Страници

вторник, 23 януари 2024 г.

IKCO Luna EV е най-модерният ирански модел

 Проекта на Renault и китайската JMC за електромобил предназначен предимно за таксиметровите компании, който бе представен в Китай под името Jiangling Yi, претърпя крах и не можа да се наложи на китайският пазар. Същата участ последва и европейската версия на модела която носи името Mobilize Limo, което накара французите да се откажат от общото сътрудничество с китайците. Сега обаче новосъздадената марка JMEV, прави втори опит да наложи своят проект благодарение на Iran Khodro, която твърдо е решена да се наложи в нишата на EV моделите, както  на местно ниво така и на пазарите в региона, като тези в Пакистан, Кувейт, ОАЕ и Азербайджан. За целта производството на модела ще се осъществява в Иран и ще се предлага под името IKCO Luna EV. Има информация, че китайците са във финална фаза и със завода Avtotr в Русия, който също ще произвежда електрическият седан, но под името Amberauto.

Външно електрическият седан се различава от моделите на Renault и JMEV единствено по емблемите и наличието на железни джанти с тасове. Това означава, че новото предложение на иранската марка ще разполага с най-модерният и обтекаем дизайн в гамата на марката съобразен с последните световни тенденции. 

За да бъде по-достъпен за клиентите в региона, интериорът на Luna EV е лишен от някои технологии които иначе са налични серийно в оригинала. Инфотейнмън системата липсва от серийното оборудване, което е наложило лека промяна в дизайна на горната част на таблото. Пред водача място намира 8-инчов цифров инструментален панел, а на мястото на мултимедията има ниша за предмети в която може да бъде мобилен телефон, който се свързва чрез Bloethood с озвучителната система на автомобила. Като цяло качеството на материалите не на приемливо ниво и прави добро впечатление. 

Задвижването също е претърпяло известни промени свързани с тяговата батерия, която тук е с капацитет от 43.9 кВтч., от което пък е пострадала автономията на модела, която според производителя възлиза на 400 км. Електромоторът е с мощност от 147 к.с. и задвижва предните колела, а за постигане на спомената автономия максималната скорост е ограничена на 140 км. Според информацията ускорението от 0 до 100 км/ч. е отнема 9.5 секунди, а гаранцията която дава производителят е 3 години или 100 000 км. за да бъдат спокойни бъдещите собственици производителят дава отделна гаранция за батерията от период за 8 години или 500 000 км.  цените все още не са обявени, но при всички случаи те ще са в пъти по-високи от тези които сегашните таксиметрови шофьори заделят за  Iran Khodro Dena и Samand Soren. Като се вземе предвид и оскъдната бройка на зарядни станции в страната, най-вероятно бъдещето на най-модерният ирански автомобил е с предизвестен край. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар