Страници

събота, 31 август 2024 г.

Тунинг легенди: Mansory

 

През последните 20 години Mansory се превърна в име, синоним на екстремен лукс и автомобилен тунинг на най-високо ниво. Тази германска компания е известна с това, че превръща вече луксозни автомобили в истински произведения на изкуството, като съчетава агресивен дизайн, мощни двигатели и ексклузивни материали. 

Основана през 1989 година от иранският тунинг майстор Kourosh Mansory, марката бързо се утвърждава като един от водещите тунинг ателиета в света, като първите разработки са били върху модели на Rolls Royce и Ferrari. Големият удар на марката идва през 2007 година, когато закупува тунинг дейността на популярният тогава тунинер  Rinspeed. Философията на компанията бързо се променя и Mansory започва да предлага автомобили, които са не само уникално персонализирани, но мощни и бързи. След 2010 година марката стана известна в света на богатите и претенциозни клиенти. Всеки проект на Mansory е резултат от внимателно планиране и ръчна изработка, като се използват само най-качествените материали. Всеки проект на Mansory е уникален и се адаптира към специфичните изисквания на клиентите, които могат да избират от широка гама цветове, материали и допълнителни опции.

Въпреки популярността си днес, Mansory не остава без своите критици. Някои смятат, че тунингът на компанията е прекалено екстремен и превръща луксозните автомобили в гротески. Други критикуват високите цени на модификациите, но така или иначе Mansory е компания, която не се страхува да експериментира и да създава автомобилни шедьоври. Въпреки че не всички споделят вкуса на Mansory, не може да се отрече, че компанията е оставила своя отпечатък върху света на автомобилния тунинг и продължава да го прави с успех, дори най-строгите съвременни изисквания за безопасност и екология. 



Restmod: Thonley Kelham XK120

Thornley Kelham XK 120 е толкова британска, че дори чаят в нея е сервиран в порцеланова чаша с подложка. Кола, която е ръчно изработена от най-добрите майстори в страната. Кола, която те кара да се чувстваш като истински аристократ, дори и да си простосмъртен. Това е Thonley Kelham. Рестомода на XK120 изглежда като кола, която е излязла направо от някой стар британски филм. Дългият капак, кръглите фарове и хромираните детайли създават усещане за елегантност и вечност. Но дали това не е малко прекалено консервативно? Някои биха казали, че колата изглежда малко като баба си, която е решила да отиде на бал. 

Интериорът те кара да се чувстваш като в луксозен английски хотел от началото на миналия век. Кожените седалки Connolly са меки и удобни, а дървените облицовки придават на интериора топло и уютно усещане. Всичко е изработено ръчно и с най-добрите материали. Не са забравени неща като: климатик, ел. стъкла и дори инфо-развлекателна система, които издават модерният произход на модела. 

Thonley Kelham се задвижва от голям 3.8 литров, 6-цилиндров, атмосферен двигател с мощност от 300 или 340 к.с, който осигурява плавно ускорение и тиха работа. Окачването е настроено по-скоро към комфорта, отколкото към спортното шофиране, което го прави идеален за дълги пътувания.  То изцяло преработени и разполага с амортисьори от Bilstein и пружини Eibach, а спирачната система с четири дискови спирачки. 

Thonley Kelham е автомобил за хора, които ценят традициите и ръчно изработените неща отнели над 2000 часа труд. Това е кола за тези, които искат да се откроят от тълпата и да покажат своя изискан вкус. Но дали това е достатъчно, за да оправдае високата цена от 725 000 долара без цената на донорският модел? Може би факта, че ще бъдат произведени само 25 автомобила е добра причина за някои да се разделят с подобна сума. 

Хибридният Exeed Yaoguang CD-M с цена от 30 000$ и разход 1.1л/100км.

 

Китайците отдавна са решили да ни покажат, че могат да направят SUV, който не само ще ви отведе от точка А до точка Б, но и ще ви накара да се чувствате като герой от "Завръщане в бъдещето". Сега, две години след премиерата на Exeed Yaoguang, Chery представя и обещаната хибридна версия на модела с удължен обхват, чиято автономия възлиза на 1400 км. Външно хибридната версия се отличава от конвенционалният модел с новият по-затворен дизайн на предната част и някои дребни детайли. Exeed Yaoguang е един интересен автомобил, който със сигурност ще предизвика дискусии за това, дали бъдещето е на електрическите или хибридните модели с удължен обхват. 

Под капака на Yaoguang място намира PHEV хибридна технология с 1.5 литров, турбо бензинов двигател с мощност 154 к.с, който служи за генератор на тяговата батерия от CATL с капацитет 34.6 кВтч. Тя от своя страна захранва три електромотора с обща мощност от 619 к.с. и 3-степенна DHT трансмисия, които осигуряват сигурно и динамично шофиране. Окачването е настроено по-скоро към комфорта, отколкото към спортното шофиране, което го прави идеален за дълги пътувания. Системата за задвижване на всички колела осигурява добро сцепление на различни пътни настилки, а автономията в изцяло електрически режим достига до 200 км. Според производителят за 30 минути, батерията може да бъде заредена от 30 до 80%, а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. отнема не повече от 4.3 секунди въпреки общото тегло от 2171 кг. Максималната скорост е ограничена на 200 км/ч., а средният разход на гориво е 1.1л/100км. 

Exeed Yaoguang е смел опит на китайската марка да се конкурира с утвърдени модели от световните производители. Той предлага впечатляващо съотношение цена-качество и ще привлече вниманието на тези, които търсят нещо различно. Вътре в Yaoguang цари атмосфера на лукс. Кожените седалки са меки и удобни, а големият 26.4-инчов двоен екран пред водача придружен от 50-инчов HUD дисплей с добавена реалност може да доведе Илон Мъск до нервен срив. Всички най-нови технологии за безопасност и подпомагане на шофирането намират своето място в този модел, включително и възможност за дистанционно управление на автомобила чрез приложение на телефона. Цените на Exeed Yaoguang CD-M в Китай, стартират от 29 600 долара, което е с 30% повече от тези на конвенционалната версия. 


петък, 30 август 2024 г.

Chery Fulwin E05 ще бъде перфектният автомобил за тези, които искат да спасят планетата, без да харчат много пари.


Chery Fulwin E05 – име, което може би все още не звучи познато на много от нас, но скоро може да се превърне в синоним за достъпна и технологична електромобилност. Този китайски лифтбек обещава да предложи привлекателен дизайн, богато оборудване и впечатляващ пробег с едно зареждане. Новият китайски седан бе представен днес на автосалона в Чънду, като най-малкият модел в гамата на марката. На пръв поглед, Fulwin E05 изглежда като типичен електромобил – закръглени форми, големи фарове и странна решетка отпред, която явно служи повече за декорация, отколкото за охлаждане на двигателя (който всъщност, най-вероятно го няма). Но ако се вгледаш по-отблизо, ще забележиш някои интересни детайли, като например LED светлините, които се простират по цялата ширина на автомобила.

Първото нещо, което те удря влизайки в интериора, е големият централен екран. Той е толкова голям (15.6-инча), че можеш да гледаш филми на него, докато чакаш на светофара и това в буквалният смисъл. Останалата част от интериора е доста семпла, но материалите са с добро качество, а сглобката е на ниво. Водачът получава най-важната информация от семпъл дисплей пред себе си, а инфотейнмънт системата е снабдена с изкуствен интелект и гласов асистент. налична на борда е и автономна система за шофиране с лидар технология, адаптивно амбиентно осветление, ароматизатор на въздуха и дори хладилник за напитки. 

Тъй като Fulwin E05 е все още прототип, то подробности относно задвижването няма. Знае се само, че той ще се предлага като EV и PHEV, а автономията на хибрида с напълно заредена батерия и резервоар ще надхвърля 1600 км., а при електрическата версия ще варира между 500 и 700 км. в зависимост от версията Серийният модел най-вероятно ще бъде представен през пролетта на следващата година в Пекин, а продажбите в Китай ще започнат веднага след това с цени от около 20 000 долара. 



BYD Xia е китайската заплаха за европейските производители на MPV модели

 

BYD Xia е закъсняло, но смело влизане на китайския производител в сегмента на компактните MPV. Дизайнът му е изчистен и модерен, с акцент върху аеродинамиката и функционалността, а интериорът предлага просторно и добре организирано пространство. Един от най-големите козове на BYD Xia е неговата модулна платформа, която позволява множество конфигурации на седалките, за да отговори на различни нужди. Под капака се крие иновативната DM-хибридна система от 5-то поколение, което съчетава мощност с икономичност. В сравнение с преките си конкуренти, като, BYD Xia се отличава с по-добро съотношение цена-качество и по-богато стандартно оборудване.

Както знаем хибридната система е една от най-ефективните на пазара и позволява на Xia да изминава дълги разстояния с малко гориво. Бензиновият - 1.5 литров, турбо мотор с мощност 154 к.с. служи предимно като генератор за тяговата - LFP Blade батерия, която от своя страна захранва електромотор с мощност 268 к.с. И двата агрегата ще могат да работят паралелно или самостоятелно един от друг в зависимост от ситуацията. Производителят обещава изцяло електрически пробег от поне 200 км.

Официални снимки на интериора все още не са разпространени. BYD Xia ще бъде наличен в конфигурация 2+2+3 места, а с дължината си от 5.1 метра и междуосие 3.04 метра се гарантира предостатъчно вътрешно пространство. Продажбите на Xia в Китай ще стартират в края на годината с цени от 42 300 долара, което ни кара да очакваме богато серийно оборудване. Повече детайли и снимки на интериора ще бъдат добавени веднага щом станат налични. 

Chevrolet BirghtDrop се цели във флотилията на FedEx

 Създадената през 2021 година от GM марка за електрически търговски средства  BrightDrop, вече е част от Chevrolet и нейните модели ще се предлагат с нейните емблеми. Това да голяма степен би трябвало да увеличи продажбите на търговските модели, тъй като до момента BrightDrop е разполагал само със седем дилъра. Сега след, като става част от Chevrolet, всичките модели които ще претърпят и известна промяна в дизайна и наименованията ще се предлагат и от дилърите на GM. Този ход е предизвикан от изискванията на FedEx, която за да закупи голямо количество превозни средства за нейните нужди, компанията иска да е сигурна, че няма да има проблеми със сервизното обслужване, а това както се досещате с наличието на едва 7 дилъра, няма как да се случи. 

Дизайнът на Chevrolet BrightDrop 400 и BrightDrop 600 е комбинация от функционалност и модерен стил. Той е създаден специално за нуждите на градските доставки и предлага максимално пространство за товарене и разтоварване, което го прави подходящ за различни видове товари. Интериорът също е проектиран с фокус върху практичността и удобството на водача, като на борда място намира набор от системи за безопасност и комфорт, които улесняват шофирането и подобряват безопасността на водача и пешеходците.

Chevrolet BrightDrop е основан върху Ultium платформата на концерна и ще се предлага със задвижване на предните или четирите колела. Максималният полезен товар възлиза на 1311 кг. Тяговите батерии налични за моделите ще предлагат автономия до 437 км., а времето за зареждане чрез бързозарядни станции от 10 до 80%, ще отнема максимум 40 минути. 

четвъртък, 29 август 2024 г.

Новото поколение на MG ZS ще се предлага само като хибрид

 

Когато чуем името MG, първите асоциации са свързани с класически британски спортни автомобили. Днес обаче, марката е собственост на китайския концерн SAIC и предлага съвременни автомобили, които успешно съчетават стил, технологии и достъпна цена. Един от най-успешните модели на марката е компактният кросоувър MG ZS, чието ново поколение сега дебютира в хибридна версия. 

Новото поколение на най-продаваният модел на марката разполага модерен и изразителен дизайн, който успешно съчетава стил, технология и достъпност. Като представител на новото поколение на марката, този компактен SUV предлага привлекателна алтернатива на традиционните европейски модели. Интериорът на своя страна също е приятна изненада. Качеството на материалите е значително подобрено в сравнение с предишните модели на марката, като меките пластмаси и приятните на допир тапицерии създават усещане за комфорт и уют. Пред водача място намира 7-инчов цифров инструментален панел, а инфо-развлекателната система е оборудвана с 12.3-инчов екран. Климатичната инсталация и аудиосистемата са част от серийното оборудване, както и пакетът от асистенти подпомагащи шофирането MG Pilot, който предоставя възможност на автономия от ниво 2. 

MG ZS Hybrid е интересен пример за съвременното автомобилостроене, предлагайки иновативна хибридна система, която съчетава ефективност и динамично поведение. Тя разполага с 1.5 литров, бензинов мотор съчетан с електромотор и тягова батерия с капацитет 1.83 кВтч. работната мощност на системата възлиза на 197 к.с. Тази комбинация позволява на автомобила да се движи както на електричество, така и на бензин, или да използва и двата източника на енергия едновременно. Резултатът е намален разход на гориво от 5.1л/100км., по-ниски емисии на вредни вещества и подобаваща динамика, тъй като ускорението на модела от 0 до 100 км/ч. отнема 8.7 секунди. Трябва обаче да споменем, че възможността на MG ZS Hybryd+ да се движи в изцяло електрически режим е ограничена до няколко километра въпреки, че моделът е оборудван с регенерираща спирачна, която преобразува в електрическа и се съхранява в батерията, което би трябвало допълнително да повишава ефективността на системата. 

Това да някъде може да бъде преглътнато от собствениците, тъй като в Англия например, цените на новият хибриден кросоувър ще стартират от 22 000 паунда. Все още марката не е потвърдила наличието на модела на други европейски пазари. 

сряда, 28 август 2024 г.

Обновеният GAZ Valdai получава версия с полезен товар от 12 тона



Руската компания представя обновена версия на GAZ Valdai, която вече ще се предлага и във модификация над 8 тона. Кабината е без промяна, но външният дизайн е значително променен и модернизиран. Тя продължава да е по китайски лиценз, но сега разполага и с отделение за спане.

 Версията до 3.7 тона остава налична с 2.8 литровият, турбо дизел с мощност 131 к.с., куплиран с механична трансмисия, докато тези с товароносимост от 8 и 12 тона получават 4.4 литров, ЯМЗ агрегат с мощност 169 к.с. и 6-степенна, механична трансмисия собствена разработка. 

Интериорът е без промяна. GAZ Valdai ще се предлага в две версии на междуосие, като при всички случаи задвижването ще се осъществява по формулата 4х2. Цените в Русия ще варират между 5.6 и 7 млн. рубли в зависимост от версията. 

Обновената Honda N-VAN получава изцяло електрическа версия

 

Японската марка леко обновява своят миниван, който може да се адаптира към най-различни нужди. Така наречената обновена версия на Honda N-VAN, получава леко променена радиаторна решетка, серийни LED светлини, малко по-добро оборудване и нови версии. Най-важната от тях е изцяло електрическата модификация, която разполага с автономия от 245 км. 

Конвенционалните версии на N-Van са без промяна в задвижването. Те продължават да се предлагат с 3-цилиндровите, бензинови агрегати с работен обем от 0.66 литра и мощност от 53 и 64 к.с., куплирани с механична или CVT трансмисии и задвижване от типа - 2WD или 4WD. Електрическата версия е оборудвана с електромотор в предната си част с мощност от 53 или 64 к.с. и тягова батерия с капацитет 29.6 кВтч., която може да се зарежда и чрез бързозарядна станция в рамките на 30 минути. Срещу доплащане се предлага и възможност за двупосочно зареждане. Електрическата версия е оборудвана с регенерираща система и функция за управление с един педал. Максималната скорост е ограничена на 100 км/ч., а общият полезен товар може да достигне 300 кг. 

Интериорът на обновената N-Van, като цяло е без промяна и запазва уникалната си гъвкавост. Впечатление прави новият отсек за контрол на климатичната инсталация, който е позициониран на по-удобно за управление място. Електрическата версия е с малко по-различна конзола за смяна на предавките, което случва с бутони и осигурява малко повече пространство за краката на шофьора и неговият спътник. Корите на вратите също с нов дизайн, който осигурява по-голяма пространство, а материала от който са изработени е екологично съобразен. Съобщава се и за по-добро оборудване и наличие на нови системи подпомагащи шофирането, както и наличието на множество USB-С портове. 



вторник, 27 август 2024 г.

Chery Fulwin T11 ще бъде представен в Китай, като конкурент по качество на Mercedes GLS

 Този уикенд, китайската марка ще представи своят флагмански SUV модел наречен Fulwin T11. С него Chery влиза в непозната за нея територия, а именно във висшия премиум сегмент при SUV моделите. За сега не се знае много относно новият модел, но първите снимки ни разкриват неговият дизайн, който явно е заимстван от водещите модели на реномираните европейски компании в сегмента. този модел не е изненада, тъй като в края на миналата година видяхме неговата предпроизводттвена версия, когато научихме, че Fulwin се преименува на Fengyun. Това обаче не се случи и моделите на Fulwin ще продължават да се предлагат под същото име. 

За разлика от тях обаче, китайският модел няма да разполага с потентен бензинов агрегат, а най-вероятно в най-добрият случай ще разчита на 2.0 литров, 4-цилиндров турбо бензинов мотор съчетан с хибридна технология. Според китайската преса обаче, под капака място ще намира 1.6 литров мотор с мощност от 154 к.с., който ще служи предимно като генератор за батерията захранваща двата електромотора задвижващи четирите колела. Информацията сочи още, че в изцяло електрически режим, моделът ще може да измине до 200 км., а батерията ще може да се зарежда от бързозарядна станция в рамките на 20 минути. 

Интериорът на триредовият SUV не е разкрит, но се знае, че на борда място ще намира автономна система за шофиране с лидар технология и функции за паркиране с памет. Официалната информация сочи, че дължината на Fulwin T11 е 5.15 метра, а междуосието възлиза на завидните 3.1 метра. Спекулации сочат, че на борда място ще намира 30-инчов цифров панел, а возещите се на втрия ред седалки, които ще могат да се управляват с гласов контрол ще разполагат с 17.3-инчови екрани за забавление. 

Повече информация и снимки на Chery Fulwin T11 ще бъдат добавени към този пост веднага щом станат достъпни. 


Restmod: Kalmar 9x9


В света на автомобилните реставрации, където класическите модели получават нов живот, се появява един изключително амбициозен проект - Kalmar 9x9. Този датски стартъп е поел задачата да създаде модерна интерпретация на легендарната Porsche 959, като съчетае класическия дизайн с най-съвременните технологии и материали. Резултатът е автомобил, който не просто възвръща духа на миналото, а го пренася в бъдещето.

Външно Kalmar 9x9 е вдъхновен от емблематичния силует на 959. Широките калници, големите въздухозаборници и агресивната предница създават впечатление за невероятна мощ и динамика. Въпреки това, дизайнерите на Kalmar са успели да добавят свои собствени акценти, които придават на автомобила уникален и съвременен вид. Под елегантната каросерия се крие истинско инженерно чудо. Шасито е изцяло ново и е изработено от високоякостна стомана и алуминий, което осигурява изключителна здравина и ниско тегло в съчетание с каросерията изработена от въглеродни сплави. Окачването е независимо на всички колела и е оборудвано с адаптивни амортисьори и управляем заден мост, които позволяват на автомобила да се адаптира към различни пътни условия.

Едно от най-впечатляващите неща при Kalmar 9x9 е неговият двигател. В зависимост от предпочитанията на клиента, могат да бъдат монтирани различни двигатели от последните поколения на Porsche 911. Най-мощната версия разполага с 3.8-литров би-турбо, 6-цилиндров боксер, който развива над 930 конски сили. Силата се предава към всички колела чрез 7-степенна, PDK трансмисия. Налични са и версии с 3.0 литров, турбо мотор и мощност от 641 к.с., както и с 4.0 литровия, атмосферен мотор с мощност 523 к.с. Според информацията ускорението на Kalmar 9x9 от 0 до 100 км/ч., варира между 2 и 3.7 секунди в зависимост от модификацията. 

Интериорът на Kalmar 9x9 е комбинация от класически стил и модерни технологии. Таблото е изработено от висококачествена кожа и алуминий, а спортните седалки осигуряват отлична странична опора. В същото време, автомобилът е оборудван с най-новите системи за инфо-развлечение и асистиране на водача. Kalmar 9x9 е изключително рядък автомобил. Производството ще бъде ограничено до 9 екземпляра, което го прави един от най-желаните автомобили на колекционерите. Цената на един такъв автомобил ще започва от около 2.1 милиона евро, което го поставя в класа на най-скъпите спортни автомобили в света.


понеделник, 26 август 2024 г.

