Maserati. Тези, които напоследък се борят с продажбите, сякаш са заседнали на магистралата със спукана гума, но въпреки това намират време да ни представят нещо ново, а именно Maserati MC Pura. И то не къде да е, а на прочутия Фестивал на скоростта в Гудууд, който ще се проведе този уикенд. Но, на кого му пука за Гудууд, когато говорим за... финансови драми? От Maserati ни съобщават, че това е „нов и автентичен израз на енергия, направен в истински стил на Maserati“. Което, разбира се, е просто елегантен начин да кажат, че са освежили нещо старо. После, разбира се, идва и великото изявление: „Идва изцяло ново уравнение на мощността. По-остра форма, същата нефилтрирана душа. Пригответе се - нова глава от MC е на път да започне.“ Звучи като евтин романс, нали?
Накратко, ако сте си мислили, че това е нещо революционно, ще ви разочароваме. Това е просто обновена версия на MC20, което се появи някъде през 2020 г. - сиреч, отдавна. Сега го наричат MC Pura, което на италиански означава „чист“. А дали е чист, ще разберем, когато се счупи след първите 1000 километра. Идва с освежен стил, което може да означава просто, че са сменили цвета на тапицерията и други подобрения, включително - дръжте се здраво - нов волан. Ето това е иновация, момчета и момичета! Почти толкова вълнуващо, колкото да си купиш нова четка за зъби. Все пак се наблюдават някой разлики в радиаторната решетка и задния сплитер, които за да ги видиш ти трябват очила с диоптър.
Под капака, ако въобще може да се нарече капак, защото е по-скоро произведение на изкуството, пълно с всякакви въглеродни влакна, явно за да оправдаят цената, се крие същият 3.0-литров би-турбо, V6-цилиндров мотор с мощност 630 к.с. Комбиниран е с 8-степенна трансмисия с двоен съединител, която, разбира се, ще ви докара до 100 км/ч за невероятните 2,9 секунди. Максималната скорост е 325 км/ч. Това е толкова бързо, че ще изпреварите собствения си ум. Размерите? Ами, дълга е 4.67, широка 1.96, висока 1.22 метра и има междуосие от 2.70 метра. Накратко, по-голяма е от гаража ви, но по-малка от егото на някое футболистче от българското първенство. Разбира се, получавате и регулируемо окачване (за да можете да си настройвате возенето според настроението, или по-скоро според броя на дупките по пътя), LSD диференциал, 20-цолови джанти за да изглеждате по-важни, спирачна система с 380 мм предни и 350 мм задни дискове, явно за да спрете преди да се забиете в някой храст. О, и можете да си доплатите за карбоново-керамични дискове, защото очевидно стандартните не са достатъчно скъпи. Имате и цифрово арматурно табло, което ще ви показва колко бързо харчите парите си, както и пет режима на шофиране, които най-вероятно ще пробвате веднъж и след това ще си карате на "комфорт".
И като за финал, освен купето, има и кабриолет версия с толкова поетичното име Cielo което, както знаем, е „небе“. Това кабрио е с твърд сгъваем покрив, който се отваря само за 12 секунди. Това е по-бързо от повечето правителства да вземат решение. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,0 секунди - една десета по-бавно от купето, което е все едно да се оплакваш, че си пропуснал влака с една секунда, а максималната скорост е 320 км/ч. или с 5 по-малко от купето.
Няма коментари:
Публикуване на коментар