Страници

вторник, 25 април 2017 г.

BAIC представи обновените Senova X55 и D50



По време на автосалона в Шанхай, BAIC представи изцяло обновеният кросоувър Senova X55, който бе представен едва преди една година. Продажбите на модела ще започнат в средата на следващата година. Въпреки радикално промененият дизайн на екстериора и интериора, кросоувърът ще разполага със същата механика. Под капака място ще продължава да намира 1.5 литровият, бензинов агрегат в атмосферна и турбо версия, чиято мощност е съответно 115 и 150к.с. Трансмисиите са 5 или 6-степенни, механични, като за по-мощната версия ще се предлага и CVT.
Серийно ще се предлагат неща като: ESP, камера за заден ход, пълен ел. пакет, мултимедия и др. Срещу доплащане пък ще бъдат налични: отваряем, панорамен покрив, кожен салон с електрически и отопляеми предни седалки и др. Намеренията на компанията са да предлага този модел и в Европа, като това се очаква да стане не по-късно от началото на 2020 година. На стария континент моделът ще се предлага само в неговата турбо версия, като цените се очакват да бъдат под 20 000 евро.
 

Фейслифт претърпява и седанът Senova D50. Неговите продажби ще започнат в края на тази година. Под капака място ще намира споменатият по-горе 1.5 литров, бензинов агрегат във версия на мощност от 115 и 163к.с. Серийно той ще бъде куплиран с 6-степенна, механична трансмисия или по желание CVT. 

International представя новата RH серия влекачи

Миналата година бе обявено, че част от акциите на Navistar International се придобиват от  Volkswagen, а сега в Северна Америка, марката стартира поръчките за обновената версия RH, предназначена за средно дълги разстояния. Не е ясно дали немската марка има пръст в развитието на това медилно семейство, но освежаването на RH серията става възможно именно на финансовата инжекция от сделката. Влекача ще се предлага във версии 4х2, 6х2 и 6х4 с два типа кабини. Според информацията освен подобрената аеродинамика и подобренията в кабината, серията разполага и с обновен 12.4 литров турбо дизел, който заменя досегашният 15. литров мотор. Новият мотор ще се предлага във версии на мощност от 370 до 475к.с. с двугодишна гаранция и удължен пробег на обслужване. Всичко това, както и новото шаси водят до спестяване на близо 700кг. от общото тегло, което води до намален с 6%, разход на гориво спрямо този на настоящият модел. 
Що се отнася до кабината, то там водачът разполага с по-добър обзор, по-тиха и комфортна атмосфера на работа. Всички контролери са разположени на лесно достъпно място, а мултифункционалният волан и мултимедийната система ще се предлага серийно. Маневреността е увеличена, а окачването на всичките оси е въздушно. 

понеделник, 24 април 2017 г.

Roewe 360 ще се предлага в Китай и под името MG 360

В Китай, марката представя седан чието име е MG 360. Този модел не е нищо друго освен Roewe 360 с емблемите на MG. моделът на MG обаче ще се предлага само с модерният, 1.4 литров, турбо агрегат с мощност 156к.с., куплиран с 7-степенна DCT трансмисия. Налично ще бъде само най-високото ниво на оборудване, като цени не се съобщават. За сега марката няма планове да предлага модела за експорт, дори и в Англия, където са достъпни останалите модели на MG. При евентуален интерес към модела марката ще бъде готова в близко бъдеще да предложи и собствен модел разположен под MG-6.


Новото поколение Chery Tiggo 5 с премиера в Шанхай

В Шанхай, китайската марка представи новото поколение на Chery Tiggo 5, чиито продажби в страната ще започнат през втората половина на тази година. Първоначално моделът ще се предлага само с 1.5 литровия, турбо бензинов агрегат с мощност 148к.с., куплиран серийно с механична трансмисия. Срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели и с CVT трансмисия. 
Базовото ниво на оборудване ще бъде подобаващо, а срещу доплащане ще бъдат налични различни системи и асистенти за шофиране, включително и такава за автоматично паркиране и предотвратяване на сблъсък с пешеходци. Цени все още не се споменават. От марката категорично заявяват, че от следващата година новото поколение на Tiggo 5 ще се предлага в Русия, Южна Америка и дори в Европа.
 

събота, 22 април 2017 г.

Класики: Subaru Legacy

През 1989 година японците представят Subaru Lagacy. Този модел е проектиран специално за пазарите в САЩ и става флагмана на марката. Именно той успява да доведе сегашният имидж на марката чиито модели са солидни и надеждни. Именно това е моделът, който прави марката популярна в световният рали шампионат. 
За задвижване Legacy разчита на изцяло нов 4-цилиндров боксер, който е по-тих и по-икономичен. Той е куплиран с 5-степенна, механична трансмисия или компютърно контролирана, 4-степенна, автоматична такава предаващи постоянно движението към четирите колела. Автоматичната трансмисия има способността сама да разпределя съотношението на задвижване между преден и заден мост от 90:10 до 50:50. Съществуват и версии само с две задвижващи колела, но те са предназначени предимно за конкретни пазари. Автомобилът разполага с модерни за времето си технологии, като опционалното например въздушно окачване, което регулира автоматично клиренса на автомобила и при скорост над 90км/ч, той се снижава за по-добра стабилност и аеродинамика, което пък играе роля за по-нисък разход на гориво при високо скорост. Стандартното оборудване включва пълен ел. пакет, хидравлика на волана, ABS, регулируем волан, миещо устройство на предните фарове и др. 
Първото поколение на Subaru Legacy се предлага като седан и комби. Под капака място намира 4-цилиндровия боксер от серията EJ с работен обем от 1.8, 2.0 и 2.2 литра, като съществува и версия с турбо компресор. Мощността достига 217к.с., а разхода на гориво е в рамките между 8 и 12.5л/100км. Турбо версията "RS", държи световен рекорд, като за 19 дни на овална писта, няколко пилота изминават разстоянието от 100 000км, със средна скорост от 213км/ч. без каквито и да е проблеми. 
Първото поколение на Legacy се предлага до 1994 година, като малко известен факт е, че освен с емблемите на Subaru, моделът се предлага и под името Isuzu Aska, но само с десен волан. Без колебание можем да кажем, че това е и един от здравите представители на марката. Все още може да се забележат в движение екземпляри от първата серия, но главен проблем си остава корозията. Всеизвестен е факта, че след 15-20 годишна употреба механиката на надживява купето на автомобилите.



Новото поколение Volvo VN представено в САЩ

Предлаганият в Северна Америка влекач - Volvo VN, получава своя наследник, чиито разход ще бъде намален с около 4%, спрямо този на своя предшественик. Специално внимание е обърнато на дизайна, който е един от главните виновници за по-ниският разход на гориво. Теглото също е намалено с цели 365кг., а новият 11.0 литров, турбо дизелов агрегат ще се предлага във версии на мощност до 425к.с.
Интериорът е изцяло нов и предлага значително по-голям простор, подобрена видимост и комфорт. Клиентите ще могат да избират сред множество глезотии, които се грижат за добрата работна обстановка включително и седалки с масаж и обдухване. Новото Volvo VN ще се предлага с три вида кабина, но при всички случаи ще бъде с три оси. 


петък, 21 април 2017 г.

Hyundai Xcent с фейслифт и нов дизелов агрегат

Предлаганият в Индия, Hyundai Xcent получава козметични промени, които правят малкият седан значително по-привлекателен. Освен в предната част, където място намират новите радиаторна решетка, броня, моделът получава значителни промени и в задната си част. Там изцяло нови са задните светлини, капака на багажника и съответно бронята. 
В интериора промени няма или поне не осезателни. Новост е мултимедийната система с 7-инчов дисплей, която ще се предлага срещу доплащане. Съобщава се за промени в окачването и кормилната система. Под капака място намира изцяло нов, 1.2 литров, 3-цилиндров, турбо дизел с мощност 75к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия. Бензиновата версия ще продължава да разчита на 4-цилиндровия, 1.2 литров, атмосферен мотор с мощност 83к.с.,  за който ще се предлага и 4-степенна, автоматична трансмисия. 


четвъртък, 20 април 2017 г.

Новият Hyundai ix35 само за Китай и Индия

По време на автосалона в Шанхай, корейците представиха изцяло новото поколение на Hyundai ix35. То е специално разработено за китайският пазар и ще се предлага само на пазарите републиката и Индия. За задвижване моделът разчита на 1.4 литров, турбо бензинов мотор с мощност 140к.с., както и на атмосферния, 2.0 литров агрегат с мощност 160к.с. Базиран върху леко преработената платформа от ix25, новият ix35, няма да разполага със задвижване на четирите колела. Макар и да не разполагаме със снимки на интериора, се съобщава, че още от базовото ниво на оборудване ще се предлагат мултимедийната система, камера за заден ход, климатик и редица асистенти за управление. 


BMW представи M4 CS

Марката разпространи първите официални снимки на BMW М4 CS, което ще бъде пуснато в продажба от това лято. Моделът се отличава със собствен стил и някои характерни елементи в екстериора, но по-важното е, че предоставя възможност за по-голяма мощност спрямо тази на M4. Двигателят е 3.0 литров, би-турбо с мощност 460к.с., куплиран серийно с 7-степенната DCT трансмисия, която задвижва задните колела. Ускорението от 0 до 100км/ч става за 3.9 секунди, а максималната скорост възлиза на 280км/ч. 
В интериора се наблюдават елементи характерни за BMW M4 GTS. Окачването е адаптивно, диференциала е с ограничено приплъзване, а спирачната система специално разработена. Цени все още не се съобщават. 


сряда, 19 април 2017 г.

Lifan Xuanlang с цена от 10 500 долара в Китай

На пръв поглед моделът на снимките е Ford S-Max, но при по-внимателно вглеждане всъщност ще видим доста разлики. това е така, защото пред нас е последният модел на китайската марка Lifan, чието име е Xuanlan. габаритите на китайският модел са и по-малки, което означава, че Ford не може да има никакви претенции относно правата върху S-Max. 
Под капака на Lifan Xuanlan място намират три бензинови агрегата с работен обем от 1.5, 1.8 и 2.0 литра, чиято мощност варира от 133 до 141к.с. Серийно, те са куплирани с 5-степенна, механична трансмисия, а срещу доплащане може да се поръча CVT трансмисия с 8 фиксирани предавки. 
Оборудването е богато още от базовата версия, чиито цени започват от около 10 500 долара. Серийно за модела се предлага мултимедийна система, климатична инсталация, пълен ел. пакет и др. Срещу доплащане могат да се поръчат и неща като: стъклен - подвижен таван, кожен салон, трети ред седалки, безключов достъп и т.н.

Chevrolet FNR-X Concept предвестник на нов кросоувър на марката

Презентирана като универсално превозно средство, концепцията FNX-R, всъщност е кросоувър модел на крачка от серийното производство. Концепцията е представена в Китай и за сега не се съобщава дали серийният модел ще бъде предназначен само за китайският пазар. При всички положения обаче феновете на Opel, могат само да съжаляват, че немската марка се откъсна от GM и този модел няма да го видят с емблемите на любимата си марка, а ще трябва да се задоволят с кросоувъри като: Opel Crossland X и Opel Grandland X
За сега не се съобщава много относно Chevrolet FNR-X Concept, но според информацията ой разчита на хибридно задвижване и активна аеродинамика, която ще отвежда въздуха под и покрай купето в зависимост от стила на управление. Ние само можем да гадаем, колко от дизайна който виждаме в концептуалният модел ще остане в производственият модел, но като цяло посоката в която е поела марката е вярна. 



UD Truck представя изцяло новата серия Quon

Малоазийският производител на тежкотоварни камиони UD Truck, за пръв път от 13 години представя изцяло нов модел. Това е серията Quon, която е предназначена за превоз на товари на средни разстояния. Според информацията влекача разполага с изцяло нова кабина и нов агрегат покриващ нормите Евро6. Той е с работен обем от 11 литра и мощност от 360к.с. Трансмисията също е изцяло нова, 12-степенна, двудискова с автоматична смяна на предавките. Като цяло производителят съобщава, че новото поколение е с 5%, по-икономично от настоящият модел. В по-късен етап ще бъде достъпен и изцяло нов, 6-цилиндров мотор с работен обем от 8.0 литра и мощност 357к.с., който най-вероятно ще замени настоящият 11 литров агрегат.
Серийно ще се предлагат адаптивен автопилот, климатична инсталация, ел. стъкла и огледала с подгряване, автоматично включване на чистачките и др. Както до сега компанията ще предлага своя модел на пазарите в региона, Австралия, Северна и Южна Америка.

Aзиатската версия Toyota Camry показана като концепция

Ако се чудите как ще изглежда следващото поколение на Aзиатската Toyota Camry, то може да разгледате по-подробно концепцията представена в Шанхай, под името Toyota Fengchao Fun Concept. Ясно е, че моделът ще бъде базиран върху платформата на Осмото поколение на Toyota Camry, което бе представено в началото на годината. Главен акцент тук са алтернативните варианти за задвижване, които новата платформа позволява да бъдат внедряване. Безпроблемно освен конвенционалните двигатели с вътрешно горене, могат да бъдат вградени хибридни задвижващи системи и такива използващи горивни клетки. Очаква се през 2018 година да бъде представена производствената версия на модела, която ще се произвежда и в Китай. 



Nio ES8 конкурент на Tesla

След екзотичният NextEV Nio EP9, китайската марка представя седем местен SUV модел предназначен за китайският пазар. Според информацията неговите продажби ще започнат от началото на следващата година. За задвижване моделът разчита изцяло на електромотори, а батерията може да бъде подменяна изцяло за минути, което практически ще елиминира досадното чакане за нейното зареждане. тази операция обаче ще се осъществява на специализирани пунктове, които марката има намерение да създаде в повечето от градовете в Китай. подробности за сега не се съобщават и се надяваме те да станат ясни до часове. Знаем, че комфорта на возещите се ще бъде осигурен от въздушно окачване, което ще се грижи и за добрата стабилност на модела. Цени не се съобщават, но според непотвърдена информация те ще са по-ниски от тези на   Tesla Model X.


Lexus NX с фейслифт

В Китай, японците представят фейслифт версията на Lexus NX. Външните промени са трудно доловими, но се забелязва редизайн на броните и леки промени в задната част. Що се отнася до интериора, то там място намира по-голям дисплей на централната конзола за мултимедийната система, а дизайна на инструменталният панел пред водача е нов. 
От механична гледна точка промени няма или поне не фрапиращи. Под капака място ще продължават да намират 2.0 литровия, турбо мотор с мощност 238к.с. и 2.5 литровия, атмосферен агрегат за хибридната версия съчетан с електромотор, чиято обща мощност възлиза на 197к.с. При всички положения трансмисията е автоматична, а задвижването на четирите колела се предлага опционално. 
Споменават се промени в окачването, които значително са подобрили поведението на автомобила в завой, както и наличието на адаптивни амортисьори. Според говорител на фирмата комфорта на модела е запазен, а удоволствието от шофирането повишено.