Страници

петък, 13 юни 2025 г.

Restmod: Pogea R107


В света на рестмодовете, където предвидимостта е станала като някаква болест и почти всеки втори проект е базиран на Porsche 911, е истинско удоволствие да видиш нещо... ами, не-911. Истинско събитие! Ето защо, когато чухме, че някой се е осмелил да посегне на класически Mercedes от 70-те и да натъпче вътре AMG V8, веднага разбрахме, че това заслужава повече от бегъл поглед. Трябва да се аплодира! Става въпрос за Pogea Racing от Фридрихсхафен, Германия, и техния, да го кажем -Project 107. Този възкресен красавец е базиран на може би един от най-елегантните роудстъри, които някога са били произвеждани, а именно - Mercedes SL (R107). Този автомобил бе символ на стил и статут десетилетия наред, особено в Америка, където си е бил като щатското знаме. А конкретният екземпляр? Той идва директно от студиата на Warner Bros в Бърбанк, с оригинални документи от Бевърли Хилс. Има си холивудско минало, очевидно е виждал и чувал доста, но сега е трансформиран в нещо съвсем ново. 


Каросерията на донорският модел е преминала през пълен кошмар от реставрация. От пълно разглобяване, което си представяме, че е включвало доста псувни и счупени болтове, до химическо отстраняване на боята, катафоретична (каквото и да значи това) защита, ново покритие в ексклузивния цвят Pogea Gray, 3D CAD реконструкция и CNC обработка на ламарината. Pogea Racing работят с мрежа от специализирани партньори, които гарантират качество, което е почти на нивото на оригиналния автомобил. Защото, нека си признаем, дори в завода не винаги са се справяли толкова добре.


Но истинската магия, както винаги, е скрита там, където не я очакваш. Под ламарината, вместо онзи оригинален V8 от 70-те, който развиваше само 190 к.с., този 450 SL вече крие агрегат от mercedes AMG C55 (W203). А това, превръща класическия круизър в модерна машина с мощност от 400 к.с. Това вече е достатъчно, за да спреш да изглеждаш като дядо, който отива да играе голф, и да започнеш да се състезаваш. Двигателят, трансмисията, окачването, кормилното управление, електронните системи, оборудването за безопасност и CAN-bus системата са взети от C-Class AMG. Което означава, че тази кола не просто изглежда бърза; тя се управлява и реагира като истински спортист. Или като настъпен разярен бик, ако предпочитате. За още по-голямо удоволствие от шофирането, са предвидени и окачване от KW, спирачки Brembo и ковани 19-инчови джанти Pogea, обути в гуми Michelin PS4S. Ако желаете по-класически вид, можете да поръчате джанти с ретро дизайн. Но защо? 


Интериорът е умело балансилран между винтидж, лукс и модернизиъм. Оригиналната форма на арматурата се запазва, което е добре, защото си е класика. Но сега крие модерни инструменти. Край на онези мъгляви стрелки!, AMG волан и скоростен лост. Седалките са от Recaro, тапицирани с кожа Mercedes-Benz със серийна перфорация. Климатикът е Restomod Air система, свързана с приложението, а озвучителната система е осигурена от аудиосистемата Retroclassics със STEG DSP, субуфер и мощни високоговорители. Сигурно звучи по-добре от повечето модерни коли.


Цената, разбира се, не е публично обявена. Налична е само при поискване, защото е ясно, че това не е кола за всеки. Имам предвид, ако трябва да питаш за цената, вероятно не можеш да си я позволиш и по-евтино ще ти излезе да си купиш Виагра. Pogea Racing планира производство в малки серии, според желанията на клиентите. А освен Project 107, бяха обявени и подобни рестомодни проекти, базирани на Porsche (ама разбира сее), Ferrari, Volkswagen и Chevrolet. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар