От 2011 до сега Audi Q3 реализира над 2 милиона продадени автомобила в световен мащаб в своите две поколения. Ето, това вече е постижение! Гернот Делнер, главният изпълнителен директор на Audi AG, гордо заявява, че това е "един от най-продаваните ни модели" и има "висок статус в продуктовото портфолио". И сега, с третото поколение, те обновяват това важно моделно семейство. Според официалното съобщение, новият Audi Q3, задава нови стандарти в няколко аспекта. Екстериорът му излъчва увереност и предизвиква емоция въпреки, че изглежда като предишното, но... по-ново. Множеството иновативни характеристики го правят идеалният дигитален спътник. Защото кой не иска спътник, който просто стои и свети, а и в край на сметка сметка, новото Q3 повдига един наистина важен въпрос пред потенциалните купувачи: Защо изобщо ще си купуваш Audi Q5?
Казват, че новият Q3 е по-мускулест и емоционален в дизайна си, с каросерия, дефинирана от перфектната комбинация от заоблени части и прецизни линии. Голяма част от този дизайн е фокусиран върху подобряване на аеродинамичните характеристики, така че предната част е оформена така, че ефективно да контролира въздушния поток . Разбира се, коефициентът на съпротивление вече е Cx - 0.30. Ето, това вече е новина! Сигурно ще усетите тази разлика всеки път, когато го карате. Решетката Singleframe е толкова широка, че можеш да паркираш Smart в нея. А разделените светлини... Е, какво да кажем за тях? Горните са цифрови дневни светлини с пикселизиран дизайн от 23 елемента. Двадесет и три! От всяка страна! Защото кой не иска фарове, които изглеждат като стара видеоигра от 90-те? И можеш да избираш между четири различни светлинни сигнала, за да можеш да кажеш на другите шофьори по четири различни начина, че си си купил Audi. Под тях са позиционирани цифровите матрични LED фарове, които обещават значително подобряване на осветеността. Разбира се, това е като да кажеш, че черният дроб обещава да ти подобри настроението, ако пиеш достатъчно. Имало и нови функции за безопасност, като предупредителна светлина, когато си сигнализирал, че ще минаваш в лента, която вече е заета. Е, добре дошли в 21-ви век. Продължавайки назад, виждаме извити линии на каросерията и ясно изразени арки на колелата, които побират от 17 до 20-цолови джанти. И сега са0.8-инча по-широки. Осем десети от инча! Това е толкова важна промяна, колкото и фактът, че днес си сложихме една допълнителна лъжичка захар в кафето. Има и цифрови OLED задни светлини, осветена LED светлинна лента. Цялата тази светлинна фиеста вероятно ще те заслепи толкова, че няма да можеш да видиш колко точно пари си похарчил.
Интериорът е претърпял значителна трансформация. Преведено: изключили са бутоните, а традиционният скоростен лост е премахнат. Защото кой има нужда от обратна връзка от физически бутон, когато може да цъка по екран? Скоростният лост пък е заменен с лост от дясната страна на кормилната конзола. Вероятно за да се объркат клиентите достатъчно, че да посегнат към упътването. В комбинация с изцяло ново потребителско изживяване, дизайнът има за цел да осигури по-голямо усещане за пространство. Но истинската звезда на шоуто са огромните дисплей познати вече и от другите модели на марката. Пред водача място намира 11.9-инчов цифров инструментален панел и 12.8-инчова инфо-развлекателна система. не липсва и 15-ватово безжично зарядно за смартфони. Защото вече е по-важно телефонът ти да е зареден, отколкото да можеш да сменяш скоростите. Асистентът с изкуствен интелект се появява като аватар на инфо-развлекателната система. В знак на почит към екологичното движение, Q3 включва редица екологични материали. Като плат Impressum, изработен от 100% рециклиран полиестер, и велурени стелки за пода от Econyl, който е "напълно рециклирано найлоново влакно, направено от стари рибарски мрежи, остатъци от килими и промишлени отпадъци". Прекрасно. Сега можеш да се чувстваш добре, докато шофираш, знаейки, че си спасил няколко рибки от оплетени мрежи. А може би дори ще замирише на море! Част от оборудването включва и индиректно амбиентно осветление с 30 цвята. За да можете да настроите настроението си, докато стоите в задръстването. А аудиосистемата от Sonos с 12 високоговорителя и мощност 420W ще се предлага като опция, за да можете да слушате любимата си музика, докато се опитвате да си спомните къде отивате. Кулминацията е функцията "обучено паркиране", която позволява на собствениците да научат кросоувъра да извършва маневри за паркиране. Защото, очевидно, сме толкова мързеливи, че дори не можем да паркираме собствената си кола. А ако водачът стане недееспособен, аварийният асистент вече може да поеме контрола над автомобила. Преведено: когато твоят жизнен път приключи, Audi ще те откара някъде.
За радост на всички нас, под капака има бензинови, дизелови и plug-in хибридни опции. И все пак, кой изобщо купува дизел днес лед поведеният кръстоносен похд срещу този тип агрегати? Базовият 1.5-литров бензинов, 4-цилиндров двигател произвежда 148 к.с. Точно толкова, колкото ти трябват, за да изпревариш. А 2.0-литровият развива 204 или 261 к.с. Audi ще предлага и TDI версия с мощност от 150 к.с. За всички модели 7-степенна трансмисия с двоен съединител е стандарт, а задвижването на четирите колела е налична за 2.0 литровите бензинови версии. Най-интересният от групата според производителят е Q3 e-hybrid, който разполага с батерия с капацитет 25.7 кВтч.. Защо не по-голяма? Защо не по-малка? Кой знае. Но пък моделът има комбинирана мощност от 268 к.с. и от Audi твърдят, че ще има изцяло електрически пробег до 119 км. Има и възможност за бързо зареждане с постоянен ток с мощност 50 кВт., което може да зареди батерията от 10% до 80% за по-малко от половин час. Ето това вече е нещо. Може би ще можеш да изминеш малко повече от няколко километра, преди да се наложи да включиш стария бензинов двигател. Като цяло кросоувърите обикновено не са известни със своята динамика на шофиране, но от Audi твърдят, че новото Q3 има допълнително усъвършенствано окачване, което осигурява подобрено изживяване. Това е като да си сложиш по-добри обувки, за да можеш да бягаш по-бързо... на дивана. Можеш да получиш спортно настроено окачване и регулируемо окачване с по-бързо действащи двуклапанни амортисьори. Има и прогресивна система за управление и подобрени системи за подпомагане на водача.
Третото поколение на Audi Q3 ще бъде пуснато на пазара в Германия през октомври. Цената му започва от 44 600 евро. За толкова много пари можеш да си купиш няколко употребявани Q3-ки и да си ги сглобиш сам. Производството ще е в Инголщат, Германия, и Дьор, Унгария. Разбира се, защото кой не иска Audi, произведено в Унгария?
Няма коментари:
Публикуване на коментар