Официални снимки на BYD Seal 06 GT

 

Китайската марка представи производствената версия на BYD Ocean-M Concept, която видяхме тази пролет. Според производителят BYD Seal 06 GT е повече от просто кола – това е изявление. Агресивният му преден край с остри линии и LED фарове, които сякаш прорязват тъмнината, веднага привлича вниманието. Профилът на автомобила е нисък и мускулест, а задната част е подчертана от дифузор и спортен спойлер. Всичко това създава впечатление за автомобил, готов да избухне по всяко време. както се очакваше, серийният модел е лишен от страничните камери заместващи отгледалата, големи джанти и агресивният аеродинамичен пакет. 

В същото време обаче серийният модел е далеч от това, което заяви концепцията. Базовата версия ще разчита на един електромотор разположен на задния мост с мощност 218 к.с., а високо производителната версия с два електромотора и задвижване на четирите колела ще предлага мощност от 421 к.с., която ще осигурява зашеметяващо ускорение и впечатляваща максимална скорост. Производителят съобщава още, че благодарение на батерията чиито капацитет не се съобщава, автомобилът може да измине значително разстояние с едно зареждане, което го прави идеален както за ежедневна употреба, така и за дълги пътувания.

BYD Seal 06 GT въобще не е малък автомобил и не очаквайте, че пред вас стой компактен хечбек. Неговата дължина възлиза на 4.63 метра, а междуосието 2.82 метра. Интериорът е също толкова впечатляващ. Качеството на материалите е на най-високо ниво, а комфортните седалките осигуряват отлична странична опора. Централният дисплей е голям и интуитивен с размер от 15.6-инча, а цифровото табло с големина от едва 10.2-инча предоставя цялата необходима информация на водача. Плаващата централна конзола на свой ред разполага с елегантен селектор за предавките и функционални бутони разположени в кръг точно пред вентилационните отвори. Логично BYD Seal 06 GT е оборудван с най-новите технологии за сигурност и комфорт. Автопилотът позволява на автомобила да се управлява самостоятелно в определени ситуации, а адаптивният круиз контрол поддържа безопасна дистанция до предходния автомобил. Системата за предупреждение за напускане на лентата и асистентът за задържане в лентата помагат на водача да се концентрира върху пътя. 

Повече снимки и детайли за батерията ще бъдат добавени към този пост веднага, след като станат налични. 


Тунинг легенди: Keinath

 

Keinath е име, което резонира сред автомобилните ентусиасти, търсещи не просто подобрение на автомобила, а истинска трансформация. Тази германска тунинг компания е изградила репутация за създаване на уникални и мощни автомобили, които съчетават елегантност и производителност. Тунинг ателието Keinath е сравнително ново и е създадено през 1993 година от Хорст Кейнат, който по това време е дилър на Opel в Детинген. Неговото виждане е било да създаде компания, която да превръща обикновените автомобили в истински шедьоври. Компанията бързо си изгражда репутация за прецизна работа и внимание към детайла. Клиентите на Keinath са били привлечени от възможността да персонализират своите автомобили според своите собствени вкусове и нужди. 

За да се отличи от останалите тунинг компании Keinath разработва свой собствен автомобил базиран на Opel GT от 70-те години с каросерия от фибро стъкло и V6-цилиндров агрегат. Keinath GT е представен официално през 1997 година и до 2001 година са произведени само 21 автомобила. Всеки автомобил, който излиза от ателието на Keinath, е уникален. Компанията работи в тясно сътрудничество с клиентите си, за да създаде автомобил, който отразява тяхната личност. В последствие проектът е разширен с представянето на Keinath GT/C, но изцяло новата конструкция на модела, V8-цилиндровият агрегат и високата цена от 180 000 DM обричат спортното купе на неуспех, което между впрочем се предлага и като кабриолет. Именно този проект обаче е решаващ за съдбата на марката, тъй като сумите необходими за неговата разработка се оказват непосилни за тунинг компанията. 

Не по-малко интересни са и по-ранните модели на фирмата, които също са базирани на модели на Opel. Най-интересни обаче си остават кабрио версиите  на Opel Ascona и Monza, които демонстрират виждането на Кейнат да създаде компания, която да превръща обикновените автомобили в истински шедьоври. Интересът към тях е голям, тъй като Opel по това време не предлага открит модел в своята моделна гама. 

За съжаление обаче през 2005 година компанията е обявена във фалит, а двата произведени прототипа на Keinath GT/C, както и повечето авоари на Keinath стават собственост на холдинга EDAG, който проявява интерес към тях, но така или иначе не продължава тяхното развитие, както и на марката.