Страници

четвъртък, 12 юни 2025 г.

**Електрическият Harrier е най-мощният модел в историята на марката

 


Индийската Tata Motors, която прави коли, които виждате само във филми на Боливуд са собственици на марки като Jaguar и Land Rover и сега са решили, че вече е време да предложат електрическа версия на Tata Harrier. Индийците, очевидно, са решили, че няма нужда да правиш нещо ново, щом старото работи, нали? Въпреки електрическото задвижване, външният вид не се различава много от конвенционалната версия, която беше пусната на пазара през 2019 г. и обновен през 2023 г. Разликите се свеждат до няколко детайла, специфични за електрическите превозни средства. Те включват затворена решетка, защото електрическите коли не дишат, променени брони  за да изглежда по-модерно и уникални 19-цолови джанти - да не би случайно някой да си помисли, че сте си купили обикновена кола за нормални пари.


Вътре, обаче, нещата стават интересни. Колата се откроява с огромен за индийските стандарти, 14.5-инчов екран за инфо-развлекателната система от Samsumg, система от камери с обзор от 360 градуса, аудио система JBL с 10 високоговорителя и панорамен - отваряем покрив, от който можете да гледате звездите, докато чакате на поредната зарядна станция. Пълен комфорт! Добавете и електрическо отваряне на задната врата за мързеливите, дигитално вътрешно огледало и пакет от асистенти подпомагащи шофирането, който поддържа автономия от ниво 2. Последното е задължително, защото индийците, очевидно, имат нужда от помощ, за да шофират. 


Tata Harrier.ev се предлага с един или два електрически двигателя. Във варианта със задвижване на четирите колела, предният двигател е с мощност 158 к.с., докато задният - стандартен електромотор разполага с 238 к.с. Това го прави версията с четири задвижващи колела най-мощния модел в историята на марката до момента, който е способен да ускорява от 0 до 100 км/ч само за  6.3 секунди. Достатъчно бързо, за да избегнете слоновете по пътя. Задвижването включва шест режима на шофиране, включително и такъв за сняг, тъй като очевидно, индийците карат през сняг, кал и пясък всеки ден. Другият вариант е да се обмисля някакъв експорт за страни като Швейцария или Канада, но това е малко вероятно, тъй като там хората все пак си имат достатъчно свои си проблеми. За захранване са налични две батерии с капацитет от 65 и 75 кВтч. По-голямата осигурява на варианта със задно задвижване стандартен пробег от 627 км., въпреки че вътрешните тестове на Tata показват по-реалистичен пробег от 480 до 505 км. и то в най-добрия случай. Така че, да, може и да ви закара до някъде, без да ви се наложи да бутате. При наличие на бързо зарядно устройство с постоянен ток с мощност 120 кВт., може да заредите батерията от 20 до 80 процента само за 25 минути. Това е напълно достатъчно време, за да изпиете едно кафе, докато се чудите защо по дяволите сте си купили индийски електромобил за малко от над 25 000 долара. Нали знаете, за тези пари, в Германия можеш да си купиш... ами, не много.


Няма коментари:

Публикуване на коментар