършен автомобил, който ще бъде представен официално през публика по време на автосалона в Женева, през март месец. Първият "хот" хеч на корейците ще бори конкуренцията с изящен дизайн и ниски цени. Това обаче не означава, че са правени компромиси. Автомобилът, базиран на Kia Pro_Ceed разполага с ревизирано, по-спортно окачване, подобрена спирачна система и нова кормилна система. Под предния капак място намира 1.6 литров, бензинов агрегат с принудително пълнене и директно впръскване на горивото чиято мощност е 205к.с. Тя е достатъчна за да ускори корейското GT купе до 100км/ч от място за 7.9 секунди, а максималната скорост да бъде 225км/ч. Според производителя средния разход на гориво е 6.6л/100км, но при всички случаи тази стойност ще бъде далеч от реалните показатели. Производството ще се осъществява в Словакия, а продажбите трябва да започнат през лятото на тази година. Цени не се съобщават.

четвъртък, 24 януари 2013 г.

Започнаха продажбите на новия Ford Cargo

 От тази седмица започнаха продажбите на глобалния тежкотоварен влекач предназначен за дълги преходи - Ford Cargo, който се произвежда в Турция и Бразилия. Новият влекач ще предлага значително по-просторна кабина, което е постигнато чрез нейното по-високо позициониране. Така, пода вече е равен, а водача ще разполага с повече пространство. Новото окачване на кабината към шасито допринася за добър комфорт и по-малки вибрации.  Арматурното табло не е от най-добрите в бранша, но всички уреди са разположени логично и работата с тях е лесна. Първоначално моделът ще се предлага с 6-цилиндров, 10.3 литров, дизелов агрегат покриващ нормите Евро5 с мощност 460к.с.  Автоматичната трансмисия е подобрена, както и спирачната система. Новото поколение на Cargo ще се предлага с две години гаранция, без ограничение на пробега, а интервала за обслужване е 60 000км. До края на тази година се очакват да бъдат представени и по-маломощните версии предназначени предимно за вътрешно карго.

сряда, 23 януари 2013 г.

Това ли е новият Nissan X-Trail?

 Една година след представянето на Nissan Hi-Cross Concept, ние имаме възможност да видим изображения, които ни показват как ще изглежда следващото поколение на Nissan X-Trail . Сами можете да се обедите, че разликите са минимални и дизайна е почти изцяло пренесен в прозводствения модел. До колко обаче можем да вярваме на тези изображения все още не можем да дадем адекватен отговор, но сме склонни да вярваме, че ако не друго то, те ни показват с точност над 95%, как ще изглежда реалния модел. 


PSA представи новата EMP2 платформа

 Днес, PSA представи ново поколение технологична платформа наречена EMP2 (Ефективно Модулна Платформа), предназначена за компактния клас автомобили на Citroen и Peugeot. Тя ще бъде основа на бъдещите модели на фирмата било то: хеч, седан, купе или кросовър. За направата са използвани високоякостни стомани, алуминии и композитни материали. От концерна твърдят, че благодарение на нея, бъдещите модели ще бъдат с около 70кг. по-леки от настоящите. Без проблемно ще могат да се вграждат системи за икономия, като: Стоп/Старт и хибридно задвижване. Задното окачване ще бъде от типа Мултилинк, а в предната част ще могат да се внедряват всички 3 и 4-ри цилиндрови, бензин и дизелови агрегати на концерна. Освен намаленото тегло и логично по-ниския разход на гориво, новата EMP платформа ще осигурява и значително по-добра пасивна и активна безопасност. Все още не се споменава дали и GM ще се възползва от ЕМР2, но със сигурност наследника на Peugeot 308  и Citoen C4, както и бъдещите модели произвеждани в Азия и Африка ще бъдат изградени върху нея. 


