Страници

четвъртък, 31 август 2023 г.

Volkswagen Passat B9 насочен към по-непретенциозните клиенти на марката


Новото поколение на Volkswagen Passat е разработено изцяло от Skoda и ще се предлага само като комби. Това стана ясно след като марката представи официалните снимки на модела, който ще бъде идентичен с новата Skoda Superb, чиито снимки на интериора видяхме вчера. Двата модела ще се произвеждат и на една поточна линия в Братислава, тъй като в досегашното родно място на Passat в Емден - Германия, вече се произвеждат  Volkswagen ID.4 и ID.7. Най-вероятно това ще е и последното поколение на Passaт, тъй като неговите функции постепенно ще бъдат иззети от електрическият ID,7, който ще се предлага като седан и комби. 
Дизайна на Passat B9 оставяме без коментар, тъй като чехите явно са решили да разположат своят флагман по-високо от емблематичният немски модел и не са обърнали достатъчно внимание по време на неговата разработка. Ще кажем просто, че новият Passat има излъчването на комби версията на Roewe I5  например, която се предлага в Европа като MG 5 EV. Самият производител признава, че в новият Passat няма нищо забележително, но е солиден автомобил насочен към клиентите, които не се интересуват от модните тенденции.

Деветото поколение на Volkswagen Passat ще се основава върху MQB платформата на концерна, което дава възможност за наличието на много технологии, които ще намерят за първи път място в този модел. Обяснимо той няма да бъде наличен с изцяло електрическо задвижване, но ще се предлага като PHEV хибрид с 1.5 литров, бензинов агрегат съчетан с електромотор с обща мощност на системата от 204 или 272 к.с. в зависимост от версията. Благодарение на малката литиево-йонна батерия налична на борда с капацитет от 18.5 кВтч. и двете хибридни модификации ще могат да изминават до 100 км. в изцяло електрически режим. Базовата версия ще разчита на 1.5 литровият, TSI агрегат оборудван с 48-волтова, лека хибридна система и мощност от 148 к.с., а над нея е позициониран 2.0 литровият, турбо бензинов мотор с мощност 204 к.с., също оборудван с лека хибридна технология. Любителите на дизела ще се радват на 2.0 литровият, 4-цилиндров турбо дизел, който ще се предлага във версии на мощност от 122, 150 и 193 к.с. Серийно трансмисията е 6-степенна, механична предаваща движението към предните колела, а срещу доплащане ще бъде налична и DSG трансмисия. Най-мощните бензин и дизелови версии ще се предлагат серийно с системата 4Motion. Срещу доплащане за тях ще се предлага и DCC Рro окачване с адаптивни амортисьори.

Тъй като новото поколение на Passat е нараснало във всички посоки, това се отразява благоприятно и на вътрешното пространство. Междуосието от 2841 мм. е увеличено с 5 см., спрямо това в предходният модел и предоставя по-голяма пространство за краката на возещите се на втория ред седалки. Багажното пространство също е увеличено с 40 литра и сега то възлиза на 690 литра. По отношение на дизайна на интериора, то впечатление прави опционалният 15-инчов свободно стоящ, тъчскрийн дисплей за инфотайнмънт системата, която в базовите версии ще се предлага с 12.9-инчов дисплей. При всички случаи обаче, новите собственици ще получат 10.2-инчов цифров инструментален панел с три графични стила в зависимост от версията. Версиите оборудвани с автоматична трансмисия се сбогуват със скоростният лост, чиито функции са заети от дясната ръчка зад волана, от където обикновено се управляват функциите на чистачките, чиито контрол вече се осъществява от лоста за мигачите. В базовото ниво на оборудване на новият Passat ще бъдат включени неща като LED фарове, климатик, пълен ел. пакет, адаптивен круиз контрол, сензори за паркиране, система за предотвратяване на сблъсък с възможност за пълно спиране, сензор за разпознаване на пътни знаци и такъв за откриване на обекти в сляпата зона на водача. За по-скъпите нива на оборудване няма да липсват неща като: тризонов климатик и предни седалки с вентилираща и масажна функции. 

Продажбите на Volkswagen Passat B9 ще започнат от пролетта на следващата година, като цените в Германия ще стартират от 39 995 евро.



Няма коментари:

Публикуване на коментар