Страници

четвъртък, 13 юни 2024 г.

Това е Smart #5

За всички е ясно, че Smart вече никога няма да е това което беше. От както китайците поеха контрола върху компанията, нейните модели нямат и помен от тези с които марката бе известна в продължение на повече от 20 години. След Smart #1 и #3 марката представя производствената версия на представеният преди няколко месеца Smart Concept #5, която ще бъде налична на пазара в Китай още това лято, но в Европа моделът се очаква да дойде не по-рано от края на годината. Дизайна на серийният модел е загубил грубото офроуд излъчване на концепцията и предлага значително по-спортна стойка, особено при версията подготвена от Brabus.

Както се очакваше Smart #5 е базиран на Mercedes EQB (X243), но разполага с 800-волтова архитектура и значително по-мощни електромотори. Базовите версии с един електромотор задвижващ задните колела, разполагат с мощност от 335 и 363 к.с., които се захранват от литиево-желязо-фосфатна батерия, която би трябвало да осигурява автономия от над 500 км. Модификациите със задвижване на четирите колела ще се предлагат във версия на мощност от 416 и 646 к.с., захранвани от никел-манган-кобалтова батерия, която за 15 минути може да се зареди в рамките между 10 и 80%. Според информацията автономията на AWD версиите ще достига 549 км. 


Снимки на интериора все още липсват, но те както и подробна информация за модела ще бъдат добавени след неговата официална премиера. 


++++++++++++++++++++++++++++++++++++

След официалната премиера на модела става ясно, че това е най-технологичният Smart в историята на марката. потвърдено е, че Smart #5 ще се задвижва от електромотор позициониран на задния мост с мощност 335 или 363 к.с., а версията със задвижване на четирите колела, разполага с втори електромотор задвижващ предните колела с мощност 224 к.с. Производителят съобщава, че тяговата батерия е производство на CATL и е с капацитет от 100 кВтч. Нейният заряд от 10 до 80% ще отнема не повече от 15 минути благодарение на 800 волтовата архитектура, а автономията в най-добрият случай ще достига 740 км. 

Това което днес разбираме за първи път е, че Smart #5 ще разполага с високотехнологичен интериор.  Собствениците на модела ще открият висококачествени материали, седалки с нулева гравитация, амбиентно осветление с 256 цвята и озвучителна система от Sennheiser с 21 високоговорителя. Най-открояващият се елемент обаче е цифровият панел с три екрана разположен пред водача и неговият спътник. Инструменталният цифров панел е оборудван с 10.3-инчов дисплей, а инфо-развлекателната система с изкуствен интелект разполага с 13-инчов тъчскрийн. Срещу доплащане е наличен и трети дисплей със същият размер позициониран пред спътника, който по време на движение може да стриимва и браузва в интернет. Картината се завършва от 25.6-инчов HUD дисплей с добавена реалност. За пътниците на втория ред седалки са предвидени отопляеми седалки с възможност за реглаж на облегалката. В купето място намират 34 отделения за предмети, а багажното пространство възлиза на 153 литра, ако вторият ред седалки бъде сгънат. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар