Страници

събота, 16 юли 2016 г.

Класики: Citroen BX GTI 16v

През 80-те години марката има апетити към световния рали шампионат и представя своя версия за модел от група -Б, базиран на моделното семейство BX. От него са произведени едва 200 бройки, колкото са необходими за хомологацията на модела в рали шампионата. Тези екземпляри обаче са произведени не от Citroen, а от фабриките на Heuliez и то със съмнително качество. Френският производител обаче усеща интереса от страна на феновете и малко след това представя на пазара версията GTI 16v. Това е първият френски автомобил чиито мотор е изцяло алуминиев и с 4 клапана на цилиндър. Неговият работен обем е 1.9 литра, а мощността която предоставя към предните колела е 158к.с. Те са достатъчни да се постигне ускорение до 100км/ч, от място за 7.5 секунди, макар и производителя да посочва стойност от 8.6 сек. Това се постига благодарение на факта, че въпреки хидро-пневматичната окачване общото тегло на модела е под 1070 кг., благодарение на споменатият алуминиев агрегат и разбира се повечето панели на каросерията, които са изработени от полимерни материали и стъклопласти. Максималната скорост по каталожни данни е 220км/ч. 
Въпреки първоначалната еуфория при представянето на Citroen BX GTI 16v, моделът така и не успява да се наложи на пазара, като главна причина за това е високата базова цена от 142 000 франка. За тия пари по това време може да се вземе едно добре оборудвано Audi 80 Quattro. Въпреки това марката го предлага на пазара до 1992 година. Не трябва да забравяме обаче, че френският модел разполага серийно с неща като: ABS, пълен ел. пакет, борд компютър и прословутото хидро-пневматично окачване, което въпреки по-спортните си настройки предлага завиден комфорт. 




Няма коментари:

Публикуване на коментар