Aston martin Rapide S се изправя гордо срещу своите конкуренти

 Това са официалните снимки на обновения Aston Martin Rapide, който вече ще има и S версия. Дали тя ще помогне за увеличаването на продажбите на този модел все още можем само да гадаем, но не трябва да се пренебрегва факта, че под предния капак намира място 5.9 литровия, V12-цилиндров агрегат чиято мощност е вече 550к.с. С негова помощ, четиривратото купе вече надхвърля 300км/ч максимална скорост, която в случая е 309км/ч.  Времето за ускорение от място до 100км/ч също е намалено и сега то е 4.9 секунди. При един бърз поглед на характеристиките може да се види, че данните се доближават до тези на Porsche Panamera Turbo S, което ускорява по-добре, но максималната му скорост е "едва" - 306км/ч.  Цените също са почти сравними. Продажбата на Aston Martin Rapide S започват от следващия месец, като в Англия, моделът ще се предлага от  около 150 000 паунда.


вторник, 22 януари 2013 г.

Новото купе на Rolls Royce ще носи името Wraith

Световната премиера на купе версията на Rolls Royce Ghost ще се състои през март месец в Женева, а продажбите на модела ще започнат през лятото. Късно снощи от марката разпространиха първи тиизър на модела, който загатва дизайна на новото GT купе. Стана ясно, че неговото име ще бъде Wraith (Призрак) - име използвано за пръв път в модел на компанията в краяь на 30-те години. Това е единственото сигурно нещо, което знаем. Все още няма официални данни за механиката, но се надяваме те да станат ясни по-рано от премиерата на модела. Ако не друго, то можем да бъдем сигурни, че първите официални снимки ще бъдат лансирани още следващия месец, ако не и по-рано. За сега ще се задоволим с тиизъра пред нас и информацията, която знаем от миналата година. 

неделя, 20 януари 2013 г.

Volkswagen Golf 7 Variant с премиера в Женева

На автосалона в Женева, Volkswagen ще представи комби версията на Golf 7. Моделът няма да блести с дизайнерски похвати, но както винаги ще бъде практичен.. Новото комби  ще предлага значително количество багажно пространство, което ще бъде без аналог в своя клас. Под предния капак място ще намират бензиновите 1.2 и 1.4 литрови агрегати, както и дизеловите 1.6 и 2.0 TDI.
Успоредно с Golf Variant ще бъдат показани GTI и R версиите, които ще се предлагат с 3 и 5 врати. Според информацията GTI, модификацията ще разполага с 2.0 литров, TSI с мощност 220к.с., като срещу доплащане ще се предлага и "Perfomance" пакет чиято мощност ще бъде с 10к.с. повече. Производителят твърди, че именно това поколение  GTI ще бъде най-бързото  в историята на марката. Максималната скорост ще бъде 250км/ч, а времето за ускорение до 100км/ч от място е 6.5 секунди. За сега не се споменава обаче, какво да очакваме от "R"  версията, чиято мощност трябва да е 310к.с.

Класики: Fiat (Bertone) X1/9

  Ако този модел имаше своя наследник, марката щеше да има друг имидж, а търговския успех на Mazda MX5 нямаше да бъде толкова голям. За съжаление обаче италианците решиха, че след 17 години производство Fiat X1/9, няма нужда да остане в гамата на марката. Двуместният кабриолет с централно разположен мотор и задвижване на задните колела е представен през 1972 година и за 17 година са произведени над 150 000 бройки. На практика, той се произвежда от Bertone, но се окомплектова в заводите на Fiat. За задвижване се използват 1.3 и 1.5 литровите, бензинови агрегати чиято мощност е съответно 75 и 85к.с. напълно достатъчни за допринасянето на незабравими емоции с тежащият 850кг. автомобил. Именно те, както и слабото качество на изработка са причините за критиките към този модел. Двигателите страдат от прегряване, което води до увеличен разход на гориво, а ръждата обхваща целият автомобил, като дори и бензиновата система не е подмината от корозия. При по-спортно шофиране моделът има склонност към недозавиване, което се дължи на лошото разпределение на масите. Всички слабости на модела обаче трябва да бъдат простени, тъй като на практика, това е първият достъпен кабриолет с централно разположен агрегат, който е предложен на пазара за лично ползване. Може само да съжаляваме, че той остава без наследник. Ако трябва да бъдем точни, то X1/9 се предлага с емблемите на Fiat до 1982 година, а след това името му е Bertone X1/9.




петък, 18 януари 2013 г.

Honda GEAR Concept: Дизайнерска концепция представена в Канада

 Малко в страни от прожекторите на автоизложението в Детройт, в Монреал японците показаха концепция насочена към младите хора с урбанистичен начин на живот. Името на концепцията е GEAR и предлага място за 4 човека заедно с прилежащият им багаж. За сега от фирмата не споделят никакви подробности относно техническите детайли на модела, нито това дали ще бъде внедрен в серийно производство. На нас лично ни се иска повечето от детайлите да видим в следващото поколение на Jazz, но честно казано шансовете за това са малки.


четвъртък, 17 януари 2013 г.

Нов CDTI-Ecotec агрегат от Opel

Opel, презентира нов 1.6 литров CDTI- Еcotec агрегат, който ще започне да се предлага в гамата на марката от пролетта на тази година. Новият1 4-цилиндров турбо-дизелов агрегат покрива нормите Евро6 и ще замени настоящите 1.7 CDTI и базовите версии на 2.0 CDTI. Първоначално новият мотор ще се предлага с мощност 136к.с. при 320Нм., като от фирмата обещават в последствие този агрегат де се предлага в още версии. Производството ще се осъществява в Унгария и ще се внедрява в почти всички модели на марката.

Ford Atlas Concept с поглед към поточната линия

Американците не един и два пъти са показвали концепции на пикапи, които за съжаление не са стигали до серийно производство. Надяваме се обаче случаят с коцепцията Atlas на Ford, да не бъде такъв. Ясно е, че моделът ни показва, какво да очакваме от бъдещата F-series, която би трябвало да се появи на пазара най-късно през 2014 година. Дизайна, както винаги е груб, но благодарение на активните жалузи за охлаждане на двигателя аеродинамиката е подобрена, особено при движение на магистрала. Под предния капак, място намира  Ecoboost агрегат куплиран със Стоп/Старт система. Задвижването е на четирите колела, но производствения модел ще продължава да се предлага и със задвижване само на задния мост. Според информацията бъдещото поколение на един от най-продаваните модели в САЩ, ще бъде с около 14%, по-леко от настоящия модел, което е едно от предпоставките средния разход на гориво да бъде намален с 3-4л/100км.

сряда, 16 януари 2013 г.

Hyundai увеличава присъствието си в премиум сегмента

 Концептуалният Hyundai HCD-14 Genesis представен в Детройт, ни разкрива, че марката в най-скоро време ще влезе с гръм и трясък в сегмента на четиривратите купе. Това не трябва да изненадва никого, тъй като корейците заемат 9% от пазара на премиум моделите и то, не къде да е, а в САЩ. Дизайна е елегантен, но много от елементите няма да достигнат до внедряването в серийния модел. За сега не се споменава нищо конкретно относно производствения модел, но концепцията е основана върху RWD платформа, а за задвижване разчита на 8-цилиндров агрегат, най-вероятно идващи директно от Hyundai Equus . С нетърпение чакаме производствен модел. 


вторник, 15 януари 2013 г.

Acura NSX Concept 2 още по-близко до серийно производство

 Японците явно са решили да "бомбандират" американците, но този път с концептуални модели. На фирменият щанд на Acura в Детройт, марката показва второто издание на Acura NSX Concept. То е още по-близо до серийно производство и вече си има интериор. На следващия автосалон в Детройт, най-вероятно ще видим още една версия на концепцията и най-късно даокрая на 2014 година ще бъде представена и производствената версия на така чаканият наследник на NSX. Въпросът е само, дали японците ще го предлагат с емблемата на Acura или с тази на Honda. Без значение всъщност, нали?


Acura MDX Prototype подгрява публиката в Детройт

 Без угризения можем да кажем, че това е предпроизводствената версия на следващото поколение Acura MDX. .Разликите в дизайна на производственият модел ще се свеждат до  леки промени в дизайна на броните и други дребни детайли. Оптиката на фаровете е по подобие на Akura RLX и разчита изцяло на LED технология, което ще остане в серийния модел. От техническа гледна точка няма да има изненади. Под предния капак място намира модернизирания, 3.5 литров агрегат куплиран с 7-степенна, автоматична трансмисия. Голяма вероятност има обаче да видим и хибридна версия на седем местният SUV.  Официалната премиера на производствения модел се очаква да бъде в края на тази година.

Nissan Resonance Concept: Футуристична визия на Murano

 Концепцията Nissan Resonance, която бе представена в Детройт, ни показва какво да очакваме от следващото поколение на Nissan Murano. Що се отнася до дизайна, то ние сме скептици за това дали той се доближава до този който ще видим в серийния модел, но сме склонни да вярваме, че в следващото поколение на японския SUV няма да има дизелов двигател. Концепцията разполага с хибридно задвижване, като задните колела взимат участие в  движението само при нужда или при движение на електрически режим. Те се задвижват от електромотор интегриран в задния мост, като по този начин разпределението на масата върху осите е идеално. Благодарение на новото покорление CVT-трансмисия, преминаването от електрически към конвенционален режим няма да се усеща от возещите се, а те  от своя страна ще получават информация за това посредством нов интерфейс на информационната система интегрирана на централната конзола. Всъщност, нищо ново под слънцето.


Cadillac ELR без конкуренция

 Ето и официалните снимки на Cadillac ELR, който ще бъде достъпен на пазарите в САЩ  от началото на следващата година. Хибридното купе разполага с механиката от Chevrolet Volt  и на практика е без конкуренция. Може да се каже, че е и без конкуренциа по отношение на дизайна. Хибридното купе изглежда впечатляващо и може само да съжаляваме, че ще се предлага само с хибридно задвижване. От централата все още не споделят  динамичните характеристики за модела, но ние ги очакваме с нетърпение.  За задвижване купето използва 1.4 литров, бензинов агрегат, който служи само за дозареждане на батериите и удължаване на пробега, както е при Volt. Мощността на електромотора е 208к.с., а пробегът в чисто електрически режим обещан от производителя е 480км. Цени все още не се съобщават, но не очакваме да бъде един от най-често срещаните модели по пътищата дори и в слънчева Калифорния.


Toyota Corolla Furia Concept загатва формите на серийната версия

  Концепцията Toyota Corolla Furia, ни показва, че японците ще направят смела стъпка по отношение на дизайна в следващото поколение на модела. Този модел е важен за марката, тъй като е най-продаваният в нейната история. Разбира се от концептуалния модел ще остане само силуета. Предните и задните светлини са прекалено дръзки и все още не е дошло време да намерят място в сериен модел, поне в близките 4-5 години. Въпреки това любопитството ни се засилва и вече с нетърпение очакваме, какво ще предложат японците на клиентите, които очакват компактния седан.


понеделник, 14 януари 2013 г.

North American Truck/Utiliti of the Year - 2013: Dodge RAM


Успоредно с North American Car of the Year, днес бе обявен и победителят в конкурса "North American Truck/Utiliti of the Year". За победител бе провъзгласен  Dodge Ram. Интересното тук е, че този модел всъщност не е нов. Това е фейслифт версия на представения през 2009-та година Ram, чиито продажби обаче са без конкуренция в северна Америка. Този факт е предпоставка и за победата на този модел пред конкуренти като: Mazda CX-5  и Ford B-Max. 
Обновеният Dodge Ram се предлага с 3.6, 5.7, 6.4 литрови - бензинови агрегати, както и с 6.7 литровия дизелов мотор. Диапазона на мощност е от 305 до 455к.с. Всички версии се предлагат с автоматична трансмисия, било то 6 или 8-степенна. Задвижването се осъществява посредством задните колела, като се предлагат и 4х4 версии. Многоброен избор от кабини и разстояния между осите покриват всички изисквания на малкият и среден бизнес, което е една от предпоставките за успеха на този модел. За сведение само ще кажем, че през изминалата година са продадени 361 000 бройки от този модел.