Страници

сряда, 9 юли 2025 г.

Aston Martin Vantage S е създаден да очарова


Британска инженерна лудост в най-чистата й форма. Точно когато си мислиш, че са достигнали тавана на безсмислената мощност, те просто намират още малко. Британците превърнаха Aston Martin Vantage в истинска суперкола наречена Vantage S. Представен в навечерието на фестивала в Гудууд, този автомобил е подобрен във всички аспекти, сякаш стандартният модел не беше достатъчно напомпан. 


Първо, естествено, е мощността!  Оня 4.0 литров, V8-цилиндров с два турбокомпресора агрегат, който и без това е като ядрен реактор, сега е усъвършенстван и разполага с 671 к.с. Това е леко увеличение спрямо стандартната версия, но според производителят са напълно достатъчни за да я направи Vantage S абсурдно по-бърз от нещо, което вече е абсурдно бързо. Мощността продължава да се предава само към задните колела, през оная 8-степенна, автоматична трансмисия на ZF, която сигурно е толкова умна, че може да ти попълни данъчната декларация. В резултат на това, Vantage S ускорява от 0 до 100 км/ч. за 3.3 секунди. Само с една десета по-бързо от стандартния модел! Максималната скорост пък у увеличена с 2 км/ч. и сега можете да постигнете 325 км/ч. Това е като да си вземеш нов часовник, дето е по-бърз с една секунда на денонощие. 


За сметка на това инженерите са се погрижили Vantage S да се управлява по-добре от стандартната версия. Промени са направени в адаптивните амортисьори от Bilstein, за да се подобри "усещането" и "реакцията на предната част". Звучи като някаква психотерапия за окачването. Освен това, измененията в задните пружини спомагат за подобряване на компресията и отскока, което уж подобрява качеството на возене при ниска скорост. А тампонът на трансмисията е с 10% по-мек, за да подобри "рационалността на возенето". Какво точно означава това, е въпрос за философи. А, чакайте, има още! Задният мост е монтиран директно към каросерията без никакви тампони, за да подобрели връзката между водача и автомобила. Което, за нормалните хора, сигурно означава, че ще те подмята като чувал с картофи и на практика обезсмисля по-мекият тампон на скоростите. 


Най-добрата част е, че от Aston Martin са избегнали оня фокус с излишните аеродинамични елементи и  слава богу! Vantage S изглежда също толкова добре, колкото и базовият модел, само че... малко по-агресивен. Ключовите промени във визията включват монтирани на предния капак остриета, които вероятно струват повече от вашата лятна почивка, червени акценти (защото червеното винаги прави колата по-бърза, нали?), и един голям спойлер на задния капак, който добавя 44 кг. притискателна сила, които подобрявали времето за обиколка на писта. Има си и нови 21-цолови джанти, издържани в сатенено черно с червени елементи. Защото, знаете, джантите са важни.


Добре, сега стигаме до интериора на този нов Aston Martin Vantage.До голяма степен той да е идентичен с този от стандартния Vantage, но, разбира се с онези фини, но важни докосвания, които го правят "S".  и типичната за Aston Martin безупречна изработка. Защото, все пак, това е Aston Martin, а не някаква си там барака на колела. Всичко това напомня на собственика, че той не кара просто Vantage, а Vantage S - по-бърза, по-агресивна и още по-специална версия на вече изключителен автомобил. Aston Martin отново доказа, че "достатъчно" никога не е достатъчно.

Няма коментари:

Публикуване на коментар