Страници

събота, 23 август 2025 г.

Японска еволюция: Nissan X-Trail получава по-голям екран и по-малки промени

 


Ако има нещо, което японците правят добре, това е да вземат един автомобил и да го променят толкова леко, че почти никой да не забележи. Nissan X-Trail или Rogue, както го наричат в Америка - получи нов фейслифт и, повярвайте, това не е онзи вид фейслифт, който превръща един стар модел в нещо ново и вълнуващо. По-скоро е като да пренаредиш мебелите в хола. Пак си е същата стая, но с леко променено усещане. 


И така, какво са променили? Ами, решетката е малко по-широка, броните са леко модифицирани, а мигачите вече са LED.  Това е голям напредък, нали? Иначе общата дължина е нараснала с цели три сантиметра заради новият дизайн на броните. Това е все едно да си сложиш по-дебел чорап в едната обувка. Вътре промените са още по-скромни. Вече имаш USB-C портове, защото, знаете ли, време е да оставим миналото зад гърба си. И освен това, вече няма да се мъчите с онази жалка 8-инчова мултимедия. Сега вече имате голям 12,3-инчов екран и то серийно. И идва с Google. Чудесно. Сега Google ще знае къде сте дори когато сте паркирали.


В Япония, където явно хората обичат да им се предлага избор, вече имаш различни пакети, които да направят X-Trail малко по-интересен. Например, имаш пакета Sotoasobi. Това на японски вероятно означава „правя се, че ходя на приключения“ . След това е Rock Creek. Това е същата история, само че с оранжеви акценти и водоотблъскващи седалки. Защото, очевидно, трябва да си готов за всякакви ситуации, като например да разлееш кафе. И накрая, ако се чувстваш малко по-агресивно настроен, имаш Autech Sports Spec, който е със спортно окачване и 20-цолови джанти. Идеално за борба с дупките по нашите пътища. 

И сега идва голямата новина: Nislo версия на X-Trail. Аплодисменти! Накрая нещо, което изглежда бързо! Но не. Никаква допълнителна мощност. Нищо, което да те накара да се усмихнеш, когато натиснеш педала. Просто са пренастроили софтуера, за да може задният електромотор да реагира малко по-бързо. Но за сметка на това имаш дифузьор отзад. Защо един кросоувър има нужда от дифузьор? Нямаме представа. Може би, за да не се разхвърчат бонбоните, когато карате с 29% по-малко повдигаща сила. Имаш и седалки Recaro, но... без електрическо задвижване. Защото, когато искаш да си спортен, трябва да се мъчиш сам да си наместиш седалката за да не излизаш от форма.

В крайна сметка, всички тези нови версии са просто козметични промени, които те карат да се чувстваш, че имаш нещо по-специално, дори когато всъщност не е така. И всичко това започва от $26,000, докато за Nismo версията можеш да стигнеш до $40,000. Всичко това за една кола, която изглежда готова за приключения, но всъщност е създадена, за да те закара до съседната улица.

Няма коментари:

Публикуване на коментар