Страници

сряда, 9 юли 2025 г.

**Rivian R1 Quad: Четири мотора, космически цени или истинското лице на електрическото безумие!

 


Ето, че доживяхме. След като миналото лято Rivian ни показаха някакво си обновените версии на Rivian R1T и R1S - тези електрически играчки, дето приличат на колички за голф, ама малко по-големи. Сега същите тези, извадиха нещо ново. Четиримоторни високопроизводителни версии.  Това е като да сложиш четири сърца на една муха. Високопроизводителни? За какво? Да те изстрелят на Луната ли? Цените? Започват от 115 990 долара и 121 990 долара за SUV модела. Ей, това са пари за къща, дето си има баня и тоалетна! А тук получавате кола, дето не издава звук. Ама, проектирани били да са "по-мощни и способни от всякога". Разбира се. Нали трябва да оправдаят цената. 


Тези четири електрически двигателя произвеждали комбинирана мощност от 1025 к.с. Колко? Това е повече, отколкото имат две Ferrari-та, взети заедно и е достатъчно да изкорени дърветата по пътя ви въпреки, че моделите се водят екологични. И сега най-големият шок: R1T ускорявал от 0 до 96 км/ч за 2.5 секунди, SUV-ът с една десета по-късно. Ей, тия десети от секундата, колко са важни за някой, дето сигурно ще кара тоя звяр до магазина за органична храна. Rivian не ни дават пълни подробности, за да не ни стане прекалено ясно. Но твърдят, че и двата варианта имат пробег до 602 км. А ако изключиш задното задвижване в режим Conserve, пробегът се увеличавал до 644 км.  Ама в реални се постигат по-скромни пробези от 544 и 579 км. Ей, кой лъже тук? Какво е това? Двоен стандарт ли? Rivian казват още, че колите са с най-новите им задвижващи агрегати, проектирани и произведени самостоятелно. Разбира се. За да не им каже някой, че са копирали от другите. Задното задвижване било за максимална производителност и въртящ момент, а предното е оптимизирано за максимална ефективност при крайцерски скорости. Звучи като някакъв сложен танц на електрониката, дето накрая пак те оставя с празна батерия. Новите двигатели били с маслено охлаждане и позволяват шофиране с висок въртящ момент при ниска скорост, което позволявало пълзене по скали. 


Високопроизводителните  варианти версии си имат интериор от Ascend с ватирани седалки с дизайнерски шевове и по-елегантни панели на вратите. Звучи като някакъв лукс за кучета. Имат си и карирани акценти, бронзови орнаменти и някаква нова материя на облегалките на предните седалки. А облицовките? Кафяв ясен или орех, което те кара да се чувстваш като в магазин за мебели, но честно казано изглежда добре. Много добре! Според информацията, на борда място намира подобрена инфотейнмънт система  с "интуитивни плъзгачи", дето можеш да си правиш персонализирани режими на шофиране. Купувачите щели да намерят и доживотен достъп до Connect+ и Rivian Autonomy Platform+.  Ей, това си е направо цял апартамент с екстри които имат за цел да оправдаят цената. Пари за глупости, скрити зад "иновации" и "екология". А накрая пак си купуваш... просто една кола. Ама електрическа. И много скъпа. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар