Страници

вторник, 1 юли 2025 г.

Изцяло нов Proton X50: Когато маркетингът е по-мощен от истинските промени.

 


И така, най-после! След пет години мъки, след леки кръпки, които никой не забеляза, Proton ни представи фейслифт версията на X50. Или, както те благоволиха да го нарекат - изцяло нов модел. Ето това е! В свят, в който всяка година нещо е „изцяло ново“, а всъщност е просто пребоядисана стара вещ. Но какво да се прави - животът е пазар. А пазарът, както знаем, е за наивници. Компенсирайки закъснението си, марката изцяло преработва своят SUV, както отвън, така и от вътре. И, о, чудо! Има си „изцяло нов двигател“. Сякаш двигателят е просто един шал, който можеш да смениш, когато ти омръзне старият.


Новият двигател е представен като i-GT 1.5TD. Турбо с директно впръскване. Не турбо дизел, да не се объркате! Макар че, честно казано, кой вече разбира от тия абревиатури? Важното е, че според производителят неговата мощност е 181 к.с., което е с цели 4 коня повече от досегашния 3-цилиндров турбо агрегат.  Голямо нещо! Истинска революция! А това значи, че обновеният X50, просто е наследил най-новия 4-цилиндров двигател от китайците, заедно със 7-степенната, двудискова трансмисия.  Много хора, дето разбират от коли, сигурно ще кажат, че това е подобрение. Защото четири е повече от три, нали? Производителността говорила сама за себе си. Говори, говори, ама дали някой слуша? Ускорение от нула до 100 км/ч с три десети от секундата по-бързо - за 7.6 секунди. И въпреки това, Proton твърди, че има подобрение в разхода на гориво с 4.7%. Значи, по-бърз и по-икономичен. Ето това е приказка за лека нощ. 


Не само двигателят е от Geely Coolray, ами и целият външен стил. Proton X50 получава най-новия дизайн, пуснат в Китай през октомври 2024 г. Китайците си изхвърлят старото. Колко удобно, а? Цялата предна част е нова. Спортни LED фарове, масивна долна решетка, нови калници. Решетката е уникална за Proton, като отново въвежда червената лента „Ethereal Bow“. Има и фалшиви вентилационни отвори. Отзад - цялостен редизайн. Пълноразмерни задни светлини, нова задна врата. Бронята получава повече ъгли, но запазва големия дифузьор и четирите ауспухови тръби на стария автомобил. Най-накрая X50 получава по една тръба на цилиндър, а четири тръби никога не са случайни, нали?


Най-забележителното обаче е интериорът. Изцяло нов! И най-важното - не е подобен на никой друг модел на Geely. Двуцветна кабина, черно горно табло и червено долно. За да не се отразява слънцето във предното стъкло. Откриха топлата вода! Всичко изглежда е проектирано самостоятелно. Плаваща централна конзола. Две подложки за безжично зареждане на телефони за телефон. Два къпхолдера. Бутони за климатика. Останалото: малък 8.8-инчов цифров инструментален панел пред водача и  14.6-инчов сензорен екран за инфо-развлекателната система с гласов контрол, включително Apple CarPlay и Android Auto .  И накрая - системите за подпомагане на водача. Нови радарни сензори. Следене на мъртвата зона, предупреждение за сблъсък отзад, предупреждение за напречен трафик отзад и предупреждение за отваряне на врати. Все пак, за да получиш останалата част от ADAS пакета - например автономно аварийно спиране, ще трябва да си вземеш поне „Premium“ версията. Преди го имаше само на „Flagship“. Явно сега безопасността е по-евтина. Сега вече можеш да управляваш всичко с пръсти, докато си разсеян.  Селекторът на предавките е преместен към кормилната колонаь което допринася за повече място за съхранение. А воланът? Същият. Е, поне нещо е останало непроменено. Има и 72-цветна система за амбиентно осветление. За да се чувстваш като в дискотека. Седалките са с електрическо регулиране, а флагманската версия запазва панорамния си стъклен покрив и добавя готините полупрозрачни сенници. За да виждаш по-добре напред, докато се мъчиш да не те заслепи слънцето. Дистанционно стартиране на двигателя, автоматични светлини и чистачки, автоматичен климатик, платнена тапицерия и камера за заден ход. Това е стандартно оборудване. А Premium версията получава тапицерия от изкуствена кожа, амбиентно осветление, система за следене на налягането в гумите, електрическа задна врата и 360-градусова система от камери с нова функция за прозрачност на предния капак. Да не забравим и системите за подпомагане на водача. Нови радарни сензори. Следене на мъртвата зона, предупреждение за сблъсък отзад, предупреждение за напречен трафик отзад и предупреждение за отваряне на врати. Все пак, за да получиш останалата част от ADAS пакета - например автономно аварийно спиране, ще трябва да си вземеш поне „Premium“ версията. Преди го имаше само на „Flagship“. Явно сега безопасността е по-евтина и предлага възможност за автономно шофиране от ниво 2. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар