Когато преди 6 години Lotus представи цели 5 концепции и обяви бъдещите си планове, всичко изглеждаше твърде хубаво за да е вярно. За съжаление марката изпадна в несъстоятелност и финансови трусове и дори бе обявено, че Lotus е в процес на ликвидация, в следствие на което се стигна до замразяването на тези проекти. Тази седмица обаче новият търговски директор - Jean-Marc Gales, който отговаряше за моделите на PSA, даде малка надежда на феновете на марката и обяви, че най-късно през 2020 година, марката ще представи наследник на превърналият се в култ - Lotus Elise. За сега не се споменава абсолютно нищо относно концепцията на модела и това е разбираемо, тъй като е твърдо рано, но е ясно, че новото поколение на Elise ще бъде изградено върху изцяло нова платформа и ще бъде с около 100кг. по-леко от настоящото. Все още няма информация и за това с какви агрегати ще се задвижва, но при всички случай най-вероятно инженерите ще заложат на 3 или 4-цилиндрови, турбо мотори. Тепърва ще следим новините относно развитието на модела, но на този етап сме доволни от факта, че марката ще остане действаща, след като стана ясно, че китайската Geely е закупила 51% от акциите на фирмата. Това, че в портфолиото няма да намират място 3, 4 или дори 5 модела сме склонни да го преглътнем.
Страници
▼
неделя, 31 юли 2016 г.
събота, 30 юли 2016 г.
Класики: Volvo 340/360
Благодарение на факта, че в началото на 70-те години шведската марка става собственик на DAF, тя има възможност да се намеси в сегмента на компактните леки автомобили със серията 300, която е представено официално през 1976 година. Производството на модела се осъществява в Холандия, което пък позволява на Volvo да бъде ценово конкурентен, тъй като към момента страната все още не е членка на "европейският съюз" и нейните продукти се облагат с мита и акцизи. Всъщност при закупуването на DAF, Volvo наследява и вече разработеният хеч модел, както и договор за вграждането на агрегати от Renault, който продължава да бъде факт дълги години след това. Всеобщо мнение е, че серията 300 не е от най-леките и рентабилни автомобили, но пък се слави с голяма надеждност, високо качество и перфектно разпределение на масите спрямо предния и задния мост. Това се дължи на факта, че предно разположеният надлъжно агрегат е куплиран със скоростна кутия позиционирана непосредствено пред задният мост (transaxle), предаваща движението към задните колела. При Volvo тази система е изключително сложна, тъй като предавателната кутия е вариаторна, а директната връзка с осите на задните колела става посредством огромни ремъци. Това разбира се добавя значителни килограми към общото тегло, което пък се отразява на динамиката и разхода на гориво. Друга слабост на модела е огромния тунел между седалките, което пък ограничава вътрешното пространство. Съществуват разбира се и варианти с механична трансмисия, но тя не е толкова популярна, тъй като цените между двете версии не се различават значително. Задното окачване разработено от Porsche, също е една от особеностите на шведският хеч. То е с листови ресори и е един от последните модели предлагани на пазара с подобен тип окачване.
Агрегатите с които се предлага Volvo 343, 344, 345 и 360 са бензиновите: 1.4, 1.7 и 2.0 литрови агрегати с мощност между 75 и 116к.с. Дизеловата версия е оборудвана с атмосферния и твърде маломощен за тежащото 1.5 тона купе, агрегат с мощност от едва 54к.с. Вариантите на купето са три. Две хеч версии с 3 и 5 врати и един седан с 4 врати и завидно багажно пространство. комби версия не съществува въпреки, че такава е подготвена и дори пусната на открити тестове. Намерения е имало и за кабрио версия, както и за товарен фургон. Явно намеренията на марката са били големи, но по една или друга причина тези версии не са видели зелена светлина за производство. въпреки това серия 300 се произвежда до 1991 година, а това не е никак малко.
четвъртък, 28 юли 2016 г.
Bristol Bullet само в 70 екземпляра!
След дългогодишно отсъствие на пазара английският производител на бутикови автомобили - Bristol , представи официално новият си модел наречен Bullet. Това е класически "speedster", който ще бъде достъпен от началото на следващата година, като марката възнамерява да направи само 70 бройки, които най-вероятно вече са разпродадени въпреки цената от 250 000 паунда, без данъци и такси. Bristol обаче не смята да се ограничи само с този модел. В най-скоро време ще бъде представен високо технологичен, електрически модел снабден с двигател с вътрешно горене за увеличаване на пробега.
Bristol Bullet разчита на 3.0 литров, туин турбо агрегат от BMW с мощност 380к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия. Според производителя ускорението на тежащият едва 1130кг. модел до 100км/ч от място става за 3.8 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250км/ч.
Оборудването е подобаващо и не липсват неща като: инфотейнмънт система, пълен ел. пакет и разбира се изобилие от ръчно изработени кожи и благородни дървесини.
Оборудването е подобаващо и не липсват неща като: инфотейнмънт система, пълен ел. пакет и разбира се изобилие от ръчно изработени кожи и благородни дървесини.
сряда, 27 юли 2016 г.
Новият Volkswagen Crafter поставя нови стандарти в своя клас
От днес Volkswagen Crafter вече няма да има нищо общо с Mercedes Sprinter и дори ще постави нови стандарти в този клас превозни средства. Новото поколение на Crafter е разработено върху изцяло нова платформа и е съобразено изцяло с изискванията на клиентите. За пръв път в този клас ще се предлага електрохидравличен усилвател на волана и редица асистенти за пасивна и активна безопасност по време на шофиране. Преди всичко обаче не трябва да се забравя предназначението на този модел и за това същият ще се предлага с три дължини на междуосието и многобройни варианти на каросерията.
За задвижване VW Crafter ще разчита на изцяло нов, специално разработен 2.0 литров, TDI агрегат във версии на мощност от: 102, 122, 140 и би-турбо версия с мощност 177к.с. , куплирани с 6-степенна, механична трансмисия или за пръв път в този клас - автоматична трансмисия. Задвижването ще става посредством предните, задните или четирите колела в зависимост от избора на клиента.
Kia Carens с фейслифт и нови агрегати
Дойде време Kia Carens/Rondo, да получи своите обновления и да стане още по-привлекателен. Мнозина смятат, че дизайнерите на BMW 2-series Active Tourer са били силно повлияни от корейският модел и не са далеч от истината. Именно поради тази причина корекциите направени по MPV модела не са големи. Промените са предимно в предната част и включват нова броня и радиаторна решетка. Страничните огледала също са с променен дизайн. В интериора промените се свеждат до наличието на по-качествени материали и по-богатото оборудване, а лоста на ръчната спирачка е отстъпил своето място на бутон.
Седем местният MPV модел ще продължава да се предлага с един бензинов и един дизелов агрегат. Те обаче са нови! Бензиновата версия ще разчита на 2.0 литров мотор с мощност 154к.с., а дизеловата ще разполага с 1.7 литровия мотор във версия на мощност от 141к.с. И двата агрегата ще могат да се поръчат с двудискова трансмисия.
Официалната премиера на обновената Kia Carens ще се състои по време на автосалона в Париж, а продажбите в Европа ще започнат веднага след това. Цени все още не се споменават.
Новото поколение на Suzuki Swift без дизелова версия?
Най-вероятно по време на автосалона в Париж ще видим новото поколение на Suzuki Swift. Пред нас са последните шпионски снимки на тестовия модел по време на открити тестове, благодарение на които можем да добием представа, какво да очакваме от новото поколение.
Дизайна на екстериора ще е по-агресивен, а задната дръшка ще бъде прикрита в С-колоната. При всички случай платформата ще е изцяло нова, а габаритите ще са нараснали във всички посоки. Междуосието ще бъде увеличено, което ще доведе и до по-голям простор в салона. Мястото за багаж също ще нарасне. По отношение на интериора, то там няма революция. налице ще бъде станалата задължителна вече за автомобилите - инфотейнмънт система с тъчскрийн екран и мултифункционален волан. Тя разбира се ще се предлага срещу доплащане, но в серийното оборудване няма да липсват неща като: ел. пакет, климатик и др.
По отношение на механиката, то под предния капак се очакват новия 1.0 литров, 3-цилиндров, бензинов турбо агрегат, който намери място и в обновеното Suzuki SX4 S-Cross. Атмосферният, 1.2 литров мотор също ще намира място в новият Swift. Серийно те ще бъдат куплирани с 5-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане и за двата ще се предлага 6-степенна, автоматична скоростна кутия. Голяма вероятност има дизелова версия да не се предлага. Вместо нея марката ще предложи лек хибрид снабден със стартер-генератор, който ще подпомага двигателя при потегляне и ще генерира електричество по време на спиране. Това не е изненада, тъй като дизеловите агрегати започват да изпадат в забвение и дори повечето производители спряха тяхното развитие. Според Suzuki лекият хибрид ще постига най-нисък разход на гориво в класа си. За тези, които искат повече емоция марката ще предлага и версия "Sport", снабдена с нов, 1.4 литров, турбо мотор с мощност около 130к.с. Все още нищо не се споменава за версия 4х4.
Като цяло Suzuki Swift ще продължава да бъде един от най-важните модели на фирмата и ще присъства стабилно на пазара в своя клас. Производството на новото поколение ще продължава да се осъществява в Унгария.
петък, 22 юли 2016 г.
Hyundai Genesis вече ще се предлага като Genesis G80
След представянето на Genesis EQ900 / G90, сега идва ред на по-малкият луксозен седан чието име е G80. Той бе представен официално днес в САЩ и ще бъде на разположение в шоурумите още това лято. Не е тайна, че това всъщност е Hyundai Genesis, който обаче вече ще се предлага като модел от премиум бранда на корейската марка. Под предния капак място ще намират 3.8 литровия, V6-цилиндров агрегат с мощност 311к.с., както и 5.0 литровия, V8 мотор с мощност 420к.с. Серийно те ще се предлагат с 8-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към задните колела. Задвижването 4х4 ще се предлага като опция.
Brilliance представи модела Jimbei Die Zi
Китайската марка Jimbei, която е подразделение на Brilliance представи в Пекин нов SUV модел наречен Die Zi. Макар и да изглежда като копие на Acura MDX, китайският модел няма нищо общо с японският. Под капака място намират 1.6 литров, бензинов, атмосферен агрегат, както и 1.5 литров с принудително пълнене на цилиндрите, куплирани с 6-степенна, механична трансмисия задвижваща предните колела. Срещу доплащане ще се предлага и трансмисия 4х4.
Вътрешното оборудване е богато, но материалите са със съмнително качество. Серийно ще се предлагат неща като: пълен ел. пакет, климатроник, парк сензор и инфотейнмънт система. Цени не се съобщават, както и това дали се предвижда експорт.
четвъртък, 21 юли 2016 г.
Perodua Bezza представена в Малайзия
Дизайна не е най-силната част на малоазийската компания, но това не пречи нейните модели да се радват на добър прием в региона. Това се дължи на факта, че реално моделите които предлага Perodua са бюджетни и се предлагат на добра цена, като същевременно разполагат с надеждна механика от Daihatsu и Toyota. Това се отнася и за последният модел на марката чието име е Bezza. Всъщност това е седан версията на представеният преди две години Perodua Axia, чието багажно пространство е нараснало на впечатляващите 508 литра. Добро впечатление прави изключително ниският коефициент на челно въздушно съпротивление Cx-0.28, което е изключителен показател за автомобил от този клас. Това, само по себе си означава, че дизайнерите все пак са прекарали множество часове в аеродинамичния тунел.
Интериора също е леко променен, спрямо хеч модела. Оборудването е по-богато, а качеството на материалите е с една идея по-добро.
Интериора също е леко променен, спрямо хеч модела. Оборудването е по-богато, а качеството на материалите е с една идея по-добро.
Под предния капак място намират познатият от Axia - 1.0 литров, бензинов мотор с мощност 66к.с., както и новия, 1.3 литров агрегат чиято мощност е 90к.с. Серийно седанът ще се предлага с 5-степенна трансмисия, но срещу доплащане и за двата агрегата ще бъде налична 4-степенна, автоматична скоростна кутия. Средния разход на гориво посочен от производителя е между 4.3 и 5.2л/100км. Това обаче са показатели на модели оборудвани със Стоп/Старт система, която се предлага срещу значителна сума. Двете въздушни възглавници, ABS, стабилизиращата система, без ключовия достъп, електрическите предни стъкла и аудио системата ще се предлагат серийно за модела. Цената на базовата версия в Малайзия е 8 364 евро.
вторник, 19 юли 2016 г.
Mercedes GLE с проблемна Стоп/Старт система
Никой не е съвършен! Това го доказва последната сервизна акция на Mercedes обхванала моделното семейство на Mercedes GLE или по-точно модификацията 450 AMG. Става въпрос за проблем в софтуера на серийно вгражданата Стоп/Старт система, който поради бъг изключва двигателя по време на престой, но след това често се случва той да не рестартира отново, а водача трябва отново да натисне бутона за запалване на двигателя. Както се досещате това е доста дразнещо, а и предпоставка за възникване на ПТП. Засегнатите модели са произведени между 10.12.2015 и 06.06.2016 година, а бройките са близо 6000. Всички собственици на автомобилите произведени в този период ще бъдат поканени да посетят фирмените сервизи за преинсталиране на главният компютър. Тази операция отнема минути и ще бъде изцяло за сметка на производителя.
понеделник, 18 юли 2016 г.
BMW 1-series Sedan само за Китай!
Все още е рано да се каже дали се радваме или не, но днес стана ясно, че седан версията на BMW 1-Series, чиято първа официална снимка е пред нас ще се предлага само на китайския пазар или поне през първите две години от неговото производство. това е продиктувано от факта, че моделът ще се произвежда в Китай, а останалите мощности на концерна все още не са готови да поемат производството и на този модел.
Все още не се съобщава много относно техническите параметри, но ние знаем, че 1-ва серия седан ще използва UKL1 платформата на Mini с предни задвижващи колела. Най-вероятно като опция ще се предлага и трансмисия 4х4. Под капака място ще намират 3 и 4-цилиндрови, бензинови, турбо агрегати куплирани с механична или автоматична трансмисия. Дизелови версии все още не е ясно дали ще има, тъй като те не са особено популярни в Китай. Още официални снимки, както и официалната информация за модела ще бъдат добавени на по-късен етап. За сега поне Mercedes CLA и великолепното Audi A3 Sedan остават без конкуренция от страна на баварците. Остава да видим, до кога.....
+++++++++++++++++++++++++++++++
Под предния капак новият модел ще разполага с 3-цилиндровия, 1.5 литров, бензинов агрегат с мощност 136к.с., последван от 4-цилиндровият, 2.0 литров мотор във версии на мощност от 192 и 231к.с. серийно те ще са куплирани с 6-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане ще се предлага и 8-степенна, автоматична такава. Стоп/Старт системата заедно с регенериращата спирачна система ще се предлагат серийно за модела.
Toyota Calya наследник на Toyoata Avanza
Когато през 2014 година, Daihatsu представи своите концепции в Индонезия, за нас беше ясно, че поне една от тях ще види бял свят в близко бъдеще. Ето, че този момент настъпи, но с леко уточнение. Седемместният MPV модел представен тогава под името UFC3 ще се предлага първоначално с емблемите на Toyota, под името Calya. Той ще замени настоящите Toyota Avanza / Veloz и Daihatsu Xenia, а в по-късен етап ще се предлага и под името Daihatsu Sigra. Производството ще се осъществява в Индия, а продажбите трябва да започнат това лято.
За сега все още няма официална информация за модела, но е ясно, че той ще се предлага само на пазарите в региона. От снимките които са пред нас можем да добием представа за новият MPV модел на марката. Дизайна на екстериора е що годе съвременен, но не това може да се каже за интериора чиито материали са със съмнително качество. Базовата версия ще разполага серийно само с най-необходимите неща и дори с 4-степенна, механична трансмисия, но пък за по-скъпите версии ще бъдат налични инфотейнмънт система, кожен салон, климатик, CVT трансмисия и др. Моделът се очертава като пряк конкурент на Datsun GO+ и за това не ни учудва факта, че са правени икономии.
Под капака място ще намира бензинов, 1.2 литров агрегат с мощност 88к.с., куплиран с 4 или 5-степенни, механична трансмисии или CVT. При всички случаи задвижване е поверено на предните колела. Очакваната цена за базовата версия на Toyota Calya е 119 млн. рупии, което се равнява на около 8000 евро. До броени дни чакаме да станат достъпни официалните снимки на модела, които ще бъдат добавени към този пост.
неделя, 17 юли 2016 г.
Nissan Teana с фейслифт и хибридно задвижване
Три години след своята премиера, Nissan Teana получава своя фейслифт, който обаче ще бъде наличен първоначално за моделите предлагани в Китай. Производството ще се осъществява в републиката, а двигателите с които ще се предлага японският седан са: 2.0 и 2.5 литрови, бензинови с мощност съответно от 150 и 186к.с. И двата агрегата ще се предлагат серийно с CVT трансмисия. Хибридна версия ще бъде налична за пръв път в този модел, но за момента не се споменават технически детайли. По-големият V6-цилиндров, 3.0 литров агрегат остава запазен за пазарите само в САЩ.
Външно промените са видими от пръв поглед. Предната част е изцяло нова, а задните светлини са получили допълнителна секция в капака на багажника. В интериора промените се свеждат до наличието на нова инфотейнмънт система и най-вероятно по-богато оборудване.
събота, 16 юли 2016 г.
Класики: Citroen BX GTI 16v
През 80-те години марката има апетити към световния рали шампионат и представя своя версия за модел от група -Б, базиран на моделното семейство BX. От него са произведени едва 200 бройки, колкото са необходими за хомологацията на модела в рали шампионата. Тези екземпляри обаче са произведени не от Citroen, а от фабриките на Heuliez и то със съмнително качество. Френският производител обаче усеща интереса от страна на феновете и малко след това представя на пазара версията GTI 16v. Това е първият френски автомобил чиито мотор е изцяло алуминиев и с 4 клапана на цилиндър. Неговият работен обем е 1.9 литра, а мощността която предоставя към предните колела е 158к.с. Те са достатъчни да се постигне ускорение до 100км/ч, от място за 7.5 секунди, макар и производителя да посочва стойност от 8.6 сек. Това се постига благодарение на факта, че въпреки хидро-пневматичната окачване общото тегло на модела е под 1070 кг., благодарение на споменатият алуминиев агрегат и разбира се повечето панели на каросерията, които са изработени от полимерни материали и стъклопласти. Максималната скорост по каталожни данни е 220км/ч.
Въпреки първоначалната еуфория при представянето на Citroen BX GTI 16v, моделът така и не успява да се наложи на пазара, като главна причина за това е високата базова цена от 142 000 франка. За тия пари по това време може да се вземе едно добре оборудвано Audi 80 Quattro. Въпреки това марката го предлага на пазара до 1992 година. Не трябва да забравяме обаче, че френският модел разполага серийно с неща като: ABS, пълен ел. пакет, борд компютър и прословутото хидро-пневматично окачване, което въпреки по-спортните си настройки предлага завиден комфорт.