Френската марка, да му се не види, ни изненада днес със завръщането на акронима GTI! След цели 6 години отсъствие, вероятно очаквахте някакъв свиреп бензинов звяр, който да рита задници и да пали гуми, нали? Е, не съвсем. Може би е по-добре от нищо, но Peugeot E-208 GTI дебютира по време на надпреварата на 24-часа на Льо Ман. Това е първият изцяло електрически GTI на Peugeot. Ще пристигне в края на годината. Вероятно тихо.
Под каросерията, както се оказва, имало интересни промени. Например, окачването е снижено с 30 мм, предната следа е по-широка с 56 мм, а задната с 27 мм. Това прави колата да изглежда по-широка и по-ниска, качества, които някога са направили 205 GTI толкова успешен. Разбира се, тогава той имаше и двигател, който издаваше звук. Сега имаме подобрени спирачки, които ще ви трябват, за да спрете тази електрическа скала, пренастроени пружини, амортисьори и кормилно управление, както и някаква нова задна стабилизираща щанга. Чудесно.
Спортният и елегантен дизайн е пренесен и в интериора със специфични предни седалки с интегрирани облегалки за глава с почит къв дизайна на култовото 205 GTI 1.9. Разбира се, с червена рамка по средата, която минава през цялата седалка. Да не говорим за онзи червен мотив тип "пчелна пита" от дясната страна на седалката. За да не забравите, че сте в GTI, дори и да е тих като мишка. Компактният волан, който Peugeot твърдят, че е "ключов елемент от удоволствието от шофирането", е тапициран с перфорирана червена кожа, комбинирана с Alcantara и да не забравим, червената централна емблема. Защото ако не е червено, не е истинско. Графиката на цифровото арматурно табло и централният дисплей са червени стандартно. Налични са и страници със специфични индикации за производителността, за да можете да видите колко бързо се изтощава батерията. В крайна сметка, E-208 GTI предлага най-доброто от E-208 по отношение на оборудването, както по отношение на комфорта, така и на асистенцията на водача. Има инфоразвлекателна система i-Connect Advanced с високопроизводителна свързана навигация TomTom, гласово разпознаване "OK Peugeot" и Apple CarPlay/Android Auto. Всичко онова, от което модерният човек се нуждае, докато се преструва, че кара "спортна" електрическа кола.
Peugeot E-208 GTI, както се очаква, споделя много компоненти с Fiat Abarth 600e. Защото, защо да правиш нещо изцяло ново, когато можеш да ползваш части от друго? Неговият електрически мотор, с 278 к.с., изпраща цялата мощност към предните колела. Да, само към предните колела. Чудесно за управление. Любопитно е, че е по-бърз от италианските си събрат поради по-ниското си тегло и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,7 секунди. Което е... ами, бързо. С тези цифри, това е не само най-бързият GTI на Peugeot досега, но и надминава един от основните си конкуренти, а именноMINI JCW. Това се случва както по мощност, така и по отношение на динамиката. Ето на, французите бият британците с електрическа кола. Какви времена настанаха! Само максималната скорост от 180 км/ч. е под 200-те на Mini. Явно не можеш да имаш всичко. Батерията е с брутен капацитет от 54 кВтч, а обявеният пробег е 350. Което означава, че ако решите да карате като истински GTI, ще стигнете до най-близката зарядна станция доста по-бързо.
Няма коментари:
Публикуване на коментар