Добре, хайде да погледнем този Jeep Cherokee, който видяхме преди няколко месеца. По всичко личи, че той се е преместил в средния клас и е станал по-голям, по-брутален и… ами, по-квадратен. Jeep Cherokee се завръща към корените си, към онези ъгловати, брутални форми, които карат въздуха да се чуди накъде да отиде. Затова и коефициентът на въздушно съпротивление е 0.33 . доста впечатляващ за SUV. ѝне може да му се отрече и, че е пораснал. По-дълъг, по-широк, по-висок... дори междуосието е направо гигантско. Това означава, че Cherokee официално вече не е малък SUV, а се е преместил в лигата на големите. За да се компенсира това, му слагат джанти от 17 до 20-цола и да изглежда по-малко като танк и повече като SUV.
Вътре Cherokee е станал по-удобен. Двата екрана - 10.25-инчов за таблото и 12.3-инчов за медийната система, които са добре интегрирани. Има Apple CarPlay и Android Auto, но това вече е толкова стандартно, че ако го нямаше, щяхме да се чудим дали не сме се върнали в 2005 г. Климатикът е със сензорен панел, което е… модерно, да се надяваме, че не е твърде трудно да се уцели правилната температура, докато карате. Багажникът? Е, той е впечатляващ със своят обем от 952 литра, което е... огромно. Ако сгънете седалките, получавате почти 2 кубически метра място. Това е с около 30% повече от предшественика му. Идва с адаптивен круиз контрол, което е чудесно, защото кой иска да кара, когато колата може да го прави вместо него?
Но най-голямата изненада е под капака. Новият Cherokee е построен на платформата STLA Large и е поредният американски модел, който използва... европейски двигател! Старият EP6 на PSA и BMW, познат още като Prince, сега е адаптиран за хибридна система и работи по цикъла на Милър, което, честно казано, звучи като нещо, което е измислено от учен с бяла коса и очила. Двигателят произвежда 180 к.с., а общата мощност на системата е 213 к.с. Батерията е малка - само 1.08 кВтч. Затова не очаквайте да пътувате много на ток. Но за сметка на това, с един пълен резервоар, Cherokee може да измине над 800 км. Това е чудесно, защото ако забравиш да спреш за зареждане, няма да ти се наложи да буташ тази тежка кола. Има и 4х4, различни режими на шофиране и добър пътен просвет, което е... добре, все пак това е Jeep.
Производството на двигатели EP6 вече е в Мичиган, а самите коли ще се правят в Мексико. Първо ще се появят по-скъпите версии, Limited и Overland, които ще струват между $42,000 и $46,000. По-евтините версии ще дойдат в началото на 2026 г., а накрая ще видим и бензинови версии. Защото, все пак, кой иска да кара хибрид, когато може да имаш чист бензинов двигател? Но да не забравяме, че сега, тази кола е за хора, които искат нещо голямо, мощно и с брутална визия, но в същото време им харесва идеята да се правят, че са екологични.
Няма коментари:
Публикуване на коментар